indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

simpati
User
spacer line

Betalen met Rabocard

Ik ben altijd heel huiverig geweest voor betalen met de Rabocard (Mastercard), geld opnemen bij de ATM is ook mogelijk als het saldo op de betaalrekening niet voldoende blijkt te zijn, dat is echter een stuk duurder dan met de Wereldpas.
Sinds het nodig is om bij gebruik van de Rabocard de Randomreader te gebruiken lijkt het voor mij dat de transactie een stuk veiliger is geworden, er zijn echter nog heel veel bedrijven waar daar niet om wordt gevraagd, booking.com is daar een voorbeeld van.
Bij het boeken van een hotel via booking.com werd bij mij dit jaar 2 keer het bedrag afgeschreven, met heel wat moeite heb ik dat kunnen terug draaien,
De betwiste transactie wordt behandeld door Rabo Servicedesk uit Barneveld, het telefoonnummer 0887226777 heb ik vaak proberen te bellen via Skype, dit is niet mogelijk, contact per mail of fax schijnt niet mogelijk te zijn., bellen via normale telefoonlijn is erg kostbaar en niemand die mij die kosten vergoed voor een fout die ik niet zelf heb gemaakt.
De formulieren die Rabo Servicedesk opstuurt zijn een paar weken onderweg en te laat om terug te sturen, de termijn voor terugsturen is 10 dagen.
Ik heb mijn klacht voorgelegd aan de Rabobank waar ik mijn bankrekening heb, die reageren:

Beste Dhr. Ö..,

Bedankt voor uw mail.
Wij vinden het erg vervelend dat u geen contact kunt krijgen met de Rabo Servicedesk betreffende uw creditcard.
Wel was het bij ons bekend dat de systemen wegens hevige onweersbuien enige tijd buiten gebruik zijn geweest.
Ons advies zou dan ook zijn om het nogmaals te proberen.
Omdat u uit het buitenland belt dient u ook het landnummer toe te voegen aan dit nummer
0031-887226777.
Nogmaals onderkennen wij dat het vervelend is dat u geen contact heeft kunnen krijgen met de Rabo Servicedesk en gaan er dan ook vanuit dat zij momenteel gewoon te bereiken zijn.
Met vriendelijke groet,

Ö. van der Ö..
Adviseur Verkoop en Service

Met veel moeite en door zelf telefonisch contact op te nemen met HOTEL GRAND CENTRAL in Kuala Lumpur heb ik het teveel betaalde bedrag van Ä 48.36 terug gekregen via de Rabocard.
Om dat terug te vinden op het Rekeningoverzicht Rabocard moet je waarschijnlijk een cursus volgen, met heel wat telwerk ben ik er achter gekomen dat het toch klopt, ik vermoed dat dit niet duidelijk mag zijn om negatieve berichtgeving over de Creditcard te voorkomen.

Ik heb ťťn bedrijf (hotel) genoemd die bij mij dubbel hebben afgeboekt, het doel van dit topic is om een overzicht van bedrijven te krijgen die het gebruik van de Rabocard met gebruik van de Randomreader wel gebruiken, ik geen alvast mij voorbeelden:
1) Air Asia, voor vliegtickets en ook voor de hotels.
2) Tiger Airways.

Ik denk niet dat dit forum de juiste plek is om bedrijven in een kwaad daglicht te zetten, mijn voorbeeld kan ik zwart op wit bewijzen en ik denk dat het voor het forum geen probleem is.
Salam,
Jan
Malang

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AirAsia inderdaad, met grote regelmaat. Houd alles wel goed in de gaten en denk niet bij een foutmelding 'dat zal wel niet goed gegaan zijn, ik doe het nog een keer', want dan mag je flink moeite gaan doen om ooit iets terug te zien.

Tiger Airways? Pas maar op, niet voor je creditcard, maar voor je geld in het algemeen. Er staan 11 vliegtuigen van ze aan de grond in Australie vanwege problemen met de veiligheidseisen. Maar da's offtopic.

Via ticketindonesia.info kun je overigens ook met je veilige manier betalen. Emoticon: Shiny

simpati
User
spacer line

3)ticketindonesia.info

Het nieuws van Tiger Airways was mij bekend, ik heb daar mee gevlogen van Singapore low cost terminal naar LCC Kuala Lumpur.
De kennismaking met de lowcost terminal in Singapore was voor mij een positieve ervaring.

Ricico's met financiele problemen van bedrijven blijft altijd een probleem voor de consument, dit kan net zo goed een hotel zijn als een vliegmaatschappij de twee bedrijven waarmee de meeste forumbezoekers van doen hebben.
Jan

simpati
User
spacer line

Bij een transfer dien je eerst de 3 cijfers van achterkant van de Racocard te geven en dan alsnog de Randomreader, als men die code al heeft kan men alsnog misbruik maken.
Laat die code dan weg zou ik zeggen, dan is fraude praktisch uitgesloten.
Jan

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Daarom Simpati nůůit meer ergens in AziŽ met een creditcard betalen.
Ik heb geluk gehad dat het van mij goed is afgelopen....
Mijn lesje heb ik geleerd, gewoon overal cash betalen!!! En alleen pinautomaat
je geld eruit halen wat je nodig hebt!!
Gr.KM

simpati
User
spacer line

Daarom Simpati nůůit meer ergens in AziŽ met een creditcard betalen.
Waar mogelijk betaal ik cash.
Ik heb soms geen andere keuze, een andere veilige manier van betalen is Paypal maar mijn paypalrekening is geblokkeerd om dat ik met een Indonesisch adres een Nederlands bankrekening gebruik, dat kan niet volgens hun voorwaarde.
Een Indonesische bank geeft mij geen creditcard, dat kan volgens hun voorwaarden weer niet, ook niet als ik voldoende saldo heb.
Jan

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Dan lijkt het mij verstandiger om 2 bankrekeningen te openen...

1 in IndonesiŽ en 1 in Nederland ....op die manier lopen de zaken niet door elkaar Simpati. en heb je van beide landen een creditcard of een pasje, toch?
Je kan idd NIET een rekening in Nederland openen met een Indonesisch adres. en andersom ook niet....

simpati
User
spacer line

Dan lijkt het mij verstandiger om 2 bankrekeningen te openen
Om een bankrekening in IndonesiŽ te openen dien je een KITAS te hebben, aan die voorwaarde voldoe ik.
Ik heb in IndonesiŽ inderdaad al een bankrekening maar niet de mogelijkheid om een creditcard te nemen.
Met die Indonesische bankrekening kan ik gebruik maken van internetbanking en daarmee de meeste Indonesische rekeningen betalen zonder de deur uit te hoeven, ook tickets van Air Asia met vertrek uit IndonesiŽ kan ik daarmee betalen, maar dat kan inmiddels ook prima bij ticketindonesia.info en dan afrekenen met IDEAL

Je kan idd NIET een rekening in Nederland openen met een Indonesisch adres. en andersom ook niet....
Voor mijn bankrekening bij de Rabobank gebruik ik mijn postadres in IndonesiŽ, volgens mij is daar niets mis mee.

en heb je van beide landen een creditcard of een pasje, toch?
Neen hoor, bij de rekening van de Rabobank heb ik een Rabocard (Mastercard), bij de Indonesische rekening geen creditcard.

Als ik nu naar het buitenland ga reserveer ik minimaal 2 nachten een hotel, ik heb niet meer de conditie om op de bonnefooi te gaan en dan te voet een hotel te zoeken bij aankomst.
Om een hotel te boeken heb je toch weer de creditcard nodig en het zou fijn zijn dat je dan veilige transfer met de randomreader kan gebruiken, daarom hoop ik dat er wat reacties komen en dat ik en ook andere forumleden kunnen zien welke hotels die mogelijkheid bieden.

Salam,
Jan

simpati
User
spacer line

Als agoda.com, booking.com en AsiaRooms al de veilige transfer met de randomreader zouden gebruiken zou er veel fraude met de Mastercard worden voorkomen.
Bij airasiago.com werkt men al op die veiligere manier.
Jan

simpati
User
spacer line

4) agoda.com
Werkt zelfs met IDEAL
Als je een hotel boekt via indahnesia.com kom je vanzelf terecht bij agoda.com

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Helaas Jan, ik kan je hiermee niet helpen....of er moet ťťn van de leden op een Bank werken die hier meer verstand van hebben!!
Succes verder...
Gr. Kembang

simpati
User
spacer line

Ondertussen zijn de uitgaven met de RABOCARD bij internetbanken van de Rabobank binnen enkele dagen online te zien en hoef je niet meer te wachten op het afschrift, zeker voor mensen die in IndonesiŽ een groot voordeel.
De afschriften van de Rabocard zijn op de jaaropgave na de enige belangrijke zaken die je nog krijgt per regulaire post, de afschriften van de Rabocard hoeven ze wat mij betreft ook niet meer te sturen.

barubagus
User
spacer line

Als je een secure.code aanvraagt, kun je alles veilig betalen.
Die secure code is wat je zelf samenstelt plus je pin, dan is alles zo veilig als het maar kan zijn. Ik heb er 1 van de ABN preferred banking.
Als je die ABN p.banking aan vraagt krijg je die secure code, denk ik zo aangeboden.
Die is nl. in het leven geroepen, speciaal voor credit card betalingen online.
Maar mss krijgt ook iedereen dat, dat weet ik dus niet.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

simpati: op welke manier krijg je 'direct' inzicht in je credit-card betalingen? Is dat automatisch of moet je dat aanvragen? De reden waarom ik van de Rabocard afgestapt ben ooit, was precies deze reden. Een maand (+2 weken voor de post) wachten op iets wat direct kan, daar had ik geen zin in, en maak sindsdien gebruik van een Moneybookers creditcard. Als het zo kan, dan valt weer te overwegen om terug te gaan naar de Rabocard.

simpati
User
spacer line

Hoi Jeroen,
Bovenstaande afbeelding moet duidelijk zijn.
Je hoeft je niet aan te melden, bij gebruik van de Rabocard is dit automatisch en krijg je er bericht van bij de berichten van internetbankieren.
Succes,
Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,320 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 14:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,134,770 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com