indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

yindee
User
spacer line

Hoi,

Heeft iemand nog tips of ideeŽn hoe ik iemand op Java kan vinden?

Groetjes

spacer line  

Yep, afhankelijk van hoeveel moeite je wilt doen c.q. kosten wilt maken: huur bijv. de diensten van een prive-detective in of een opsporingsbureau.

If you have nothing to loose, you can risk everything

yindee
User
spacer line

9 mei gaan wij naar Java met een reisorganisatie die ook voor je zoekt.
Maar ze hebben nog niks gevonden en het komt nu toch wel snel dichtbij.

NomeNescio
User
spacer line

Hoe zou je het zelf aanpakken? Java is nogal uitgestrekt en de archieven zijn niet van het niveau in Nederland en ze zijn zeker niet met elkaar middels een netwerk verbonden. De factor geluk hebben speelt een rol, maar ook een precieze(re) definiŽring van de zoekopdracht zal bijdragen aan het uiteindelijk ja dan geen resultaat hebben. Bijvoorbeeld: waar woont die persoon, in welk gedeelte van Java: oost, west. midden? hoe oud ongeveer, wat deed/doet hij/zij voor de kost, spedcifieke ken/opmerken etc.
De bovengestelde omschrijving is die van een speld in een wel hele omvangrijke hooiberg. Succes en laat eens weten - ter lering ende vermaeck - of je succes hebt en hoe je het gedaan hebt Emoticon: Cooool

yindee
User
spacer line

Het zit zo:
Mijn man is 29 jaar geleden in verzorgingstehuis der stichting Panca Dharma te Sukorejo geboren en daarna met 3/4 maanden geadopteerd.
Volgens de papieren die wij hebben woonde zijn moeder toen in Desa Ketel Kecamatan Sidoarjo Kabupaten Sidoarjo.
Ze heet Sumiatun en was toen 20 jaar nu dus ongeveer 49 jaar.

NomeNescio
User
spacer line

Vindee, dit zijn hele bruikbare gegevens. Ik zou als u toch naar Indonesie komt, persoonlijk naar Sidoarjo gaan en in de bewuste desa navraag doen. Honderd om ťťn dat er mensen zijn die u kunnen tippen over uw schoonmoeder. Misschien heeft de kepala desa (soort van burgemeester) informatie op papier. Ik zou ook trachten het verzorgingstehuis te traceren. Kijk, in Indonesie is er een grote schat aan informatie te verkrijgen via mond-tot-mond doorgifte. Men weet heel veel informatie, maar u dient op de juiste knoppen te drukken. Men weet niet wat belangrijk is voor u. Dus: heel gericht gaan vragen. Laat u niet dol maken door de vele zijwegen die Indonesiers - goedbedoeld - in willen slaan wanneer ze verhalen vertellen. Hou u zelf en uw informaten voortdurend bij de les. Dat de informatie verkregen uit desa's en kampungs best veel op kan leveren moge blijken uit de succesvolle ontmaskeringen, aanhoudingen en elimineringen van terroristen en hun organisaties, de afgelopen paar jaren. Veelal gebaseerd op tipgevers vanuit deze gemeenschappen.Sidoarjo is vanuit Surabaya heel goed bereikbaar. Ik wens u veel succes op uw zoektocht naar de roots van uw man en uw schoonfamilie. Spannend en hopelijk voor u beiden verrijkend

spacer line  

Het zal niet meevallen want iedereen geeft antwoord, ook als ze er niks van afweten.
Net alsof je de weg vraagt hier ze sturen je alle kanten op en als je het iets verder vraagt sturen ze je weer terug.
Uiteindelijk kwamen we bij het weeshuis aan na lang zoeken...het verkeerde dus.
Heb je al een brief of mail naar spoorloos geschreven?
Ze doen veel meer zaken als dat er op tv komen en hebben ervaring...
Het reiburo of wat dan inschakelen is makkelijk verdiend voor hun want ze geven geen garantie...
En wie weet geeft iemand zich wel uit als diegene want geld is een belangrijke factor hier..
Wees op je hoede en ga gericht te werk...wij wensen je veel succes...

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Yindee

Dit lijkt me nu een leuk klusje voor het tv programa Spoorloos.
Haal ook je email adres weg bij je profiel.

Shalom

yindee
User
spacer line

We hebben al eens een brief naar Spoorloos gestuurd en toen kregen we een brief terug dat ze heel veel brieven kregen en wij niet uitgekozen waren.
Ook hebben we het via Wereldkinderen geprobeerd maar bij hun kost zelfs je eigen documenten in kijken al geld.
Het is heel fijn om te zien dat er zoveel mensen reageren op mijn vraag.
Alle info en tips zijn meer dan welkom Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,821,206 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com