indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Djerro
User
spacer line

Hi forumbezoekers,

Ik ben hier nieuw. Kort even voorstellen. Ik vertrek over 2 weken voor 6 maanden naar Azië waaronder een tiendaags bezoek aan Bali. Kan niet wachten.

Mijn vraag:
Ik heb op het forum al behoorlijk onderzoek gedaan en veel gelezen over de rabies uitbraak op Bali. De laatste berichten die ik hierover heb kunnen vinden, dateren van eind oktober 2010. Ik weet dat er een grootse campagne is geweest om rabies uit te roeien. Ik vroeg me af wat de huidige situatie momenteel is. Ik heb zelf geen pre-vaccinaties tegen rabies genomen. Twee vragen dus eigenlijk:

- Wat is de huidige situatie op Bali ivm rabies? (is het onder controle, of juist niet in vergelijking met de jaren hiervoor?)
- Is het anti serum nu wel of niet voorradig op Bali?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

paulana
User
spacer line

Hallo Djerro,

Of de rabies onder controlle is hier op Bali....je ziet niet zoveel loslopende honden meer en wat mij gisteren opviel ,de enkele hond had een rode halsband met penning om een teken dat die hond de rabies-inenting heeft gehad. Jouw vraag kan zeker beter worden beantwoord door het Tropeninstituut in NL. die zijn dacht ik op de hoogte van het hoe of wat.

Groet Paulana

Om Swastiastu

dutchbird
User
spacer line

Rabies is nog steeds overal aanwezig op het eiland! Tot nu toe dit jaar alweer vijf doden! Het idee dat Bali in 2012 vrij van rabies zou moeten zijn is nu door 'Denpasar' verschoven naar 2015. De oorspronkelijke rigoureuze aanpak, het 'opruimen' van zwerfhonden werkte uitstekend totdat allerlei buitenlandse 'ach wat zielig' hondenliefhebber organisaties zich met de zaak begonnen te bemoeien.

NGS stock photos

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 13-07-2011 21:13 dutchbird wrote:
Rabies is nog steeds overal aanwezig op het eiland! Tot nu toe dit jaar alweer vijf doden! Het idee dat Bali in 2012 vrij van rabies zou moeten zijn is nu door 'Denpasar' verschoven naar 2015. De oorspronkelijke rigoureuze aanpak, het 'opruimen' van zwerfhonden werkte uitstekend t otdat allerlei buitenlandse 'ach wat zielig' hondenliefhebber organisaties zich met de zaak begonnen te bemoeien .
Ja, want doodzieke en ten dode opgeschreven honden zijn inderdaad belangrijker als mensen. Typisch gevalletje van ongewenste buitenlandse inmenging. Een spuitje is een stuk vriendelijker dan een waardeloos leven hebben en uiteindelijk overlijden aan een of andere ziekte als rabies.. maar ja.. niet iedereen wil dat inzien.

Ho Lee Fuk

senior
User
User icon of senior
spacer line

Waarbij dan wel even moet worden opgemerkt dat er bij de zg rigoreuze aanpak ook veel gezonde en niet zwerfhonden werden omgebracht. Maar dat is dan blijkbaar normaal.

hati hati, pelan pelan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hier wel. In een land waar een deel van de bevolking nog niet eens fatsoenlijk "menselijk" kan leven en rondkomen, is geen plaats voor "dierenliefde". Dat is een luxe van de "westerse" wereld.

dutchbird
User
spacer line

On 14-07-2011 04:53 senior wrote:
Waarbij dan wel even moet worden opgemerkt dat er bij de zg rigoreuze aanpak ook veel gezonde en niet zwerfhonden werden omgebracht. Maar dat is dan blijkbaar normaal.

Dat ben ik wel gedeeltelijk met u eens senior, maar het probleem is nog altijd levensgroot en ik ben bang dat de betrokken instanties nog steeds geen idee hebben hoe hiermee om te gaan, behalve dan een rigoureuze aanpak. Massaal vaccineren klinkt aardig maar ik vrees dat een broodnodige follow-up achterwege gaat blijven als men denkt rabies onder de knie te hebben. Dan staan we weer gauw bij af en Bali sterft in no-time weer van de zwerfhonden! Overigens lijkt het rabies probleem wat op de achtergrond te zijn geraakt omdat nu het file probleem weer "hot" is. Kwestie van prioriteiten zeker, totdat natuurlijk de eerste toerist het loodje legt als gevolg van een dolle hondenbeet.

NGS stock photos

paulana
User
spacer line

Dutchbird ben het helemaal met je eens wat betreft de follow up

Maar als mijn hond is ingeent , een rode halsband met penning omheeft ,en in de auto even moet wachten met het achterraampje een stukje open voor lucht en dan onderweg naar huis doodgaat, en je ziet een straaltje bloed uit een piepklein gaatje uit de zijkant komen sta je machteloos waarom..we willen die diertje helpen en dan dit ... Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley .We hadden het diertje
opgepikt in Sanur voor de petshop waar ze nassi met sambal kreeg. Gelijk naar Drh. Anom de nodige injecties en wormkuur en nog geen jaar heeft ze mogen leven. Erbij opgemerkt Peggy zag er goed uit (nog).

Om Swastiastu

spacer line  

Bali is een van de vele eilanden binnen Indonesie die (nu) te kampen hebben met een rabies-probleem. Slechts 9 (!!) van de 33 provincies in Indonesie zijn nog (officieel) vrij van rabies, alle andere provincies hebben te kampen met besmettingen met en sterfgevallen door rabies.

De Indonesische (provinciale) overheid heeft (wederom eens) gefaald, met eerst glashard het bestaan van "het probleem" te ontkennen en daardoor te laat en vervolgens nog eens te kleinschalig optreden na melding van de 1e bewezen gevallen, ondertussen zo'n bijna 3 jaar geleden. Daardoor is e.e.a. geescaleerd tot de mega-schaal waarop het nu heerst: Overal op het eiland, en niet alleen besmetting / dragers binnen de hondenpopulatie maar ook onder de katten, de apen, de vleermuizen en in sommige regios zelfs de runderen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

elsbeth
User
spacer line

Yogya Bali, ben je tussen 27 juli en 5 augustus op Bali toevallig? Ik meen dat je eerder zoiets schreef. Het lijkt ons leuk je weer te ontmoeten.
Groet Elsbeth sorry off topic

accid
User
User icon of accid
spacer line

zoals het probleem nu aangepakt wordt is al een probleem op zich.

Het barst intussen weer van de honden en (erger) zwangere honden en dat komt omdat de Balinezen nu eenmaal graag een hond (en als het kan meer) wil hebben die voor alles en nog wat aanslaat maar daar natuurlijk geen verantwoordelijkheid voor wil dragen.
Op het strand wemelt het weer van de (half)verzopen puppies (teefjes) en waar zouden die nu toch vandaan komen.

Oplossing lijkt simpel maar onuitvoerbaar want niemand in Bali zal de verantwoordelijkheid willen nemen als ze geen doorschuifluik zien.

1- Per hond/huis flinke belasting betalen en dat loopt snel op nagelang ze meer honden hebben.
2- Iedere hond dient gechipped te zijn
3- de eigenaar (geregistreerd door chip-(wordt niets) ) is verantwoordelijk voor wat de hond aanricht.

wie voert dat uit ? Juist ja......... Emoticon: Stupid

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-07-2011 18:24 accid wrote:
1- Per hond/huis flinke belasting betalen en dat loopt snel op nagelang ze meer honden hebben.
2- Iedere hond dient gechipped te zijn
3- de eigenaar (geregistreerd door chip-(wordt niets) ) is verantwoordelijk voor wat de hond aanricht.

wie voert dat uit ? Juist ja......... Emoticon: Stupid
1- hoe is dit te controleren?
3- van een kale kip kun je niet plukken..
Ik weet het niet hoor maar ik denk dat Indonesie meer aan haar hoofd heeft......

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

paulana
User
spacer line

Ik denk dat Anne Mieke daar wel een sterk punt heeft, Indonesie heeft meer aan haar hoofd

Nu wordt er voor honden en kattenvan de Locale bevolking weer gratis rabies-inentingen aangeboden,.staat in de Bali-advertiser.

Om Swastiastu

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 19-07-2011 19:45 paulana wrote:

Nu wordt er voor honden en kattenvan de Locale bevolking weer gratis rabies-inentingen aangeboden,.staat in de Bali-advertiser.

Was dat vorig jaar ook al niet het geval? Blijkbaar heeft ook dat weinig effect.Veel mensen maakt het niet uit wat er gebeurt met de .al dan niet zwerfhonden.

hati hati, pelan pelan

accid
User
User icon of accid
spacer line

Indonesie heeft meer aan haar hoofd?!

Indonesisch denken heeft nog nooit vooruitgang gebracht in dit land en de opmerking hierboven past toch wel weer in dat rijtje.

Totdat er weer een buitenlandse eilandbewoner een familie heeft leren kennen die er slachtoffer van is geworden en dan .......

Voorkomen is beter dan genezen zeggen ze in Holland en gezegdes hebben hun waarde intussen wel bewezen.

Ik begrijp ook wel dat deze natie een natie is die alleen maar achter de grote trom aan kan lopen zolang er geen regering aan de macht is die de justitiele macht onder haar controle heeft en daardoor zowel op hoog als op laag niveau in kan grijpen.
Denkt U nu echt dat de hondsdolheid alleen het probleem onder het hondenbezit is.
Weet U hoeveel mensen er per jaar slachtoffer zijn van verkeersongevallen door honden.
Hoeveel hondenleed er is onder de honden , want ze worden echt wel gegeten weet U en ja er gaan er nogal wat plat op het bamburek voor de ceremonie.
Weet U hoeveel ziektes de dode honden die niet geconsumeerd worden maar langs de kant van de weg gedumpt worden opleveren.
Maar rabbies is natuurlijk nogal wat want dan zijn het de mensen die zichtbaar de dupe zijn van een natuurlijk verschijnsel.

Je kop in het zand steken en zeggen : dat het allemaal wel meevalt , of dat Indonesie wel wat anders aan zijn hoofd heeft zal zeker bijdragen aan de oplossingen van de problemen hier in Indonesie.

Emoticon: Confused

accid
User
User icon of accid
spacer line

Nog even,

Het waren maar een paar losse flodders maar geen onoverdachte.

Natuurlijk is het goed te kontroleren, maar dan gewoon even kijken hoed dat zou kunnen.
Van een kale kip is in Bali heel goed te plukken want dat wordt al eeuwen gedaan.
sommige evenementen zijn nu eenmaal niet te stoppen en dan moet er goedschiks of kwaadschiks ook geld op (onder) tafel komen en daar is in Bali goed over nagedacht en is bijvooreeld een van de financiele aders van het kasten systeem.

Let op! geld lenen, kost geld

paulana
User
spacer line

Dus per huis hondebelasing heffen, de honden laten chippen, en de eigenaar =( wie is dat) is verantwoordeljk voor wat zijn /haar hond aanricht. Weet je ik heb zelf Bali-doggies en kittens
maar die komen niet alleen meer buiten. En niet omdat ze wat zouden aanrichten, daarvoor kan men zich verzekeren, maar omdat er Medelanders zijn, die er lol in hebben die beesjes te vermoorden. Misschien een gebrek aan aandacht (lees Liefde) hun kinderen zien er wanstaltig uit een jongen van 8 jr wat vroeger een lief kindje was is nu een monster van over 110 kg, zijn zusje van 12jr idem dito.Kindermishandeling respect hebben de kinderen van de locale bevolking wel voor de dieren ,en dat ze gegeten worden en geofferd tsjaa lands wijs lands eer en het zijn niet alleen honden, alle dieren moeten eraan geloven zelfs schildpadden die daar extra voor worden gefokt. Wil Accid nu de gwoontes gaan veranderen ipv huizen verkopen/verhuren,,dat zal niet lukken na eeuwen en eeuwen...Wat denk je staat erin China
op het menu Emoticon: Shut up!

Om Swastiastu

accid
User
User icon of accid
spacer line

Ik begrijp dat Paulana hier niet gekomen is om zich bezig te houden met de ongemakken van Bali en laat staan zich daar druk over te gaan maken.
Je bent hier naartoe gekomen om zo lang mogelijk te genieten van al het moois dat dit eiland en de moraal van zijn bewoners te bieden heeft en geen dus gezeik a.u.b. want dan moet mijn kop uit het zand.

Toch ga ik wat punten die je benoemd hebt uit je relaas halen om daar even gericht op te reageren.
Waarom? niet omdat ik zoals je in het andere topic vermeld en verwacht dat ik gefrustreerd ben om Bali maar wel een beetje om jou reactie Paulana.

Zoals ik al vermeld had waren de 3 mogelijkheden om de hondenstand onder controle te houden wat lossen flodders maar zoals in veel ontwikkelde Aziatische landen wel gewoongoed, dus dan zou je mogen hopen dat Indonesië daar ook bij zou mogen horen.

1. Weet je ik heb zelf Bali-doggies en kittens
maar die komen niet alleen meer buiten. En niet omdat ze wat zouden aanrichten, daarvoor kan men zich verzekeren, maar omdat er Medelanders zijn, die er lol in hebben die beesjes te vermoorden. Misschien een gebrek aan aandacht (lees Liefde) hun kinderen zien er wanstaltig uit een jongen van 8 jr wat vroeger een lief kindje was is nu een monster van over 110 kg, zijn zusje van 12jr idem dito.Kindermishandeling

Dit zijn nu van die opmerkingen die ik lees die gemaakt moeten zijn in staat van frustratie want dit is wel een serieuze hoop koeie stront bij elkaar zeg. Zie ik dat goed?:,, je hebt dus een huis met Bali honden en Bali poesjes en die mogen niet meer naar buiten want daar wonen vreselijke monsters (medelanders nog wel) die er op uit zijn om die beestjes te vermoorden (toch geen huis met hoge muren en gebroken glas op de randen hoop ik). Intussen heb je jezelf wel verzekerd voor het geval er een van die beestjes zou kunnen ontsnappen en alsnog wat aanricht zodat je dan als dat helaas zou gebeuren samen onder het genot van een bakkie koffie met het slachtoffer aan tafel gaat zitten om het schade formulier in te gaan vullen. Wat zielig voor die beestjes zeg dat ze niet meer naar buiten mogen, maar wel weer goed dat er dan weer iemand is die voor ze opkomt, net als in de dierentuin en/of vogelparken waar je Sophie45 naar toe wilt sturen als iets typisch Balinees, toch?

2. respect hebben de kinderen van de locale bevolking wel voor de dieren ,en dat ze gegeten worden en geofferd tsjaa lands wijs lands eer en het zijn niet alleen honden, alle dieren moeten eraan geloven zelfs schildpadden die daar extra voor worden gefokt.
respect hebben de kinderen van de locale bevolking wel voor de dieren ,

Weet je zeker dat je wel op Bali bent? Kinderen en de lokale bevolking hebben respect voor de dieren? Ben je wel helemaal lekker of steekt die kop aan de andere kant van de wereld uit het zand?! Er bestaat hier geen respect voor geen enkel dier (en insect) dan met uitzondering van een beetje voor de koe. Er blijven hier geen dieren in het wild meer over en zoals de bali honden hier leven zou geen een hond moeten leven. DE lokale bevolking rijdt hier op scooters door het land bewapend met luchtbuksen en telescoop om alles wat nog een beetje kleur heeft van de wereld af te schieten.
Een jaar geleden heb ik een personeelslid nog per direct ontslagen omdat hij in zijn eigen tijd ijsvogels kapot aan het schieten was naast mijn huis. Toen ik hem vroeg waarom, haalde hij zijn schouders op met die mooie Balinese glimlach weet je wel. Nou, die lach was snel vertrokken.
Gisteren loopt in de sawa een klein groepje jongens achter een vlieger aan en een van die kids heeft een puppie in zijn arm (ooooh het was zo’n lief gezicht joh) en maar rennen en dat hondje maar bengelen. Even later waren de jongens nog steeds aan het vliegeren maar het hondje had intussen al een pootje gebroken en mocht nog even met de stroom mee zwemmen in het riviertje, als je begrijpt wat ik bedoel. Op Zondag al eens op de dierenmarkt geweest net achter het bord waarop staat wat wel en niet mag, heeehh halloooo wakker worden of kijk hier eens naar als je durft. http://www.youtube.com/watch?v=6baDhDWxlpI

• en dat ze gegeten worden en geofferd tsjaa lands wijs lands eer

Als ik dit leest dan trek ik altijd mijn broekriem nog even wat strakker want serieus zeg!! En dan maak je het nog even extra smeuïg, want hup alle dieren kunnen op een hoop en die schildpadden die extra gefokt worden (op dat eiland waar jij die Sophie45 naar toe wil sturen als toeristische attractie toch hé) en dan alleen maar die extra gefokt worden mogen allemaal ter gratie van s'-lands wijs s'-land eer ter ziele.
Maar als we het dan over s'-lands wijs s'-lands eer hebben zullen we dan
-de vrouwen die in het verleden geofferd werden ook maar op die hoop gooien.
- moeten we dan het vissen met cyaankali ook maar gewoon toelaten
- het vervuilen van de zeeën en grondwater met afval en het geloosde water vol met pesticiden
- En nog eentje maar dan meestal buiten Bali: het besnijden van meisjes.
- ik kan nog wel even verder hoor maar dan ga je misschien huilen.

Of gaan we nu toch proberen om dit aan te pakken met gezond verstand want ook daar mag gezien de opvoeding en opleiding van de meeste eilandbewoners (en sommige medelanders ook verwacht ik nu) aan getwijfeld worden.

3. Wil Acid nu de gewoontes gaan veranderen IP huizen verkopen/verhuren, dat zal niet lukken na eeuwen en eeuwen

Ja ! Ik wil die gewoontes gaan veranderen en dat lukt bij tijd en wijle ook al is dat vaak in een sprong vooruit en een halve achteruit. De Nederlanders is het de laatste eeuwen en eeuwen ook aardig gelukt mag ik zeggen als je naar de eilanden kijkt waar ze flink huisgehouden hebben en zeker Java dat in feite ook een hele lange tijd Hindu onderlegd is geweest.

En zoals ik bij het vorige topic al vermeld heb: Ik woon niet en werk niet op Bali. Ben er wel vaak en al heel erg lang. Ik heb geen activiteiten meer op Bali en zal ook geen een relatie nog aanraden om Bali als uitgangsbasis te gebruiken voor een gezonde investering.

Maar als je me cynisch onder een groepje wilt plaatsen vind ik dat best hoor want zo ken ik er nog wel een paar.

Het zou echter een mooi gebaar zijn nu je voor de rest van leven zo een beetje gratis mag wonen ( 1 miljoen per maand , toch?) om een gedeelte van wat er daardoor over blijft aan een fonds te schenken die er wat gewoontes mee kan veranderen ten goede van…… En dan bedoel ik niet die schattige respectvolle dierenvriendjes naar een school sturen maar bijvoorbeeld de WSPA die wel het lef hebben om wat aan de slechte gewoontes te doen. www.wspa.nl

Uiteindelijk krijg je wat je geeft, ook jij !! Emoticon: Bye bye

accid
User
User icon of accid
spacer line

Ben ik in mijn ijver toch nog een paar leuke respectvolle (dieren) bezigheden vergeten die door de Balinese bevolking als zeer grappig ervaren wordt.
wat dacht je van:

Goudvissen in een zakje in de volle zon laten bengelen Emoticon: Devil
Schildpadjes met 10 tegelijk in een zakje in de gloeiende zon laten bengelen Emoticon: Devil
Aapjes treiteren op de dierenmarkt of bij de Balinees thuis Emoticon: Devil
Een grote schildpad in een kleine vissenkom vol water laten zwemmen tot die verzuipt Emoticon: Devil
kuikentjes in kleur spuiten met de oogjes open Emoticon: Devil
Rijstvogeltjes in kleur spuiten maar wel eerst even de vleugeltjes breken ander vliegen ze te ver hun geluk tegemoed Emoticon: Devil
Op de foto met allerlei inheemse diersoorten tot ze van frustratie gaan bijten en daardoor gedood worden Emoticon: Devil
Speciale garnalen en kreeftensoorten in plastic (aqua) flessen groot brengen voor consumptie Emoticon: Devil
Honden doodknuppelen voor comsumptie Emoticon: Devil

En dan last but not least. Het wettig toegestane folkloristische hanengevechten Emoticon: Devil

Het is allemaal zo grappig he en zo typisch Balinees, ze zouden er een atractie van moeten maken.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Accid, blijkbaar ben je erg verbitterd. Wellicht ook zo'n, persoon die ooit op zoek is gegaan naar gouden bergen in Indonesie?En ze zoals velen dus niet gevonden....

Wat je hier allemaal opsomt gebeurt wellicht allemaal...hoewel ik sommige dingen in twijfel trek...Oooit wel eens in China,Myanmar, Tibet, Mongolie, Congo, Zimbabwe, Ghana, India of Bangla Desh geweest? Nee? Ga daar eens heen en wat er dan eventueel op Bali gebeurt verdwijnt in het niets.Valt niet goed te praten, maar denk nou niet, zoals meerdere met je, dat je dat ooit kan veranderen.

En dat je geen enkele relatie aanraadt om op Bali of ergens anders in Indonesie te investeren kan ik alleen maar toejuichen: Er zijn al veel te veel gelukzoekers aanwezig die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en het liefts slapend rijk willen worden.

En breek me de bek niet open over organisaties zoals de WSPA en dergelijken....geld inzamelen en met ideen komen die al uitgevoerd worden.... Emoticon: Shut up!

A lmet al snap ik er geen reet van dat je zelfs nog overweegt om toch maar weer naar Bali te komen, als het je allemaal zo verdomd tegen de borst stuit zoek een ander vakantieland...

hati hati, pelan pelan

paulana
User
spacer line

Senior je was iets sneller met antwoorden, misschien maar goed ook,Accid op zoek naar gouden bergen, welnee naar het geld van argeloze mensen die een contract tekenen en er dan aan kapot gaan omdat het niet legaal is.

Dat laatste is wel heel realistisch geschreven,alsof hij er bij is geweest. Emoticon: Devil

Voor het gemak vergeet je even de verbouwing die het nodige kost maar goed ,lees ik hierin jalouzie ? Het lijkt er verdacht veel op. Emoticon: Yes!

Tsjaa ,behandel mensen zoals jezelf behandeld wilt worden, vreemde zin voor jou, voor ons niet!! ieder krijgt wat hem/haar toekomt beste Accid ,en je wordt niet besodemieterd waar je bijstaat. Emoticon: Bye bye

Dag Accid ,het ga je goed met jouw "bisnis", wat een nare smaak achterlaat, en niet alleen bij mij .

Ennuh ben jij zelf ook zo,n Medelander ..na jouw relaas te hebben gelezen. Sudah maar doe niet alsof je Bali kent. Emoticon: Bye bye of de rest van Indonesie,je hebt geen idee

Neem de wijze raad van Senior aan en zoek een ander (vakantie) land Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Om Swastiastu

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik probeer de kern van dit verhaal te zoeken maar zie hier lawines langs komen die volgens mij niet het antwoord zijn op de vraag.

De wereld is een mengelmoes van mensen en de een is hier goed in en de ander daar. Dat normen en waarden niet voor iedereen gelijk zijn weten we nu toch wel. En of iets wel of niet goed is?
Ik denk dat als je in een andere wereld gaat wonen je veel ook moet accepteren zoals het is of dan gewoonweg maar hier blijven of een model moet vinden hoe je daarmee omgaat.

Er zijn in Indonesie wel degelijk mensen die respect hebben voor dieren maar is dat in Nederland niet net zo? Er zijn hier toch ook genoeg mensen die dieren niet goed behandelen? Natuurlijk slaat onze weegschaal hier naar de positieve kant door en misschien is het in Indonesie omgekeerd.

Zij vervuilen de rivieren en de zee door er rotzooi in te gooien en wij vliegen met zijn allen een paar keer per jaar naar het oosten. Wie vervuilt het meest?
Zij kappen het halve oerwoud leeg (=de kost verdienen) en wij kopen prachtige teakhoutenmeubels en kozijnen voor onze huizen.
Zij knuppelen honden dood (dat neem ik maar even van u aan want ik weet het niet) en wij stoppen beesten op veel te weinig vierkante meters zodat ze sneller het slachtgewicht hebben

Ik weet niet waarom het een wel en het ander niet getolereerd wordt, als dierenmishandeling wordt gezien.
In het ene land, cultuur of geloof is een dier heilig en moet je die zijn gang laten gaan terwijl in een ander land dit dier wordt vetgemest omdat wij zo graag grote dikke biefstukken willen hebben en in weer een ander land moeten er aantallen worden geofferd.
In het ene land is een varken gelukkig omdat het met de nek aan wordt gekeken maar in het andere land wordt er sate, babi guling of ribbetjes voor op de barbecue van gemaakt.
verschil in dieren op eilanden.
En de dierproeven in het westen zodat we zeker weten dat ons tere blanke huidje wel tegen alle bestanddelen gebruikt in de cosmetica kan....?
En als mij de mieren of de muggen niet aanstaan dan gaat er de spuitbus met Baygon op.
Mijn kat brengt een paar keer per week een gevleugeld cadeautje mee maar daarvan zeggen we dat “het maar een dier is....”
Het is nog niet zolang geleden dat het vetmesten van ganzen bij de wet verboden is...

Natuurlijk zijn al die zaken hierbov en vermeld niet goed gezien vanuit ons gezond (?) westers verstand. Maar is het opeten van beesten omdat we dat nu eenmaal lekker vinden wel dan? Lang niet iedereen heeft eiwitten nodig en deze zouden we ook uit andere bronnen kunnen halen maarja voor velen van ons is een hertenbiefstukje, een soto ayam of American eyeribs toch een delicatesse die boven sojabonen gaat.
Het houden van dierentuinen kun je ook ter discussie stellen maar hele volkstammen vinden dat nodig voor de educatie van onze kinderen.

Hanengevechten? Ik zag een maand geleden de stierenrennen op Madura ook niet helemaal vrij van dierenleed maar het was voor mij een van de hoogtepunten ooit in Indonesie.

Ik wil hier alleen mee aangeven dat de dingen niet zo zwart wit zijn. Ik heb zelf ooit de prachtigste dieren ooit gezien waaronder de tijger, olifant, orang oetang en komodo (die laatste wel niet zo mooi maar zeker interessant) allemaal in hun eigen habitat, dus zonder een hekje ervoor. Maar, daarvoor dan wel dat vliegtuig....
In Indonesie zijn dingen veel meer zichtbaar dan hier “bij ons”.Al met al zijn wij niet zoveel roomser dan de “rest van de wereld”.

In een eerdere posting schreef ik dat Indonesie wel meer aan haar hoofd heeft . Ik bedoel daarmee dat bv de gezondheidszorg nog lang niet voor iedereen toegankelijk is, er nog veel mensen in armoede leven, er op vele eilanden geen fatsoenlijke wegen zijn, er in vele dorpen nog niet eens electriciteit en stromend water is. Allemaal zaken die in elk geval op Bali wel zijn. Ik bedoel er ook mee te zeggen dat Bali wel Indonesie is maar Indonesie niet alleen Bali. Toen ik genoemde “voorstellen” zag was dat het eerste dat ik mij opkwam.
Ik ken inderdaad niet de aantallen van verkeersongevallen. Dat rabies een zeer serieus probleem is begrijp ik als geen ander. Ik ben zelf een jaar of 5gelden in Laos door een hond gebeten met alle paniek, injecties en nazorg van dien.
Ik word er af en toe kriegel van dat Bali het eiland moet worden waar alles perfect geregeld is terwijl veel van de rest er maar een beetje bijhangt. Daarom mijn reactie, niets meer en niets minder. Maar hoe dan ook, Bali is gewoon een klein deeltje van Indonesie.

Wat ik Djerro verder nog wil meegeven: welke informatie hier of elders dan ook. Het rabiesprobleem is niet binnen een korte tijd opgelost en eigenlijk ook niet relevant. Je moet maar gewoon de pech hebben om op een verkeerd moment de verkeerde hond (of kat, aap of vleermuis) tegen te komen. Als je twijfelt of bang bent dan maar beter een preventieve injectie in die zin dat als je echt gebeten wordt er nog altijd behandeling nodig is.

Ik onderschrijf de posting van Senior hierboven. Als je in andere landen zoals genoemd bent geweest (en in mijn geval ook veel buiteneilanden van Indonesie) dan valt de situatie van Bali in het niet.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

paulana
User
spacer line

Anne Mieke,

dit verhaal heeft geen kern ,het gaat hier om een topic waarin Accid vertelde dat hij grond en huizen verkocht aan buitenlanders, lees medelanders.
Daarin werd hij van repliek gediend door medeforummers ,en dat kan hij niet verkroppen zoals het er nu uitziet, en dat wij zo weinig betalen zit hem niet lekker.
Alleen wat er gebeuren moest en nog moet daar heeft hij geen notie van, al probeerde ik dat uit te leggen maar dat is verspilde tijd heb ik gemerkt . Deze man zit vol frustratie dat heeft Senior goed verwoord.

Verder onderstreep ik ook de posting van Senior te volle!!

Om Swastiastu

accid
User
User icon of accid
spacer line

Ik zal dit even algemeen houden maar ik heb geen zin om me woorden in de mond te laten leggen. Het blijkt dat zelfs als ik aangeef wat mijn status is dat ik toch weer op dat zielig hoopje gegooid wordt van huizen verkopers die mensen hun spaarcentjes af troggelen. Die zullen er best zijn en er zullen er ook best zijn die het goed hebben gedaan en op die berg zitten. Ik hoor niet bij beide en wil al helemaal niet op een berg zitten.

Ik reis over de gehele wereld en onroerend goed is mijn kern, dat hoeven niet perse huizen te zijn en de relaties zijn meestal de lokale bevolking. Wat de achtergrond van deze kern is houd ik voor me maar geen winstbelang zoals velen onder U zullen denken.

Zoals gezegd ben ik niet gefrustreerd over Bali maar kan ik wel gefrustreerd raken over de mensen die alles goed praten wat er gebeurd onder het mom ,, je kunt toch niets veranderen,, en ,, het is altijd al zo geweest,, of dan ga je toch een ander vakantieland zoeken!
Talloze bekende mensen van over de hele wereld en nationale en internationale organisaties steken hun kop niet in het zand en geloven dat de wereld wel kan veranderen ten goede van allen.
Over de gehele wereld wordt er door kleine groepjes mensen geprobeerd om dierenleed te stoppen en ervoor te zorgen dat sommige populaties in stand blijven en waarschijnlijk zal zelfs dat niet altijd lukken, maar ze proberen het tenminste en ze hebben vaker positief resultaat dan niet.
Natuurlijk kan ik nu zeggen van :,, ja maar kijk eens naar de rest van de wereld , daar gebeuren toch ook slechte dingen met de dieren,, .
Jazeker, maar we zitten hier toch op een forum van Indonesie en dan gaan we het toch niet over Ghana hebben, toch?

Wat mij frustreert aan veel van de forum bezoekers is dat zijn niet eens de moeite willen nemen om er wat aan te willen doen maar wel meteen met het vingertje gaan wijzen en allerlei loze beweringen gaan lozen op dit forum zonder dat ze die kunnen onderbouwen. Als je iets te zeggen hebt weet dan waar je over praat en dan is het voor een lange tijd op een plek wonen niet het criterium ook al kan het wel een beetje helpen als je open staat voor de realiteit.

Als je al mensen een dierentuin of park aanraad als typisch Bali (gombaal) raad ze dan een park aan dat een beter doel heeft dan deze.
Helaas is er op geheel Indonesie (laat staan Bali) geen een dierenpark dat een doel heeft ten gunste van de dieren m.u.v. van de door westerlingen (die wel geloofde dat het anders kon) opgezette reservaten voor bijvoorbeeld de orang utan en andere inheemse diersoorten. Gelukkig (zullen we maar zeggen) worden de Indonesiers die er zelf beter van denken te worden dan wakker en willen dan zolang het duurt hun bijdrage leveren zodat ze in de picture kunnen staan.

Weet je, je kan op vele manieren vakantie houden en zelfs door naar dieren te gaan kijken maar heb dan het lef om te gaan kijken naar dieren die in vrijheid leven en niet gedwongen worden om kunstjes te doen of om in gevangenschap leven omdat je de ballen niet hebt om er wat aan te willen veranderen.

Ik hou vakantie op Bali door open te staan voor de realiteit en die te delen met mensen die wel de ballen hebben en zolang er dit soort mensen op dit eiland zijn blijf ik hier zonder mij kop in het zand te steken of Bali mijn rug toe te keren want ik houd niet van opgeven.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 22-07-2011 02:27 accid wrote:
.

Weet je, je kan op vele manieren vakantie houden en zelfs door naar dieren te gaan kijken maar heb dan het lef om te gaan kijken naar dieren die in vrijheid leven en niet gedwongen worden om kunstjes te doen of om in gevangenschap leven omdat je de ballen niet hebt om er wat aan te willen veranderen.

want ik houd niet van opgeven.

Volgens mij valt er hier in het westen op het gebied van dierenleed ook nog al het een en ander te doen. Zorg eerst dat je het thuis op orde hebt, voordat je met je vinger naar een ander wijst.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,818 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,314,515 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com