indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Gedaan en getweet.

NomeNescio
User
spacer line

Ik woon op Noord Sumatra en kan helaas de conclusies alleen maar onderschrijven. Sumatra is hard op weg om een tweede Kalimanten te worden. De orang oetans worden opgejaagd, verdrongen, gedood en sterven uit; ren zo nog tal van andere dieren: tijgers, olifanten en diertjes die zich aan ons directe kijken onttrekken.
Aan u allen die zich op ťťn of andere wijze verbonden voelen met dit prachtige land, vul aub de petitie in en stuur 'm op!!! Ik weet: hoopvol zijn over dit soort acties in Indonesie ben ik niet, maar niet geschoten is altijd mis (enm dat is voor bedreigde orang oetans wel weer fijn)....

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Gedaan. Wie volgt????

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Gedaan en link door gemaild naar al mijn adressen.

AnitaT
User
User icon of AnitaT
spacer line

Gedaan!

simpati
User
spacer line

Niet gedaan!
Heeft helemaal geen zin, biedt de mensen die nu hun inkomsten hebben met het vernietigen van de jungle met al zijn dieren maar een alternatief, dat gebeurt niet.
Waarom werd en wordt er in de westerse landen niet ingegrepen bij het vernietigen van natuurgebieden voor de aanleg van industriegebieden en wegen.
Waarom moet IndonesiŽ en ook BraziliŽ de lucht weer zuiveren van alle chemische troep die de industrielanden de lucht in blazen, dit soort uitspraken heb ik gehoord van Indonesische mensen.

Wat ik hier schrijf betekend niet dat ik gelukkig ben met hetgeen gebeurt in IndonesiŽ en ook in BraziliŽ!
Jan
Malang

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Done.

Het is overigens niet alleen in het noorden van Sumatera getuige de vele oliepalmbossen met name in Jambi (daar de orang Rimba wonen) Zuid Sumatera en Bengkulu. Daar was vroeger ooit oerwoud. Volgens mij is het meeste oerwoud nu nog in Aceh.
Idd niet geschoten is altijd mis.
Indonesisch zelf is overigens ook goed in chemische troep.
Ik weet in Nederland niet hoe het zit mbt nbatuurgebieden als het gaat mbt aanleg van wegen. Maar ik weet wel hoe het gaat bij ProRail bij de bouw van nieuwe spoorprojecten. Dat gaat echt zomaar niet en er wordt eerst veel onderzoek gedaan naar bv (nog) weinig voorkomende diersoorten. Een ieniemieniehagedis heeft oot een "gezorgd" voor jaren vertraging van een project.
Ik denk dat de regeringen in de tropische landen wat dat aangaat maar eens de hand in eigen boezem moeten steken. Maar, ook hier weer....... corruptie.

gr
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

paulana
User
spacer line

Niet gedaan! mosterd na de maaltijd.

Om Swastiastu

pierre
User
spacer line

Done,

Mijn vrouw komt van sumatra maar ook zij zegt of het allemaal wel zal helpen ?
Geen idee! mijn vrouw is ook een soort van pissig hierover.
Maar ook zij zegt, de locale hebben hier schijt aan en doen toch alles om geld te krijgen.. en vooruit denken kunnen/willen ze niet. ( zijn de woorden van mijn eigen vrouw )
Als het bos op is .. tjaa geen centjes meer dan.... maar ze vergeten voor het gemak dat er veel meer ellende voor terug komt.

paulana
User
spacer line

Op 27-06-2011 23:27 schreef pierre:

Done,

Mijn vrouw komt van sumatra maar ook zij zegt of het allemaal wel zal helpen ?
Geen idee! mijn vrouw is ook een soort van pissig hierover.
Maar ook zij zegt, de locale hebben hier schijt aan en doen toch alles om geld te krijgen.. en vooruit denken kunnen/willen ze niet. ( zijn de woorden van mijn eigen vrouw )
Als het bos op is .. tjaa geen centjes meer dan.... maar ze vergeten voor het gemak dat er veel meer ellende voor terug komt.

Ik schat jouw vrouw dan ook een heel stuk intelligenter in als de andere locale inwoners,
vooral met zo'n uitspraak!!

Om Swastiastu

senior
User
User icon of senior
spacer line

Al dit soort acties ter bescherming van de natuur zijn helaas nutteloos, in het verleden, nu en in de toekomst.Er is simpelweg teveel geld mee gemoeid.

Natuur moet wijken omdat de mens zonodig riant wil wonen, wil beschikken over mooie rechte snelwegen,onnatuurlijk aangelegde recreatieparken, pretparken etc.

De industrie heeft ook steeds meer land en grondstoffen nodig,dus wat geeft het als er nog een beetje bos en wat dieren verdwijnen?

Wat de luchtvervuiling betreft, dat is in feite al begonnen sinds de uitvinding van machinerie en auto etc.en in plaats dat de huidige generaties er wat aan doet om de gevolgen te beperken wordt er alleen maar over geluld en blijven concrete maatregelen wereldwijd uit omdat er altijd wel industriele landen tegen wat voor verdrag dan ook zullen stemmen.

Wij zullen het niet meer mee maken dat alles opraakt op Aarde, maar dat het ooit zover komt is een feit, en dan heeft een ieder opeens spijt en had het zo niet bedoelt......

Helaas, maar de mensheid vernietigt zichzelf als men zo door gaat.....

hati hati, pelan pelan

spacer line  

On 28-06-2011 11:44 senior wrote:

Wat de luchtvervuiling betreft, dat is in feite al begonnen sinds de uitvinding van machinerie en auto etc.

Industrieele Revolutie in UK.
Sindsdien werden natuur gebieden in Europa omgetoverd tot industrie gebied ( zoals Ruhrgebied, Limburg etc).
En zwermen ze over de hele aardbol om te koloniseren, roven van ...... (noem maar op).
En nu gaan ze zelfs hele bossen kappen in Brazilie en Indonesia , voor hun behoeften.

En dan willen ze de opkomende landen de les leren ???
Foei wat een hypocrisie Emoticon: Nooo .

bisa dicek of makemyday .

paulana
User
spacer line

Met dat vernietigen zijn ze toch allang bezig, Ruhrgebied een deel is recreatie park geworden. Hypocriet ja Ome Sid ben ik volkomen met je eens.

Om Swastiastu

spacer line  

Tja, dit kun je het rijke Westen aanrekenen, maar het is toch echt IndonesiŽ wat dit toestaat. De overwegingen hiervoor liggen natuurlijk anders dan in Nederland, geld is hier een ander begrip. Dat het Westen hypocriet is weten we al heel lang.

En ook zal de petitie weinig uithalen omdat het een druppel op de gloeiende plaat is, maar dan nog begint verandering bij de individu. Vergeet niet : oceanen bestaan uit druppels ! Ik teken de petitie dan ook.

Overigens greep het eerste linkje me bijzonder aan, de combinatie van orang rimbu met Maggot Brain van Funkadelic is sterk ! Maggot Brain is dit nummer :
http://www.youtube.com/watch?v=dh3bleXWaCk

"Bhinneka Tunggal Ika"

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Bedankt voor jullie positieve reacties! weet dat alle beetjes helpen.

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Simpati, het is maar 1 bedrijf die hier zich mee bezighoud en dat is Sinar Mas. http://en.wikipedia.org/wiki/Sinar_Mas_Group

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Mattel ends rainforest destruction in packaging.
http://www.greenpeace.org/usa/(...)uction-in-packaging/

spacer line  

Goeie zaak !

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Begrijp ik het goed en heeft dit er alles mee te maken ?

http://blog.indonesiepagina.nl(...)aandag_verzegeld.php

"Bhinneka Tunggal Ika"

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,303,249 topic views - 221,763 posts - 13,476 topics - 15,948 members - last post @ 22-08-2017 11:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

88,933,632 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com