indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Tjolin
User
spacer line

Hallo allemaal..

Dit is mijn 1e post op dit forum, dus vergeef mij als ik in herhaling val :p
Ik heb al wat rond gekeken over visum en dergelijke, maar het is me nog niet helemaal duidelijk..

Het zit namelijk zo; Ik ga 27 Juni naar Bali met wat vrienden, deze gaan dan na 3 weken naar huis toe en ik wil dan een maandje alleen blijven. (bali/java rondtrekken.) Na dit maandje komen mijn ouders en blijf dan een tijdje Bali/Lombok.
Totaal zal dit ongeveer rond de 90 dagen zijn..

Nu is mijn vraag; hou zou ik dit het beste kunnen fixen qua visum?

Ik had namelijk wel een plannetje, maar weet niet of dit helemaal waterproof is.
, Ik wou 60 dagen visum naar indonesie, binnen deze 60 dagen een sponsor vinden. Kan in deze niet vinden, dan ga ik even naar het buitenland en weer terug.. Om zo op de 90 dagen te komen.

Zou hulp ergg op prijs stellen!

Terima kasih banyak.. Colin

senior
User
User icon of senior
spacer line

Al de info over visa staat uitgebreid op dit forum, effe de zoekfunctie gebruiken en je leest / weet alles. Overigens hoef je het land niet uit: een 60 dagen visum kan aldaar verlengd worden, ook dit staat uitgebreid op het forum beschreven.

hati hati, pelan pelan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 18-04-2011 21:47 senior wrote:
Al de info over visa staat uitgebreid op dit forum, effe de zoekfunctie gebruiken en je leest / weet alles. Overigens hoef je het land niet uit: een 60 dagen visum kan aldaar verlengd worden, ook dit staat uitgebreid op het forum beschreven.

Ho ho ho Senior, een Social Budaya visum wordt in Nederland gemaakt dan moet er dus al een sponsor zijn, dan kan men inderdaad na 60 dagen terplaatse verlengen.

Op een 60 visum naar IndonesiŽ gaan een sponsor zoeken en ter plaatse verlengen is niet mogelijk.

De beste manier in dit geval is twee maanden visum aanvragen in Ned. en na 60 dagen het land uit te gaan en vervolgens op een VOA weer binnen komen, zo kan je het simpelst de 90 dagen vol maken, lijkt me.

zieleffe
User
spacer line

K denk dat jullie het alleen moeilijker maak met jullie uitleg, dan het visum al zelf zo moeilijk is.
Je kan als toerist die 30 dgn verlengen naar 60 dgn, dat is pas ingevoerd.
Als je familie hebt dus een sponsor, dan kan je bij de INDo.ambassade in Den Haag, met je van te voren op Internet gedownloade ingevulde formulieren, met pasfoto en de sponsor brief een 60 dgn visum aanvragen.
Daar in IndonesiŽ kan je dat nog 4 maandelijks verlengen bij burgerlijke stand waar je sponsor woont en dan ben je totaal 6 maanden in IndonesiŽ geweest en dat betekend dat je dan er uit moet.
K meende dat het nu verlenging 300.000 rmp kost per maand.
WAT DIE VERLENGING VAN DIE 30 DGN NAAR 60 DGN KOST WEET K NIET....... Emoticon: Cooool Emoticon: I love it Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 19-04-2011 04:55 Malam wrote:

[quote removed]

Op een 60 visum naar IndonesiŽ gaan een sponsor zoeken en ter plaatse verlengen is niet mogelijk.

De beste manier in dit geval is twee maanden visum aanvragen in Ned. en na 60 dagen het land uit te gaan en vervolgens op een VOA weer binnen komen, zo kan je het simpelst de 90 dagen vol maken, lijkt me.

He he Malam. al jaren haal ik op het visumburo in Amsterdam een 60 dagen visum,30 dagen wordt daar al lang niet meer afgegeven, en ter plekke laat ik dat door een of ander bureau verlengen met steeds 30 dagen. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Klopt Senior doe ik ook, dat is een Sosial Budaya visum, dan heb je inmiddels al een sponsor als je je visum gaat aanvragen.

Brenty
User
spacer line

Wat misschien niet iedereen weet is dat wanneer je het 60 dagen visum wilt verlengen met 30 dagen je een formulier moet overleggen bij emigratie dat je bij aankomst in Indonesie je bij de politie hebt aangemeld. Dit aanmelden moet binnen 24 uur.

Ikzelf deed het pas na dat emigratie (Bogor) dat eiste.... en dus pas na 55 dagen. De boete die hier op staat is 5 jt. (5.000.000) die ik gelukkig met 500 rb (500.000) af heb kunnen kopen.

Een tip! Wat niet duidelijk te vinden is op internet.... vraag gewoon een social budaya voor 90 dagen. kosten 45 euro... ja, precies hetzelfde als voor 60 dagen Emoticon: Smile

Voor de mensen die nog niet helemaal op de hoogte zijn; er zijn diverse nieuwe mogelijkheden om langer dan 3 maanden in Indonesie te verblijven: Er zijn nieuwe visa regels met verschillende lengte voor een kitas.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-04-2011 22:21 Brenty wrote:
Een tip! Wat niet duidelijk te vinden is op internet.... vraag gewoon een social budaya voor 90 dagen. kosten 45 euro... ja, precies hetzelfde als voor 60 dagen Emoticon: Smile .
Is er iets veranderd dan? Op de website wordt nog steeds alleen over 60 dagen gesproken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 19-04-2011 22:21 Brenty wrote:

Een tip! Wat niet duidelijk te vinden is op internet.... vraag gewoon een social budaya voor 90 dagen. kosten 45 euro... ja, precies hetzelfde als voor 60 dagen Emoticon: Smile

Voor de mensen die nog niet helemaal op de hoogte zijn; er zijn diverse nieuwe mogelijkheden om langer dan 3 maanden in Indonesie te verblijven: Er zijn nieuwe visa regels met verschillende lengte voor een kitas.

Het zou handig zijn als je de betreffende regels(artikel/pasal etc) hier wil vermelden.

bisa dicek of makemyday .

Brenty
User
spacer line

Dag Anne Mieke,

Op de website van de ambassade staat het inderdaad niet vermeld. Je moet uiteraard wel een uitnodigings brief hebben. (kopy paspoort en KTP van de sponser)

Voor 60 dagen kan gewoon op een toeristen visa en hoeft dus niet eens op een social budaya visa. En ook dit Visa kan je bij emigratie (in mijn geval Bogor) 3x (geloof ik) met 30 dagen verlengen. Hiervoor heb je een uitnodiging/sponsor nodig (inleveren paspoort, 2x pasfoto met rode achtergrond (kan terplaatse worden gemaakt) kopie KTP sponser, copy huwelijksakte sponser (ja, helaas) en een bewijs dat je bij binnenkomst hebt aangemeld bij de politie)

Op de bali bij emigratie staan boekjes 'nieuwe visa services' Helaas heb ik het boekje in mijn woning in Indonesia laten liggen. Hier staan alle mogelijkheden in voor langer verblijf, voorwaarden en de kosten. Als ik eind volgende week weer daar ben zal ik het eens opduiken en proberen een duidelijk overzicht te geven van alle mogelijkheden.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dat is voor mij ook helemaal nieuw.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Als dat klopt wordt het er weer eens niet gemakkelijker op......Nou ik zie het wel komende zomer, als in juli mijn 60 daagse toeristenvisum verlengd moet worden, hoe de regels nu opeens zijn.....

hati hati, pelan pelan

Opa Sinjo
User
spacer line

probeer eens navraag te doen , bij Pelita visum aanvraag te Den Haag.
Zij kunnen ook voor u visum zorgen tegen betaling uiteraard.
Adres: tichting Pelita.
Postbus 85747
Telf.no.070-3305111
Den Haag.
of ga naar www. stichting Pelita.nl.

veel succes.
opa Sinjo

45havana
User
spacer line

Een SosBud voor 90 dagen is voor mij ook nieuw!Dat betekent dus dat je voor die 180 dagen 1x minder hoeft te verlengen en het ook Rp.250.000 per persoon goedkoper wordt.Kan het haast niet geloven!Als ze het straks in de gaten krijgen zal het visum voor 90 dagen wel duurder worden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

45havana; een sosial budaya van 90 dagen bestaat dan ook helemaal niet. Je kunt er wel een voor 30/60 dagen krijgen en deze verlengen tot 180 dagen. Dat was het oude systeem en is nog steeds van toepassing, wat Brenty ook denkt te weten.

Ho Lee Fuk

Brenty
User
spacer line

Ik moet Yerun gelijk geven.... het was echter de ambasade die mij op het verkeerde been heeft gezet. Voorheen reisde ik altijd op een 60 dagen toeriste visum die ik hier in Bogor verlengde. Op mijn vraag of ik geen 90 dagen visum kon krijgen antwoorde ze me in den Haag dat ik dan een social budaya aanvraag moest invullen.

Wel tot mijn verbazing bij ophalen van mijn paspoort was het visum identiek aan het toeristen visa. 211/60 60 dgn...met als enige verschil mijn sponser (echtgenote) op het visum vermeld stond.

Inmiddels mijn visum vorige week in Bogor verlengt en of het nu echt beter is om een social budaya visum aan te vragen i.p.v. een toeristen visum voor 60 dagen!!! ik weet het niet.
In beide gevallen moet je bij imigratie dezelfde papieren invullen en laten zien, maar bij een toeristen visa aanvraag in Nederland hoef je geen sponser papieren te leveren (social budaya dus wel).

Als je zorgt dat je alle papieren netjes voor elkaar hebt (waar o.a. een bewijs van aanmelding bij de politie, plaats van verblijf, binnen 24 uur na aankomst en een kopie huwelijksakte (bij echtgeno(o)t(e)) of geboorteakte wanneer het een andere sponsor betreftzijn de kosten 250.000 rp. en is alles in 2 dagen geregeld.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Brenty; bedankt voor het melden/de bevestiging. Dat neemt voor anderen weer onzekerheid weg.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,341 posts - 13,717 topics - 29,630 members - last post @ 07-04-2020 06:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,978,491 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com