indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo, september a.s. ben ik 2.5 weken op Sulawesi. De eerste week spendeer ik op bunaken. Daarna ben ik 1,5 week op Sulawesi. Ik zal mijn tijd dus goed moeten benutten. Ik reis alleen, en wil me nu nog niet al teveel vastleggen, maar ben al wel aan het rondkijken. Tana Toraja is een must, 1 dag in een dorp om de dodencultuur te bekijken en misschien 2 dagen wandelen door de jungle. Heeft er iemand ervaring in het reizen rondom mamasa, hier wil ik me in verdiepen. Heb begrepen dat september een drukke maand is qua vliegen. Werkt het met Lion air en Merapati air, het zelfde als hier in Nederland. Hoe dichter bij de datum hoe duurder de tickets zijn? Volgens mij is het centrale deel van het eiland, erg interessant dit met name door tana Toraja, maar misschien ook met het posa meer. dus moraal van het verhaal is, tips zijn van harte welkom.
Met vriendelijke groet,
Marina

spacer line  

Beste Marina,

Tana Toraja is zeker een must en hier kun je inclusief wandelen zeker 3/4 dagen volmaken. Vanaf Rantepoa naar Makassar heb je twee reismogelijkheden. 1 rechtstreeks een 9 uur rit naar Makassar via de weg in het westen, of via enkele dagen via het oosten. Hier vind je enkele plaatsen die toch ook wel de mooeite waard zijn om te bezoeken. Zoals Bira aan de kust, hier kun je zien hoe de houten boten gemaakt worden.

Mijn ervaring is dat reizen van het posa meer naar het zuiden goed te doen is, maar wil je van het zuiden verder reizen naar het noorden, wordt stukken moeilijker. Lijkt wel of er minder openbaarvervoer is en veel rijd niet meer. Met andere woorden, het reizen in het zuiden van Sulawesi is vele malen makkelijker.

Succes

elsbeth
User
spacer line

even voor de planning : van waar vlieg je terug?
Als je na Bunaken nog 1 1/2 week hebt, wordt het geen doen om over land naar Makassar te gaan. Je zou van Manado naar Makassar kunnen vliegen en dan 6 dagen uittrekken voor Toraja (2 dagen reizen, 4 dagen daar zijn, m.i. echt het absolute minimum. Dan heb je dus nog maar 4 dagen over. Aan de andere kant: meer van Poso en omgeving is ook wel erg mooi.
Heb je een hele week vastgelegd op Bunaken? Dat is wel erg lang naar mijn idee. Er si behalve duiken/snorkelen niet veel te doen. Als je dat zou inkorten tot 4 dagen, geef je de rest wat meer ruimte.

anneman
User
spacer line

Hallo,
weet iemand de hoogte van de laatste brandstof toeslag vanuit europa.?
hartelijk dank.
anneman

spacer line  

Dag dames,
Ten eerste bedankt voor jullie reacties. Ik kom op 30 augustus aan in Menado, en vertrek hiervandaan op 14 september. Ik reis alleen en wil de eerste dagen lekker acclimatiseren en duiken. Ik heb op bunaken een resort geboekt tot 5 september Ik ben 5 "volle" dagen op Bunaken. Ik ben het met jullie eens dat de tijd om te reizen krap wordt, daarom wil ik mezelf niet al te gek maken en enkele hoogtepunten uit te kiezen om te gaan bekijken ( en alijd een goed excuus om terug te komen toch). Ondertussen heb ik behoorlijk wat op het net gezocht en contact gehad met sella tours. Deze meneer gaf aan dat er meestal groepen de uitstapjes naar Tana Toraja maakt, en dat er tot nog toe althans, niet echt tours zijn waar je als alleen reizende kunt aansluiten.Ik reis graag alleen, maar meestal kan ik voor kleine tours bij de lokale reisbureau's aansluiten bij een kleine groep, dit heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Vraag me dus af of het huren van een gids de enige optie is, maar dit maakt het natuurlijk wel een stuk duurder. Ben nog volop aan het researchen, maar alle tips zijn natuurlijk van harte welkom.
Marina

henky
User
spacer line

Nog even een tip voor Bunaken. Neem genoeg contant geld mee, er zijn namelijk geen pinautomaten.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Je mag maar 50.000 'Ruphia's invoeren is dat waar? En is het dan per persoon?

Als je op Denpassar landt kan je dan pinnen vr de Douane of pas n de Douane??
I.v.m. het betalen voor je visum?? Dan komen wij geld tekort als je zo weinig mag invoeren

Malariapillen is dat nodig op Bali?
Vr.Groeten Emoticon: Bye bye

spacer line  

Je mag 99.999.999 rupiah/ vreemde valuta invoeren
In ieder geval niet boven de seratus juta ( 100.000.000 idr ).
Zou toch niet te dicht aan de grens (100jt) meenemen , in mijn geval mag ik blij zijn als ik 500 eurie kan meenemen als zakgeld .

Zie info
: penumpang atau siapapun yang membawa uang dari dan ke luar negeri akan dikenakan pajak dan harus ada izin dari kantor Bank Indonesia jika jumlah uang yang dibawanya Rp100 juta ke atas.
Tenminste als de regels niet inmiddels gewijzigd zijn .

In Nederland(Schiphol) kreeg ik vorige keer een flyer van de Douane.
Men mag ook niet meer dan 10.000 eurie cash meenemen.

Als je met Garuda vliegt , betaald je op Schiphol, loopt je fluitend naar buiten zonder eerst in de rij te gaan bij de immigratie..
Vliegt je met andere airlines , kan je bij de VOA loket met euro-dolar betalen.
Soms moet je in de rij staan en daarna bij de imigratie poort.

bisa dicek of makemyday .

simpati
User
spacer line

Neem genoeg contant geld mee, er zijn namelijk geen pinautomaten.
Dat was twee jaar geleden in Bira in Zuid Sulawesi ook zo.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Surya bedankt voor de tip....
Handgeld van 1 miljoen Ruphia's is even voldoende toch?
Je kan in iedergeval in Euro's betalen....maar wordt het dan evenredig verrekend? Gezien vele "ambtenaren " nogal corrupt zijn vermoed ik dat je mr betaalt in Euro's dan in Ruphia's, klopt dat?? Tenminste dat wordt hier en daar in mijn omgeving verteld.
Een overstap in Singapore....is daar ook een limiet gesteld met Singapore's dollar??
Het is voor mij 6 jaar geleden dat ik richting Bali ben geweest dan zijn intussen de
regels wel veranderd! En kan je nu wl of niet pinnen op Denpassar zodra je uit het vliegtuig stapt....Wij verblijven in Sanur zijn daar k pinautomaten en zijn het allemaal ATV-pinautomaten?

Wat moet ik met 10.000 euro's op zak doen, dt is vragen om moeilijkheden en trouwens zveel geld heb ik niet eens Emoticon: Nooo gewoon een arme sloeber die jaren heeft gespaard om weer terug te gaan naar mijn geboorteland Emoticon: Smile

Kan iemand mij vertellen over Malariapillen is het nodig Ja of Nee?

Bedankt Emoticon: Bye bye

paulana
User
spacer line

Hallo Kembang

NEE op Bali zijn die pillen niet nodig, je wordt er erg beroerd van (bijwerkingen)
Ga je nog naar andere eilanden neem ze voor de zekerheid mee, onze ervaring het middel is erger als de kwaal.
Ik ben niet Ome Sid natuurlijk maar pin rupiahs op het vliegveld en betaal je VOA in $$ of euro.
Als je de prijs weet staat hier ook ergens van VOA betaal die gepast = $$ 20,Maar dat is niet overal hetzelfde heb ik elezen.
Rupiahs kopen in Nederland is toch bijna niet te doen en hartstikke duur.

Om Swastiastu

spacer line  

Vorige maand hadden we 3 nachten stopover in Singapura.
Heb S$ geruild bij de vliegveld , na de imigratie poort.
Voor de taxi en koffers die we op het vliegveld achterlaten.
De rest ga je gewoon pinnen , bij elke mall

bisa dicek of makemyday .

paulana
User
spacer line

En let op dat je paspoort nog 6 maanden na aankomst geldig is!!!

Om Swastiastu

Pamelabak
User
spacer line

On 07-07-2011 08:45 Kembang wrote:

I.v.m. het betalen voor je visum?? Dan komen wij geld tekort als je zo weinig mag invoeren

Visumkosten op Denpasar was 22 Euro in februari 2010. Wij hebben dat gewoon met euro's betaald.

Op Bali heb je geen malariapilen nodig maar je moet je wel goed insmeren tegen de muggen.
Voor Sulawesi wordt wel malariapillen geadviseerd (GGGD). Wij hebben nooit last gehad van bijwerkingen van deze pillen. Men zegt dat Lariam vervelende bijwerkingen geeft, maar deze hebben wij nog nooit voorgeschreven gekregen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-07-2011 08:45 Kembang wrote:

Pinnen NA de paspoortcontrole! Visum 25 dollar. In Rupiah vorige maand R[p 218.000 (in euro hws 21 of 22). Als je in euro betaalt probeer het dan gepast e betalen. Ook geen Rupiahs kopen voor vertrek dat is relatief veel te duur.
Over malaria: lees de daartoe gemaakte topics. Een eensluidend antwoord is moeilijk te geven. Verblijf je alleen op bali dan zou ik er persoonlijk niet aan beginnen. maar wat je ook doet alsjeblief GEEN Lariam.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Hoi Anne Mieke, ik neem een doosje Paludrine mee, dat is het meest geschikte Malariapillen waar heel weinig bijwerkingen inzitten, andere soorten zijn meestal
"rotzoi" waar de meeste bijwerkingen inzitten waar je vaak z ziek van wordt dat het je hele vakantie wordt verpest!!!
Dus ik ga met een gerust hart richting Bali Emoticon: Party!
Bedankt allemaal Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,340,031 topic views - 239,285 posts - 13,720 topics - 31,184 members - last post @ 27-05-2020 16:54 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,229,632 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com