indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wie van jullie is verzekerd bij allianz indonesie? Wat zijn de ervaringen mbt tot het uitkeren van ingediende nota's? We overwegen een ziektekostenverzekering bij allianz indonesie af te sluiten.
(we zijn bekend met voorwaarden om een verzekering af te sluiten).
Graag vernemen we ook ervaringen met Prudential Indonsie ziektekostenverzekering.

spacer line  

Hebben (ook) onze ziektekostenverzekering bij Allianz Indonesie lopen. Tot op heden (in 5 jaar tijd) nog geen problemen gehad met door ons ingediende claims. Grootse claim was voor een bevalling met keizersnee en ook deze werd zonder problemen vergoed.

Het systeem is momenteel iets aangepast zodat je bij een aantal (gelukkig ook de betere)ziekenhuizen geholpen wordt op vertoon van je Allianz-pas en je niet meer zelf hoeft voor te schieten.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Dank Amed voor je heldere antwoord. Mag ik daarop aansluitend reageren op je laatste opmerking? Ben je gebonden aan ziekenhuizen waar Allianz een overeenkomst mee heeft?
Weet jij of Sanglah International Wing in hun vergoedingensysteem valt? Wij hebben contact met een Indonesische adviseur van Allianz. Zij spreekt echter moeizaam Engels. Wij doen ons best om de taal te leren, maar kunnen nog niet alles goed volgen...

spacer line  

Nee, je bent zeker niet gebonden aan bepaalde ziekenhuizen.

Je hebt bij "Allianz" aangesloten ziekenhuizen die jouw behandelingskosten direct bij Allianz indienen, zodat jij dat niet hoeft voor te schieten. Voorwaarde voor deze "cashless" regeling is dat je jaarlijks de premie in 1x betaalt, niet in meerdere termijnen en dat je de verzekering in Rp's hebt lopen, niet in US$. Momenteel werkt Allianz met 5 ziekenhuizen samen (3 in Denpasar, 2 in Singaraja) in dit "cash-less" systeem maar meerdere ziekenhuizen gaan volgen.

Je kunt ook naar niet-aangesloten ziekenhuizen gaan maar moet dan eerst zelf de rekening betalen en die vervolgens indienen voor terugbetaling bij Allianz.

Sanglah Int. Wing valt ook binnen hun vergoedings programma en - net zoals bij andere ziekenhuizen - echter natuurlijk wel tot de maximale vergoeding die je ingekocht hebt / waar je voor verzekerd bent.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Nogmaals dank voor je concrete informatie! We gaan alles op een rijtje zetten...

simpati
User
spacer line

Ik ben nu zes jaar verzekerd voor ziektenkosten bij Allianz Indonesia, claimen doe ik niet of ik moet ernstig ziek worden, ik ben bang dat de Allianz mij dan niet meer als klant wil.
Volgens de polisvoorwaarden kan ik tot mijn 70ste verzekerd blijven.

Ik ben nu aan het proberen om de verzekering weer te verlengen voor één jaar en meteen een verzekering af te sluiten voor mijn pembantu.
Meteen kunnen dan de persoonlijke gegevens gewijzigd worden, ik heb een nieuw paspoort en een KITAS (Visa Lansia).
Met dit soort zaken wordt het meteen duidelijk dat Allianz Indonesia bij lange niet het bedrijf is wat men van een van oorsprong Duits bedrijf mag verwachten, email wordt niet beantwoord, afspraken worden niet nagekomen zonder enig bericht, dus weer eens Indonesië op zijn best!
Dat kan met de huidige communicatiemiddelen ook in Indonesië stukken beter.
Ik wacht even af hoe deze keer de contacten verlopen, is het weer zo slecht neem ik contact op met Allianz in Duitsland, ik weet dat daar de klant nog koning is .
Ik geef dan meteen de link door van dit topic omdat ik weet dat ze daar in Jakarta bij Allianz en in Duitsland niet blij mee zijn.

Eerder had ik ook mijn scooters en mijn huis verzekerd bij Allianz, die heb ik opgezegd omdat het niet mogelijk was om die polissen gelijktijdig te laten lopen met mijn ziektenkostenverzekekering, contacten via email en betalen via internetbanking bij BCA scheen niet mogelijk te zijn, daardoor was ik eigenlijk nooit vrij om eens op reis te gaan.
De de voor een KITAS noodzakelijke wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA) heb ik nog wel bij Allianz omdat ik geen alternatief kan vinden.
Salam,
Jan
Malang

spacer line  

Dank Jan, de leeftijdsgrens van 70 is ons bekend. Hopen toch wel wat jaartjes ouder te kunnen worden, dus ook een punt van overwegen. We zijn goed gezond, maar je weet maar nooit. We hebben nog geen Allianz ervaringen. Daarom zijn we blij met jullie ervaringen.

simpati
User
spacer line

Ik heb inmiddels naar vier verschillende emailadressen van Allianz Indonesia een mail gestuurd, helemaal geen reactie.
Eerder heb ik al eens mijn beklag gedaan en heb ik bezoek gehad van iemand met een hoge functie bij Allianz Indonesia.
Dat doe ik nu niet meer omdat het geen resultaat opleverd.
Vanmorgen een mail gestuurd naar het hoofdkantoor van Allianz in München in Duitsland, ik ben benieuwd.
Is er nieuws zal ik dat hier schrijven.
Salam,
Jan
Malang

simpati
User
spacer line

Het hoofdkantoor van Allianz in München heeft binnen één dag gereageerd, zij zijn uiteraard niet blij met negatieve publiciteit.
Wordt vervolgd.
Salam,
Jan
Malang

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 31-05-2011 03:13 simpati wrote:
Het hoofdkantoor van Allianz in M�nchen heeft binnen ��n dag gereageerd, zij zijn uiteraard niet blij met negatieve publiciteit.
Wordt vervolgd.
Salam,
Jan
Malang
haha, die antwoorden wel ja.. Nu die luie Indonesische collega's nog..

simpati
User
spacer line

Nu die luie Indonesische collega's nog..
Die zullen nu wel moeten, de eerste reactie van Allianz in Jakarta was van een persoon met een Duitse naam.
In Nederland zou men meteen een andere verzekering nemen, in Indonesië is dat niet zo eenvoudig zeker als je klachten hebt met de gezondheid.
Die klachten had ik bij het afsluiten van de ziektenkostenverzekering van Allianz nog niet, een andere maatschappij accpeteerd mij niet (meer) of ik moet fraude gaan plegen met het invullen van het aanvraagformulier.
Salam,
Jan
Malang

paulana
User
spacer line

De Duitsers kennende wordt dit tot de bodem toe uitgezocht, en die "heer" met Duitse naam zal een flinke reprimande krijgen of moet een andere job zoeken, terecht.

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

Die "heer" met Duitse naam is degene die het probleem gaat uitzoeken, de Indonesiër die mij eerder een brief stuurde dat ik beter een ander persoon/verzekering kan zoeken zal waarschijnlijk nu de WC's schoon kunnen maken bij Allianz.
Ik hoop dat er eindelijk een oplossing komt, iedere keer weer een hoop stress als een polis verlengd moet worden is niet goed voor mijn rikke-tik.
Salam,
Jan
Malang

paulana
User
spacer line

Oh wacht even ik heb daarover heen gelezen, dacht dat Jakarta fout reageerde.

Excuse moi

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

Ondertussen heeft Allianz Jakarta mij per email de rekening gestuurd voor de verlenging van mijn polis, maar helaas nog steeds met mijn oude adres.

Daarna heb ik de dame bij Allianz Jakarta geschreven dat ik het gevoel heb dat zij mijn klacht niet serieus neemt.
Dit was schijnbaar een reden om de zaak over te geven aan iemand anders, het Hoofd van EB Health Administration.
Die heeft beloofd vrijdag (vandaag is een feestdag) mij opnieuw te benaderen.

De dame van Allianz Malang stuurt nu de ene na de andere SMS naar mijn pembantu en wil graag mijn telefoonnummer ondanks ik al meerdere keren naar Allianz heb geschreven geen contact per telefoon te willen omdat dit een hoop misverstanden en stress geeft.
Wordt vervolgd.
Groetjes,
Jan
Malang

paulana
User
spacer line

Ben toch wel benieuwd hoe lang dit gaat duren.. een adresverandering.

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

Dank Jan, de leeftijdsgrens van 70 is ons bekend.
De verzekering kan afgesloten worden tot en met 15 dagen voor de 60 ste verjaardag, dit was eerder tot en met 55 jaar.
Voor meer info download de brochure:
http://www.allianz.co.id/NR/rd(...)osurmaxivioletpp.pdf
Groetjes,
Jan
Malang

simpati
User
spacer line

Het schijnt dat contact per email met Allianz heel goed mogelijk is, duidelijk en zonder misverstanden.
Begin volgende week kan ik de rekeningen verwachten voor mijn polis en meteen ook voor de verzekering van de pembantu.
Betaling kan dan via internetbanking, dus ik hoef geen grote bedragen geld in huis te halen om de agent van Allianz cash te betalen, de agent vergat verleden jaar tot twee keer dat ze een afspraak had met mij, zat ik met een hele som cash geld in huis.
De polissen worden met een koerier aan huis afgeleverd, daarom is verzenden naar mijn P.O. Box niet mogelijk.
Wordt vervolgd.
Groetjes,
Jan

simpati
User
spacer line

Allianz Indonesia is opgesplitst in twee gedeeltes, Allianz Life en Allianz Utama, de
eerste Life zorgt o.a. voor de ziektekostenverzekering, Utama voor o.a. huis, motor en autoverzekeringen.

Met heel wat moeite is het gelukt om een rekening voor mijn ziektenkostenverzekering te krijgen met het juiste adres!
De betaling via BCA internetbanking was snel geregeld.
De kwitantie heb ik via email verstuurd en weer zoals gewoonlijk niet een bevestiging,
dit hoeft echt geen lange mail te zijn maar schijnt niet te kunnen.

De nieuwe verzekering voor mijn pemanbantu is met de nodige moeite ook gelukt, betaling via Bank Mandiri liep niet zo soepel.

Alle benodigde documenten zijn met regulaire post verstuurd.
Allianz heeft in Duitsland 19 miljoen klanten met een ziektenkosterverzekering, ik denk als communicatie daar net zo soepel zou gaan als hier in Indonesië het gauw afgelopen zou zijn.

Bij Allianz Utama heb ik alléén nog de voor een KITAS verplichte Personal-Liability,eerder had ik daar al mijn andere verzekeringen lopen.
De Agent in Malang kreeg het niet voor elkaar om polissen te verlengen en meteen voor juiste adressering te zorgen, iedere keer een grote mond en iedere keer weer was het hoofdkantoor de schuldige.
In september 2010 heb hem per SMS laten weten dat ik hem één week de tijd gaf om de gegevens correct te verwerken in de administratie, zo niet zou ik contact opnemen met het hoofdkantoor in Jakarta.
Daarop kreeg ik per EXPRESS COURIER een brief met als antwoord dat hij mij niet verder wou helpen en gaf mij het advies om een andere persoon/verzekering te zoeken!

Het hoofdkantoor in Jakarta vond dit niet echt leuk en stuurde vrij snel twee personen, die maakte uiteraard excuses en beloofde in de toekomst beterschap, mijn Personal-Liability polis kreeg ik spoedig thuis gestuurd met juiste adres.

Jammer voor Allianz was dat ik al mijn andere verzekeringen elders heb afgesloten.
Vanmorgen vond ik in mijn P.O. Box een brief van Allianz met daarin de RENEWAL NOTICE van mijn Honda Vario en jawel hoor weer met het oude adres en uiteraard bovenin de naam van de agent in Malang, die mij niet wil helpen maar wel de provisie op wil strijken!

Ik ben benieuwd wat Allianz in München hiervan vind, ik denk niet dat ze erg blij zullen zijn.

In de loop daar jaren heb ik best veel mensen geadviseerd om een verzekering van Allianz te nemen, er zijn best veel mensen die mijn advies hebben gevolgd.
Helaas voor Allianz is dat verleden tijd!

Ik hoop van harte niet ziek te worden en te moeten claimen bij Allianz!
Groetjes,
Jan
Malang

SanderBali
User
spacer line

On 08-06-2011 11:00 simpati wrote:
Allianz Indonesia is opgesplitst in twee gedeeltes, Allianz Life en Allianz Utama, de
eerste Life zorgt o.a. voor de ziektekostenverzekering, Utama voor o.a. huis, motor en autoverzekeringen.

Met heel wat moeite is het gelukt om een rekening voor mijn ziektenkostenverzekering te krijgen met het juiste adres!
De kwitantie heb ik via email verstuurd en weer zoals gewoonlijk niet een bevestiging,

De nieuwe verzekering voor mijn pemanbantu is met de nodige moeite ook gelukt, betaling via Bank Mandiri liep niet zo soepel.

Allianz heeft in Duitsland 19 miljoen klanten met een ziektenkosterverzekering, ik denk als communicatie daar net zo soepel zou gaan als hier in Indonesië het gauw afgelopen zou zijn.

Bij Allianz Utama heb ik alléén nog de voor een KITAS verplichte Personal-Liability,eerder had ik daar al mijn andere verzekeringen lopen.
De Agent in Malang kreeg het niet voor elkaar om polissen te verlengen en meteen voor juiste adressering te zorgen, iedere keer een grote mond en iedere keer weer was het hoofdkantoor de schuldige.
In september 2010 heb hem per SMS laten weten dat ik hem één week de tijd gaf om de gegevens correct te verwerken in de administratie, zo niet zou ik contact opnemen met het hoofdkantoor in Jakarta.
Daarop kreeg ik per EXPRESS COURIER een brief met als antwoord dat hij mij niet verder wou helpen en gaf mij het advies om een andere persoon/verzekering te zoeken!

Het hoofdkantoor in Jakarta vond dit niet echt leuk en stuurde vrij snel twee personen, die maakte uiteraard excuses en beloofde in de toekomst beterschap, mijn Personal-Liability polis kreeg ik spoedig thuis gestuurd met juiste adres.

Jammer voor Allianz was dat ik al mijn andere verzekeringen elders heb afgesloten.
Vanmorgen vond ik in mijn P.O. Box een brief van Allianz met daarin de RENEWAL NOTICE van mijn Honda Vario en jawel hoor weer met het oude adres en uiteraard bovenin de naam van de agent in Malang, die mij niet wil helpen maar wel de provisie op wil strijken!

Ik ben benieuwd wat Allianz in München hiervan vind, ik denk niet dat ze erg blij zullen zijn.

In de loop daar jaren heb ik best veel mensen geadviseerd om een verzekering van Allianz te nemen, er zijn best veel mensen die mijn advies hebben gevolgd.

Groetjes,
Jan
Malang

Jan, ik heb zoiets met Garuda (ook een bedrijf dat zich graag Internationaal presenteert).

Even een bevestiging sturen dat ze je mail met de bijlage's goed hebben ontvangen kennen ze niet. Pas nadat ik een 2 weken lang elke dag dat zelfde mail had gestuurd met het verzoek om een ontvangstbevestiging kreeg ik een mailtje.

paulana
User
spacer line

Op 08-06-2011 11:00 schreef simpati:

Groetjes,
Jan
Malang

Nee Jan , niet ziek worden ben je een haartje bet....d, Munchen zal hier echt niet blij mee zijn.
Een agent in Malang die provisie wil opstrijken, nu heb je het alleen over Malang en de rest van RI ??

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

Een agent in Malang die provisie wil opstrijken
Ik heb het hier over Malang.

Gisteren en eer gisteren zijn de betalingen van beide polissen betaald, de tweede betaling via Bank Mandiri liep niet zo soepel dan bij BCA.
Ik had vandaag gehoopt op een klein berichtje, dat kan dus niet.
Het personeel van Allianz Indonesia ziet geloof ik (nog) niet dat het aller belangrijkste bij een bedrijf is dat er geld binnen komt om de zaak aan het draaien te houden.
Ik heb een vaag vermoeden dat we eerstdaags Duitste forumbezoekers krijgen.
Groetjes,
Jan
Malang

paulana
User
spacer line

Ha ha zou zo maar kunnen!! Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

Na weer een mail van mij met de vraag of de betalingen en de benodigde documenten zijn gearriveerd schijnt het toch mogelijk om een nette bevestiging te sturen, voor mij een bewijs dat de kennis er wel is maar dat het personeel gewoon goede instructies dient te krijgen.
De nieuwe polissen worden spoedig opgestuurd.

Ik hoop dat Allianz geleerd heeft en dat ik in de toekomst niet nogmaals dezelfde problemen krijg, het is te gek voor woorden dat ik voor een verzekeringspolis thuis moet blijven met de faciliteiten die in Indonesië beschikbaar zijn.

Wordt vervolgd
Jan
Malang

simpati
User
spacer line

Vandaag precies op de vervaldatum van mijn ziektenkostenverzekeringen arriveerde per koerier mijn nieuwe polis, samen met de polis van mijn hulp in de huishouding.
Alle gegevens kloppen nu wat toch een fijn gevoel geeft.
Mijn oude pasje blijft geldig, daarop is niet te zien hoe lang de verzekering geldig is.
Allianz Indonesia heeft precies vier weken nodig gehad voor de verlenging van mijn polis en de nieuw polis van mijn hulp in de huishouding.
Als ik zelf geen actie had ondernomen was het waarschijnlijk weer mis gelopen.
Volgens Amed East Bali zijn er met een claim geen problemen.
Salam,
Jan
Malang

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,661 posts - 13,688 topics - 24,498 members - last post @ 20-09-2019 15:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,433,311 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com