indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 23-06-2011 18:30 barimuchtar wrote:

[quote removed]Als de wereldomroep wordt opgedoekt dan verdwijnt de wereldkrant ook, vrees ik.

Voor zover ik begrepen heb, verdwijnt de wereldkrant, en de Wereldomroep wordt niet opgedoekt maar moet zich uitsluitend bezighouden met nieuwsvoorziening voor landen waar de persvrijheid beperkt is. Ik vraag me af wat de belastingbetaler daarvan vindt.

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Bezuinigingen

Op 7 juni 2011 werd bekend gemaakt dat Wereldomroep drastisch gaat bezuinigen, het budget gaat oplaag [sic] van 46 naar 36 miljoen euro per jaar. Nederlandstalige uitzendingen voor vrachtwagenchauffeurs en toeristen in het buitenland worden geschrapt en men zal zich meer richten op landen waar geen persvrijheid is. De komende bezuinigingen zullen ongeveer 100 arbeidsplaatsen kosten.

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 24-06-2011 01:12 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Voor zover ik begrepen heb, verdwijnt de wereldkrant, en de Wereldomroep wordt niet opgedoekt maar moet zich uitsluitend bezighouden met nieuwsvoorziening voor landen waar de persvrijheid beperkt is. Ik vraag me af wat de belastingbetaler daarvan vindt.
Dus omdat er bezuinigd moet worden, moet de nieuwsvoorziening voor Nederlanders in het buitenland maar verdwijnen terwijl de veredelde ontwikkelingshulp 100% van het budget krijgt? Ik weet wel wat ik daar van vind, en ik snap om deze reden ook dat Wilders er dan maar helemaal vanaf wil. Schandelijk dat er 10 miljoen moet worden gekort en dat er in plaats van IETS straks nog minder tot helemaal NIETS naar belastingbetalers gaat.

Het aantal Nederlanders in een regime met waardeloze persvrijheid is te overzien. Nederlanders in Singapore hebben geen Wereldomroep nodig om te 'overleven', idem dito voor Maleisie en Indonesie, die ook niet bekend staan om hun uitstekende persvrijheid. Dit tel ik dus niet mee.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ik zou de begroting van de WO wel eens willen zien. En ik zou willen weten wat nu van belang is: bezuinigen of doelstellingen wijzigen. Ik vermoed het eerste, en dan zou ik voorstellen alle Internet-gerelateerde activiteiten (op een site met overzicht van de zendtijden en -frequenties na misschien) te staken. Niet leuk, maar als je over Internet beschikt, is de WO van minder belang.
Daarnaast zou ik wel eens willen weten hoeveel niet-Nederlanders gebruikmaken van de WO, hoe ze dat doen, en waar - dat laatste met name in gebieden waar de persvrijheid te wensen overlaat.
Kortom, ik weet het allemaal niet.

MAD

spacer line  

"Wereldomroep dreigt opgeheven te worden"

Moet zijn , bezuinigd of afgeslankt worden omdat men of in een te ruime jasje zit , of omdat er geen of te weinig afnemers/luisteraars zijn .
De "oude"functie van NRW zoals het vroeger(uitzending naar de kolonieen) wordt in de laatste jaren min of meer achterhaald door veranderde tijden en politiek klimaat.

Voor RANESI ( en mss de uitzendingen naar ex Nederlands West Indie) zal men waarschijnlijk uitzondering maken.

Bepaalde groepen in Nederland begint "in te beuken" en vragen stellen na de publikatie in de Telegraaf van 2 april 2011.
En dan de veranderde doelstelling van RNW om mee te bemoeien met de politiek in andere landen.
En dan moet ik als belastingbrtaler ook meefinancieren ????

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Sander .
Dat grapje over "pruik/motorhelm" heb ik geplaats omdat Zielefe duidelijk hebt aangegeven dat hij geen behoefte had om geintervieuwd te worden, de reden had hij ook gegeven.
Quote:
Heb wel door mijn eigen schuld (dat wel) mij hier gepersoneerd, als anti Islam persoon.
Dat brengt vele gevaren met zich mee.
Dus houd mij liever op de achtergrond en in de anoniemietijd.

Vandaar die "suggestie"om te vermommen.
Je moet toch op zijn minst moeten legitimeren wie je bent voordat je geintervieuwd wordt ?

bisa dicek of makemyday .

marcel70
User
spacer line

Om sid

Gaat u op vrijdag ook naar de moskee?
U bent in Indonesie toh?
Zomaar een vraag.

En voor de rest luister ik niet naar de wereldomroep.

Becik ketitik olo Ketoro

spacer line  

Ik zit al weer 3 dagen in Ollanda , verkouden ook nog.
Het is hier Hut weer .
Ik luister ook niet naar Ranesi , met uitzondering als er weer sappige verhalen over de Indonesische ambtenaren die zogenaamd op werkbezoek gaat.

Vind ook dat de Ranesi een beetje zoetsappig is , niet verder doorvragen ,vraag me af of ze het aandurven om kritische vragen te stellen .
Wat politiek gekleurde zendingen mbt Afrikaanse toestanden en andere landen waar ik de naam niet eens weet of kan uitspreken betreft interesseert me geen ene MOER.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

MAD

spacer line  

Vind ook dat de Ranesi een beetje zoetsappig is , niet verder doorvragen ,vraag me af of ze het aandurven om kritische vragen te stellen .
Wat politiek gekleurde zendingen mbt Afrikaanse toestanden en andere landen waar ik de naam niet eens weet of kan uitspreken betreft interesseert me geen ene MOER.

Pak Surya,

Wilt U mijn studiogast zijn tijdens de uitzending in Den Haag? Het is aanstaande maandag 27 juni op het Plein bij het gebouw van de Tweede Kamer. Het gedeelte over Ranesi vindt om ongeveer 10:30 plaatst. Als u wilt mail me graag. bari.muchtarRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.rnw.nl.
Trims

spacer line  

On 25-06-2011 04:59 barimuchtar wrote:

[quote removed]

Pak Surya,

Wilt U mijn studiogast zijn tijdens de uitzending in Den Haag?

Jammer dat ik het niet kan doen.
Omdat ik niet meer mee wil bemoeien met poltiek gekleurde thema.

Ranesi zal waarschijnlijk behouden worden , gezien de vernieuwde belangstelling/vriendschappelijke betrekkingen tussen Indonesia en Nederland.
Succes .

spacer line  

Op 25-06-2011 08:32 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Jammer dat ik het niet kan doen.
Omdat ik niet meer mee wil bemoeien met poltiek gekleurde thema.

Ja jammer. maar bedankt voor de reactie.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Daar gaat Om Sid zijn 15 minutes of fame. Floep, het raam uit Emoticon: Wink

It's only kinky the first time.

paulana
User
spacer line

Nou mag Ome Sid voor de microfoon ,op uitnodiging naar Het Haagje nog wel , en wil hij er zich niet meebemoeien. Ach Ome Sid groot gelijk toh, alles wat je zegt of schrijft kan tegen je worden gebruikt.

Groetjes Paulana

Om Swastiastu

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

"Waar de persvrijheid beperkt is"?????????
Daar valt dan Singapore ook onder. Schrijver Alan Shadrake zit daar momenteel in het gevang in Shangi. Alan heeft een boek gepubliceert over de doodstraf in Singapore. En de willekeur in doodstraf. Dat vond de Singaporese overheid niet zo fijn en heeft Alan veroordeelt en vastgezet. Persvrijheid?

Daar Ga je Barimuchtar, van Singapore ben je dus niet af !
Emoticon: Party!

spacer line  

On 25-06-2011 11:06 paulana wrote:

Ach Ome Sid groot gelijk toh, alles wat je zegt of schrijft kan tegen je worden gebruikt.

Ben niet bang uitgevallen.
De reden waarom ik niet geintervieuwd wil worden is omdat ik geen binding voel met de thema .
Wel heb ik sympathie voor de medewerkers die hun baan kunnen verliezen.

Trouwens wat kan mij gebeuren als ik mijn gal spui over de Nederlandse regering , hun beleid( bezuinigingswoede) .
Zo lang ik mijn woorden goed kies , geen racistische opmerkingen plaats kanen mag ik zelfs mensen diep krenken .
Strafrechtelijk kan ik niet vervolg worden.

Waarom zou ik ?
Ben stukje ouder en milder geworden , in tegen stelling tot mijn middelbare school en studententijd.
Doe gewoon dan doe je gek genoeg..

Anekdote :
http://indisch4ever.web-log.nl(...)scholier-in-jak.html

paulana
User
spacer line

Goeie anekdote Ome Sid, heb je gelijk herkend!! Emoticon: Devil Emoticon: Devil

Om Swastiastu

spacer line  

Op 25-06-2011 11:33 schreef oyibo:
"Waar de persvrijheid beperkt is"?????????
Daar valt dan Singapore ook onder. Schrijver Alan Shadrake zit daar momenteel in het gevang in Shangi. Alan heeft een boek gepubliceert over de doodstraf in Singapore. En de willekeur in doodstraf. Dat vond de Singaporese overheid niet zo fijn en heeft Alan veroordeelt en vastgezet. Persvrijheid?

Daar Ga je Barimuchtar, van Singapore ben je dus niet af !
Emoticon: Party!

Oyibo, kunt u wat u hier schrijft ook zeggen in mijn uitzending? Meldt u a.u.b als mijn studiogast.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dat zou ik met groot genoegen willen doen, maar er zitten een paar duizend kilometer tussen mij en de studio. Beetje lastig.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Het valt mij toch op dat de het huidige kabinet voorbij gaat aan de Nederlandse samenleving in het buitenland. Daarbij heeft de wereldomrroep niet als doelstelling zich alleen te richten op die landen waar geen pers vrijheid is. Simpelweg aannemen dat er wel vormen van communicatie zijn is te simpel. Onafhankelijk geinformeerd worden over wat er. Zich in de Nederlandse samenleving afspeelt is belangrijk. Zeker diegene die zich in metname bevinden in wereld delen waar uitspraken van Wilders voelbaar zijn. Om een simpel voorbeeld te noemen. Buiten dat is het prettig achtergrond informatie te horen en dan onafhankelijk. Verhalen als die van Alan Shadrake als voorbeeld. Beetje zwak om een uitzending voor vrachtwagenchauffeurs te noemen. Dit is een summier onderdeel. Met een functie overigens. Maar zoals zovaak, degene die in de regering zitten zijn aan opleiding voorbestemd tot regerings pluche en maken feitelijk geen deel uit van de samenleving. Die zien ze voornamelijk van uit hun toren. Beleidsmakers die doorgaans geen deel uitmaken of zich bezighouden met wat leeft. Dan onstaan dus dit soort dingen. Em die treffen niet alleen de wereldomroep. Een organisatie mag best aangepast worden aan de tijd. Maar dat die organisatie in zijn huidige vorm is heeft een reden. Een a4 tje van een minister bestaat uit de woorden bezuinigingen. Niet kijkend naar wat iets is of waarom het aanwezig is.
De verdere gevolgen zal ze ook weinig uitmaken. Ze maken er tenslotte geen gebruik van.

Veel mensen in het buitenland wel. Maarja, weet zo'n beliedsmaker in den haag veel?
Die weten weinig tot niks, die zijn niet dom, maar zo handelen, dat is wel dom.

spacer line  

Op 26-06-2011 07:02 schreef oyibo:
Dat zou ik met groot genoegen willen doen, maar er zitten een paar duizend kilometer tussen mij en de studio. Beetje lastig.

Jammer. Maar ik zoek eigenlijk iemand die kritisch is t.o.v de Wereldomroep en vooral de Indonesische uitzending.

barubagus
User
spacer line

Het schijnt dat er tegenwoordig zoiets is als digitale radio. Daarmee kun je de lokale zenders van Nl ontvangen. Wie heeft hier ervaring mee???

Het lijkt me beter dan dat gerkraak uit die korte golfjes.
Dan heb je geen WO meer nodig.

BB

SanderBali
User
spacer line

Waar heb e de wereldomroep voor nodig nu er internet is?

paulana
User
spacer line

Wereldomroep = luisteren
Internet = lezen

Beide kan een probleem zijn - de 1ste voor slechthorenden
de 2de voor slechtlezenden.

Gaan we terug in de tijd = hoorspel of voorleesboek (geen stripverhaal aub) Emoticon: Smile

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

Wie heeft hier ervaring mee???
Ik heb al vaker Skyradio, Classic Rock en 10 Gold via internet uitgeprobeerd.
Het resultaat is niet goed, zeker voor de betere kwaliteit is internet wat ik gebruik niet snel (stabiel) genoeg, ik gebruik Telkomspeedy met maximaal 1 Mbps.
Voor mij zijn alleen de muziekzenders belangrijk, nieuws lees ik wel op internet.
Mijn eigen top 2500 op MP3 in goede kwaliteit is voor mij de oplossing.
Salam,
Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,883 posts - 13,695 topics - 25,598 members - last post @ 13-11-2019 06:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,582,068 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com