indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

en ook hier de offtopic opgeruimd. Ontopic verder graag.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Anne Mieke,

Leuk dat jullie Dusun Dangkah bezocht hebben, Wij waren daar met onze Madurese vrienden en zij hebben toen heerlijk voor ons gekookt op de vuurtjes. Dorado met een bumbu en lekkere groenten. Enak.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nou Anne Mieke ik heb vandaag 24/6 jouw laatste verslagen geprint, morgen vlieg ik dus volgende week ben ik aangewezen op een internet winkel in Soekeleboemie, om de rest te printen.
Voor de statistieken je hebt inmiddels 17 A viertjes tjokvol geschreven, mens waar haal je buiten het vele reizen ook nog de energie vandaan omdat allemaal op papier te zetten Emoticon: Confused
We zijn je dankbaar Emoticon: Yes!
Alles wat ik print wordt door mijn (v)echtgenote onder mijn jatten vandaan gegrist en in een map geparkeerd.
Er ontstaat hier de vreemde situatie dat een Nederlandse dame een reisverslag over Indonesië maakt dat door een geboren Indonesische dame verslonden wordt Emoticon: Laugh out loud
Een mooier compliment kan je niet krijgen Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Malam,
Dat is zeker een compliment. Dankjewel. Juga terima kasih bt istrimu.
Ik heb al eens geschreven, ik kan heel snel typen en ik ben altijd al redactioneel actief geweest.
Tzt stuur ik toch nog de uiteindelijke versie in PDF met foto's, dat is niet zo'n groot bestand en het leuke is dat je die dan op je eigen ogen kan aanpassen, dus je maakt de letters zo groot of klein als je zelf wil. De foto's zien er dan ook mooi uit. Maar, nogmaals, dat duurt een tijdje straks als ik terug ben in Nederland. Er moet weer fullt ime gewerkt worden ook. Ik wil het je ook nog wel met de post sturen. We hebben goeie printers bij ProRail Emoticon: Puh! Emoticon: Shut up!
Omdat ik op mijn reizen altijd veel mensen heb ontmoet wil ik ze ook nog n=ooit eens allemaal in Het Engels vertalen en eigenlijk ook in het Indonesisch. dat is ook nog veel werk maar ik vind het leuk om te doen.

Dankjewel voor de leuke reacties.

Gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Anne Mieke,

Koop een minilaptop. Dat hebben wij ook gedaan. Dan hoef je geen geheugenkaartjes meer te kopen en je kunt op deze manier je foto's naar de laptop kopieeren

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb een lapop mee BJ, een Sony Vaio, zelfs met geintegreerde kaartlezers. Maar als het om foto´s gaat neem ik geen enkel risico en wil ik alles dubbel hebben dus ik zet idd alles op mijn laptop maar wil alles ook op de gehugenkaarten hebben.
Zo heb ik ook altijd minimaal twee camera´s mee. dat ik nu meer geheugen nodig heb, is dat ik er in NL niet aan gedacht heb dat mijn nieuw camera meer MB´s vreet omdat ie weer meer pixels heeft (en dan natuurlijk de hoogste kwaliteit)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Jeanette
User
spacer line

Anne Mieke, ik geniet! Ik heb je verhalen allemaal opgeslagen (om later alles te printen). Veel daarvan nog niet gelezen, maar ik verheug me erop dat te doen wanneer ik even rustig kan zitten. Dank je wel dat je je reis, je gedachten en gevoelens met ons wil delen! Hartelijke groeten en geniet en heb maar veel plezier!
Jeanette

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dankjewel Jeanette,

Zie zojuist geplaatste nieuwe aflevering. Zoals ik hierboven reeds eerder schreef. Je mag nadien ook de uiteindelijke uitvoering met foto's in PDF hebben.

gr
Anne Mieke

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Anne Mieke

Zoals al je eerdere verslagen: een pakkend verhaal!
Zeker als er straks foto's aan toegevoegd gaan worden. Ik zou deze en de vorige dan ook graag hebben. Is het een idee om ze uit te geven, danwel als e-book op internet te zetten? Als e-book makkelijk te downloaden voor alle belangstellenden.

Nou, het Bali deel. Als je nog voor 10 juli (dan komen er gasten) een onderkomen zoekt...dan weet je me te vinden! Selamat datang = uitnodiging (!)

Emoticon: Bye bye

bronbeek
User
spacer line

Anne Mieke schreef:

Nadenken wat nu het beste is. Ik vind dat we al genoeg inleveren door niet zelf te kunnen rijden maar als de informatie hier ook nog eens moeilijk is dan misschien maar beter morgen laten schieten, meteen door naar Banyuwangi en kijken of we daar iets kunnen regelen voor de volgende dag. Zo niet dan wordt het helaas geen Ijen. Jammer maar ik kom hier vaker en dan is het toch het beste om met een huurauto vanuit Bali Ijen te bezoeken. Dat is meteen ook hetgeen dat ik iedereen zou aanraden.

Met een huurauto zonder chauffeur kom je het eiland Bali niet af,tenzij je de orginele STNK (kenteken bewijs)meekrijgt van de verhuurder.
Normaal gesproken krijg je deze orginele STNK nooit mee,want op de andere eilanden kan je zomaar die auto verkopen en verdwijnen.
Op Bali is de controle op deze verdwijn truc hanteerbaarder.
Menig toerist strandt met een huurauto bij de politie controle van de ferry naar Lombok of Java.

Om vanuit Banyuwangi naar de Ijen te gaan is een goede Jeep het enige aan te raden vervoermiddel vanwege de zeer slechte wegen.
Autoverhuurders die geen Jeep verhuren gaan in de meeste gevallen niet naar de Ijen

Banyuwangi Ijen tour met Jeep:

Sekar Ayu Tours
Tel:0333— 417197
HP:085 258 158 997 of 081 913 915 339
Email:harisekarayuRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

M&M Rent a Car
Tel:0333-422453
HP 08 123 580 081
Fax:0333—412208

Desy Rent a Car ( heeft Xenia,Avanza,Phanter,Kijang(GEEN JEEP)
Tel:0333--424476
H:085 258 036 777

Taxi Banuwangi
Tel:0333--421535

simpati
User
spacer line

Normaal gesproken krijg je deze orginele STNK nooit mee, want op de andere eilanden kan je zomaar die auto verkopen
Nee hoor om te verkopen dien je het blauwe eigendomsboekje (BPKB) te hebben en bij heel veel Indonesiërs wordt dat in bewaring gehouden bij de verstrekker van de lening voor de auto/motor.
Salam,
Jan

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 28-06-2011 03:39 bronbeek wrote:

Met een huurauto zonder chauffeur kom je het eiland Bali niet af,tenzij je de orginele STNK (kenteken bewijs)meekrijgt van de verhuurder.
Normaal gesproken krijg je deze orginele STNK nooit mee,want op de andere eilanden kan je zomaar die auto verkopen en verdwijnen.
Op Bali is de controle op deze verdwijn truc hanteerbaarder.
Menig toerist strandt met een huurauto bij de politie controle van de ferry naar Lombok of Java.

Emoticon: Confused Volgens mij klopt dit niet: vorig jaar en het jaar ervoor een auto op Bali gehuurd voor meerdere weken en zonder problemen met de ferry naar Java. De papieren die ik van de verhuurder mee had gekregen bij de controle laten zien, teruggekregen en zo de ferry op kunnen hobbelen.... Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

paulana
User
spacer line

Als wij met onze huurauto naar een ander eiland willen, moeten we eerst papieren halen bij Wayan onze verhuurder.

Om Swastiastu

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 28-06-2011 06:09 paulana wrote:

Als wij met onze huurauto naar een ander eiland willen, moeten we eerst papieren halen bij Wayan onze verhuurder.

dat bedoel ik......ik kreeg ook papieren mee toen ik aangaf ondermeer naar Java te willen gaan Emoticon: Devil Emoticon: Shut up!

hati hati, pelan pelan

bronbeek
User
spacer line

Simpati

Nee hoor om te verkopen dien je het blauwe eigendomsboekje (BPKB) te hebben en bij heel veel Indonesiërs wordt dat in bewaring gehouden bij de verstrekker van de lening voor de auto/motor.
Salam,
Jan
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Volgens de regels klopt dat en is het niet rendabel om auto’s en brommers te stelen en staat de politie v.w.b.diefstal voor joker te checken bij de ferry’s
Helaas is de praktijk anders.

Senior en Paulana.

Ook jullie hebben gelijk.
Als je bekend met de regels en daardoor op tijd een deal maakt met de verhuurder,die dan extra papieren meegeeft ,dan krijg je geen problemen bij de ferry’s
Volgens mij krijg je dan evengoed de orginele STNK niet mee, doch een kopie hiervan
Doch ik schreef:
Normaal gesproken krijg je deze orginele STNK nooit mee.
En bij mij is normaal gesproken Emoticon: Very funny e gemiddelde toerist die een auto huurt en niet op de hoogte is van deze bijzonder regels en op de toer gaat zonder te vertellen dat ze het eiland af willen.
Waarom zou je dit ook vertellen?Je verlaat Indonesie toch niet met die huurauto?
Logisch gedacht.Helaas zijn er “grens”controles bij de ferry’s

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Bij de verhuur van een voertuig dien je het echte STNK mee te krijgen. Een verhuurder die mij de echte niet geeft, daar huur ik niet bij. Dat het BPKB bij de verstrekker van de lening ligt is niet mijn probleem, en zou op die manier mijn probleem gemaakt worden.

Dat men niet wil dat een Balinese auto van het eiland afgaat is wel voor te stellen: die auto's worden op Java relatief meer gejat dan auto's van Java, want de eigenaar zit toch een eiland verderop. Dat men het BPKB niet heeft, is niet zo belangrijk. Die laat je natuurlijk gewoon opnieuw maken, dat heet omkatten en kent men hier ook.

bronbeek
User
spacer line

Yerun vertelt geen sprookjes en Bronbeek ook niet(ervaring genoeg)
Wil ik ook niet over discuseren.
Het belangrijkste is dat men op dit forum geattenteerd is op e.v.t.problemen om met een voertuig het eiland Bali te verlaten

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Anne Mieke.
De discussie is verschrikkelijk off topic, maar het is natuurlijk de Omong Omong topic.

Wij wensen jou een goede terugvlucht en we hebben genoten van jouw reisverhalen.
We kijken uit naar het definitieve verhaal met foto's e.d.

Groet Daniel van ons.
Anneke en Jan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb er geen last van hoor. Had alleen andere dingen verwacht. Maar het is goed zo.
Even ontbijten hier en dan langs de noordoost naar Candidasa. Misschien vanavond laat of morgenochtend de slot`aflevering`
Dankjewel, ik zal de groeten overbrengen.

gr
AM

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Kelapa Mas is het hotel waar wij onze RI reizen starten of eindigen. Altijd A4 aan het strand.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Anne Mieke, ik heb hier in Sukabumi inmiddels jouw verslag vanaf 24 juni gevangen Emoticon: Wink
Voor de statistieken, het zijn 26 A viertjes vol geworden
Aangezien ik thuis geen printer heb, ga ik straks het restant uitprinten in een internet toko.
Poppy kon haar poepie drukkie niet ophouden hahahaha, die kon niet wachten tot het compleet was en is inmiddels begonnen met lezen Emoticon: Yes!
Bedankt voor je schitterde verslag, morgen een hele goede vlucht en veilig thuis komen.

Groetjes Malam en Pop.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dankjewel Malam.
Emoticon: Smile

maam Diaan
User
spacer line

Hallo Anne Mieke,

geweldig om te lezen en als we ergens naar toe willen gaan, hoeven wij het wiel niet meer uit te vinden.
We lezen jouw stukjes gewoon een keer door en weten dan waar we op moeten letten.

Dank je wel.

Goede reis terug, het is hier 19 graden dus weer even wennen.
Diana

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-07-2011 12:01 maam Diaan wrote:
Hallo Anne Mieke,

geweldig om te lezen en als we ergens naar toe willen gaan, hoeven wij het wiel niet meer uit te vinden.
We lezen jouw stukjes gewoon een keer door en weten dan waar we op moeten letten.

Dank je wel.

Goede reis terug, het is hier 19 graden dus weer even wennen.
Diana

Waar je op moet letten zal voor iedereen anders zijn. Ik schrijf gewoon op hoe ik het meemaak. Ieder mens is anders. Maar, fijn als iemand er iets aan heeft.
Ben nu in Hong Kong. bij Starbucks (HK dollars opmaken Emoticon: Smile ) Als je hier kofie besteld dan wordt je naam gevraagd en die wordt op de beker geschreven. Capuccino voor Mrs. Anna. Leuk he.
En free WiFi op het hele vliegveld, da´s nog eens een service (zal wel moeten met al die Hong Kongnezen met hun laptops......., dat is hier toch veel meer gebruikelijk dan bij ons. Ik ben er blij mee. Kost ook minder dan de taxfreeshops...... Emoticon: Devil De aanvlucht daarstraks was prachtig tussen de miljoenen lichtjes, de wolken en de bergen. Het was hartstikke helder. maar ik heb deze reis pech met fotograferen vanuit het vliegtuig. deze keer niet aan het raam..... Tja je kan niet alles hebben
Ach even een graadje of 10, 15 minder . Ik heb het sowieso altijd koud de eerste week.

Gr
AM

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Anne Mieke ik ga gewoon een beetje boos op jou zijn Emoticon: Angry
Nou lekker dan, kom ik uit mijn mandje zit lekker te genieten van mijn bak koffie tubruk hoor ik ineens geluiden van buiten die ik niet thuis kan brengen.
Bezorgd als ik ben vlieg ik dan naar buiten en tref mijn Indonesische echtgenote aan en een deuk. Emoticon: Confused
Om Malam volledig in paniek, ziet reeds ambulances, mond op mond beademing (overigens mijn hobby als het Pop betreft) en hartbewaking aan zich voorbij schieten.
Nee hoor, niets van dit alles is waar, gelukkig maar. Emoticon: Shiny
Pop zit gewoon het reisverslag van Anne Mieke te lezen, twee A viertjes per dag Emoticon: Smile
Buiten dat het een geweldig reisverslag is , moet ik ook zeggen dat er een berg humor in zit, niet dat ik er al veel van gelezen heb, maar mijn hikkende echtgenote heeft mij al het één en ander verteld Emoticon: Yes!
Geweldig Anne Mieke, ik neem me petji voor je af, hier in het Sundanese is inmiddels het gebler van de masjid omgetovert in jou opmerking songfestival Emoticon: Yes!
Moeilijk woord voor Indonesiërs maar dat is een kwestie van trainen Emoticon: Laugh out loud
Mensen die jouw reisverhalen waarderen met de nodige humor, zouden eigenlijk een fonds op moeten richten, zodat ze regelmatiger van jouw reisverhalen kunnen genieten hahahaha.
Overigens zoals ik in het begin van deze posting schreef dat ik een beetje boos was, is niet waar hoor.
Jou verhalen zijn buitengewoon gedetallieerd en bovendien met humor geschreven, ze maken mijn Pop geinteresseerd en aan het lachen, dus bij mij kan je geen kwaad meer doen Emoticon: Worship
Ik ga zelf gewoon nog effe wachten tot ik de boel compleet heb Emoticon: Yummie!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

60,445,407 topic views - 227,623 posts - 13,618 topics - 19,246 members - last post @ 15-08-2018 09:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

103,972,157 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com