indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Website & forum informatie > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

willempie
User
spacer line

Is het mogelijk om als buitenlander een auto te kopen in Ind. ?
En is het mogelijk om via een bijv. notariŽle akte een auto te kopen voor een IndonesiŽr
die na afbetaling zijn eigendom wordt?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als buitenlander kun je in Indonesie vrij moeilijk aan krediet komen. Een auto op afbetaling voor een buitenlander heb ik nog niet van gehoord. Zelfs met een KITAS (tijdelijke verblijfsvergunning) is het nog moeilijk te regelen.

De vraag is ook waarom je zoiets uberhaupt zou willen? Er is totaal geen meerwaarde aan om op naam van een buitenlander iets op afbetaling te kopen en het vervolgens weer over te schrijven op een ander na volledige betaling. Of ik zie het fout natuurlijk.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Ja, je kunt als buitenlander een auto kopen in Indonesie en op je naam hebben staan indien je beschikt over een KITAS of KITAP. Op een toeristen visum of social cultureel visum kun je dat niet.

Middels een onderhandse akte kun je van alles en nog wat bij de notaris vast laten leggen, mits niet in strijd met de Indonesische weten. Een auto op afbetaling aan een Indonesier (door)verkopen kan vanzelfsprekend ook. Echter, je moet je realiseren wat er gebeurt als de Indonesier niet aan zijn betalingsverplchting voldoet en toch de auto blijft gebruiken. In een civiele procedure om je auto terug te krijgen of betaling af te dwingen sta je als buitenlander tegen een Indonesier vanaf het begin al met 0 Ė 3 achter.

If you have nothing to loose, you can risk everything

willempie
User
spacer line

Wat ik bedoel is ; wij willen iemand helpen die door tsunami, recessie etc. in de problemen gekomen is. Wij zijn niet geweldig rijk , maar willen helpen op een manier die binnen ons budget past, liefst zonder bank. Dat dit een risico inhoud begrijpen we, daarom vragen we via het forum om raad. Bijv. hoe vind ik een goede notaris in Yogyakarta?
Van websites hebben ze volgens mij nog niet veel gehoord?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,255,804 topic views - 240,040 posts - 13,725 topics - 32,728 members - last post @ 14-08-2020 07:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,432,113 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com