indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Martinus67
User
spacer line

Hallo weet iemand hoe ik aan het adres kan komen van mijn opa.

Ik weet dat hij in 1921 Detachements-Commandant der tweede klasse bij de gewapende politie te Soekaboemi was.
Ik zou dit graag willen weten. Mijn neefje is daar nu aan het zoeken of het huis daar nog staat.

Bedankt alvast,

Groetjes, Martin v Leeuwen

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Messchien kan je inlichtingen inwinnen bij de politie school al daar.

Shalom

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Martinus dan zal je toch iets meer gegevens moeten hebben denk ik.
Wat Bokito zegt zou een mogelijkheid kunnen zijn, dan zou je opa natuurlijk wel op één of andere manier met de politieschool verbonden moeten zijn geweest.
Dat zou best kunnen want Soekaboemi was toen niet echt groot.

Of er nog gegevens zijn is ook de vraag, tijdens de Japanse bezetting is de school als interneringskamp gebruikt, na de overgave van Japan is er nog al wat vernield.
Maar niet geschoten is altijd mis, het is het proberen waard.

De school was gevestigd aan de Vogelweg 41.
Het dient nog steeds als politieschool de weg heet nu Jalan Bhayangkara.
Gezien de toch wel hoge functie van je opa zal hij best niet in een achteraf huisje hebben gezeten.
Op jalan Bhayangkara staan nog enorm veel huizen uit de Nederlandse tijd.

Op internet is ook zat te vinden over de "politieschool Soekaboemi" misschien de naam van je opa intikken met Soekaboemi, dat hij uit één van de archieven te voorschijn komt.

Succes.

spacer line  

Beste Martin,
Het is natuurlijk een beetje lastig zoeken als je niet zegt hoe je opa heette... Emoticon: Confused
Voor meer informatie over Soekaboemi,
zie de Java Post

spacer line  

Een tip, als je geen reactie krijgt , moet je proberen bij de diverse Indische site , op zijn minst Onze Plek en of Indisch4ever.
Of je gaat naar de KIT , KB , of Nat.archief of KITLV , en kijk in de Regeings Almanak Nederlandsch Indie ( R.A) van het jaar 1921 .(1920-22)
De meeste ambtenaren , politie, leger en (relatief) belangrijke burgers staan met hun namen en functie vermeld .

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,255,804 topic views - 240,040 posts - 13,725 topics - 32,728 members - last post @ 14-08-2020 07:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,431,322 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com