indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

SanderBali
User
spacer line

Beetje technisch maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft in IndonesiŽ?

Ik zie in NL overal walkie talkies te koop met een reikwijdte van 3-4 kilometer voor belachelijk lage prijzen. Nu wil er een hele zooi meenemen naar IndonesiŽ voor de communicatie tussen onze werkplaatsen in de kampung.

Mijn vraag:
Weet iemand of deze freguentie werkt in IndonesiŽ?
Wordt het al gebruikt? (bv. door politie)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dergelijke apparatuur werkt natuurlijk, de zender en de ontvanger neem je zelf mee uit het buitenland.

Of de frequenties gebruikt worden?

Alokasi frekuensi ketiga 435 - 438 MHz

Amateurradio, maar ik weet niet of dit zou storen. Denk juist dat amateur-radio precies is waar je moet zitten, een soort vrije frequentie. Ik vermoed dat dit elders in de wereld wel ongeveer hetzelfde is.

Het officiele document van PosTel staat hier. (Met interessante gegevens overigens.)

Ho Lee Fuk

spacer line  

Die frequenties werken hier (natuurlijk) ook.

Maar, waarom meenemen uit NL? Die apparaten worden ook hier tegen dump-prijzen verkocht. De setjes die werken op de vrije amateurband kosten echt niets.

De duurdere (5 Watt en meer) toestellen - die je zelf kunt programmeren op allerlei frequenties die je wilt gaan gebruiken en bijv. ook als scanner kunt gebruiken ( leuk Emoticon: Smile luisteren naar de Indonesische politie ) - worden hier ook vrijelijk verkocht. Net als in NL geldt ook hier: Verkopen mag, gebruiken niet tenzij je over een vergunning beschikt.

Gezien mijn negatieve ervaringen met portofoon en mobilofoon systemen (weliswaar in NL maar toch) denk ik dat je beter kunt nadenken of je niet het GSM net wilt gebruiken. Ik ben bang dat een portofoon naar portofoon verbinding hier op het Indonesische platteland of in de stedelijke omgeving niet echt goed zal werken tenzij je een giga repeater of booster station met dito antenne plaatst (per locatie!!).

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oyibo kan daar wat meer over vertellen, die heeft gebruik gemaakt van zoiets, werkte geloof ik niet echt geweldig.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik heb het geprobeerd met 27 mhz of de 11 meter band. In bergachtige gebieden heb je zeker een versterker nodig. Minimaal 40 watt is goed te doen. In indonesie kun je weinig tot niets kopen en zat ik met mobiele antennes die niet zwaar genoeg waren voor een versterker. Voor de rest is het goed te doen. Deze band wordt amper gebruikt. Lekker rustig dus. Gewoon uit nederland over laten komen.

It's only kinky the first time.

SanderBali
User
spacer line

Bedankt voor jullie info!
Ik ga het gewoon proberen. De afstanden zijn hooguit een paar honderd meter. Nu moet er veel heen en weer gelopen worden of de hp wordt gebruikt maar dat is lastig.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,549,598 topic views - 239,826 posts - 13,723 topics - 32,199 members - last post @ 15-07-2020 21:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,223,521 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com