indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij willen in 2012 een reis gaan maken door cambodja, vietnam en indonesie. Nu kan ik alleen geen keuze maken tussen de verschillende eilanden in Indonesie. We hebben maximaal 4 weken, zijn met 2 volwassenen en een kindje van op dat moment 4,5 jaar.
Hij is gewend om te reizen, wij dus ook ;-). Ikzelf zit te denken aan Sumatra/ java maar misschien zijn er mensen die ervaring hebben met een eiland met jonge kinderen? Alle tips zijn welkom.

Andres

NomeNescio
User
spacer line

Hallo, ofschoon ik zelf op Noord Sumatra woon en dat zeker ook met een kindje van 4,5 jaar kan aanbevelen (wijzelf hebben een turf van 4,5) zat ik ook te denken aan Flores; Komodo's e.d.. Je kunt daarvandaan makkelijk naar Lombok of Bali. Lombok is minder toeristisch en meer Islamitisch dan Bali en daardoor authentieker. Maar nogmaals: Noord Sumatra met zijn jungles, oerang oetans, olifanten: het is schitterend. En Medan, de hoofdstad van Noord Sumatra (2,2 miljoen inwoners) is een lekkere stad om een paar dagen te vertoeven en als uitvalsbasis geschikt om goede tochten te ondernemen. Succes met de talrijke keuzes die je in dit uitgestrekte land kunt maken.

Geschiere
User
spacer line

Ik sluit me bij het bovenstaande aan maar vraag me af waarom je zoveel in 4 weken wil. Wij hebben het afgelopen jaar alleen Vietnam gedaan in 4 weken en nog maar de helft gezien. Datzelfde geldt natuurlijk voor Indonesie. Je kan in 4 weken een fractie van Indonesie zien. bijvoorbeeld Java en Bali. Wij reizen zelf ook al jaren met onze kinderen naar Azie, dus dat zie ik zeker niet als een probleem, maar wel het aantal landen wat je in 4 weken wil bezoeken. Je bent dan iedere dag aan het reizen en vliegt overal langs heen. Mijn advies. Of neem Vietnam (was ook geweldig) eventueel met een stukje Cambodja, of ga voor Indonesie.
Veel plezier met de voorbereiding.
Elma

spacer line  

Misschien had ik het niet zo duidelijk opgeschreven maar we hebben 4 weken voor indonesie... Onze reis zal in totaal zo'n 12 weken zijn.

groeten
Andres

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Ik denk dat als je zoveel reiservaring hebt, het geen probleem is om dingen te doen in Ind. Alles is vrij gemakkelijk, kindvriendelijk enz.
Op Java is altijd wel iets te vinden (speeltuin) enz voor kinderen. Sumatera is ook gaaf.
Mijn idee bij Sumatera is wel langere reistijden om iets te doen, maar dat heb je zelf ook in de hand natuurlijk.
Persoonlijk is Java mijn ding, en Sumatera is avontuurlijk en zeker gaaf ik moet er nog eens naar terug. Bali is niet mijn ding, maar kan begrijpen waarom er veel zijn die dit wel gaaf vinden.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Geschiere
User
spacer line

Dan wordt het inderdaad een ander verhaal. Je kunt leuke dingen zien in 4 weken. Sumatra staat nog op ons lijstje, maar rustig over Java trekken, met eventueel een uitstapje vanaf bijv. Surabaya, naar Sulawesi en als eind bestemming nog lekker relaxxen op Bali of Lombok. We gaan deze zomer naar Flores dus daar kan ik je pas in augustus wat over vertellen. Maar daar weet Anne Mieke heel veel over.

spacer line  

Mij leek eigenlijk het TOBAMEER op Sumatra zo'n leuke locatie. Ik zal toch eens een keuze moeten maken.... moeilijk ;-)

elsbeth
User
spacer line

Is prachtig natuurlijk, Toba. Ik ga er over een week of 8 ook weer naar toe, na meer dan 20 jaar. Maar ik zou daar met een kindje van 4,5 jaar niet zo snel heen gaan met al dat water. De meeste hotels liggen vlak aan het water.

yindee
User
spacer line

Hoi,

Wij zijn nu bezig met een rondreis van 1maand over Java en Bali.
Onze dochter is tijdens deze reis 4 jaar geworden.

Groetjes

spacer line  

dan hoor ik graag hoe het geweest is... of kan ik jullie volgen via een blog?

Groeten
Andres

yindee
User
spacer line

Nee, heb geen blog maar vertel je graag hoe het geweest is.

spacer line  

Graag, dat kan naar andres"at"allesnetandres.nl

Alvast bedankt

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,614 posts - 13,687 topics - 24,384 members - last post @ 16-09-2019 09:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,267,513 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com