indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Milani
User
spacer line

Kijken naar een geschikte hypotheek voor onze pembantu en haar man. kKm dan uit bij
PT BANK PEMBANGUNAN DAERAH BALI en zie dat je niet langer als 10 jaar een hypotheek kan krijgen en dan ook nog tegen een rente van 15%. Erg hoog vind ik.

Hoop dat iemand een tip heeft zodat wij hun verder kijken en helpen.

paulana
User
spacer line

Vergeef me de vraag , maar verdienen zij zoveel dat ze een hypotheek kunnen nemen.
Jij als buitenlander kan dat alleen als je kitap hebt en om een huis te leasen voor meer als 20 jaar.,en dan nog bij hoge uitzondering, onroerend goed mogen Bule's niet kopen.

Bovendien is er een leeftijdsgrens van 55 tot 60 jaar als men ingezetene of niet geld wil lenen Emoticon: Devil ook bij creditcards geldt die leeftijdsgrens.

Om Swastiastu

Milani
User
spacer line

Wat een bule wel en niet kan zijn wij op de hoogte Paulana.

Als de inkomsten er niet waren zou ik hier natuurlijk niet naar vragen.

paulana
User
spacer line

Neem me niet kwalijk een vraag op een openbaar forum...

Dat jullie op de hoogte zijn...je zou het niet geloven Emoticon: Devil
met die toon zal je niet veel nuttige reacties krijgen,

Om Swastiastu

spacer line  

Een KPR (hypotheek)rente van 15% is relatief hoog.
Je kan verder gaan shoppen, kijk naar Mandiri , BCA en nog andere banken.
Ga gewoon KPR bunga(rente) intikken bij de "wijze" GOOGLE.
In onze ogen is het een hoge rente .
Vergeet niet dat de rupiah koers gekoppeld is aan yankie dolari , en de hoge inflatie.

Ik zou geld lenen in Nederland en het geld uitlenen in hypotheekvorm ( via notaris) aan je personeel.Of een klein deeltje van jullie villa opbrengst in Ollanda gebruiken.
De mes snijdt aan 2 kanten.Zij blij , jullie blij omdat er een "binding"onstaan die niet zo maar verbreken kan worden .
Op zijn minst zijn jullie "verzekerd" voor een dienstverband van op zijn minst 10m jaar .
Moet wel win win constructie zijn , toch Emoticon: Wink

Zo zou ik het doen Emoticon: Wink .

bisa dicek of makemyday .

Milani
User
spacer line

Dank je wel Surya Atmadja hier gaan we in ieder geval mee aan het werk. Emoticon: Shiny

simpati
User
spacer line

Ik zou geld lenen in Nederland
Als je geen ingezetene meer bent kan je geen geld lenen in Nederland.

spacer line  

Uit de Mandiri site:
Persyaratan Pengajuan Mandiri KPR

* Warga Negara Indonesia (WNI) dan berdomisili di Indonesia.
* Umur minimal 21 tahun, pada saat kredit berakhir maksimal 55 tahun (pegawai) dan maksimal 60 tahun (profesional/wiraswasta)
* Memiliki Pekerjaan dan Penghasilan Tetap:
=================================================
Ik denk dat de andere banken soortgelijke regels hebben.
Indonesische Nationaliteit , Indonesische domicilie , en vaste/voldoende inkomen.
Jullie kunnen mss niet lenen , of moet dan als borg/sponsor spelen.
Ik zou een (onderhandse) lening uit eigen middelen geven met het huis als hypothecaire onderpand, met notariele acte.

bisa dicek of makemyday .

Milani
User
spacer line

Wederhelft is nu in gesprek met bank Mandiri.

Hier en daar eerst even ons licht opslaan. Heel erg bedankt.

spacer line  

Bij BPD Bali banken moet je wegblijven, zowel als je geld op een rekening wilt zetten danwel wanneer je moet / wilt lenen. Zijn de meest "vage" banken die je maar kunt bedenken.

Landelijk opererende banken bieden hypotheken aan vanaf 8% (bij nieuwbouw) tot 10% (bestaande woning) vast voor de eerste 2 jaar en daarna variabel. met een onbekend percentage maar wel geformuleerd hoe e.e.a. berekend / vastgesteld wordt zodat je e.e.a. kunt controleren. Net zoals in NL loont het de moeite om te "shoppen" bij zoveel mogelijk hypotheek aanbieders. Is het eerste verdient / bespaart.

Zou nooit geld aan mijn / ons personeel lenen, in hypotheek vorm of enig andere vorm. Hoe hard ga je optreden als ze niet willen / kunnen terugbetalen, etc., etc.? Beter is het om ze te helpen / adviseren met bijv. miro-krediet aanvragen o.i.d.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Milani
User
spacer line

Ach als je eens wist hoe blij ik altijd met je ben Amed EB.

Hartelijk dank. Emoticon: Worship

Milani
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Amed EB bedoel je Micro-krediet?

Waar kan ik meer informatie hierover vinden?

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Milani: Ja, ik bedoelde inderdaad micro-krediet maar de C of de K heb ik blijkbaar misgeslagen.

Iedere landelijk opererende bank heeft wettelijk verplicht een micro-krediet afdeling t.b.v. lokale ingezetenen om hen van een (micro) krediet te voorzien. Deze afdelingen zijn vaak gevestigd op het regionale hoofdkantoor van de respectievelijke bank-instelling en/of bij een zeer groot filiaal. Als je even een "google" doet op "mikro, kredit en de naam van een bank" dan vind je al veel informatie.

Ik bedoelde er trouwens niet mee dat je pembantu moet proberen om daar krediet te krijgen om een huis te kopen. De micro-kredieten (in hoogte per bank varierend van max. US$ 500,- tot iets van US$ 1.000,-) zijn bedoelt als opstart-krediet met een zeer lage rente voor startende ondernemers, niet voor potentiele huizenkopers.

Groot probleem voor veel locals om uberhaupt in aanmerking te komen voor krediet-verstrekking is dat zij vaak niet aan de (niet bovenmatige) administratieve verplichtingen kunnen voldoen. Vaak kunnen zij geen geldige identiteitskaarten, geboorte akte, familie kaart, trouwboekjes, verklaring van inschrijving in een gemeente / desa, arbeidsovereenkomst, etc, etc., overleggen. En dan zegt de bank meteen "nee".

If you have nothing to loose, you can risk everything

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,340,031 topic views - 239,285 posts - 13,720 topics - 31,177 members - last post @ 27-05-2020 16:54 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,227,162 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com