indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

apulles
User
spacer line

Hallo allemaal,

in september ga ik met mijn vriend naar Indonesie. We vliegen op Yogja en vertrekken 4 weken later vanaf Denpasar. In de tussen tijd willen we Oost-Java zien, Bali, Lombok en uiteindelijk relaxen op leuke eilandjes (gili's?). Nu heb ik een paar vragen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden:

1. Hoe reis je het best van Yogja via Bromo en Iljen naar Bali? Zelf of een tour boeken in Yogja/via internet?
2. We willen het zuiden van Bali mijden, nog tips voor pareltjes op de rest van eiland?
3. Hebben mensen ervaringen met de beklimming van de vulkaan op Lombok? Zo ja, hoe en waar regel je dat?
4. Waar kunnen we het beste nog een paar dagen chillen op het strand?
5. We zouden eigenlijk ook nog naar Flores / kelimutu / komodo willen, maar weten niet of dat haalbaar is in de tijd die we hebben.

Alvast bedankt voor de moeite!

Larosaurus
User
spacer line

Wij vertrekken over twee weken (gezin 5 personen) k
reisschema
Aankomst Jakarta, 3 n Bogor, 4 n pangandaran, 4 n Yogyakarta, 2 n malang (bromo), 2 n Banyuwangi (Ijen), 6 n Ubud (bali), 5 n Sengigi (lombok), dan in 1 dag boot naar bali, vliegtuig naar bandung (heb vlucht al geboekt), dan bandung 4 n en via jakarta weer huiswaarts. ik kan me voorstellen dat je met 2 pers. tempo hoger kunt doen, maar mijn ervaring is dat je dan zoveel bezig bent met reizen. je moet dit qua afstanden maar eens over europa leggen en je bedenken dat over java geen autoroute du soleil loopt... Wij willen lombok gebruiken voor strand vakantie en evt gili's bezoeken. Wij wille ter plaatse reizen boeken, ervaring is dat er meestal wel een taxibusje is te regelen en openbaar vervoer is ook wel okay. Oost java reizen kost wat meer tijd vanwege de ietwat mindere infrastructuur. Pangandaran Yogya wil ik bijvoorbeeld met de boot via Cilacap doen. Indien er meer behoefte is aan info (hotels e.d hoor ik het wel).
O ja nog even de vraagjes doorlopen: 1. Zelf boeken, je kan het compleet boeken, maar ook van plaats naar plaats, ik heb evt wel wat internet contacten voor bromo en ijen tour.
2. Wij zitten net buiten Ubud in een klein dorpje achter monkey forest. Vindt dit toch altijd wel een relaxte omgeving, Ubud ligt vrij centraal voor tochten over eiland, heeft een prettige sfeer en ga er gewoon wat wandelen, over de rijstterrassen...Super.
3. Geen ervaring.
4. chillen strand kuta lombok is wel een tropisch paradijsje
5. Flores kelimutu en komodo kun je doen, maar dan zou ik java of bali en lombok laten vallen, vergis je niet in de afstanden en hoe oostelijker hoe langer de reistijd per kilometer. Fijne vakantie!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Apulles,

1. Van Yogya naar Bromo kun goed Malang als basis kiezen. Het is er redelijk koel. Yogya Malang kan in een keer maar is een flinke reis. Je kunt kiezen voor bus, travel of auto met chauffeur zodat je kunt stoppen. De bus het goedkoopst, auto met chauffeur het duurst. Een travel geeft meer comfort en is niet eens zo heel veel duurder. Gewoon in Yogya zelf boeken. Vanuit Malang kun je verder met die auto met chauffeur die je eerst naar Bromo brengt. Je vertrekt rond half 2 in de nacht om de zonsopgang vanaf de Penanjakan te zien, verder naar Bromo en daarmee ben je rond 9 uur wel klaar. Vanuit Cemoro Lawang kun je via Probolinggo door naar Bondowoso dat lijkt toch de beste start te zien voor een bezoek aan Ijen. Ik was een paar weken geleden zowel in Jember als in Bondowoso en die laatste stad(je) vond ik leuker. Daarna vanuit Ijen de oversteek via Ketapang (Banyuwangi). Doe je dit achter elkaar dan ben je wel gebroken denk omdat de tocht naar Ijen ook erg vroeg in de ochtend start met nog wat loopuren.
2. In mijn optiek zijn de echte pareltjes elders in Indonesie te vinden met name in het oosten. Wil je rust(iger) dan het zuiden dan misschien naar Lovina, Amed of Ubud (buiten Ubud als je echt rust wil). Ik zou verder eerder naar nummer 5 verwijzen.
3. Ik heb geen persoonlijke ervaring met het beklimmen van de Rinjani maar wat ik hoor van kennissen die dat gedaan hebben is het een behoorlijke klim/tocht variërend van 4 tot 5 dagen afhankelijk van je tempo en conditie. In Senggigi is veel aanbod. Vergelijk goed, er is veel bij gekomen en afgegaan de laatste jaren. Wat een paar jaar geleden goed was hoeft nu niet zo te zijn en omgekeerd. Het best is om meteen bij aankomst met toeristen te spreken tenzij hier iemand zeer recent ervaring heeft. Let goed op prijs/kwaliteit neem niet zonder meer het duurste maar ook zeker niet zonder meer het goedkoopste. De Rinjani is een behoorlijke berg die je niet zomaar even doet. Er zijn door de jaren heen ook heel wat ongelukken geweest op de vulkanen van Java, Sumatera, Lombok en Flores. Pas op!
4. Als je het over Lombok hebt dan is het zuiden Kuta een prachtig gebied maar ook hier weer: zie 5! De gili’s schijnen steeds drukker te worden. Trawangan is voor de feestbeesten. Meno is nog het rustigst maar wordt ook steeds drukker en Air ligt het dichtste bij het “vasteland” en is daarom ook drukker. Maar misschien zoek je juist de party, dan zit je op deze gili’s goed.
5. Dat weet ik natuurlijk ook niet maar Flores zou niet achterin dit rijtje moeten staan. Het is compleet anders dan Java of Bali en Lombok. Voor de kust van Labuan Bajo prachtige eilandjes, en idd de Kelimutu en de komodovaranen en ook het gebied rond Bajawa. Lees daartoe de topics in Nusa Tenggara.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

joost
User
spacer line

Apulles,

Voor je trip van Yogja tot Bali (of t/m ) kan ik voor je regelen in overleg.
Je kunt me mailen.
groet Joost

vendie
User
spacer line

Neem eens contact op met java-travel (yus and Sri)

Guesthouse Rumah Senang - Huis waar je je prettig voelt

apulles
User
spacer line

Hartelijk bedankt voor jullie reacties! We gaan nu kijken hoe we ze gaan toepassen!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,033,372 topic views - 240,286 posts - 13,732 topics - 33,687 members - last post @ 23-10-2020 18:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,338,974 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com