indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Er wordt goed gedoneerd op giro 555...al bijna 10 miljoen euro en de toegezegde 2 miljoen van de regering met daarop 25 miljoen voor de wereldhulporganisatie,dus we doen het zo slecht nog niet,toch? Emoticon:

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Daar ben ik het met je eens Veer.Zodra het vliegtuig landt in Aceh brengen ze met vrachtauto's de direkte hulpmiddelen naar de mensen.Ik vind dat heel geweldig.Kunnnen ze direkt aan de slag.

damila
User
spacer line

Gcarliez en anderen,

Zoals zovelen ben ik zeer ontdaan over de ramp....ipv te storten op 555 ben ik echter op zoek naar mensen in met Aceh zijn geweest en hier families kennen....al dagen geleden zag ik weer aankomen dat in Aceh veel te laat hulp op gang kwam.....als argument wordt de verslechterde infra-structuur aangegeven en natuurlijk het beleid van Indonesie zelf......het is om te huilen....zet gewoon onmiddelijk veel helikopters in zou ik zo zeggen...maak een fatsoenlijk rampenplan...nee,we moeten weer eens achter de feiten aanlopen!!!
natuurlijk weet je dat de infrastructuur kapot is...
in Thailand zitten ik weet niet hoeveel traumateams...voor onze westerse medemens...en in Ateh?...

Ik ben dus op zoek naar mensen die in Atec mensen kennen die ik rechtstreeks zou kunnen steunen....wanneer alle eerste pleisters al weer op de wonden zijn geplakt en de internationale gemeenschap de ramp alweer vergeten is..en de mensen het weer zelf moeten uitzoeken....dan wil ik steuenen zodat tenminste een familie weer een fatsoendelijk bestaan kan opbouwen zodat ze hierna kunnen toekomen aan hun rouwverwerking.

Alvast bedankt voor jullie reactie,
Damila

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Ik vrees inderdaad dat als er geen toeristen geweest waren er in thailand ook lang niet zoveel hulp zou zijn gekomen,althans niet zo snel als nu.Maar zo gaat het altijd he...trist te zien dat er alweer vrolijk mensen liggen te zonnebaden terwijl verderop iemand rouwt op hetzelfde strand om haar verloren familie.De mens is soms een beetje te egocentrisch om dit soort dingen te vermijden.Laten wij dan maar doen wat we kunnnen...de een met directe hulp ter plekke en de ander via omwegen al dan niet financieel op afstand.Toch zie ik dat heel veel mensen en landen de wil tonen om wat te doen...voor veel mensen is het dan wel te laat mar ik geloof dat er werkelijk iets los is gemaakt bij heel veel landen.Hopelijk vind dit een vervolg voor andere gebieden waar al langer ellende heerst. Emoticon:

atjehhulp
User
spacer line

Vrijwilligers gezocht voor hulp in Atjeh (Sumatra).
Meer informatie op http://atjehhulp.piranho.com

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Atjeh is ook nu nog heel moeilijk binnen te komen en daarmee bedoel ik de visa procedure. Atjeh was altijd afgesloten voor buitenlanders heb ik begrepen.

Daar lees ik echter niets over op de web site.
Verwachten jullie zomaar binnen te worden gelaten, wie garandeerd dat Atjeh veilig is? Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?

Er wordt ook nog steeds dagelijks gevochten.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Schultz
User
spacer line

Grote actie donderdagavond via tv en radio,ook in diverse steden en dorpen worden acties gehouden om maar zoveel mogelijk geld en goederen bijeen te zamelen voor de getroffen gebieden in Zuid-AziŽ,maar mijn gedachten zijn meer bij de mensen van Aceh,waar hele dorpen en eilanden helemaal zijn wegevaagd.Wat een verdriet,hoe moet dat alles weer goed komen.Geef daarom met gulle hand.Ik hoop,dat de verwachte 75 miljoen euro voor de hele actie verreweg overtroffen wordt.Laten wij het Indonesisische volk maar tonen ,dat wij haar niet vergeten zijn.En maar hopen dat het geld daar komt waar het voor bedoeld is.

Biggy43
User
spacer line

Hai,

Het is triest dat In Jakarta wederom overstromingen zijn.
75 procent onder water, van de ongeveer 12 miljoen stedelingen alleen in Jakarta, 300.000 mensen dakloos. Hoe toch?

Als je het aantal procenten neemt moet dat toch veel meer zijn dan 300.000 mensen, waaronder misschien ook mijn familie.

Biggy Emoticon: Sadley

Biggy43
User
spacer line

Ja Jeroen,

Het is dezelfde familie waar jij ooit ben geweest voor mij.
Beter laat dan nooit, hiervandaan wil ik je nogmaals hartelijk voor danken mocht ik dat nog niet eerder hebben gedaan.

Groetjes, Biggy. Emoticon: Blush

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat haal je nu van twee jaar geleden deze topic op???
Gij zijt vlug op reageren???? Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Biggy, was dat in West Jakarta?

Sterkte in ieder geval. Het ziet er slecht uit op de tv in ieder geval.

Biggy43
User
spacer line

Hai zieleffe,

Ik vond de titel wel toepasselijk, het is alweer ellende.
Dan hoeft er verder geen nieuw topic meer te worden verzonnen.

Biggy Emoticon: Wink

Biggy43
User
spacer line

Hai Yerun,

Ja, in Jakarta Barat (west).
Ik volg de verrichtingen in ieder geval met weemoed.

Ik heb pas een brief verstuurd naar hun, echter het duurt een aantal weken voor ik weer antwoord hebt,

Mocht het je nog herinneren, een internet-cafe vindt je in die straal niet zo gauw.

Maar mijn broer zou mij proberen te e-mailen. Hopelijk lukt dat.

Groetjes, Biggy. Emoticon:

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,316 posts - 13,692 topics - 25,213 members - last post @ 19-10-2019 08:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,610,656 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com