indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

uutgrunn
User
spacer line

We zijn 1 juni naar JKT gevlogen via Dubai. We vlogen via emirates. We hebben echter in Dubai 2 uur vertraging opgelopen omdat het inflight entertainment systeem niet werkte!
Na 2 uur in het vliegtuig te hebben gewacht (!) zijn we alsnog vertrokken, echter deed het entertainment het nog niet goed. (gelukkig had ik eigen entertainment mee Emoticon: Smile )

Maar door deze vertraging miste we onze connecting flight naar Yogya met Garuda wel.
En dit was de laatste vlucht naar Yogya dus we moesten in JKT blijven en hebben hierdoor kosten gemaakt. Ook hebben we kosten gemaakt voor het omboeken. En natuurlijk zwaar teleurgestelde schoonouders. (die zich verheugden op het zien van hun kleinkind)

Was de vlucht op tijd geweest dan hadden we wel het vliegtuig kunnen halen.

We willen een claim neerleggen, want vertraging door technische dingen die te maken hebben met het vliegtuig snappen we, maar 2 uur vertraging door een entertainment systeem dat niet werkt (en daarna nog niet) vinden wij niet reeel.

Wat jullie?

simpati
User
spacer line

Wat jullie?
Ik zou in jullie geval de kostbare tijd niet gaan verknoeien met een claim indienen.
Volgende keer nog meer op safe spelen, tijden niet te krap nemen en indien nodig in een hotel overnachten.
Geniet van de vakantie!
Jan
Malang

senior
User
User icon of senior
spacer line

Weinig kans dat je enigszins schadeloos zal worden gesteld. Alleen bij vertragingen vanaf zo'n 3 of 4 uur zal de maatschappij in beweging komen, zij het traag.

Het is zoals Simpati schrijft, meer tijd tussen de vluchten incalculeren is altijd de beste optie.

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je al een claim indient krijg je misschien ooit eens wat waardebonnen voor een volgende vlucht met dezelfde maatschappij. Veel meer valt er niet uit te halen vrees ik.

Maatschappijen hebben voor zover ik weet in hun voorwaarden altijd staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor doorvluchten met een andere maatschappij, de kosten die ontstaan door vertragingen e.d. Daarmee hoeven ze je dus al niets te compenseren en is die waardebon meer 'dank je wel voor het insturen van je claim, we hebben hem al in de shredder gedaan voor je'.

Er was toch een Nederlandse website waar je kon claimen voor europese maatschappijen? EU claim?

uutgrunn
User
spacer line

Dit was de laatste vlucht die we konden nemen die dag.

Inderdaad volgende keer meer tijd inplannen. Als we op tijd waren geland hadden we ruim 2 uur gehad om over te stappen op binnenlandse vlucht. Wat is volgens jullie de norm dan? 4 uur of meer? Want we gaan elk jaar en overstappen van internationale vlucht naar binnenlandse vlucht ging bij ons altijd heel snel.

Vertraging door technische mankementen aan het vliegtuig snap ik, maar ruim 2 uur in het vliegtuig wachten omdat een entertainment systeem niet werkt vind ik een mindere reden.

Anyway, we zijn inmiddels terug in NL. Vlucht terug met emirates is wel goed verlopen.
Ik ga toch n claim indienen per email. Kijken wat het wat wordt. Ff mijn rechtsbijstand informeren hoe en wat. Ik zie de kosten als verloren, maar zou het wel netjes vinden als Emirates mij wat zou compenseren. (al dan niet gedeeltelijk).

Hou jullie op de hoogte wat het is geworden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, EUclaim: http://www.euclaim.nl/

en die zeggen zelf al direct het volgende

Is uw vliegtuig meer dan drie uur vertraagd dan heeft u ook recht op een schadevergoeding.

Hierbij komt dat je niet vanaf EU grondgebied met vertraging bent vertrokken. Weet natuurlijk niet hoe dit juridisch is geregeld, maar je claim zal in de EU dus afgewezen worden (ja, op die mogelijke tegoedbon na dan)

Overings, voor dit soort dingen heb je dus een reis- en annuleringsverzekering afgesloten. Daar hoort deze claim (hotelovernachting, omboekingskosten) thuis als je het mij vraagt. Je kunt eenvoudig aantonen hoe of wat, dus dat zou vrij makkelijk moeten zijn?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 28-06-2011 13:39 uutgrunn wrote:
Dit was de laatste vlucht die we konden nemen die dag.

Inderdaad volgende keer meer tijd inplannen. Als we op tijd waren geland hadden we ruim 2 uur gehad om over te stappen op binnenlandse vlucht. Wat is volgens jullie de norm dan? 4 uur of meer? Want we gaan elk jaar en overstappen van internationale vlucht naar binnenlandse vlucht ging bij ons altijd heel snel.
3 uur wordt geadviseerd tussen een internationale en binnenlandse vlucht. Geen garanties dat het dan wel goed gaat natuurlijk.

Vertraging door technische mankementen aan het vliegtuig snap ik, maar ruim 2 uur in het vliegtuig wachten omdat een entertainment systeem niet werkt vind ik een mindere reden.
en een probleem aan het entertainment system is geen technisch mankement? Er moet eerst uitgezocht worden wat het probleem is natuurlijk, voor het zelfde geld liggen de kabels weg te smelten en stort dat ding even later in zee..

Anyway, we zijn inmiddels terug in NL. Vlucht terug met emirates is wel goed verlopen.
Ik ga toch n claim indienen per email. Kijken wat het wat wordt. Ff mijn rechtsbijstand informeren hoe en wat. Ik zie de kosten als verloren, maar zou het wel netjes vinden als Emirates mij wat zou compenseren. (al dan niet gedeeltelijk).

Hou jullie op de hoogte wat het is geworden.

spacer line  

Beste uutgrunn,

Via http://www.flightclaimservice.nl kan je direct zien of je recht op vergoeding of niet. Mogelijk helpt het.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

'direct zien'? Je moet een email-adres invullen, dat kan alleen maar een nieuwsbrief en dergelijke betekenen. Toch niet heel direct al zeg ik het zelf.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,000,674 topic views - 234,994 posts - 13,697 topics - 25,725 members - last post @ 18-11-2019 04:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,823,027 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com