indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo allemaal..
iK heb nodig informatie over school in Nederland
Mijn zwager gaat september voor Phd. in universitetit wageningen studeren. Hij heeft 3 kinderen van leeftijd : 12, 10 en 6 jaar. Hij wilt graag alle drie in gewoon nederlands school niet in international school. Mijn vraag is het mogelijk ?
Hij woont hier met zijn gezin voor 4 jaar.

joost
User
spacer line

Bisa bisa. Geen probleem.
Enige jaren geleden waren hier indonesische marine(ALRI) gezinnen werkzaam bij Damen/Schelde Shipyard.
De kinderen bezochten een openbare school en spraken na een half jaar zeer goed nederlands.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar 'IndonesiŽ op z'n Nederlands'.

spacer line  

On 14-06-2011 09:16 joost wrote:
Bisa bisa. Geen probleem.
Enige jaren geleden waren hier indonesische marine(ALRI) gezinnen werkzaam bij Damen/Schelde Shipyard.
De kinderen bezochten een openbare school en spraken na een half jaar zeer goed nederlands.

Bedank voor informatie. Hij komt september 2011 eerste allleen. Hij wilt graag de kinderen gewoon hier groeien zonder speciaal school ( Indonesia of international school ). Hij studeerd rond 4-5 jaar. Hij wilt ook zijn kinderen nederlands taal onder knie. Hij wilt graag ook eerste dochter van 12 jaar aan universiteit hier studeren. Zijn kinderen spreken nog niet nederlands. De oudste dochter spreekt naast bahasa ook aardig english.

spacer line  

Tentu saja bisa , asal bisa memenuhi persyaratan yg berlaku.

Vrij vertaald: Natierlek wel , zolang men an e eisen kan voloen.
En dat is voldoende inkomen om het gezin te onderhouden en een " fatsoenlijke" huisvesting.
Verder kan de overgang van een Indonesische lagere school nr Nederlandse openbare school niet echt moeilijk.
De kinderen kunnen hun taalachterstand snel inhalen.
Voor V.O kan het moeilijker zijn , men moet rekening houden met te veel taalachterstand ( Nederlands), qua mathematiek en andere exacte vakken is het geen probleem.
Vergeet ook niet om een zwarte school te mijden.

Persoonlijk zou ik de ouste naar Indonesische school in Wassenar sturen ( kan ook intern ?)
SMA diploma geef ook toegang (rechtstreeks) bij een HBO opleiding , voor een Uni kan het soms problemen geven( In mijn tijd=vorige eeuw = ws soepeler).Men kan colloqium doctum verlangen .
Inmiddels kan ze die paar jaar gebruiken om het Nederlans en ndere talen (Engels-uits) zelf te verbeteren, extra talcursussen.
it met het oog als de vader eerder terug moet en de oudste de SMA nog niet kan halen.
Als ze een Nederlanse voortgezet onderwijs doet (HAVO-VWO) zijn er meer praktische bezwaren dan als ze de S.I.N (Sekolah Inonesia Nederland) neemt.

Uit eigen ervaring en van mijn jongere broer die bij de Erasmus verder studeerde en zijn gezin liet overkomen.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

terima kasih Pak Surya...

Mijn zwager datang di bulan september ini. Anak-anak menyusulnya. Bapaknya maunya sekolah di dekat-dekat Wageningen & maunya sekolah Belanda biasa. Bapaknya mau anak pertama masuk VWO, walau harus turun setingkat nanti bruggeklas. katanya anaknya disana pintar....geen problem snel te leren. Nu dia sibuk memperdalam bahasa inggris. VWO sekarang ada yang 2 talen ( inggris & belanda ). Ik hoop semua in order nanti.....

saya sendiri belum lama di Belanda, tahun ini diterima di kunst academie walau seleksinya sukses Emoticon: Stupid . Kalau mau belajar susah altijd weg te vinden.... Emoticon: Yes!

spacer line  

Ik weet een Indonesische promovendus in Amsterdam met kinderen en vrouw. De kinderen gaan gewoon naar de Nederlandse school.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,436 posts - 13,700 topics - 26,269 members - last post @ 09-12-2019 08:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,558,138 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com