indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Renegade
User
spacer line

Wij komen in de ochtend aan op het vliegveld van Surabaya en willen dan doorreizen naar de Bromo om deze de volgende ochtend te bekijken. Daarna gaat de reis door naar Kalibaru.

BlueBird taxi richting Bromo nemen?? Ik begreep dat je bijvoorbeeld in Lava View Hotel kunt overnachten en dan bij de receptie een jeep huren om de Bromo te bezichtigen. Daarna weer vervoer regelen naar het geboekte hotel in Kalibaru??

De vraag is dus, hoe dit het makkelijkst (goedkoopst) te regelen is, vervoer en hotel. Ter plekke of vooraf??

Pascal.F
User
spacer line

Renegade,
Neem contact met Joost in Nederland of Bondowoso.
Prima driver en alles goed geregeld, zoekt hotel aan de Bromo en brengt je waar je wil in oost - Java.
Vorig jaar mee op trip geweest.Kijk hier eens

http://forum.indahnesia.com/to(...)_yogyareizen_com.php

Groeten

vendie
User
spacer line

Ook de trein nemen is een mogelijkheid. Door plaatselijk vervoer laat je je naar het treinstation brengen.
Kalibaru als bestemming.
Indien geen accommodatie in Kalibaru kijk dan eens naar de site www.rumahsenang.com.
De staf komt jullie van het treinstation halen.
Ook is vervoer met auto te regelen.
Voor zo'n IDR 875.000,00 zit je in Kalibaru.
Bellen: dat kan 0062333898602.

Guesthouse Rumah Senang - Huis waar je je prettig voelt

spacer line  

Alle hotels zijn slecht boven bij de Bromo je kunt beter een hotel in Probolingo nemen, en het hotel Bromovo was erg goed.
Grote ruime kamers met alle gemakken en schoon.
En GOEDKOOP.
Vandaar uit kun je ook 's morgens naar de top rijden is ong 30 min.
Als je bovenaan een hotel neemt dan betaal je veel geld als je niet van te voren een pakketreis hebt geboekt.
Ik geloof 300.000 voor en slecht hotel.
Zelf ben ik er 2 keer geweest.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 15-04-2011 08:28 willemgeheim wrote:
Alle hotels zijn slecht boven bij de Bromo je kunt beter een hotel in Probolingo nemen, en het hotel Bromovo was erg goed.
Grote ruime kamers met alle gemakken en schoon.
En GOEDKOOP.
Vandaar uit kun je ook 's morgens naar de top rijden is ong 30 min.
Als je bovenaan een hotel neemt dan betaal je veel geld als je niet van te voren een pakketreis hebt geboekt.
Ik geloof 300.000 voor en slecht hotel.
Zelf ben ik er 2 keer geweest.

Het ligt er maar net aan wat je wil. Lava view cottages (cemoro Lawang) zijn echt niet slecht.
Als je Bromo alleen als sideseeing wil zien, kan je het beter een dagtrip maken.
Er een nachtje (of zoals mijn vrouw: een week) blijven, is echt voor de beleving geweldig.
Trouwens, het is de enige plek waar je een patatje speciaal kunt zien op het menu.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

spacer line  

Kentang kun je in Problingo ook kopen en er zijn nog veel betere restaurants waar ik altijd in de vip room mocht zitten en roken enz enz
Ik heb er een nacht geslapen in een rieten cottage ijskoud geen warm water geen koffie niks nee ik ga daar niet meer liggen want anders moet je echt diep in de buidel tasten ( naar indonesische maatstaven ) als je iets goeds wil hebben daar.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Tja, gelukkig ieder zijn mening

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Pascal.F
User
spacer line

Renegade,
Maak het jezelf niet moeilijk.Huur een driver voor enkele dagen 40 per dag en zorg dat je s'avonds al op de Bromo bent voor het mooie uitzicht..Anders zie je ook de klim naar boven niet omdat het nog nacht is en moet je nog vroeger opstaan.Wij sliepen in hotel Lava View en er was s'avonds lekker eten en s'morgen een ontbijtbuffet Je bent in je kamer van bv.23:00 en je wordt al gewekt om 3:30 om met de jeep te vertrekken.Wat betekent dan een goed hotel voor enkele uren Deel de prijs van de jeep met andere toeristen (500.000 mei 2010 ).Als je s'morgens om 10:00 aan de Bromo vertrekt ben je om 17 uur zeker in Kalibaru en dat nog met de nodige stops onderweg.
Neem contakt op met Joost.Alles prima geregeld en samengestedl zoals je zel wil.

Groeten

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

60,445,407 topic views - 227,623 posts - 13,618 topics - 19,246 members - last post @ 15-08-2018 09:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

103,972,193 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com