indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Hallo ik ben nieuw op dit forum.....om lles te lezen enz.enz ben ik dagen kwijt.
Misschien een vervelende vraag om voor de zoveelste keer te willen beantwoorden!!
Is het verstandig om ons visum op Denpassar te latendoen of gewoon hier in Nederland?
Ik hoor zoveel verhalen en tegenstellingen.....
Graag jullie advies. Mijn dank is groot Emoticon: Worship
Gr.Kembang

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Kembang,

Er is een topic dat over visums gaat, maar welk visum wil je hier of in RI kopen?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

pierre
User
spacer line

Het ligt er ook aan hoelang je wilt gaan, visa voor 30 dagen kun je als VOA kopen zodra je gearriveerd bent, verblijf je langer dan 30 dagen, dan moet je je visa wel in Nederland ( via de indonesische ambassade) aanschaffen.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

BintangJan...Dt is juist mijn vraag...ene keer wordt er gezegd dat in Bali goedkoper is en staat gn lange wachtrijen en je kan een ambtenaar extra geld geven om het sneller te laten doen....en wr anderen zeggen niet doen!!! Doe het maar in Nederland??
Wat is wijsheid? Mijn Bahasa Indonesia is niet voldoende...
Een waar staat de topic dan?
Bedankt.... Emoticon: Bye bye

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Wij kopen altijd VOA op Denpasar, soms sta je lang in de rij, 3 uur was de langste keer voor ons. En mensen die ambtenaren geld geven om voor te mogen gaan.... wel daar kots ik van, schreeuwen hier dat ze niet van corruptie houden en zodra ze daar zijn kopen ze zichzelf naar voren. Overigens is die visa daar zo gekocht, maar dan mag je nog de rij in voor de paspoortcontrole en juist die gaat zo langzaam.

paulana
User
spacer line

Even zoeken bij visumgebeuren, en geef op Bali nooit geld aan een ambtenaar om iets sneller te laten gaan, dat werkt averechts, een VOA visa on arival krijg je automatisch als je Bali binnenkomt = ca $ 20,- of IDR ca. 220.000,- langer aanvragen bij de Indonesische Ambassade in den Haag maar dan moet je wel of een uitnodiging hebben van een Indonesier of een sponsor die garant voor jou staat in Indonesie.

Om Swastiastu

Pamelabak
User
spacer line

Als je een visum nodig hebt voor 30 dagen dan deze gewoon kopen bij aankomst. De kosten waren vorig jaar 22 euro. Wij hebben nog nooit last gehad van lange wachtrijen in Denpasar, maar ik moet er wel bij zeggen dat wij nooit in het midden- en hoogseizoen op vakantie gaan.
Als je je visum hier in Nederland gaat aanschaffen, moet je een vrije dag nemen (kost ook best veel) plus je hebt nog reiskosten. Alles bij elkaar genomen, ben je goedkoper uit als je het bij aankomst aanschaft.

paulana
User
spacer line

Op 29-06-2011 08:39 schreef Pamelabak:
Als je een visum nodig hebt voor 30 dagen dan deze gewoon kopen bij aankomst. De kosten waren vorig jaar 22 euro. Wij hebben nog nooit last gehad van lange wachtrijen in Denpasar, maar ik moet er wel bij zeggen dat wij nooit in het midden- en hoogseizoen op vakantie gaan.
Als je je visum hier in Nederland gaat aanschaffen, moet je een vrije dag nemen (kost ook best veel) plus je hebt nog reiskosten. Alles bij elkaar genomen, ben je goedkoper uit als je het bij aankomst aanschaft.

Hey Pamela , hoe was het in China hebben jullie het naar de zin gehad..ben zo benieuwd.

Is dit nu of, of ontopic

Om Swastiastu

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Pamelabak....wij gaan op 14 oktober richting Bali....liever niet in hoogseizoen, dat kost
het dubbele en erg druk op de luchthavens.....maar ja als het niet anders kan!!
Gr. KM

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Hoi Kembang, die 3 uur wachttijd was in het hoogseizoen, wij kunnen niet anders dan met het hoogseizoen gaan, in oktober zal het aanzienlijk rustiger zijn en zal je er wel zo doorheen zijn.
Ik wens je een super leuke vakantie, wij gaan volgende week zondag weer en tellen nu al de dagen af Emoticon: Smile

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Dan wens ik jou een goede vlucht en een prettige vakantie toe.....
Komt gezond en behouden weer thuis....

Een vraagje Elly wr kan je geld pinnen op Bali?? Ik heb op deze forum ergens gelezen maar ik kan het niet meer vinden.....en waarop moet ik opletten?? Anders
neem ik genoeg geld mee, ik heb 1x geprobeerd op Java met een visa-creditcard te pinnen bij een bank...wt een problemen hebben wij gehad zeg!!! Dus nooit meer met een creditcard pinnen of betalen in restaurants en hotels, liever cash!!.
Gr. Kembang

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Dank je wel Kembang.

Op Bali zijn er over het algemeen genoeg pinautomaten, het ligt er natuurlijk wel aan waar je zit, maar in de steden en natuurlijk al gelijk op de luchthaven kan je pinnen.
Het vervelende aan pinnen is wel dat het alleen een klein bedrag is dat je kan pinnen, dus pinnen wij vaak maar een paar keer achter elkaar en nemen ook genoeg cash mee. En met een creditcard pinnen we nooit, gewoon abn amro wereldpas.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 29-06-2011 09:50 Kembang wrote:
Dan wens ik jou een goede vlucht en een prettige vakantie toe.....
Komt gezond en behouden weer thuis....

Een vraagje Elly w��r kan je geld pinnen op Bali?? Ik heb op deze forum ergens gelezen maar ik kan het niet meer vinden.....en waarop moet ik opletten?? Anders
neem ik genoeg geld mee, ik heb 1x geprobeerd op Java met een visa-creditcard te pinnen bij een bank...w�t een problemen hebben wij gehad zeg!!! Dus nooit meer met een creditcard pinnen of betalen in restaurants en hotels, liever cash!!.
Gr. Kembang
Buiten de mogelijke fraude door skimmen is het gebruik van een creditcard om te pinnen niet anders als een pinpas als je eenmaal bij de automaat staat. Problemen die je hebt ondervonden zullen voornamelijk aan jezelf liggen vrees ik.

Overigens gebruik je in dit land je credit card in geval van uiterste nood, niet voor restaurants e.d... da's vragen om fraude met je kaart. Ja, je krijgt het allemaal wel terug, maar je raakt er lekker van in de stress, zeker als je kaart tijdens je zuurverdiende vakantie wordt geblokkeerd.

Ho Lee Fuk

Pamelabak
User
spacer line

On 29-06-2011 08:46 paulana wrote:

[quote removed]

Hey Pamela , hoe was het in China hebben jullie het naar de zin gehad..ben zo benieuwd.

Is dit nu of, of ontopic

We zijn nu even offtopic.
We hebben het goed naar onze zin gehad. Hebben nu een heel andere indruk dan we in eerste instantie van China hadden. China is een supermodern en rijk land met heel hard werkende mensen. Hun economie gaat geweldig. De mensen op zich zijn in eerste instantie afstandelijk, maar als je eenmaal met hen aan de praat bent (handen/voeten werk) dan zijn ze heel vriendelijk en hulpvaardig. De Chinees spreekt geen Engels ook de jongeren nog niet, alleen in hele grote hotels wordt engels gesproken. De steden zijn brandschoon, geen zwerfvuil, geen grafity, geen hangjongeren. China is in de afgelopen 10 jaar de Westerse wereld in vele opzichten voorbijgestreefd. Dit is in het kort (en echt heel kort) mijn indruk.

Groetjes,
Pamela

elsbeth
User
spacer line

Kembang, je moet zeker geen grote hoeveelheden cash geld mee gaan nemen naar Indonesie.
Er zijn op heel veel plekken gewoon pinautomaten en daar ga je af en toe even wat halen. Nog nooit problemen mee gehad.
Ken je overigens de geldriem? Een leren riem met aan de binnekant een lange rits waar je opgevouwen bankbiljetten instopt. Dus geen buidel, maar gewoon een riem.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

elsbeth; goed advies, een geldriem. Als je dan toch geld mee wil nemen, stop het dan daar in. Geldbuidels zijn een opzichtige en zeer eenvoudige prooi voor dieven en overvallers. "Daar moet geld in zitten" is de gedachte bij het zien van die dingen.. en anders wel een familie aan paspoorten, telefoons en andere prima te verkopen handelswaar..

Ho Lee Fuk

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Elsbeth dat heb ik al ....een soort riem die plat tegen mijn buik zit.....dat heb ik de vorige keer gebruikt......van buitenaf is het niet te zien Emoticon: Smile

Yerun...die creditcard heb ik notabene gebruikt BINNEN in een bank....n groot probleem om 3 miljoen ruphia's cash te krijgen!!!! Verder doe ik NIETS met de creditcard.....behalve in nood en op dat moment was er nood omdat ik geen geld meer had en in dorpjes c.q. kleine "stadjes" waren er geen pin-automaten aanwezig!!
Met een grote omweg naar een stad gereden waar een chte bank stond.....
Daarom ben ik huiverig om weer een creditcard te gebruiken, snap je?

Gr. Kembang

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Met credit cards geld halen bij de balie is inderdaad een drama.. je moet je legitimeren, pincodes invoeren, formulieren invullen... en natuurlijk in de rij staan als het tegen zit. Dat zou ik ook nooit doen. Dan nog liever die 3 miljoen uit de muur rossen.. net zo (on) veilig, want bankpersoneel kun je hier helaas niet vertrouwen.

Ho Lee Fuk

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Yerun....het is daar wel goed gegaan, ze waren erg behulpzaam, kreeg volledig mijn geld en het bedrag is goed afgeschreven..... Emoticon: Smile
Maar toch......die schrik zit er nog steeds in......dus gewoon ruim voldoende geld meenemen is beter.....Ik zit in Sanur ( Bali) kijken of daar pin-automaten aanwezig is.
Nu even kijken waar ik mijn visum kan kopen/krijgen op Denpassar of gewoon hier in Nederland.....
Gr.Kembang

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het is goed gegaan, maar je credit-card kan zolang deze actief is nog misbruikt worden, en aangezien ze een kopie van je kaart gemaakt hebben kan zelfs de klusjesman zo nog je credit-card misbruiken.

Je visum koop je op een Indonesische ambassade of bij aankomst in Indonesie.

Ho Lee Fuk

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Dat van die creditcard is nu 6 jaar geleden......
Groetjes en bedankt!!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

haha.. dan heb je inmiddels wel een nieuwe en is er geen gevaar meer nee.. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,716,546 topic views - 237,972 posts - 13,715 topics - 29,400 members - last post @ 30-03-2020 21:34 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,663,993 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com