indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo,
ik ben nieuw op dit forum, heb al wel wat rondgesnuffeld en hoop dat ik niet teveel vragen stel die al tig keer zijn gesteld.
Samen met mijn vriend ga ik 28 mei naar IndonesiŽ. De eerste dagen worden gevuld met het voor mij onontkoombare familiebezoek in Jakarta en Bandung.
Het plan is om op 3 juni van Jakarta naar Maumere te vliegen ( 2 juni zijn er goedkopere vluchten, maar op Hemelvaart zijn alle neven en nichten vrij......).
Ons idee, 2 ŗ 3 dagen strand omgeving Maumere om bij te komen van de stad, misschien gaat Joep daar nog een keer duiken.
Dan overland naar Labuan Bajo, daar in de omgeving tijd voor strand en duiken, ongeveer 16 juni naar DPS om weer te wennen aan westerse drukte en 18 juni vanaf DPS terug naar AMS.

Al met al zo'n 13 dagen Flores, maar daar gaat al gauw een kleine week strand vanaf.
Wij zijn rond de 50, houden van de combinatie "contact met lokale bevolking maar toch enigszins comfortabel".
Wat is een goede optie om overland te reizen? Het georganiseerd doen, een auto met chauffeur huren? Heeft iemand een indicatie van de prijzen daarvan?

Hoe is de muggensituatie op Flores? Ik ben nl alergisch voor muggen in de tropen, ben dus altijd gedrenkt in Autan, slik de hele reis antihistamine en ben een groot fan van mosquito coil op de slaapkamer en in de badkamer.

Ik hoop van jullie te horen.
o ja, is boeken via ticketindonesia.nl te preferen boven rechtstreeks bij Lion boeken?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

met een buitenlandse credit-card je tickets regelen bij Lion Air is niet mogelijk. Je hebt dan enkele andere oplossingen
- ticketindonesia.info
- een van je neven of nichten aanspreken om dit te regelen. Prijs kun je controleren op ticketindonesia.info.. dus als ze niet geheel de waarheid vertellen zie je dat direct.
- wachten tot je ter plekke bent en tegen de dan geldende prijs tickets kopen en hier tijd mee kwijt zijn omdat je naar een kantoor moet.

Voor alle andere vragen zullen de andere forumleden je wel snel te hulp schieten.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Dank voor je snelle reactie Yerun. Ik denk dat je binnenkort van me hoort.
Voor die paar euro administratiekosten denk ik niet dat ik risiko ga lopen of er wel plaats is, en ga ik de familie ook niet lastig vallen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-05-2011 16:19 jangotravel wrote:
Hallo,
ik ben nieuw op dit forum, heb al wel wat rondgesnuffeld en hoop dat ik niet teveel vragen stel die al tig keer zijn gesteld.
Samen met mijn vriend ga ik 28 mei naar IndonesiŽ. De eerste dagen worden gevuld met het voor mij onontkoombare familiebezoek in Jakarta en Bandung.
Het plan is om op 3 juni van Jakarta naar Maumere te vliegen ( 2 juni zijn er goedkopere vluchten, maar op Hemelvaart zijn alle neven en nichten vrij......).
Ons idee, 2 ŗ 3 dagen strand omgeving Maumere om bij te komen van de stad, misschien gaat Joep daar nog een keer duiken.
Dan overland naar Labuan Bajo, daar in de omgeving tijd voor strand en duiken, ongeveer 16 juni naar DPS om weer te wennen aan westerse drukte en 18 juni vanaf DPS terug naar AMS.

Al met al zo'n 13 dagen Flores, maar daar gaat al gauw een kleine week strand vanaf.
Wij zijn rond de 50, houden van de combinatie "contact met lokale bevolking maar toch enigszins comfortabel".
Wat is een goede optie om overland te reizen? Het georganiseerd doen, een auto met chauffeur huren? Heeft iemand een indicatie van de prijzen daarvan?

Hoe is de muggensituatie op Flores? Ik ben nl alergisch voor muggen in de tropen, ben dus altijd gedrenkt in Autan, slik de hele reis antihistamine en ben een groot fan van mosquito coil op de slaapkamer en in de badkamer.

Ik hoop van jullie te horen.
o ja, is boeken via ticketindonesia.nl te preferen boven rechtstreeks bij Lion boeken?
Auto met chauffeur is rond Rp 600.000 (of Rp 500.000 als je goed kan afdingen). Openbaar vervoer: bus is wel te doen maar travel is handiger met bagage en reist ook comfortabeler. Een travel zal op dit moment per traject Rp 75.000 a Rp 100.000 zijn. Trajecten zijn bv Maumere-Moni of Ende-Bajawa-Ruteng-Labuyan Bajo/ Wat een goede optie is ligt aan jezelf. Moet het goedkoop dan bus opf travel. Een auto met chauffeur geeft meer vrijheid.

Muggen op Flores is net als elders in Indonesie. Die Autan kun je beter verruilen voor Off van Johnson, het best verkrijgbaar in de grote steden ongeveer Rp 13.000 voor een tube. Werkt zeker zo goed als een ander muggenmiddel maar stinkt niet zo erg. Niet zo slim om mosquito coil op de slaapkamer te branden. Dat kun je nog wel buiten gebruiken maar zeker niet binnen. Er zijn talloze middelen en trucjes (zie daarvoor de topics malaria). Waarom slik je anti histamine? Ben je allergisch voor een muggenbeet. Hiervoor bestaat ook een homeopatisch middel, nl. apis melifica. Een andere manier is om de hoogte op te zoeken. In Moni, Bajawa en Ruteng zul je minder last hebben van muggen omdat het er kouder is.
Ik vind persoonlijk de eilanden uit de kust van Labuan Bajo of Riung een beter idee als strandbestemming maar smaken verschillen natuurlijk.

Je hoeft niet met Lion Air te vliegen. Transnusa, IAT en Merpati vliegen ook op Flores.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Hallo Annemieke,

We overwegen inderdaad om in elk geval een paar dagen op een eiland uit de kust van LB te blijven, ligt ook een beetje aan de duikmogelijkheden aldaar. Joep neemt alleen vinnen, masker, snorkel en computer mee en zal de rest ter plaatse moeten huren.

De muggen: mijn grootste angst bij reizen naar de tropen. 13 jaar geleden een keer in Thailand te grazen genomen, wat resulteerde in in eerste instantie zo'n 12 grote blaren, waarvan er uiteindelijk 5 zijn veranderd in langdurige wonden. Terug in NL regelmatig naar de huisarts (die ze kende van zijn tijd in Afrika) en na vijf maanden waren de laatste wonden dicht (wel met lelijke littekens). Met veel DEET, een aspivenin bij de hand en antihistamine weet ik de gevolgen van beten beperkt te houden tot grote plekken of hooguit kleine blaren.
Je begrijpt dat dit iets is wat me bij elke reis wel bezig houdt, maar me uiteindelijk niet ervan weerhoudt om te gaan.

Stomme vraag misschien, maar wat moet ik me voorstellen bij reizen per "travel"?

groeten,

Hanneke

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Hanneke,

Het histamineprobleem ken ik zelf ook in die zin dat het heel af en toe geen gewone muggenbult wordt maar je arm bv heel erg opzwelt.
Maar die antihistamine helpt nog niet tegen het steken zelf. Nu is het sowieso de kunst om niet gestoken te worden maar dat valt niet altijd mee.
Nogmaals, lees de malaria topics waar je veel tips kunt teruglezen om te zorgen dat je niet gestoken wordt. (lange broeken, mouwen, vitamine B en A, airco et etc
Het gaat dan niet om de muggenbeten maar op de eventuele infectie die erop volgt als het wondje open is begrijp ik. Langdurige wonden klink sowieso niet goed.

Een travel is een deeltaxi, op Flores een grote auto/kleine minibus. Deze vertrekken meestal op afgesproken tijden mits vol (of in elk geval grotendeels). Ze rijden door to door, je wordt opgehaald bij je hotel en bij het volgende weer afgezet. Dus geen gesleep met bagage van de ene naar andere terminal, geen tijdverlies en qua prijs ook aantrekkelijk.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

paulienrom
User
spacer line

Dag Hanneke,

Kreeg de nieuwsbrief en kwam je berichten tegen. Leuk om te lezen dat jullie ongeveer dezelfde reis gaan maken. Wij vertrekken 30 mei naar Bali, en vliegen op 2 juni naar Maumere, blijven daar 2 a 3 dagen en willen dan overland naar labuan Bajo, waar we op 14 juni de Peramaboot nemen naar Lombok. Zijn 25 jaar geleden al eens op Bali en Lombok geweest, dus heel benieuwd hoe het er nu is!
Wens jullie een fijne reis en wellicht komen we elkaar tegen op Flores!

groet Paulien

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,229,403 topic views - 240,037 posts - 13,725 topics - 32,727 members - last post @ 12-08-2020 17:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,410,229 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com