indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

SunShine
User
spacer line

Hoi allemaal,

Ik ben me aan het orienteren voor een priverondreis van een weekje.
Wij reizen met 2 personen in totaal en willen graag de route jogyakarta - bali afleggen met een Javaanse privéchauffeur.

Nu heb ik totaal geen verstand van de prijzen, dus hoor graag wat een redelijke prijs is voor 7 dagen chauffeur met hotels all-in???

Of anders de prijs van alleen de auto/chauffeur huur per dag.

Alvast heel erg bedankt!

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Op Java ongeveer 600.000rp/dag moet je op rekenen. Alles wat je eraf kunt krijgen geef je weer als fooi aan de sopir terug want meestal slapen ze bij bekenden en eten ze amper iets tenzij jij ze dat geeft.
Prijzen stijgen trouwens wel snel, ook vanwege de brandstofkosten.

From Dayeuhkolot with love

simpati
User
spacer line

Prijzen stijgen trouwens wel snel, ook vanwege de brandstofkosten.
Geef daar eens uitleg over.

willempie
User
spacer line

Prijzen zijn afhankelijk van periode en aantal personen. Moet de chauffeur van ver komen dan rekent hij een heen en terug dag wat overigens best te overzien is.
In principe moet u uitgaan van 500.000 per dag met 2 personen, bij meer personen kan dit verschillen. Als een auto geen parawisati heeft kan de politie moeilijk doen b.v. .

Geef u route etc. op en wij proberen u graag te helpen, van 2 tot 11 personen.
Ook wat betreft excursies etc.
info Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.tototravel.nl

joost
User
spacer line

Hi SunShine,
Wij rekenen 475.000 rupiah per dag excl benzine auto met chauffeur
Vandaag gebruik je voor 75.000 of 125.000 bijvoorbeeld
Hij vertrekt met volle tank en we willen volle tank terug
Auto is een gloednieuwe Luxury.
Je kunt me mailen voor meer info en advies

simpati
User
spacer line

Auto is een gloednieuwe Luxury.
Beste Joost,
Als ik mij niet vergis: www.parpulo.nl/jpg/suzuki_apv.jpg
Succes,
Jan
Malang

Pascal.F
User
spacer line

Hallo Sun Shine,
Vorig jaar heb ik met Joos zijn chauffeur oost - Java bezocht.
Dit was helemaal in orde en goed geregeld Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Heel verzorgd persoon en veel info.

Een aanrader !!!!

SunShine
User
spacer line

Op 20-07-2011 23:19 schreef willempie:
Prijzen zijn afhankelijk van periode en aantal personen. Moet de chauffeur van ver komen dan rekent hij een heen en terug dag wat overigens best te overzien is.
In principe moet u uitgaan van 500.000 per dag met 2 personen, bij meer personen kan dit verschillen. Als een auto geen parawisati heeft kan de politie moeilijk doen b.v. .

Geef u route etc. op en wij proberen u graag te helpen, van 2 tot 11 personen.
Ook wat betreft excursies etc.
info Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.tototravel.nl

Is de 500.000 per dag voor 2 personen alleen voor de benzine/chauffeur , of ook voor de hotels (voor onzelf en de chauffeur) etc?
Bedankt in ieder geval!

Pascal.F
User
spacer line

Sun Shine,
Een goede raad,neem een driver van een prive persoon en niet van een travel bureau.
Hoe meer tussen personen hoe duurder
Je hotels moet je natuurlijk zelf betalen.

Mail Joost met je programma en hij plakt er de prijs op.
Mail en enkele andere en bekijk het verschil prijs kwaliteit.

Ik heb geen relaties met Joost maar de trip was wel heel goed !!!

yogyamsa
User
spacer line

Hoi,

Nou ik schrik wel van deze prijzen, ik heb zelf een privechauffeur die ik voor gasten regel heb je belangstelling dan laat het maat weten.
Via een travelbureau moet je erg veel betalen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De genoemde bedragen zijn normale tarieven. Het kan natuurlijk goedkoper als je alleen een auto huurt zonder chauffeur. Maar hangt ook weer af van het soort auto: Rp. 250.000 voor een Avanza/Xenia, Rp. 350.000 Innova tot Rp. 3.000.000 voor een Alphard. Het is maar wat men wil.
Maar kijk even naar de kwaliteit van de auto, onderhouden of niet en de kwaliteit van de driver . Elke Indonesier heeft een rijbewijs maar hooguit 10% kan echt rijden.
Als je doorgaans een auto voor Rp. 500.000 huurt met chauffeur dan is deze driver meestal redelijk betaald (en gaat dus geen gekke dingen uithalen) en kan rijden.

Ook verschilt het per streek (vanwege de wegen waarop de vehikels te lijden hebben). Zo is West-Java 2x tot 3x duurder als Bali omdat auto's daar veel sneller "op" zijn. Op Bali kan je nog goedkoop auto's huren vanwege de moordende concurrentie, de hoge commissies die de chaufeurs overal vangen en redelijk begaanbare wegen met relatief korte afstanden. In West-Java is er weinig concurrentie, vrijwel geen commissies te vangen door de drivers en wegen in slechte conditie met relatief lange afstanden.

Dus allemaal relatief. Op Sulawesi en Ambon is het nog duurder omdat - in geval van autopech - het moeilijk is om aan spareparts te komen (meestal moeten die worden besteld in Surabaya of Jakarta en is een wagen dus een tijdje uit de running ).
Bovengenoemde prijzen zijn voor een trip op Java redelijk te noemen.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Mee eens. Je moet niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Een goede chauffeur kun je 24 uur per dag bellen als je in nood zit. Hij kent ook de adresjes en weet waar je het beste kunt eten. Sommigen dingen zelfs af voor je bij excursies. Als 40-50 euro per dag te duur is voor je kun je altijd angkots nemen en treinen, maar dat is alleen mogelijk als je backpacker bent, anders is het met de koffers niet te doen.
Een auto huren en zelf rijden is een andere optie, goedkoper, maar riskant als je niet gewend bent aan het Indonesische verkeer. Ik heb in het begin toch met het zweet in m'n handen gereden in Yogyakarta en op Bali. t Zijn leuke ervaringen, mits t goed gaat.

joost
User
spacer line

Hallo Yogyamsa,

Wat vraagt jouw privechauffeur dan wel per dag met overnachting van de chauffeur.
Graag incl en excl benzine.
Met wat voor auto rijdt hij.
groet Joost

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 28-07-2011 08:58 monyet wrote:
Mee eens. Je moet niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Een goede chauffeur kun je 24 uur per dag bellen als je in nood zit. Hij kent ook de adresjes en weet waar je het beste kunt eten. Sommigen dingen zelfs af voor je bij excursies. Als 40-50 euro per dag te duur is voor je kun je altijd angkots nemen en treinen, maar dat is alleen mogelijk als je backpacker bent, anders is het met de koffers niet te doen.
Een auto huren en zelf rijden is een andere optie, goedkoper, maar riskant als je niet gewend bent aan het Indonesische verkeer. Ik heb in het begin toch met het zweet in m'n handen gereden in Yogyakarta en op Bali. t Zijn leuke ervaringen, mits t goed gaat.
precies, als ik een chauffeur nodig heb, dan bel ik iemand waarvan ik weet dat hij
1. op tijd komt (voordat ik wil vertrekken al klaar staat met een volle tank die ik hem later betaal)
2. zonder problemen aflevert waar ik moet zijn
3. wacht zolang IK nodig heb
4. mij weer terugbrengt zonder problemen

Vooral dat wachten is voor sommigen moeilijk, zeker als het ritje in de buurt is en men denkt. 'Aduh, ik had nog dit en dat kunnen doen'. En daar moet je als chauffeur bij mij niet mee aankomen.

Hoeveel dat kost? Een Xenia is voor 12 uur hier 180.000 Rupiah zonder tol en benzine, een Toyota Kijang is 350.000 ook zonder tol en benzine. Lunch betaal ik altijd wel, en bonus krijgt ie achteraf ook nog wel.

spacer line  

On 28-07-2011 07:27 Yogya-Bali wrote:
Rp. 250.000 voor een Avanza/Xenia, Rp. 350.000 Innova tot Rp. 3.000.000 voor een Alphard. Het is maar wat men wil.

Wat is die Alphard duur, maar ya dan zit je wel lekker .
Afgelopen reis (juni 2011) moesten we een grotere taxi nemen i.v.m onze koffers , kregen een Alphard van Silver Bird.
Je moet ook de nieuwe Innova nemen , anders betaal je blauw voor de benzine .

bisa dicek of makemyday .

krijger
User
spacer line

Ik wil een busje huren voor 7 dagen om van Surabaya met een aantal tussen stops naar de pond voor Bali te rijden. Darna mag de bus retour. Emoticon: Smile
Periode vanaf 10 oktober vertrek Surabaya.
Aantal personen 14 excl. driver.
Wie heeft er een betrouwbaar contact.
Hans Krijger 0625067982

SunShine
User
spacer line

Heeft iemand nog een voorbeeld wat diegene zelf betaald heeft voor een weekje rondreizen op Java, met privechauffeur all-in? (dus inclusief chauffeur, hotel, excursies, exclusief maaltijden souveniers etc)

krijger
User
spacer line

Vrienden wie kan mij helpen?

Ik wil een busje huren voor 7 dagen om van Surabaya met een aantal tussen stops naar de pond voor Bali te rijden. Darna mag de bus retour.
Periode vanaf 10 oktober vertrek Surabaya.
Aantal personen 14 excl. driver.
Wie heeft er een betrouwbaar contact.
Hans Krijger 0625067982

joost
User
spacer line

Waarschijnlijk kan ik je wel helpen aan een 18 pers mercedus-busje.
Kunnen dan 14 pers. in en jullie bagage.
Mail me maar

Rosalinde
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.SunShine;

Wij hebben in augustus (hoogseizoen) een nederlands sprekende taxichauffeur gehuurd van Yogjakarta tot Kuta in Bali. We hebben er 5 dagen over gedaan, hier een kort overzichtje hoe onze planning er uit zag.

Dag 1: Ophalen vliegveld Yogja en naar Hotel
Dag 2: Prambanan, Borobodur, Merapi, Highlights Yogja, theevelden etc.
Dag 3: 12 uur rijden van Yogja naar Bromo met tussenstop in Solo
Dag 4: 's ochtends Bromo Sunrise excursie en 's middags rijden naar Ijen
Dag 5: Ijen trekking en daarna met boot naar Bali waar we werden afgezet in Kuta

We betaalden 540 euro voor 2 personen hier bij zat 4 nachten hotel in 3/4 sterren hotels (incl ontbijt, warm water en airco), locale gidsen bij Prambanan, Borobodur, Bromo, Ijen. Alle entree's, fooien voor gidsen, benzine, parkeerkosten etc. Eigenlijk alles zat erbij behalve eten, het is net wat je wil! Vaak als je een losse chauffeur boekt dan wordt er ook van je verwacht dat je zijn eten betaald etc, tevens betaal je dan nog één dag extra om hem terug te laten rijden. Mocht je nog vragen hebben dan kan ik je altijd even helpen, heb vorig jaar ook alles uit gezocht etc!

Patrick2
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Rosalinde,

Kun je me aangeven waar jij die privechauffeur hebt geboekt? Voor onze reis over een aantal maanden zijn we ook op zoek naar een privechauffeur voor nagenoeg dezelfde route. Boek je de hotels/gidsen overigens ook via deze chauffeur of heb je dat zelf gedaan?

Tnx!

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Laatst een hele dag een chauffeur gehuurd in Bandung, hij wilde ons 150k Rp berekenen inclusief benzine en gebruik van zijn eigen auto. Alleen omdat hij Katholiek was en mijn vrouw ook. Hij bood overigens ook nog aan om standaard onze chauffeur te zijn omdat hij geen werk had. We hebben hem 300k Rp gegeven (afgelegde afstand was niet zo groot die dag) die hij eigenlijk wilde weigeren.

Zulke mensen zijn er ook nog. Voorheen raadden we altijd Pak Herry aan, die ons heel goed heeft geholpen en zelfs regelmatig belde naar Nederland om te vragen hoe het met ons ging. Maar na een jaar was hij zo duur geworden (zelfs voor ons als 'vrienden') dat we niemand meer naar hem toesturen.

limon
User
spacer line

hoi monyet,

kun je me een mail sturen ivm. die driver !

r.bloemhardRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.live.nl

belleair
User
spacer line

Tegenwoordig heb je geen prive chauffeur meer nodig. In vrijwel geheel bali kan je makkelijk een goedkope Uber krijgen, of een van de spinoffs; Go-car / Go-taxi, Grab car, Grab taxi. Download de mobiele apps als je in het land bent. Een druk op de knop en binnen een paar minuten staan ze voor de deur om je naar je bestemming te brengen.
Efficienter en goedkoper dan het huren van een eigen driver.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,057,151 topic views - 222,308 posts - 13,490 topics - 16,281 members - last post @ 26-09-2017 23:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,181,944 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com