indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ook hier word het moeilijker gemaakt voor 65+ als je bijstand hebt kan je niet meer langer dan 8 weken naar het buitenland.
Dat was 13 weken.
Aldus de telegraaf
Het hele sociale systeem word door gelicht, en dat was nodig, maar toch het maakt eigenlijk geen fock uit.
Want de tekorten kan je met die maatregel geen geld besparen.
Wat er gaat gebeuren is dat de mensen dan die 8 weken nemen, en dan gewoon thuis blijven.
Soms is het wel eens voordeliger als de mensen langer weg blijven.
Dan hoeven ze geen gebruik te maken van de thuiszorg.
en dat kost ook heel veel.
Deze maatregel lijkt meer op een jaloezie handeling
De politiek begrijpt er geen snars van, het zal hen een worst zijn, als ze zelf maar met mooie auto's kunnen rijden.

Sabinee Uitslag
Ze is nu woordvoerder op de terreinen zorg (AWBZ, WMO), jeugdbeleid en ouderenbeleid.

Zag die trut van de CDA Sabine Uitslag, met een auto cabrio rijden en duur doen, ander hun ogen uitsteken.
Juist die generatie die totaal geen bintenis hebben met de werkelijkheid en hun leven altijd van de gemeenschap hebben mogen profiteren, nemen nu de verkeerde besluiten.
Dat zou je dan ook kunnen beschouwen als jaloezie, maar toch hebben ze een voorbeeldfunctie.
Het is maar waarop je de bezuiniging leg..... Emoticon: Stupid Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bambang
User
spacer line

Als je 65+ bent, vervalt de bijstand. Het gaat over in AOW-pensioen eventueel met aanvullende bijstand. Je mag gaan en staan waar je wilt voor onbepaalde tijd.
Je hoeft niet meer beschikbaar te zijn voor de arbeidsmarkt.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zieleffe; prima toch>? Minder vakanties voor bijstandstrekkers? Dit was een belachelijke 13 weken per jaar, drie maanden! Als hardwerkende Nederlander moet je dat maar eens tegen je baas zeggen. 'Ik zie je over 13 weken, ik ga lekker op vakantie'.. nou dat kun je dus vergeten.

En ja, natuurlijk zijn er weer uitzonderingen, maar die zijn altijd de dupe van regelgeving die voor iedereen geld. Dat zal nu niet anders zijn.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 09-04-2011 13:16 Yerun wrote:
En ja, natuurlijk zijn er weer uitzonderingen,.

Ik dus, heb namelijk 17 weken vakantie tijdens de zomerermaanden hier, dus ik zeg eind april altijd tegen mijn baas tot in de derde week van september dan maar weer. Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Maar in die tijd dat ik dan ook werk , werk ik wel 7 dagen per week zonder vrije dagen.

Maar inderdaad, mensen in de bijstand mogen nu minder lang op vakantie en terecht, voor wie wil / kan werken is er wel werk....

hati hati, pelan pelan

paulana
User
spacer line

Mogen mensen met een bijstandsuitkering wel werken in hun 17 weken vakantie en betaald ,met behoud van uitkering, of wordt er (terecht) gekort ?

Om Swastiastu

senior
User
User icon of senior
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Paulana...Mensen met een bijstandsuitkering hebben dan wel 52 weken per jaar vrij, maar mogen dus niet zo lang weg voor een vakantie.

Voor de goede orde. ik heb dus geen uitkering maar werk gewoon 7 x 9 uur per week, behalve dus in de zomermaanden.....

hati hati, pelan pelan

paulana
User
spacer line

Beste Senior, ik stelde die vraag omdat mijn neef al jaren een bijstandsuitkering heeft, maar ook in een supermarkt werkt met zoals hij beweerde behoud van uitkering.
Maar het is niet zwart werk en daar twijfel ik dus aan. Hij moet het zelf weten maar ik heb een hekel aan liegen vandaar.

Om Swastiastu

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je boven de 80 bent en je hebt niet genoeg AOW opgebouwd dan kom je in de A.I.O.
Dat is een bijstand uitkering waarin men aanvulling geeft aan de tot AOW hoogte uitkering.
Dat is persoon gebonden uitkering.
Zij mogen wel 26weken weg en mogen dat een maal per jaar.
Wat mij nu de indruk geeft, is dat men door de pers op vele fronten worden ingelicht, die nu nog niet spelen, maar wel gaan over de toekomst.
Hoe ze het ook laten uit lekken, het klinkt of men uit jaloezie, de mensen met een uitkerinkje steeds meer bang maken.
Wat is er toch aan de hand in Nederland.

De Politiek weet niet bij gekkigheid, hoe ze nu de mensen moeten laten weten dat het sociale systeem aangepakt moet worden.
Dat is het gevolg van jarenlang beleid van de vorige regeringen die de boel de boel lieten.
Een gevolg van vele misstanden, die vaak zijn gemaakt door mensen, die veel in het buitenland zitten en of komen.
helaas is het zo dat men dan iedereen over een kam scheert.
Maar de veroorzakers blijven uit het beeld vandaan, omdat men deze opmerking niet graag wil horen, is men steeds via de publieke opinie voorzichtig met die mensen in beeld te brengen die de misstanden laten doorgaan.
Ondanks dat je met het verkrijgen van een uitkering nog moet laten weten wat je in het buitenland heeft opgebouwd.
Dat is een goed ding wij hebben niets te verbergen
Open kaart is het beste wat je het publiek kan aanbieden, om het geruchte stroom in te laten binden……………. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Exact, boven 65 jaar heb je hier niet meer mee te maken omdat de WWB dan stopt.
Onder de 65?
Geef het door aan de uitkerings instantie hoelang je wegblijft!~is nu max 6weken.
De Gemeenteraad wil dit gaan korten tot 3 a 4 weken, dit vanwege fraude
hangt natuurlijk af van de gezinssituatie en de soort uitkering.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 09-04-2011 17:37 paulana wrote:
Beste Senior, ik stelde die vraag omdat mijn neef al jaren een bijstandsuitkering heeft, maar ook in een supermarkt werkt met zoals hij beweerde behoud van uitkering.
Maar het is niet zwart werk en daar twijfel ik dus aan. Hij moet het zelf weten maar ik heb een hekel aan liegen vandaar.

Volgens mij kan hij best een baantje hebben in die supermarkt,maar dan zal wat hij daar verdient in mindering worden gebracht op zijn bijstandsuitkering. Dus zal dat waarschijnlijk een baan betreffen voor een gering aantal uren per week?

Zelf heb ik de ervaring op mijn werkplek dat er soms mensen met een bijstand uitkering "verplicht" worden om bij ons als vrijwilliger te werken, hetzij in het kader van van het verkrijgen van werkervaring, hetzij in het kader van her-instroming op de arbeidsmarkt. Dit met behoud van uitkering en met extra inkomen in de vorm van een vrijwilligers vergoeding.
En de goeden niet ten na gesproken, ik moet deze mensen beoordelen en begeleiden in de werkzaamheden en de meeste , 9 van de 10 om zo te zeggen,ben ik liever kwijt dan rijk.Wat dan ook gebeurt meestal, want veel gooien er snel het bijltje bij neer....

hati hati, pelan pelan

paulana
User
spacer line

Senior ,

3 dagen per week en die dagen kan hijzelf bepalen ?
Jong is hij nu ook weer niet 45 jaar, ik ben er verder niet op ingegaan om de bovenstaande reden..

Om Swastiastu

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Paulana, als mensen uit de bijstand willen komen,dat lukt dat met een goede begeleiding.
Wat senior zegt: 9 van de 10 ben ik liever kwijt, zegt iets over zijn opstelling en niet over de mensen die gemotiveerd worden om aan de slag te gaan.
Ik heb hele andere ervaringen!
Juist mensen die al vele jaren een uitkering hebben zijn ontzettend blij als ze een zinvolle taak hebben, al is het maar een paar uurtjes per week.
Mensen bloeien op, krijgen sociale contacten en wat belangrijk is: het vermindert de verborgen eenzaamheid.
Ik woon in een gezellige wijk in Den Haag met veel ouderen maar ook veel allochtonen.
We hebben met zn allen een netwerkje opgezet, boodschappendienst, een klein klusje doen etc
allemaal vrijwilligerswerk
Heb zelf een baan, maar het vrijwilligerswerk is ontzettend dankbaar [o ja doe op donderdag ook nog de Voedselbank] Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 10-04-2011 23:52 merapi wrote:

.
We hebben met zn allen een netwerkje opgezet, boodschappendienst, een klein klusje doen etc
allemaal vrijwilligerswerk

Respons hierop: leuk , een vrijwilligers boodschappendienst.Heel wat anders dan bij ons: Ik, als een der betaalde beroepskrachten, werk samen met vrijwilligers met psychiatrisch gestoorden, junks, daklozen, alcoholisten , illigalen, allochtonen. Heel wat anders dan boodschapjes doen of een lamp indraaien. En de meeste vrijwilligers die wij krijgen via DWI of vrijwilligerscentrale kunnen er niet mee omgaan,of vetrekken meteen al als ze horen waar ze mee te maken kunnen krijgen: oa agressie en geweld.

Wellicht een dagje ruilen?? Emoticon: Shut up!

En snel iets over de voedselbank: dat maak ik ook van vrij dichtbij mee en dan verbaas ik mij wel eens als ik zie dat de paketten door sommige mensen opgehaald worden met een (dure) auto. Wat mij doet concluderen dat voor een deel van de clientele deze voorziening niet terecht is.

hati hati, pelan pelan

paulana
User
spacer line

Op 09-04-2011 13:34 schreef senior:

[quote verwijderd]

Ik dus, heb namelijk 17 weken vakantie tijdens de zomerermaanden hier, dus ik zeg eind april altijd tegen mijn baas tot in de derde week van september dan maar weer. Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Maar in die tijd dat ik dan ook werk , werk ik wel 7 dagen per week zonder vrije dagen.

Maar inderdaad, mensen in de bijstand mogen nu minder lang op vakantie en terecht, voor wie wil / kan werken is er wel werk....

Die maanden vakantie zijn dan wel terecht.
Kan er niet zo over meepraten, maar bij de spoedopname kwamen die gekken ook geregeld, vooral de weekends was het bingo.

Ook wij hadden langer vakantie door de wisselende diensten.

Om Swastiastu

spacer line  

Wilma ik weet niet wat jij een gezellige wijk noemt maar in de Anslostraat was ik de enige Nederlander in mijn blok en er woonde 3 of vier andere Nederlanders in de Anslostraat.
Verder ben ik thuis in mijn slaap 2 keer overvallen.
Dat is de reden dat ik weer naar mijn geboorteplaats ben gegaan.
Dealers daar in overvloed en de politie was iedere dag wel ergens op bezoek in de straat en dat is toch echt om de hoek praktisch, een tramhalte verder....
En wat vakantie betreft 4 weken is op zijn plaats tenzij je net als ik vrijwilligerswerk doet dan vind ik 3 maanden wel op zijn plaats zeker als je ook nog getrouwd ben en wie weet later nog een kind hebt.... Emoticon: Party! .
Met mijn beperkingen gaat het echt niet lukken achter een lopend bandje doosjes dichtplakken of zo...
Ik ben 53 en het zal niet meevallen om een baan te vinden die bij mijn past als ik zou kunnen werken want mijn benen zitten nog steeds vol met ijzer...
Ze moeten de mensen die bijbeunen en in een dure auto op iemand anders zijn naam eens aanpakken scheelt zeker 20% of wie weet meer.
In ieder geval voel heb ik niet het gevoel dat ik misbruik maak van mijn uitkering integendeel daardoor kan ik iets voor andere mensen betekenen ook in Nederland waar ik zo nu en dan in het bejaardehuis speel.

Pamelabak
User
spacer line

En wat vakantie betreft 4 weken is op zijn plaats tenzij je net als ik vrijwilligerswerk doet dan vind ik 3 maanden wel op zijn plaats zeker als je ook nog getrouwd ben en wie weet later nog een kind hebt.... .
Met mijn beperkingen gaat het echt niet lukken achter een lopend bandje doosjes dichtplakken of zo...

Waarom vind jij dat als je vrijwilligerswerk doet en een vrouw hebt en nog eventueel later een kind krijgt, recht heb op 3 maanden vakantie? Dit zijn toch allemaal eigen keuzes? Iedereen, die een uitkering krijgt, heeft (vind ik) recht op hetzelfde aantal vakantieweken.
En wat betreft werken, ik ken een heleboel gehandicapten (zitten in een rolstoel) die gewoon werken. Mijn zoon kan ook niet lang staan (vanwege zijn handicap opgelopen door een zwaar verkeersongeval toen hij 13 was), maar heeft eerst via een sociale werkplaats gewerkt. Gelijkertijd heeft hij in de avonduren gestudeerd ofschoon zijn leervermogen door het ongeluk heel slecht is geworden en heeft zijn MAVO diploma gehaald. Hij heeft door zijn wilskracht nu al jaren een leuke baan in een particulier bedrijf gevonden. Hij wordt daar ook zeer gewaardeerd door de directeur/ eigenaar en collega's. Mijn zoon is 3-dubbel gehandicapt. Wij zijn dan ook vreselijk trots op hem!

spacer line  

On 11-04-2011 08:32 willemgeheim wrote:

En wat vakantie betreft 4 weken is op zijn plaats tenzij je net als ik vrijwilligerswerk doet dan vind ik 3 maanden wel op zijn plaats zeker als je ook nog getrouwd ben en wie weet later nog een kind hebt.... Emoticon: Party! .

Hotperdom, dan heb ik een verkeerde baan en mentaliteit gekozen en gehad,
In mijn actieve arbeidsjaren had ik met pijn en moeite 4 weken vakantie per jaar , omdat je zgn 'onmisbaar"bent.
Mijn vrouw mag ook alleen in de zoveel jaren 4 weken vakantie nemen.

Ik ben eens met Senior over de "kneusjes"die verplicht waren om te solliciteren .
Had tig jaren geleden meegerdaaid (stage) bij de afd.P.Z van een groot verpakkingsindustrie in het oosten van het land.

Toen ben ik al recalcitrant genoeg om die "kneusjes"een baan aan te bieden , terwijl mijn collega/begeleiders gewoon hun handtekening plaatsen zodat ze snel verlost werden van die onwillige "werkzoekenden".
Als het aan mij afhangt had ik hun een baan aangeboden , en desnoods een paar dagen daarna ontslag op staande voet geven.
Wat een sadist he ?

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Hoeveel mensen wonen er in het buitenland met een wao...?
Hoeveel procent bedonderd de boel en kan makkelijk werken?
Ik zit dan wel in de bijstand maar ben voor de volle 100% afgekeurd maar door omstandigheden kwam ik niet in aanmerking voor WAO.
Dus bijt ik al jaren op een houtje en in januari had ik weer een hoop tegenslag.
Maar goed ik ga niet al mijn prive dingen hier op het forum gooien.
Over mijn prive-leven heb ik eigenlijk al weer te veel gezegd en ik vind dat ze die mensen moeten aanpakken die de boel tillen zowel in de wao als in de bijstand.
Als ik moet gaan werken en ik kan dat dan doe ik dat want dan kom ik vanzelf naar een jaar en een paar dagen in de wao en dat is een stuk gunstiger maar ik kan niet werken voor een baas en daar wil ik het bij laten.

Het werk dat ik doe voor de stichting kost ontzettend veel tijd en energie en als ik een baan had gehad dan was er nooit een stichting geweest die kinderen die helemaal niks hebben probeert te helpen.

spacer line  

Zelf zit ik, 54 jaar, in de bijstand. Iemand schreef dat deze mensen 52 weken per jaar vakantie hebben. Kan niet anders zeggen dat ik dit een flauwe opmerking vind. Ik heb inmiddels ontelbare sollicitatie brieven verstuurt. Helaas tot op heden niets geworden. Ter compentatie ben ik vrijwilligerswerk gaan doen. Daarnaast hebben 65+ ers geen sollicitatie plicht meer en krijgen zij AOW. De bijstands uitkering is niet zo hoog en van dit geld kan ik hoogstens 2 dagtrips maken.

spacer line  

Ja de mensen die een baan hebben hebben makkelijk praten maar ik lig er verder niet wakker van ik vind voor mezelf dat ik geen profiteur ben van de maatschappij en vrijwilligerswerk daar heeft lang niet iedereen respect voor....
Ik vind dit trouwens een heerlijke discussie om van te smullen en petje af voor Pamela dat ze heeft gezorgd dat haar zoon goed terecht is gekomen.
Verder is er niemand die mij gaat verpichten om achter een lopend bandje te zitten...

Pamelabak
User
spacer line

Ik vind dit trouwens een heerlijke discussie om van te smullen en petje af voor Pamela dat ze heeft gezorgd dat haar zoon goed terecht is gekomen.
Verder is er niemand die mij gaat verpichten om achter een lopend bandje te zitten...

Willem,

Ik heb dit niet gedaan, mijn zoon heeft dit volledig op eigen kracht voo elkaar gekregen, dus alle eer komt hem toe. En mijn zoon is voor de volle 100% afgekeurd.

spacer line  

On 11-04-2011 11:51 willemgeheim wrote:

Hebben ze tegenwoordig nog lopende band werk ?

Ik heb al met al bijna 1/2 jaar aan de band gestaan , o,a bij Luyks Diemen , frisdrank fabriek en bij een broodfabriek in 2 ploegendienst .
Je kan bijna je neus niet krabben of een sanitaire stop doen .

Kan me best voorstellen dat lopende band werk niet voor iedereen geschikt is .
http://www.youtube.com/watch?v=IjarLbD9r30

bisa dicek of makemyday .

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Oke Willem, dat was toen.
Inmiddels is de hele wijk vernieuwd en natuurlijk wonen er allochtonen, maar ja waar niet?
Heb 20 jaar in Zoetermeer gewoond, alles blank en er was geen enkel contact met elkaar.
Heb geen moeite met mijn allochtone buren; het is geven en nemen en elkaar respecteren.
Oke als niet moslim word je wantrouwend benaderd, maar dat slijt.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Hele reeks offtopic zooi verwijderd. Behoeft geen nadere toelichting denk ik. Voortaan rotzooi wat eerder melden of niet reageren, dan had ik het niet weg hoeven halen. Emoticon: Bye bye

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Of was er een exodus?

Ze zijn allemaal op vakantie naar het buitenland. Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,357 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,714,609 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com