indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Vraag: als we van Jakarta naar Maumere vliegen via DPS met Lion/Wings, welke overstaptijd raad je dan aan?
Ik zie een verbinding met 1 uur overstaptijd, maar dat lijkt me erg krap.
Is 2 uren in principe genoeg? (na bijna 20 jaar reisbureauwerk ben ik altijd een beetje achterdochtig wat overstaptijden betreft).
Wordt de bagage doorgelabeld of moet je in DPS opnieuw inchecken?
Ik zie ook dat Lion 20 kg bagage toestaat, en Wings 15. als ze doorlabelen, welk gewicht telt dan?

Alvast bedankt,

Hanneke

joost
User
spacer line

Je hebt een ticket Jakarta - Maumere toch. Je betaald 1 bedrag. Dus het lijkt mij logisch dat je 1 uur in transfer bent.
Dan wordt je bagage heus niet opnieuw gewogen

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Wij hebben verleden jaar met KLM op Jakarta gevlogen, om direct door te vliegen naar Denpasar moest wij wel onze bagage klaren. Wij moesten ook al op Jakarta onze visa regelen, ondanks dat Denpasar onze eindbestemming was. Misschien kan je beter even het navragen bij je maatschappij.

spacer line  

Elly,
je moet meestal door de douane op de eerste luchthaven waar je landt in je land van bestemming, want eigenlijk vlieg je binnenlands door.

Mijn vraag komt vooral omdat mij niet helemaal duidelijk is hoe nauw Lion en Wings samenwerken. Bagage doorlabelen naar je eindbestemming lijkt logisch maar is dat niet altijd.
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Joost, ik betaal inderdaad 1 tarief maar dat maakt geen verschil voor het feit dat het twee vluchten met een overstap blijven. Ik vraag me vooral af hoe het zit met vertragingen en zo.

Intussen kies ik voor een beetje zekerheid en een uurtje extra overstaptijd, in de hoop dat dan ook de kans groter is dat de bagage meekomt. Want het zal niet de eerste keer zijn dat dat fout loopt.....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,889,770 topic views - 236,224 posts - 13,703 topics - 27,545 members - last post @ 25-01-2020 22:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,707,918 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com