indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Leeroy
User
spacer line

Hallo,

Ik ben op zoek naar een betrouwbare meubelmaker of fabriek op java,
welke top kwaliteit levert en deze ook constant kan blijven leveren.
Het zal in het begin om kleine partijen van ongeveer 10 eettafels gaan,
Maar dit zal snel uitbreiden naar meer.

fsc keurmerk is een must!

Terima Kasih Emoticon: Worship

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

FSC? Dan blijf maar weg uit Indonesie. Of ze hebben er nooit van gehoord, of het stempeltje wordt gefabriceerd voor je. En je gaat al helemaal geen contacten zoeken via internet, dat doe je door je in te lezen en daarna zelf wat plekken te bezoeken.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik zou een kijkje nemen in Jepara, Solo en Yogyakarta. Maar neem een bedrijf van een aldaar gevestigde buitenlander - hoewel geen 100% garantie heb je iets meer garantie dat je waar voor je geld krijgt; bij autochtone handelaars/producenten heb je wel 100% kans maar dan 100% kans dat de kwaliteit het net niet is en vergeet het keurmerk maar zoals hierboven al is gemeld. De buitenlandse meubelmakers zijn iets duurder maar voor kwaliteit mag worden betaald.
Hoe wel ik meestal voor de kat z'n k...t praat als ik mensen waarschuw voor de truckendoos van de meubelboeren hier, is no.1 : Laat je niet verleiden door een of andere mooie dame die door de fabrikanten/handelaren wordt ingehuurd om de onwetende buitenlander het nest en de zaak in te werken. Dan ben je snel door je euro's heen en meubels van miserabele kwaliteit.

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Leeroy,

als het gaat om duurzaamheid kun je ook kiezen voor oud teak. Mijn ex-partner op Bali zal je graag helpen. Ik heb de meubelhandel verlaten en zit nu in de reiswereld, maar PT Bintang Merapi laat tafels als halffabrikaat op oost Java maken en zorgt zelf voor de afwerking. 100% betrouwbaar.
www.merapi-bali.com/catalog/catalog.htm

Salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Als FSC keurmerk een must is bedenk dan wel dat het hout absoluut niet uit Indonesie kan komen. Gezien er hier geen plantages met FSC keurmerk zijn.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

wouter1492
User
spacer line

Hallo Leeroy,

Wil je echt hele mooie geweldig duurzame meubelen kopen dan zou je eens te biecht moeten gaan bij Pt. Formula One Indonesia. Dit bedrijf wordt gerund door een Engelsman, heeft zijn fabriek in Demak (vlakbij Semarang) en maakt de meest waanzinnig mooie meubelen! www.f1indo.com de naam van de eigenaar is Robert Baker. Echt een aanrader!

spacer line  

Wij kennen een goede meubelmaker in Jepara. Daar hebben wij ons eigen meubilair ook besteld. FSC kent men, voor zover ik weet, niet in Indonesie maar zoals al eerder opgemerkt zal men dit ongetwijfeld op het hout willen vermelden als je er om vraagt. Op Java wordt trouwens tegenwoordig erg veel teak weer aangepland. Ook op de interne martk is hier een grote vraag naar en is er aan teakhout veel geld te verdienen. Bedenk ook dat men in Indonesie vrijwel alles hergebruikt en dat ze niet zoals wij doen alles maar weggooien. Wat dat betreft is men daar duurzamer dan wij hier in Europa.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

koming
User
User icon of koming
spacer line

PT Jansen Furniture Indonesia, Semarang.
Indonesische tak van Nederlands bedrijf

gr.,

koming

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Als je een paar flappen extra geeft, doen ze er vast met alle plezier een FSC keurmerk bij.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 05-10-2012 21:04 ardianto wrote:
Als je een paar flappen extra geeft, doen ze er vast met alle plezier een FSC keurmerk bij.

Als je op een plastic tas vermeld dat het een gerecyclde papieren zak is maakt het nog niet een duurzaam produkt.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,927 posts - 13,697 topics - 25,658 members - last post @ 14-11-2019 16:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,670,127 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com