indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

arthur1042
User
spacer line

Hallo

Ik ben inmiddels nu bijna een jaar in Indonesie, en had een open JAW ticket gekocht Amsterdam-Surabaya Surabaya - Amsterdam deze verloopt einde april.

Aangezien je voor een sociaal visa een ticket moet tonen van dat je vertrekt uit Indonesie dacht ik van aangezien KL wat soepeler is qua immigratie dan Singapore het misschien handig is als ik vanuit Maleisie een JAW retour Kuala Lumpur - Surabaya, zodat ik in ieder geval als ik voor een sociaal visa in aanmerking kan komen.

Ik weet niet zozeer of je als alternatief gewoon online een extra ticket van Airasia Surabaya - Kuala Lumpur kan kopen en deze gewoon kan overleggen op de ambassade kuala lumpu de retour datum op volgend jaar zet of dit ook gewoon geslikt wordt.

Aangezien er altijd het risico bestaat dat het land opeens onstabiel wordt is het eventueel handig dat je er altijd uitkan.

Graag advies!

Arthur

simpati
User
spacer line

Beste Arthur,
Ik heb goede ervaringen in Penang Maleisië, het personeel op het consulaat is erg vriendelijk en ik heb alles bij elkaar voor een visum geen 15 minuten gewacht.
Voor info kijk op http://www.deplu.go.id/penang/(...)es/default.aspx?l=en
Penang is een erg leuk eiland voor een korte vakantie.
In Penang vraagt men wel om een ticket om Indonesië te kunnen verlaten
Air Asia vliegt op dinsdag, donderdag en zaterdag van Surabaya naar Penang en weer terug.
Ondanks de goede ervaringen ga ik voor de aanvraag van mijn Visa Lansia toch naar Singapore, daar zorgt een visumconsulent voor een soepele afhandeling, kijk voor info eens op: http://www.hana-express.com.sg/
Succes,
Jan
Malang

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De Indonesische ambassades in Singapore en Maleisie valt weinig op aan te merken. De een duurt wat langer dan de ander, maar eventueel met een agent is het altijd binnen 1 werkdag te regelen.

Wat ik echter niet snap is wat je met je (dure?) retour-ticket wil. Waarom zou je een AirAsia ticket kopen en daar de datum 1 jaar vooruit willen zetten? Voor een social budaya mag de reis het land uit maximaal 180 dagen later zijn (sosial budaya plus straatje verlengingen). Maar kniesoor die daarop let over het algemeen. Een ticket met AirAsia het land uit kost 20 euro als je een beetje zoekt.

Op de ambassade vraagt men om een ticket het land uit, zowel in Kuala Lumpur en Singapore. Bij het land binnen komen is me er in al die jaren nog nooit om gevraagd. En die e-tickets.... die worden echt niet gecontroleerd op echtheid hoor.

Rekening houden met het feit dat het land onstabiel is/wordt heeft naar mijn mening weinig toegevoegde waarde. Als je een ticket hebt voor een bepaalde datum en morgen is er ineens een massa-exodus, dan zul je je ticket toch moeten omboeken. En als er geen plaats is, sta je gewoon in de rij tussen de anderen die weg willen. Je kunt dan beter zorgen voor een paar honderd euro cash in de buurt.. kun je van naar het vliegveld of een bevriende ambassade in geval van uiterste nood.

Ho Lee Fuk

arthur1042
User
spacer line

Allereerst bedankt voor de reacties

Nou ja als je het zo zegt heb je ook wel gelijk aangaande jaarticket. Heb zowel Penang als Maleisie al een keer gehad dus weet dat Airasia goedkope tickets heeft.

Dus als ik het goed begrijp kan ik het volgende doen.

Ik kan dus gewoon een retourtrip Surabaya-Maleisie nemen en dan nog een ticket kopen Surabaya-Kuala Lumpur die max 180 dagen later is dus ik moet gewoon kijken wat een beetje een goedkoop tariefje is. Vervolgens naar KL of Penang ambassade gaan en de enkele reis uit indonesie laten zien, visa krijgen en ik kan weer Indonesie in?

Laat me even weten of het zo goed is dan kan ik in ieder geval even plannen.

Alvast bedankt voor de info!

Arthur

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, zo werkt het. Heel makkelijk, geen gedoe met retourtickets waarvan je de datum in de gaten moet houden en zo.

Ho Lee Fuk

45havana
User
spacer line

Als je een jaarretourtje hebt,is dat dan niet genoeg? Het retourticket is meestal toch een ticket van indonesie naar homeland(europa oid)?Kan je hiervan geen kopie overleggen?

arthur1042
User
spacer line

Ok nou mooi, dan ga ik dat zeker doen. Bedankt voor de info

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.45havana ja dat zou ik ook wel doen alleen de ticket vervalt binnenkort, ga ervanuit dat ze wel een opmerking maken als je met een vervallen retourticket uit Indonesie wilt gaan :-)

45havana
User
spacer line

Mijn ticket vervalt in jan 2012 dus dat is geen probleen als ik in juni naar Singapore ga.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De procedure voor visa Soc. Budaya in Ned.is veranderd.
Voor de ambassade hoef je geen aantal A viertjes meer in te vullen, 1 formulier is voldoende, eigenlijk het zelfde als in Singapore.
Wat ze wel willen hebben is een machting formulier dat de visa dienst de aanvraag voor je doet.
Handtekeningen moeten werkelijk exact hetzelfde zijn al op het papoort, er zit een mierenneuker op de ambassade in den Haag die het visum niet goed keurt als de handtekening maar enigszins afwijkt ( te zot voor woorden)
Vervolgens loop ik tegen een nieuw fenomeen aan, ik ga 25 juni naar Indonesië, maar de KTP van mijn sponsor loopt 3 augustus af.
Of ik even een nieuwe KTP wil aanleveren terwijl mijn sponsor zegt dat hij pas een nieuwe aan kan vragen enkele dagen voor aflopen van zijn visum.
Erg feestelijk allemaal, de ambassade accepteerd geen KTP die 6 weken na binnenkomst verloopt en in Indonesië is het niet mogelijk 6 weken van te voren een nieuwe KTP aan te vragen.
Man man man wat een ellende allemaal.

bambang
User
spacer line

Het nadenken schijnt moeilijk te zijn voor RI overheidsdienaren. Je moet soms ook praktische oplossingen doen. Bijvoorbeeld het visum alsnog verstrekken. Daarna opdracht geven aan de RI Immigratiedienst of de nieuwe KTP is aangevraagd. Moeilijk hé.

Eigen voorbeeld. Bij de aanvraag van een 60-dagen visum was mijn naam goed gespeld op het aanvraagformulier en het paspoort. Op het visum werd de naam verkeerd gespeld. Dus weer een nieuwe visum aanvragen en weer betalen (voor de fout van de RI ambtenaar).

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

In iedergeval wel de visumaanvraag gedaan en tevens in Indonesië gevraagd een formulier nieuwe KTP in te vullen en op te sturen, eerlijk gezegd wordt ik hier zo moe van.
De uren die ik al in deze ellende heb gestoken, elk half jaar weer, de mannen bedenken niet hoe ze een visa kunnen verstrekken maar hoe ze het zo moeilijk mogelijk kunnen maken, wat een stelletje grafangels

simpati
User
spacer line

Ik ben weer in het bezit van een KITAS met meteen een Multiple Re-entry Permit en ben 11 maanden vrij om te gaan en staan waar ik wil, één maand voor de verlenging even contact opnemen met degene die mijn KITAS verzorgd, even wachten en ik kan er weer 11 maanden tegen.
Niets meer te maken met aanvragen en verlengen van een Social Budaya.
Zou ik in Malam zijn schoenen staan zou ik toch eens serieus overwegen om ook een KITAS aan te vragen.
Het is veel gemakkijker met een vlucht boeken, een echte last minute en wegwezen zonder iedere keer weer voor het visum zorgen.
Ook is het dan mogelijk om een retourticket te boeken met vertrek van Jakarta en terug vanaf Amsterdam, dat is in de regel voordeliger als andersom
Groetjes,
Jan
Malang

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De Indonesische ambassade in den Haag is lekker bezig, ze hebben schijnbaar de slogan van onze schattige belastingdienst over genomen "Leuker kunnen we het niet maken"
Waar je vroeger pakweg 4 A viertjes met de hand in moest vullen hebben ze nu één formulier, je zou zeggen geweldig.
Uitdraaien invullen en weg wezen, vervolgens het machtigings formulier uitdraaien in vullen en schoon is uw kunstgebit.
Nee dus.
Alles online invullen en printen, niets mag meer handgeschreven zijn, wel erg leuk dat ze als ze wat veranderen het even aangeven wat er veranderd is Emoticon: Angry
Dus vandaag wederom de aanvraag formulieren ingevuld online en uitgedraaid, want de handgeschreven formulieren worden niet meer geaccepteerd Emoticon: Nooo
Gescanned en op gestuurd, tevens de orginele voor de zekerheid ook maar naar de visumdienst gestuurd, voor het geval dat de mierenneuker die daar nu volgens de visumdienst zit ook een uitgeprinte aanvraag niet accepteerd Emoticon: Yummie!

Volgende vraag wordt dan accepteert dat stuk ongeluk de KTP van mijn sponsor die 3 augustus verlopen is, tja dat ik voor mijn eerst volgende verlenging 24 augustus een geldige KTP moet overleggen zou hij uit het oog kunnen verliezen en de boel gewoon van uit zijn machtpositie kan weigeren Emoticon: Frustrated

De visumdienst is niet de eerste de beste, geweldige service, hun centjes dubbel en dwars waard, maar die beginnen nu ook een beetje hopeloos gevoel te ontwikkelen over hoe die gasbakken van de Indonesische ambassade op het ogenblik het toerisme trachten te frustreren. Emoticon: Angry

Krijg ik nu nog een keer mijn formulieren terug dan kunnen ze hier afdarren, dan neem ik een twee maanden visum, en voor dat die afgelopen is ga ik naar Singapore voor een Soc. Bud, om 10 uur in de ochtend je gegevens geven aan de agent en het formulier tekenen en in de middag om 4 uur de boel ophalen. Emoticon: Confused

paulana
User
spacer line

Ik begrijp je ergernis heel goed Malam, maar iedere keer naar Singapore..kost ook geld. Emoticon: Stupid

Je zal het maar vergeten , ziek zijn of er zijn feestdagen en de boel is gesloten.! Emoticon: Frustrated

Om Swastiastu

SanderBali
User
spacer line

On 06-06-2011 16:30 Malam wrote:
De Indonesische ambassade in den Haag is lekker bezig, ze hebben schijnbaar de slogan van onze schattige belastingdienst over genomen "Leuker kunnen we het niet maken"
Waar je vroeger pakweg 4 A viertjes met de hand in moest vullen hebben ze nu één formulier, je zou zeggen geweldig.
Uitdraaien invullen en weg wezen, vervolgens het machtigings formulier uitdraaien in vullen en schoon is uw kunstgebit.
Nee dus.
Alles online invullen en printen, niets mag meer handgeschreven zijn, wel erg leuk dat ze als ze wat veranderen het even aangeven wat er veranderd is Emoticon: Angry
Dus vandaag wederom de aanvraag formulieren ingevuld online en uitgedraaid, want de handgeschreven formulieren worden niet meer geaccepteerd Emoticon: Nooo
Gescanned en op gestuurd, tevens de orginele voor de zekerheid ook maar naar de visumdienst gestuurd, voor het geval dat de mierenneuker die daar nu volgens de visumdienst zit ook een uitgeprinte aanvraag niet accepteerd Emoticon: Yummie!

Volgende vraag wordt dan accepteert dat stuk ongeluk de KTP van mijn sponsor die 3 augustus verlopen is, tja dat ik voor mijn eerst volgende verlenging 24 augustus een geldige KTP moet overleggen zou hij uit het oog kunnen verliezen en de boel gewoon van uit zijn machtpositie kan weigeren Emoticon: Frustrated

De visumdienst is niet de eerste de beste, geweldige service, hun centjes dubbel en dwars waard, maar die beginnen nu ook een beetje hopeloos gevoel te ontwikkelen over hoe die gasbakken van de Indonesische ambassade op het ogenblik het toerisme trachten te frustreren. Emoticon: Angry

Krijg ik nu nog een keer mijn formulieren terug dan kunnen ze hier afdarren, dan neem ik een twee maanden visum, en voor dat die afgelopen is ga ik naar Singapore voor een Soc. Bud, om 10 uur in de ochtend je gegevens geven aan de agent en het formulier tekenen en in de middag om 4 uur de boel ophalen. Emoticon: Confused

Malam,
Laar ze toch lekker de pleuris krijgen daar in Den Haag.
Gewoon naar Singapore, kan je gelijk boodschappen doen (moet ook gebeuren toch).

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hahaha , ya Sander dat is ook duidelijk het geen wat ik ga doen

Milani
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Simpati. Is het goedkoper Jakarta-Amsterdam -- Denpasar - Amsterdam dan van Amsterdam- Indonesia te vliegen?

Heb je tips voor ons. Misschien niet verkeerd om dan nu een enkeltje Denpasar te nemen. Wij vertrekken weer de eerste week van augustus vanuit Amsterdam.

Moeten weer op tijd binnen zijn voor de KITAS Emoticon: Party!

simpati
User
spacer line

Beste Milani,
Ik was eigenlijk van plan om dit jaar naar Nederland te gaan en heb toen wat vluchten uitgezocht, het verschil is best groot, in Azië betaal je zo ongeveer het bedrag in USD als in Europa in Euro's.
Kijk eens op: http://www.garuda-indonesia.co(...)stic/from/ALL/to/ALL
Ook bij MAS en Singapore Airlines scheelde het ook bijhoorlijk.
De Indonesische site onze nationale trots is te vinden op:
http://www.klm.com/travel/id_en/index.htm
Heb je de mogelijkheid om via Bangkok te vliegen zijn er veel mogelijkheden, kijk eens op:
http://www.bmair.nl/Vliegticke(...)-Tickets-Bangkok.htm
De aanbiedingen van Air Berlin mogen er zijn, zeker voor mij is Dusseldorf veel gemakkelijker als Schiphol.
Een vlucht van Den Pasar naar Bangkok is soms erg voordelig te boeken bij Air Asia.
Uiteraard is het erg belangrijk om niet in het hoogseizoen te vliegen.

Misschien niet verkeerd om dan nu een enkeltje Denpasar te nemen.
Voor het KITAS geen probleem, voor de prijs van een ticket niet altijd gunstig.

Moeten weer op tijd binnen zijn voor de KITAS
De Re-entry-permit niet vergeten!
Succes,
Jan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Lang gewacht, stil gezwegen, niet verwacht, toch gekregen.
Onze visa liggen klaar op het kantoor van de visumdienst, stevig wat problemen gehad door de vernieuwde procedure, de formulieren die ingevuld moeten worden zijn beperkt tot twee.
Één aanvraag formulier en een verklaring dat de visumdienst het uit mag voeren.
Er gingen allerlei dingen fout, deels door de slechte voorlichting t.a.v. de nieuwe procedure en deels omdat ik de richtlijnen van de visumdienst t.a.v. de verklaring niet goed had gelezen.
De kosten van de visumdienst zijn 40 Euro per persoon dat is het dik waard, geweldige service.

Enkele tips:
Visumaanvraag moet online worden ingevuld (mag niet meer met de hand)
Ook de verklaring kan online worden ingevuld (hoeft niet)
Let op dat de handtekeningen goed overeenkomen met die in het paspoort staan.
Let op de eind datum van de KTP sponsor.
Inkomensgegevens niet meer nodig.
Polis reisverzekering voor boven de 60 jr ook niet meer nodig.
Wel kopie vliegticket/resevering.

pierre
User
spacer line

Eind goed, al goed Malam
Kunnen jullie zorgeloos weer aan de reis beginnen.

spacer line  

Ik heb een social budaya visum,en moet voor 31 juli naar Singapore om een nieuw visa aan te vragen.
Ik wil dit in 1 dag doen.
Nu zal het ongetwijfeld ergens op dit forum te vinden zijn,maar kan iemand mij even aan een goede (goedkope) agent helpen in Singapore?
Alvast bedankt.

Peneda Bali

simpati
User
spacer line

Beste Peneda Bali,
Je hoeft niet ver te zoeken op dit forum om zo'n agent te vinden, bij dit topic geef ik al de link naar zo'n agent, die vroeg mij in Oktober 2010 SGD 260, all in.
Aan jou of je dit goedkoop genoeg is.
Of dit binnen één dag kan zal er veel aan liggen om welke tijd je in Singapore aankomt en weer wil vertrekken.
Succes,
Jan

peneda
User
spacer line

Hartstikke bedankt Jan,alleen zie ik zo snel niet waar die link staat Emoticon: Smile
eigenlijk moesten ze het gewoon hier op Bali verlengen voor 2 juta of zo,konden ze nog wat verdienen ook.
Ik had in 2009 ook een kitas.maar moest toen met spoed naar
NL voor een operatie, en moest hier nog even 5 juta vertrekbelasting betalen,dus daar schiet ik ook niets mee op.

Salam
Peter

simpati
User
spacer line

peneda
User
spacer line

Sorry,ik heb hem,Hana express had er overheen gekeken Emoticon: Blush

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,454,802 topic views - 239,806 posts - 13,723 topics - 32,148 members - last post @ 12-07-2020 16:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,096,317 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com