indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kaki tiga
User
spacer line

Iemand ervaring met vervoer voor 8 personen met een minibus van Jakarta naar Bogor?
Andere vervoertips voor 8 personen is natuurlijk ook welkom.

Bij voorbaat dank.
Arend

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Arend,

Een goedkope en leuke manier is met de trein. Op het station Gambir kan je per persoon een enkeltje voor de exprestrein naar Bogor kopen Rp. 11.000.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

ook de Damri (vanaf vliegveld) is een optie.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Larosaurus
User
spacer line

Ik heb bluebird benaderd en vooraf al taxi geregeld, heb weinig zin aan te komen, overstelpt te worden door taxi taxi taxi, en waarschijnlijk duurder uit te zijn. Meestal heb je het na 17-18 uurtjes vliegtuig wel gehad en wil je eigenlijk zsm naar hotel. Daarna zijn idyllische treintochtjes idd geweldig.
Heb hun via mail benaderd en voor 300000 toyota avanza met chauffeur geregeld.
www.bluebirdgroup.com

spacer line  

Goede keus , ondanks dat het een beetje "duur"is .

Weet je zeker dat jullie een avanza krijgen? .
Zijn het 2 auto's of 1 auto.
Als het 1 auto is dan is het echt krap , zelfs zonder koffers of rugzakken.
Mijn inziens is avanza goed genoeg voor 4 personen excl pak supir.

bisa dicek of makemyday .

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Als je vertrekt vanaf de luchthaven geef ik de voorkeur aan de Damri bus, als je vertrekt vanuit centraal Jakarta geef ik de voorkeur aan de trein. Het hangt er dus van af vanwaar je vertrekt.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

barubagus
User
spacer line

Het goedkoopst is METEEN de Damri AC bus te nemen. Die stopt voor het vliegveld.
Die rijden continu heen en weer door bijna heel Jabotek. ( Jakarta, bogor, Tangerang).
Als je een goede verbinding hebt dan ben je er binnen een uur.

Lop op die huur auto's vaak moet je de tol betalen plus...plus etc.
Eerlijkheids halve moet ik vertellen dat ik het nog nooit heb geprobeerd. Ik heb het van horen zeggen.
Ik gebruik ze weleens om naar JKT te rijden, want ze mogen filevrij over de vluchtheuvel rijden. Dat is handig vooral in de spits. Hoewel volgens mij iedreen dat zo min of meer doet.

BB

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

BB; niemand mag zonder reden over de vluchtstrook rijden, zo ook Damri bussen natuurlijk. Bekeuringen zijn zo'n 300.000 Rupiah voor een dergelijke overtreding. En tijdens de spits worden de vluchtstroken als extra rijbaan gebruikt als er geen politie staat, dus je bent er echt niet sneller mee.

Ik herinner me nu dat ik je dit al eens eerder heb geschreven. Waar je die illusie vandaan haalt is me niet bekend, maar ik weet wel dat het pertinent onjuist is.

barubagus
User
spacer line

Ja ik weet dat het niet mag, maar mijn sopir doet het altijd als hij andere dat ziet doen.
En die boete ik denk dat die wordt afgekocht.

Ik vind het ook altijd dood eng, want plotseling komt er dan zo'n bord op de vluchtstrook met..dilarang..enz enz

kaki tiga
User
spacer line

Hallo allen,

Bedankt voor jullie reacties.
Vanaf de luchthaven is de DAMRI waarschijnlijk dan de beste optie. Echter in Bogor moeten we alsnog taxi's (8 personen) nemen naar hotel Bogor Golf Resort. Of toch maar met 2 of 3 Bluebird taxi's.

groet,
Arend

barubagus
User
spacer line

Ik weet niet hoe de route is van de Damri bus. Maar in Bogor heb je overal goede.
oplets, het openbare vervoer. Ook zijn er veel bBue Birds taxi's
Als je het aan de Damri chauffeur vraagt, mss rijdt hij wel in de buurt, en dan kunnen jullie zo uitstappen.

Ook heb je daar overal Blue Birds taxi's. Vergeet ook niet als je in Bogor bent naar
Patisserie Prima Rasa te gaan. Daar hebben ze de beste koekjes en koffie van Bogor!!!
Heel Jakarta gaat er kopen in het weekend.

BB

elsbeth
User
spacer line

Haha, da's aan mij wel besteed!
Ik heb deze zomer welgeteld 1 middag en 1 ochtend in Bogor. Dat lijkt me duidelijk: de middag naar de Kebon Raya, de ochtend naar de patisserie..Kunnen ze me daarna naar Pelabuhanratu rollen.

barubagus
User
spacer line

Elsbeth, ptobeer de koek met Pandan, Ik weet niet precies hoe het heet, maar heel Jakarta gaat er heen. Ik geloof dat het Kuwe Ketan Pandan heet. Het is een zwarte
laag ( de zwarte ketan) en een groene beneden laag. Nou weet ik niet precies of het
Pandan is...maar het gaat om die zwarte Ketan.
Ze weten het wel. Helaas mag ik niet meer zxoveel zoet eten v.d dokter, anders wist ik het wel.Ik zal even op het internet kijken of die zaak nu in Bogor of in Bandung is.
Al tikkend, begin ik nu te twijfelen, omdat ik altijd door mijn familie overal naar toe wordt gesleept dat ik de adressen niet meer weet.
Ik weet wel dat het altijd elk weekend stervens druk was.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,338,756 topic views - 229,477 posts - 13,648 topics - 19,983 members - last post @ 19-12-2018 13:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,244,633 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com