indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Investeringen in IndonesiŽ stijgen met 27% in 1e kwartaal
Gepubliceerd op 25 mei 2011 09:04
De investeringen in IndonesiŽ zijn in her eerste kwartaal met 27 procent gestegen ten opzichte van het zelfde kwartaal een jaar eerder. Dit meldden functionarissen.
Lees verder , klik op de titel

Niconice
User
User icon of Niconice
spacer line

Niconice schreef,

Aan de ene kant is het goed dat het beter gaat met de economie in IndonesiŽ, maar corrupties zullen van tijd tot tijd ook wel afnemen. Mensen kunnen IndonesiŽ als een derde rangs of derde wereld land maar ik kan vertellen als je de economie goed gaat in IndonesiŽ dat de welvaart ook zal gaan verbeteren. Dus vooroordelen hoeven geen vooroordelen meer te zijn als je kijkt dat de economie toch het 1e kwartaal een groei heb meegemaakt van 27%. Okay qua Economie lopen zij nog achter maar dat zal kunnen gaan veranderen. En dan wordt IndonesiŽ een heel modern land waar welvaart is en de corruptie dat zal geschiedenis gaan worden. Ik ben blij voor IndonesiŽ.

Niconice Emoticon: Smile

bambang
User
spacer line

Het is wel leuk al die cijfers? Worden deze investeringen gemonitord naar het effect op werkgelegenheid, lokale economie, zoals het C.B.S. in NL?
Het wordt dan duidelijker en transparanter over de vooruitgang. Het probleem is dat vaak een kleine groep het meest profiteren van een investering. Dichtbij het vuur (geld).

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

De meeste investeringen in Indonesie zijn niet echt positief op de lange termijn. Contracten gunnen aan loggings en mijnbouwbedrijven veroorzaken weer veel andere problemen. Wat is beter? Het grote geld, of leven met weinig geld maar op een natuurlijke en gezonde manier?

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

Niconice
User
User icon of Niconice
spacer line

Niconice schreef,

Maar als het hoofdinkomen bij een gezin naar $ 5000 is gegaan dan zit er enigzins wat verbetering in lijkt mijn. Natuurlijk ze lopen nog heel ver achter op onze economie. Maar kijk naar dit soort landen, landen waarvan we niet met ze alle gedacht hebben van ow IndonesiŽ is maar een derde wereld land, maar langzaam zul je zien dat het beter wordt en natuurlijk het is niet gebaseert zoals ze het in Nederland doen en het CBS die berekeningen maken. Maar er zit enigzins wat grooi want Nederland maakt deze grote omzetten van 27% in het eerste kwartaal. Was het maar zo dan zullen we met zijn alle er stukken beter voor staan.

Niconice.

bambang
User
spacer line

In 2008 lag het gemiddelde inkomen op 500 dollar per jaar. Voordat het 5000 dollar wordt (vertienvoudiging), zal het zeker zeeeeeer laaaaaang duren.

Niconice
User
User icon of Niconice
spacer line

Niconice shreef,

Ik zie Nederland geen Economische groei doormaken in 3 maanden van 27%. en als dat wel het geval was dan hadden wij met zijn alle in Nederland het een stukken beter. Maar dat zie ik niet gebeuren u wel. Onze Economie wordt toch compleet om het zeep geholpen of niet en het wordt er alleen maar slechter in Nederland. Ik ben zelf geboren en getogen en zelfs toen waren er betere tijden. Maar in het verre oosten zie je het alleen maar beter worden kijk naar China die haalt ook geregeld gigantische omzetten en als je 10 - 15 jaar terug gaat was het ook van China wat is dat voor een land ze hebben overbevolking en als je nu kijkt zie je het moderne china en waarvan ze dachten ow die lopen nog heel ver achter opo ons dat zie je aan IndonesiŽ deze gaan nu zo'n 20 miljard inversteren in de ontwikkeling van IndonesiŽ. En wij in Nederland moeten 18 miljard bezuinigen dus wie doet het dan beter wij of in die landen waar wij van denken het zijn derde wereld landen. Ik denk dat we toch moeten gaan nadenken en ons zelf met een hamer op onze hoofd slaan Emoticon: Stupid

Niconice

Nico

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,066,901 topic views - 224,499 posts - 13,535 topics - 16,964 members - last post @ 13-12-2017 21:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,355,412 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com