indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jolandaJ
User
spacer line

Hallo, wij (4 fitte 50'rs) zijn bezig onze Bali vakantie te plannen. Wij starten in Ubud en hebben daar 3 nachten geboekt; verder willen we vanuit een locatie op Permutaran of Lovina duiken bij Menjangan.
De rest staat nog open maar vooropgesteld is dat we zoveel mogelijk van het eiland willen zien. We hebben 3 weken maar denken aan 2 weken Bali en dan waar de wind ons voert (Lombok of anders).
Mijn concrete vraag; als wij vanuit ongeveer 4 locaties Bali willen doorkruisen; wat zouden dan (behalve Ubud wat al vast staat) nog 3 andere goede plekken kunnen zijn?
Zuid Bali staat niet op het lijstje; dat lijkt ons wat te te toeristisch.
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Jolanda

paulana
User
spacer line

Daar zijn recent nog vagen over geweest en ook beantwoord.
Dat kunt u vinden in het sub-topic over Bali linksboven even aanklikken.

Om Swastiastu

TinusP
User
spacer line

Je noemt Pemuteran al als mogelijk duikstek. Misschien zijn Amed en Padangbai ook wat voor jullie, tenminste als je cultuur en duiken zou willen combineren.
Je hebt dan noord-west, noordoost , midden en het zui-oosten te pakken en kunt vanuit Padanbai naar Lombok of zo varen.

jolandaJ
User
spacer line

Hai TinusP,
bedankt voor je reactie. Padangbai was ik nog niet tegen gekomen. Daar ga ik zeker naar kijken.
groet Jolanda

Pascal.F
User
spacer line

Jolanda,

Neem vanuit Pemuteran de ferry naar oost -Java en bezoek de Ijen vulkaan - Sukamade -Bromo en verblijf enkele nachten in Kalibaru.Dit is in 1 week heel goed te doen.
Op 4 uur ben je van Pemuteran in Kalibaru.
Je wordt zelfs opgehaald als je wil en het is heel knap in oost - Java.
Kijk maar is op deze site.

http://www.rumahkita.info/

Groeten
Pascal

jolandaJ
User
spacer line

Pascal,
bedankt voor de tip! Gaat deze ferry regelmatig of moet ik daarvoor reserveren?
groet Jolanda

joost
User
spacer line

Hi JolandaJ,

Deze ferries gaan 24 uur af en aan. Vanaf Lovina is het een kleine 1,5 uur tot de ferry.
Oversteek gemiddeld een uur met aan boord gaan, wachten tot vertrek en wachten tot afmeren.Reserveren hoeft niet
Kunnen je naar de Bromo, indien deze niet rommelt, en de Kawah Ijen met zijn zwaveldragers.
Indien je info wilt over een auto huren etc kun je me mailen.
Alvast een mooie vakantie
groet Joost

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,818 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,315,671 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com