indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

cristel
User
spacer line

Wie kan mij helpen bij het uitzoeken van een mooie reis.
We zijn niet bekend in indonesie,we gaan ong 3wkn.
Welk gedeelte is mooi, we willen ook nog een paar dagen van de 3 weken in een hotel verblijven.
En wat is de beste tijd van het jaar, we gaan met 2 personen
En voor een leuk prijsje Emoticon: Party!

paulana
User
spacer line

Hallo Cristel,

Je gaat 3 wkn naar Indonesie en je bent er totaal niet bekend.
De archipel bestaat uit ca 17.000 bewoonde en onbewoonde eilanden-eilandjes.
Heeft 3 tijdzone's, elk gedeelte is mooi voor de 1ne dit de ander zegt dat,
Deze vraag is niet zo maar te beantwoorden op een forum vind ik ,waar ieder zijn/haar eigen voorkeur heeft. Indonesie kan het hele jaar door bezocht worden (afhankelijk vd activiteiten zoals duiken - surfen etc). Je wilt een paar dagen in een hotel verblijven en de overige dagen...Een leuk prijsje tsja daar gaan we dan, wat voor mij leuk is ,is het dat ook voor jou?
Kortom bezoek een onafhankelijk reisbureau en kijk in folders cq reisgidsen over RI daar steek je meer van op.

Suc6 Paulana

Om Swastiastu

senior
User
User icon of senior
spacer line

Begin eerst meer eens met te overdenken welk gedeelte van Indonesie je wilt bezoeken en wat je wilt zien. Zoals boven reeds vermeld is het een zeer groot land, onmogelijk om in 3 weken alles te zien(ook niet mogelijk in 3 jaar overigens).

Verblijf in een hotel kun je zo duur maken als je zelf wilt. Als je weet waar je heen wilt kun je op internet/ forums info zoeken over een hotel voor de eerste twee dagen en ter plekke verder alles regelen, wat gemakkelijk is...tenzij je iemand bent die deze 3 weken van te voren helemaal tot in de puntjes geregeld wilt hebben.

hati hati, pelan pelan

elsbeth
User
spacer line

Cristel, mijn eerste vraag zou zijn (is) hoe oud ben je, ga je met man/vriend/vriendin?
Wat zijn je verwachtingen van Indonesie, wat hoop je er te zien?
Als je dat een beetje kunt beantwoorden, kunnen we je vast wel verder helpen.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

een tip: ga eens bij verschillende websites van reisbureaus kijken wat je aanstaat.
SNP, Djoser, schone streven enz. Hier krijg je een goed overzicht van de mogelijkheden en de verschillende gebieden.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Cristel,

Ga naar de dichtsbijzijnde bibliotheek en neem een stapel reisgidsen en andere boeken over IndonesiŽ mee.
Je kan niet voor iemand anders beslissen wat mooi is en wat niet. De een houdt van cultuur, de ander meer van natuur, voor weer iemand anders is drie weken op zijn luie krent onder een palmboom op een wit strand weer het mooiste dat er is.

Verslind die boeken en je zal zelf een beeld krijgen over wat jou het meest interesseert. Dat levert dan meer detailleerde vragen, en daarvoor ben je hier dan weer aan het juiste adres.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Cristel,

Ben je een ervaren reizigster of een beginner?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

cristel
User
spacer line

Hoi allemaal,
Dankje voor jullie tips.
We gaan eerst kijken welk gedeelte we heen willen , we gaan met 2 volwassenen en willen niet iets van af de eerste tot de laatste dag georganiseerd hebben.
Het liefst willen we iets ondernemen met een prive chauffeur.
We willen graag na vele bekende bezienswaardigheden en dan nog paar dagen in een hotel aan het strand.
Maar als we weten welk gedeelte het wordt kom ik graag terug met handige tips van jullie.
Zijn er op de forum ook mensen die in indonesie wonen of zijn jullie alle vakantie gangers die al meerdere keren daar zijn geweest?.
Nogmaals bedankt doei.tot gauw! Emoticon: Bye bye

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Cristel. wij hebben eerst een rondreis gemaakt over Java onder begeleiding van een reisbureau. Het is ons prima bevallen. Goed kijken en voorŠl luisteren. Sindsdien reizen wij op eigen kracht dat scheelt de helft van de prijs.....
Succes Emoticon: Shiny

paulana
User
spacer line

Op 28-06-2011 19:46 schreef cristel:
Hoi allemaal,
Dankje voor jullie tips.
We gaan eerst kijken welk gedeelte we heen willen , we gaan met 2 volwassenen en willen niet iets van af de eerste tot de laatste dag georganiseerd hebben.
We willen graag na vele bekende bezienswaardigheden en dan nog paar dagen in een hotel aan het strand.
Maar als we weten welk gedeelte het wordt kom ik graag terug met handige tips van jullie.
Zijn er op de forum ook mensen die in indonesie wonen of zijn jullie alle vakantie gangers die al meerdere keren daar zijn geweest?.
Nogmaals bedankt doei.tot gauw! Emoticon: Bye bye

Ja hoor, er wonen ook forummers (oa ikke) in Indonesie, maar voor de 1ste keer in RI is een rondreis georganiseerd toch wel aan te raden bv Java- Lombok- Bali is te doen in 3 wkn en je ziet dan 3 verschillende culturen, met bijbehorende uitleg van de gids. Als laatste Bali ,hier kan je dan ook aan het strand bakken, als je dat wil. De volgende reis kan je geheel naar eigen wens invullen, en ter plekke regelen wel zo leuk. Probeer een aantal woorden Bahasa te leren. Je houdt van Indonesie of niet, een tussenweg is er dacht ik niet. Is het je bevallen dan wordt het een soort van verslaving je wil steeds en langer terug!! Emoticon: Smile

Om Swastiastu

spacer line  

On 28-06-2011 19:46 cristel wrote:

No problemos .
In 3 weken tijd kan je de hoogtepunten van Java en Bali ( plus 2 dagen Lombok) met een auto halen.
Moet alleen nog kiezen of jullie de zuidelijke route willen nemen (of niet).
Bogor-Puncak- Bdg-Pangandaran-Baturaden etc)
Bekend bij de meeste Nederlanders..In combinatie met trein ( b.v Yogya Surabaya )
Ga desnoods de programma van een reisburo nemen zoals iemand al geschreven had.

Begin vanaf Bogor, Jakarta doe je met een dagtour vanaf Bogor .
Suggestie , neem de trein vanaf Bogor( 1ste klas ) en laat je oppikken door je huurauto op Gambirstation.
Maak een toertje naar Pasar Ikan, Sunda Kelapa haven ( met Phinisi boten) , terug naar Monument Nasional , 1 of 2 uurtje Museum Nasional , afsluiten met een Mall bezoek ( Grand Indonesia en Plaza Indonesia) .
Als je vroeg weggaat dus met de eerste trein vanaf Bogor kan je dat allemaal halen.

bisa dicek of makemyday .

paulana
User
spacer line

Hey Ome Sid ben ik effe blij dat je het met me eens bent, vergeet de Borobodur in Yogja niet!

Om Swastiastu

spacer line  

On 29-06-2011 08:21 paulana wrote:

Hey Ome Sid ben ik effe blij dat je het met me eens bent, vergeet de Borobodur in Yogja niet!

Natuurlijk Borobudur, Prambanan, Mendut en SOLO (stad-kraton).
Uitvalbasis is Yogya.

Doe je dat niet is precies dezelfde effect dat je als turis naar Amsterdam komt maar niet naar de R.L.D (wallen) gaat en een foto maakt in Volendam.

paulana
User
spacer line

Op 29-06-2011 08:39 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Natuurlijk Borobudur, Prambanan, Mendut en SOLO (stad-kraton).
Uitvalbasis is Yogya.

Doe je dat niet is precies dezelfde effect dat je als turis naar Amsterdam komt maar niet naar de R.L.D (wallen) gaat en een foto maakt in Volendam.

Wij begrijpen elkaar weer helemaal Ome Sid,waar staat die afkorting R>L>D voor...

Om Swastiastu

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ayo.....Ome Sid...ik ken u van een andere site van LL en Wu ?? Klopt dat?
Bij elke Indische site zie je toch dat je vele bekenden weer tegen komt Emoticon: Party!
Gr.KM

spacer line  

On 29-06-2011 09:13 Kembang wrote:
Ayo.....Ome Sid...ik ken u van een andere site van LL en Wu ?? Klopt dat?
Bij elke Indische site zie je toch dat je vele bekenden weer tegen komt Emoticon: Party!
Gr.KM

Kelop dese

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Paulana
R.L.D is niet de Rijks Luchtvaart Dienst maar de bekende Red Light District.
Waar mooie dames achter de glas te bewonderen zijn .
Ook bekend als de "aquarium" .

Voor andere soort vissen moet je naar de Artis gaan.

spacer line  

Op 29-06-2011 07:51 schreef paulana:

[quote verwijderd]

Ja hoor, er wonen ook forummers (oa ikke) in Indonesie, maar voor de 1ste keer in RI is een rondreis georganiseerd toch wel aan te raden bv Java- Lombok- Bali is te doen in 3 wkn en je ziet dan 3 verschillende culturen, met bijbehorende uitleg van de gids. Als laatste Bali ,hier kan je dan ook aan het strand bakken, als je dat wil. De volgende reis kan je geheel naar eigen wens invullen, en ter plekke regelen wel zo leuk. Probeer een aantal woorden Bahasa te leren. Je houdt van Indonesie of niet, een tussenweg is er dacht ik niet. Is het je bevallen dan wordt het een soort van verslaving je wil steeds en langer terug!! Emoticon: Smile

Ik denk dat georganiseerd inderdaad een mooi begin is, dan heb je gelijk alle hoogtepunten bij elkaar. Ga je op eigen houtje, dan raad ik een lange treinreis aan, bv van Jakarta naar Yogya. Het is als toerist heel mooi om het landschap te zien vanuit je luie stoel.

Die paar woordjes Bahasa Indonesia kan ik elke toerist aanraden, ik vind het ook wel zo beleefd en geinteresseerd en je krijgt hartelijkheid als beloning. Hoe meer interesse je toont in IndonesiŽ, hoe meer je terugkrijgt aan hartelijkheid en wederzijdse interesse, althans dat is mijn ervaring.

"Bhinneka Tunggal Ika"

paulana
User
spacer line

Of het een mooi begin is weet ik niet , heb hetzelf niet gedaan, kwamen bij toeval op Bali,
en zijn eigenlijk nooit meer terug geweest sinds 2002. Maar als je helemaal onbekend bent en de hoogtepunten wil zien is dat wel een optie.

Hartelijkheid ,wederzijds respect , interesse, je krijgt het dubbel en dwars terug.
Vanmorgen een grote tas met bananen aan het hek van wie...geen idee
of een paar jonge kokosnoten, salak, er is geen naamkaartje bij maar iedere keer weer een leuke suprise.

Om Swastiastu

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 29-06-2011 20:43 paulana wrote:

Hartelijkheid ,wederzijds respect , interesse, je krijgt het dubbel en dwars terug.
Vanmorgen een grote tas met bananen aan het hek van wie...geen idee
of een paar jonge kokosnoten, salak, er is geen naamkaartje bij maar iedere keer weer een leuke suprise.

Een anonieme fan van je misschien?
Of een banci die een oogje heeft op jouw Duitse herdershond? Emoticon: Laugh out loud
Whoehahaha, hier komen ze alleen maar mijn buiten spaarlampen lenen
en niet terug brengen Emoticon: Angry
Sorry heren moderators zo offtopic als de neten, maar ik kon het niet laten Emoticon: Blush

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Even serieus Cristel, ik kan natuurlijk niet in jullie portemeniksie kijken, een georganiseerde reis is inderdaad de juiste manier om in 3 weken zoveel mogelijk te zien.
Maar dan word je wel in 3 weken van hot naar her gesleept en kom je totaal verrot terug van je vakantie, alhoewel je wel een berg hebt gezien Emoticon: Yes!

Ga je met zijn tweetjes of ga je met nog een stel?
Dan zou het misschien aantrekkelijker zijn om met een minibusje te gaan.
Je eigen reis samenstellen.
Zelf bepalen wat je wil zien en dingen overslaan die in een georganiseerde reis zitten en waar geen ruk aan is.
Op bepaalde plaatsen wat langer blijven enz. enz.

Ga er is op het gemak voor zitten, tracht zoveel mogelijk informatie te krijgen, blijf kijken op de vele sites voor vliegtickets, er zijn best hele voordelige aanbiedingen, ligt ook aan de datum wanneer jullie willen gaan.

Succes.

elsbeth
User
spacer line

Dat ben ik helemaal met je eens, Malam. Zelf je reis samenstellen, maar daar gaat wel het een en ander aan voorbereiding aan vooraf. Op tijd je ticket kopen en dan heel langzaam de puzzel gaan invullen. Hotels kun je allemaal mailen om informatie te kirjgen, te reserveren. Hier kun je vragen stellen over hotels, routes.
De meeste organisaties brengen in je in veel te korte tijd naar veel te veel plekken. Dat is echt doodzonde. Een voorbeeld: je hoeft niet heel Java te zien, je kunt er ook voor kiezen om pak em beet een week rond Bogor te blijven en vandaaruit wat te ondernemen. Dan zie je veel leukere dingen dan dat je meteen doorscheurt. Je zou zo op 3 plekken een week kunnen blijven. Een week West Java, een dag of 5 Yogjakarta, een week Bali, zoites. Maar ook : een week Noord Sulawesi, een week Zuid Sulawesi, een week Bali. Wel even vantevoren heel goed nadenken wat jullie beginpunt en wat het eindpunt is. Succes.

paulana
User
spacer line

Op 30-06-2011 15:29 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Een anonieme fan van je misschien?
Of een banci die een oogje heeft op jouw Duitse herdershond? Emoticon: Laugh out loud
Whoehahaha, hier komen ze alleen maar mijn buiten spaarlampen lenen
en niet terug brengen Emoticon: Angry
Sorry heren moderators zo offtopic als de neten, maar ik kon het niet laten Emoticon: Blush

Neem olie-lampjes Malammeke (jij wass oftopic voor deze keer) of lantaarntjes buhahaha

Om Swastiastu

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Elsbeth,

Doen wij ook altijd. Kopen een ticket en zien dan wel verder. Maar...onze eerste reis naar RI was een georganiseerde (Djoser). Daarna zelf gedaan. We hebben een aantal jaren later deze reis zelf opnieuw gedaan, maar dan op onze rustige manier. Niet even de Borobodur zien. Nee..lekker vroeg er naar toe en een halve dag genieten van dit bouwwerk, de mooie omgeving en de locals en toeristen. En zo zijn er vele plekken die meer aandacht verdienen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

spacer line  

Ik heb zelf ook gewoon het vliegtuig gepakt en heb het ter plekke uitgezocht. Voordeel voor mij was dat ik mijn persoonlijke reisassistente had via familie, maar dit is zonder ook prima te doen. Mijn insteek was : ik heb 100 dingen om te zien en het zou leuk zijn als ik er 10 red in een maand.

Een georganiseerde reis zou mij beklemmen en ik zou me opgejaagd voelen. Zoals BintangJan al aangeeft, ik vind de Borobudur iets waar ik wil zijn zolang als ik wil. Zonde als je daar opeens weer wordt weggetrokken omdat de bus gaat rijden.

Zelf een reis optuigen kan prima in IndonesiŽ, maar dan moet je wel wat kennis van het land hebben en ondernemend zijn. Ook moet je bereid zijn je over te geven aan de locale snelheid. Als je dit kan, heb je een hele relaxte vakantie. En alles waar je niet aan toekomt blijft liggen voor de volgende trip naar IndonesiŽ.

Wil je IndonesiŽ op je lijstje hebben en veel belangrijke dingen gezien hebben, dan is een groepsreis een prima insteek.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Daarom Elsbeth hebben wij de 1e keer met een georganiseerde reis mee gedaan.....het geluk of pech....hoe je het wilt noemen dat er helaas niemand bij ons
aansloot omdat wij al op 7 mei richting IR gingen, door iets meer te betalen kregen wij een individuele ( privť) reis, ik vond in de 1e instantie maar niks, maar we hadden het gauw door dat wij het programma konden wijzigen en dat hebben we ook gedaan. B.v. ik heb aan ťťn tempel genoeg om het te bewonderen, de rest lieten wij zitten behalve de Borobudur en daarna samen in overleg met de gids ťn chauffeur deden wij andere leuke dingen, alleen de geboekte hotels tijdens onze reis die hielden wij aan. Het was een geweldige vakantie geweest en veel ervaring opgedaan door ogen en oren open te houden.
Het is voor ons nu de 1e keer dat wij alles zelf hebben geregeld......nu maar afwachten of deze vakantie nůg leuker is dan een georganiseerde reis....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,131,644 topic views - 233,105 posts - 13,680 topics - 23,064 members - last post @ 18-07-2019 11:30 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,764,733 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com