indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Henkjan
User
spacer line

Ik ga samen met mijn bijna vrouw Emoticon: Smile van 6 juli tot 22 juli op huwelijksreis naar Indonesië! Ik ben benieuwd of er hier nog ervaringsdeskundigen zijn die ons aan reistips en must-sees kunnen helpen.

We komen 6 juli aan op Denpasar. We willen dan eigenlijk na één overnachting op Bali direct door naar Flores. Na een aantal dagen (zo ronde de 14e juli) willen we doortrekken naar de Gili Meno. Afsluitend willen we weer terug naar Bali om daar de laatste paar dagen door te brengen. Is dat een beetje een haalbaar reisschema?

Verder houden we wel van een avontuur Emoticon: Very funny dus alles vastleggen willen we niet. Toch zijn we benieuwd of er hier nog tips zijn voor de volgende zaken:

• Een hotel in Denpasar waar we onze eerste nacht door kunnen brengen (simpel en lekker goedkoop; het is maar voor de doorreis).
  • Tips over hoe we het best van Denpasar naar Flores kunnen reizen
  • Must-sees en tips voor ons verblijf op Flores
  • Tips over hoe van Flores naar de Gili Meno te reizen.
  • En weet iemand zo'n super chill, romantisch strandhutje waar we kunnen overnachten op Gili Meno?
  • Verder hopen we op Flores en Gili Meno ook te duiken/snorkelen. Weet iemand een goeie duikschool (we zijn absoluut onervaren).

Ik ben benieuwd!

Groet, Henkjan

• Pascal.F
    User
    spacer line

Hallo Henkjan,

Redelijk druk programma , 3 eilanden bezoeken nog geen vlucht vastgelegd en dat in de vakantieperiode ? Ook nog geen boot voor als je van Flores naar de gilli's wil.
    Anne Mieke zou u veel kunnen vertellen maar die zit zelf in het oosten.
    Ik zelf was nog nooit op de Gilli's maar ik zou ze laten vallen en kiezen voor Flores en Bali.In Flores bezocht ik Rinca,Komodo en de kleine eilandjes rond Labuan Bajo.Duiken kan men er schitterend en er zijn verschillende duikcentra in LB.
    Ik denk zelfs mooier dan op de Gilli's.
    Gebruik de zoekfunctie op deze site.

Veel plezier

Pascal.F
    User
    spacer line

Henkjan,
    Vergeet zeker niet dat reizen van het ene naar het andere eiland tijd en geduld kost.
    Als je pech hebt kan je 2 dagen onderweg zijn van Flores naat de Gilli's.
    Vertrek vanuit bv. LB naar Bali met een namiddagvlucht en dan geen vervoer meer naar Lombok.Indien wel nog vervoer naar Lombok geen boot meer naar de Gilli's.

Toch veel plezier

Marina13
    User
    spacer line

HenkJan,
    wij gaan ook zoiets doen, vliegen van denpassar naar Ende met transnusa, vandaar in 7 dagen naar Labuan Bajo met prive auto (golo hill top regelt dat uit Labuan Bajo) , daar 2 dagen duiken, de 14de met de peramaboot in 2 dagen naar Sengigi , rondreizen in Lombok en dan naar Meno (amber House).

Groetjes

Henkjan
    User
    spacer line

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk idd dat het wel een redelijk druk programma is. Gelukkig hebben we niks vastgelegd. We kunnen dus schrappen en wijzigingen zoveel we willen Emoticon: Smile Emoticon: Talk to the hand

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Marina13: heb jij die reizen (vlucht, privé auto en boot) al vanaf hier geregeld/geboekt? Of doe je dat daar ter plaatse?

Verder nog tips voor must-sees of 2DO's Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Flores?

Groeten, Henkjan

elsbeth
    User
    spacer line

Henk Jan, gebruik even de zoekfunctie van dit forum. Typ Flores in en er komt een schat aan informatie. Het meeste van Anne Mieke.

spacer line  

Hoi Henkjan, heb je een emailadres dan stuur ik je een reisverslag van Flores van vorige maand en een goed verblijfplaats dichtbij het vliegveld, 15 minuten rijden, is http//www.homebalihome.com.

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Dag Henkjan,

Ik ben op dit moment op Sumbawa met dramainternet dus mijn tijd om hier uitgebreid te antwoord is beperkt. Zoals aangegeven gebruik idd even de zoekfunctie want over Flores is al veel geschreven. Ik heb er even schuin overheen gelezen en idd wat Pscal zegt de eilandjes voor de kust van Labuan Bajo zijn meer de moeite waard als je gaat voor authentiek en puur natuur. Maar, er is dan ook niks, en naar mijn mening op de gili's teveel, tenminste op Trawangan.

Groeten
    Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Marina13
    User
    spacer line

Hoi Henkjan,

Omdat we met zijn vieren (met kinderen) zijn heb ik het meeste vastgelegd, maar niet alle hotels. De vlucht en de boot heb ik bij perama http://www.peramatour.com/index.html geboekt, ik hoefde niet aan te betalen en een tussentijdse cancelling van de vliegmaatschappij Merpati werd keurig doorgegeven. Flores hotels en auto laten regelen door http://golohilltop.com/.
    We duiken met divine , die kwamen we hier in Nl op een duikbeurs tegen, ze vertelden dat er niet zo veel duikboten waren voor het aantal touristen in July in labuan Bajo, dus toen hebben we ook maar gereserveerd en 50% aanbetaald

Groetjes

Henkjan
    User
    spacer line

Whoow, super bedankt voor jullie reacties!! Dit help ons zeker om onze reisplannen concreet te maken! Ik ga direct de rest van dit forum ff afstruinen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.HomeBaliHome: mail adres = henkjanverbree[ad]hotmail[dot]com

yindee
    User
    spacer line

Hoi Henkjan,

Wij zijn gisteren terug gekomen van onze Java/Bali vakantie.
    We zijn ook in Amed (Bali) geweest.
    En daar kan je een snelle boot nemen naar de Gili eilanden.
    Wij zijn een paar dagen in Ahmed geweest.
    Je kan er geweldig snorkelen en het is er heerlijk rustig.
    In de cottages waar wij waren (Hidden Paradise) kan je makkelijk een paar dagen opsluiten. Met buiten douce onder de sterren Emoticon: Wink

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,331 posts - 13,717 topics - 29,627 members - last post @ 06-04-2020 21:34 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,976,073 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com