indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Bijna 60.000 verkeersdoden per jaar in IndonesiŽ
Gepubliceerd op 22 juni 2011 03:09
Verkeersongelukken eisen jaarlijks tienduizenden levens in IndonesiŽ. Vice-president Boediono heeft daarom het startsein gegeven voor een decade lange promotie voor veiligheid op de weg om dit aantal terug te dringen.
Lees verder , klik op de titel

spacer line  

De, vooral jongeren, lopentussen het verkeer door om vooral kranten maar verder van alles te verkopen.
Ook op motor fietsen en brommers, vaak met meer dan twee personen er op.
Aan de bussen hangen om zoveel Emoticon: Stupid mgelijk passagiers binnen te krijgen.
Verkeers regels, ,,di manna,, ?

senior
User
User icon of senior
spacer line

Nou,van verkeersregels hebben ze volgens mij nog nooit gehoord. Het is gewoon het recht van het grootste vervoersmiddel (auto,bus, vrachtwagen)dat de voorrang neemt, ook al hebben ze dat niet.

En over de motorbikes zwijgen we maar,twee volwassenen met 3 kinderen op zo'n ding is bepaald geen uitzondering en wat er verder nog mee vervoerd word.

Overigens is dat in geheel Azie zo,zoals ik deze zomer in diverse landen weer eens met eigen ogen zie. Is dat nu een kwestie van protest tegen de regels of leggen ze bewust of onbewust hun lot in handen van een of wel of niet bestaande hogere macht....

hati hati, pelan pelan

paulana
User
spacer line

Denk het laatste Senior, je ziet hier toch ook dat ze een offergave op de motor of in de auto hebben, onderweg wordt er ook nog even gestopt bij een tempel! Zo ongeveer van wat kan mij nu nog gebeuren.

NB. Vietnam goed bevallen met name Ho Chi Min, veel over gelezen vooral het verkeer brrrr
en het heerlijke eten mmmm.

Groetjes Paulana

Om Swastiastu

bambang
User
spacer line

Voor degene die een zaak in RI wil opzetten. Big business:

www.youtube.com/watch?v=5_Pa5B(...)ture=player_embedded

simpati
User
spacer line

Ik zou wel eens willen weten hoeveel van die 60.000 doden aan het telefoneren was tijdens het ongeluk.
Groetjes,
Jan
Malang

pierre
User
spacer line

Nou Jan, volgens mij niet alleen telefoneren wat ze doen in het verkeer.
Wat gebeurt er allemaal niet achter die geblindeerde ramen?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Alles gebeurt in het verkeer. Bellen is nog de meest veilige zo lijkt het wel. Bellen en SMS-en tegelijk heb ik ook al eens gezien.

Verder wordt het 'tweede vrouwtje' ( simpanan )waar meneer zich de hele week al aan heeft lopen opgeilen opgehaald in die geblindeerde auto, dus die wordt in ieder geval betast tijdens het rijden. Niet goed voor de concentratie.

Ook slapen achter het stuur doet het altijd goed, op de tolweg liggen zeker dagelijks enkele vrachtwagens in de berm, total loss dan well, want de berm is een 2 meter diepe greppel.. Ook de middenberm (betonnen afscheiding van 1.5 meter hoog) wordt gebruikt om tegen te parkeren.

Met zijn 20-en in een pick-up op de tolweg is ook niets vreemds.. en dan klagen dat de halve familie dood is als dat ding een klapband (niet van het gewicht, puur gebrek aan onderhoud en controles) krijgt.

Klapbanden zijn niet alleen weggelegd voor slecht onderhoud, ook te zware vrachtwagens zorgen voor dood en verderf op wegen. Een klapband zelf is nog te overzien, al wil je er niet naast staan op je brommer of achter rijden met je autootje. Een Klapband op de tol, als het eens doorrijd, met 60 km per uur is vrijwel een garantie voor doden, de vrachtwagen/bus gaat slingeren en stuurt hiermee andere bestuurders de weg af... bij voorkeur personenauto's die dan als kreukelzone gebruikt worden door die chauffeur die net zijn sigaretje aan het aansteken was.

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, wel de geneugten van het nieuwe electronische en technologische tijdperk willen proeven maar niet de morele psychologie die achter de voortschrijdende technologie zit gebruiken. Een land zonder hersens........

pierre
User
spacer line

Tja Yerun, zoiets had ik dus ook in gedachte.
Die keren dat ik in Indonesie was heb ik vele dingen zien gebeuren.. en kunnen raden wat er achter die geblindeerde ramen plaatst vind/vond.

pierre
User
spacer line

Op 26-06-2011 16:37 schreef Yogya-Bali:
Tja, wel de geneugten van het nieuwe electronische en technologische tijdperk willen proeven maar niet de morele psychologie die achter de voortschrijdende technologie zit gebruiken. Een land zonder hersens........

tja, ook gehoord van iemand .. tijdens het rijden de ( nieuwe) Tom Tom even instellen pfffffffffffff kwam dus niet op de uiteindelijke plaats van bestemming en dat lag niet aan de Tom Tom.
Zijn bestemming werd wat ze noemen de hogere sferen.
( maar oke, dit gebeurt hier ook)

SanderBali
User
spacer line

Ja, tom-tom wordt de nieuwste gengsi in IndonesiŽ

spacer line  

On 26-06-2011 12:37 Yerun wrote:
A
Verder wordt het 'tweede vrouwtje' ( simpanan )waar meneer zich de hele week al aan heeft lopen opgeilen opgehaald in die geblindeerde auto, dus die wordt in ieder geval betast tijdens het rijden. Niet goed voor de concentratie.

.

Nooit geweten dat sommige Nederlanders in den Oosten plotseling rontgenogen krijgen Emoticon: Wink .

bisa dicek of makemyday .

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 27-06-2011 08:54 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Nooit geweten dat sommige Nederlanders in den Oosten plotseling rontgenogen krijgen Emoticon: Wink .

Misschien hebben zij nog zo'n zogenaamde x-ray bril waar vroeger mee geadverteerd werd,in oa de Lach, en waar de helft van de bevolking intrapte.... Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud

hati hati, pelan pelan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Misschien wel niet zo slim van Om malam om dat hier te vermelden, maar ik denk een gat in de markt te hebben gevonden Emoticon: Yes!
Op Bali een drive in tempel, waar de auto een zegen krijgt met bloemetjes.
Java moet ik nog even over nadenken, een drive in moskee misschien met onder iedere band een bidkleedje en aan de achterkant een hydraulische cilinder, zodat het neusje van de Kijang de grond raakt Emoticon: Confused
Zal geen invloed hebben op het aantal slachtoffers, maar Om Malam kan er wel rijk mee worden Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud

senior
User
User icon of senior
spacer line

Ach Malam, jij bent al rijk genoeg....En op Bali wordt een auto al ingezegend. Vriend van mij kocht vorig jaar een nieuwe auto en deze werd ingezegend door een belangrijke oude man in het wit., uiteraard wel tegen een vergoeding. De week erop reed zijn vrouw prompt tegen een bemo.... Emoticon: Very funny

Overigens is "mijn" Yamaha Nuovo ook ingezegend, heeft blijkbaar geholpen> nog nooit ergens tegen aan gesjeesd...

Tja op Java , wellicht een oude truck ombouwen tot een rijdende hulp-moskee compleet met minaret op de motorkap en daarmee van huis tot huis je diensten aanbieden voordat ze zelf de weg opgaan? Moet je zelf wel gepaste kledij dragen natuurlijk... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

In Mestreech is het zegenen van voertuigen niets nieuws.Een keer per jaar kan je van auto tot autoped en alles wat rijd laten zegenen na de mis. Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Shalom

paulana
User
spacer line

Op 27-06-2011 16:11 schreef senior:
Ach Malam, jij bent al rijk genoeg....En op Bali wordt een auto al ingezegend. Vriend van mij kocht vorig jaar een nieuwe auto en deze werd ingezegend door een belangrijke oude man in het wit., uiteraard wel tegen een vergoeding. De week erop reed zijn vrouw prompt tegen een bemo.... Emoticon: Very funny

Overigens is "mijn" Yamaha Nuovo ook ingezegend, heeft blijkbaar geholpen> nog nooit ergens tegen aan gesjeesd...

Tja op Java , wellicht een oude truck ombouwen tot een rijdende hulp-moskee compleet met minaret op de motorkap en daarmee van huis tot huis je diensten aanbieden voordat ze zelf de weg opgaan? Moet je zelf wel gepaste kledij dragen natuurlijk... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Ach gossie met dat laatste Senior vallen er gegarandeerd meer slachtoffers. Emoticon: Party!

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,926,050 topic views - 236,269 posts - 13,703 topics - 27,581 members - last post @ 26-01-2020 18:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,754,127 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com