indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

rama
User
User icon of rama
spacer line

Hallo Forumleden,
Kan er iemand mij vertellen waarom je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn na terugkeer uit Indonesie.
Ik ga dit jaar in sept. naar Bali. Ik keer weer terug naar NL in okt.
Mijn paspoort is geldig tot januari 2012.
Nu is mij verteld dat ik een nieuw paspoort moet aanschaffen omdat mijn huidige paspoort niet lang genoeg geldig is na terugkeer.
Is dit werkelijk zo en zou de douane in Den pasar hier moeite mee hebbenals mijn paspoort nog maar 4 maanden geldig is??
Wie weet hier iets over te vertellen ?

Bij voorbaat dank

www.ramahomestay.com

paulana
User
spacer line

Jan helaas is dat zo , zelf moest ik in 2000 mijn paspoort een jaar vroeger verlengen.
Nu woon ik op Bali maar ook tijdens onze kitas jaren was die regel van toepassing.
Met KITAP permanente verblijfsvergunning heb ik meer ruimte,

Ze zijn wel streng wat dat aangaat neem geen risico's.

Groet Paulana

Om Swastiastu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je paspoort moet nog zes maanden geldig zijn bij binnenkomst voor zover ik weet, niet bij vertrek.

Als je in september naar Bali gaat, is dit minder als 6 maanden en dien je dus voor je vertrek een nieuw paspoort te halen. Hier controleren ze op en het is al eerder reden geweest om mensen terug te sturen. Denk dus niet dat je 45 euro (?) uitspaart, want dat kan je je vakantie kosten als er iemand in een oplettende bui is.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ik ga medio juni naar indonesie, en keer medio juli weer terug. Mijn paspoort verloopt 3 januari. Als ik het goed begrijp, is dat geen probleem, aangezien het paspoort bij binnenkomst nog meer dan 6 maanden geldig is. Bij vertrek is dat echter niet het geval, dan is het dus minder dan 6 maanden geldig. Maar ik wil uiteraard geen risico lopen. Aankomst en vertrekplaats is Solo.

FAR FROM THE MADDING CROWD

paulana
User
spacer line

Geen risico nemen dat zou zonde zijn Jupje Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ga dus het paspoort vernieuwen. Blijf op de terugreis nog 2 dagen in Kuala Lumpur.
In MaleisiŽ dient het paspoort bij vertrek nog 6 maanden geldig te zijn, vandaar.

rama
User
User icon of rama
spacer line

Ja ...oke, maar waarom is dit nu eigenlijk ?
Wat voor voordeel heeft RI hier nu aan ?
Welke theorie kan hier achter zitten ?
Allemaal vragen waar ik eigenlijk benieuwd naar ben
Je kan dan wel zeggen "Ja.............dat is gewoon zo", maar dat is te makkelijk denk ik.
Er zal toch wel een reden zijn ?

www.ramahomestay.com

paulana
User
spacer line

Mij is verteld destijds dat het tegen illegaliteit zou zijn Emoticon: Confused Maleisie heeft dat ook las ik voorheen, maar bij binnenkomst krijg je een stempel voor 6 maanden in Kuala Lumpur

Om Swastiastu

senior
User
User icon of senior
spacer line

Geen idee wat er eigenlijk de reden voor is. Nooit naar een antwoord hierop gezocht. Meerdere landen hanteren deze regel. ook bv Thailand, Vietnam, Laos en nog meer.

hati hati, pelan pelan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

De reden voor Indonesie is wel verklaarbaar. Men kan naar Indonesie met een Sosial Budaya dat 60 dagen geldig is en en daarna elke maand verlengd kan worden tot maximaal 6 maanden. Misschien hebben andere landen in de regio ook een dergelijke regeling of misschien is het een regeling door ASEAN bedacht. Het is ook een gebied waar veel jonge reizigers backpackers lang verblijven en het wellicht gemakkelijk is om hierin een lijn te trekken om geen verwarring te scheppen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

rama
User
User icon of rama
spacer line

Een paspoort is er toch om je als buitenlander in een land te kunnen identificeren.
De geldigheidsduur van een paspoort is in ieder land verschillend. Dit vooral om bij te kunnen houden als er veranderingen zijn in je persoonlijke levensomstandigheden of je persoonlijke uiterlijk.
Als je toch naar een land reist met een GELDIG paspoort kun je aan al de bovenstaande bepalingen voldoen.
Kan een land dat je bezoekt dan toch nog verplichtingen opleggen als je voldoet aan de bepalingen van een land waar je ingezetene bent ?
Het logische antwoord is natuurlijk Ja, want als je hier niet aan wilt voldoen dan moet je dit land niet bezoeken. Maar waar houden de bepalingen op ??
Kan een land je verplichten om met een hagel nieuw paspoort te reizen dat minstens 2,3,4 of misschien nog wel 5 jaar geldig moet zijn. ?
Kijk natuurlijk zal ik wel een nieuw paspoort gaan halen ( kost overigens 52,50 euro), maar vindt het nog steeds raar dat een land zomaar aan de geldigheidsduur van een paspoort kan tornen

www.ramahomestay.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind het niet zo raar. Ondanks dat iemands intentie is om een maand ergens te verblijven kan dat net zo goed 6 maanden worden zoals in geval van een SosBud voor Indonesie.
De eigenaar van bovenvermeld paspoort gaat half juni naar Indonesie maar een 60 daags visum en met verlengingen zou tot half december in Indonesie verbleven kunnen worden.
Zou het paspoort een maand eerder verlopen dus begin december dan zou in dat geval niet meer met een geldig paspoort uitgereisd worden en zou men maar moeten hopen dat de betreffende persoon het paspoort tijdig laat vernieuwen. Dat je daar als gastland geen gedoe mee wilt hebben snap ik heel goed.

Een land tornt niet aan de geldigheidsduur maar wil ook niet in de problemen komen indien de verlenging niet tijdig gebeurt. Met een verlopen paspoort ben je niemand in welk buitenland dan ook.
Je moet ook geen vergelijking maken met de bepalingen die gelden in het land van uitgifte en met het gastland.

De bepalingen houden over het algemeen op bij 6 maanden na binnenkomst (even uit mijn hoofd, het is een tijd geleden dat ik me actief met reisbureauaangelegenheden bezig hield)
Maar er zijn dingen die nog erger zijn. Ik weet niet hoe het nu is maar een paar jaar geleden moesten reizigers naar Libie niet alleen een paspoort hebben maar dit ook nog eens laten vertalen (beedigd, en gelegaliseerd) in het Frans of Arabisch..... Dan kun je toch maar beter je paspoort wat eerder laten verlengen lijkt me.

Ter geruststelling, ik maak dit al bijna 24 jaar mee en bij bij is geen enkel paspoort tot de uiterste houdbaarheidsdatum meegegaan.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

paulana
User
spacer line

Als het nodig is kan je ook met 2 paspoorten reizen (mijn man) omdat je in een land niet welkom bent als je in een niet bevriend land wil of moet inreizen. Of dat ook voor Nederland geldt //in ieder geval wel voor Duitsland.

.

Om Swastiastu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 06-04-2011 21:59 rama wrote:
Een paspoort is er toch om je als buitenlander in een land te kunnen identificeren.
De geldigheidsduur van een paspoort is in ieder land verschillend. Dit vooral om bij te kunnen houden als er veranderingen zijn in je persoonlijke levensomstandigheden of je persoonlijke uiterlijk.
Als je toch naar een land reist met een GELDIG paspoort kun je aan al de bovenstaande bepalingen voldoen.
Kan een land dat je bezoekt dan toch nog verplichtingen opleggen als je voldoet aan de bepalingen van een land waar je ingezetene bent ?
Het logische antwoord is natuurlijk Ja, want als je hier niet aan wilt voldoen dan moet je dit land niet bezoeken. Maar waar houden de bepalingen op ??
Kan een land je verplichten om met een hagel nieuw paspoort te reizen dat minstens 2,3,4 of misschien nog wel 5 jaar geldig moet zijn. ?
Kijk natuurlijk zal ik wel een nieuw paspoort gaan halen ( kost overigens 52,50 euro), maar vindt het nog steeds raar dat een land zomaar aan de geldigheidsduur van een paspoort kan tornen
Deze regels zijn vrij normaal... er zijn vele gekkere regels, zoals het feit dat mensen met een geldig Amerikaans paspoort Libie helemaal niet binnen mochten/mogen komen omdat een of andere maffe idioot die zichzelf president noemt vind dat het zo hoort.

Die periode van zes maanden wordt door meer landen gehanteerd en is voornamelijk gericht om illegaliteit en problemen met het paspoort in het buitenland te voorkomen. Stel er zijn geen regels, je kijkt hierop dus ook wellicht niet bewust je paspoort na, 'want dat zal wel goed zijn, is nog lang geldig'. Ben je in het buitenland, blijkt dat deze toch niet zo lang geldig was en dat je paspoort volgende week verloopt.. dan beginnen de problemen pas want de oplossingen zijn dan zeer beperkt. Naar mijn mening is het in eerste instantie bescherming van de reiziger dus.

spacer line  

Yerun ik heb tickets nodig zou je me kunnen bellen?
mijn nr is 082174154995
Airasia heeft promotie tickets maar dat loopt vandaag af anders moet ik een creditcard lenen en da's weer zo'n rompslom.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-04-2011 02:36 Yerun wrote:

[quote removed]
Naar mijn mening is het in eerste instantie bescherming van de reiziger dus.
Ja, dat bedoelde ik dus ook te zeggen.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Dat het paspoort bij binnenkomst van b.v. IndonesiŽ nog 6 maanden geldig moet zijn, snap ik eventueel nog wel, omdat het verblijf eventueel tot maximaal die 6 maanden verlengd kan worden. Dat je paspoort echter nog minimaal 6 maanden geldig dient te zijn bij vertrek uit bepaalde landen terug naar je eigen land, zoals de regel is in b.v. MaleisiŽ, is eigenlijk van de zotte. Je legt je er natuurlijk bij neer, maar toch. Op die manier is de theoretische geldigheid van een paspoort geen 5 jaar, maar in de praktijk minder dan 4,5 jaar, eigenlijk dus ruim 4 jaar. Een futiliteit eigenlijk, maar toch.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-04-2011 08:51 jupje wrote:
Dat het paspoort bij binnenkomst van b.v. IndonesiŽ nog 6 maanden geldig moet zijn, snap ik eventueel nog wel, omdat het verblijf eventueel tot maximaal die 6 maanden verlengd kan worden. Dat je paspoort echter nog minimaal 6 maanden geldig dient te zijn bij vertrek uit bepaalde landen terug naar je eigen land, zoals de regel is in b.v. MaleisiŽ, is eigenlijk van de zotte. Je legt je er natuurlijk bij neer, maar toch. Op die manier is de theoretische geldigheid van een paspoort geen 5 jaar, maar in de praktijk minder dan 4,5 jaar, eigenlijk dus ruim 4 jaar. Een futiliteit eigenlijk, maar toch.
Is dat wel zo? Ik ben zelf vaker in Maleisie geweest maar kan me deze regel niet herinneren. Hieronder geknipt en geplakt van de immigratiesite van Maleisie. Kijk even naar de onderste regel. Ook als je diverse sites bekijkt dan wordt overal gesproken over 6 maanden bij binnenkomst.

Passport or Travel Document

Every person entering Malaysia must possess a valid national Passport or internationally recognized Travel Document valid for travelling to Malaysia.

Any person not in possession of a Passport or Travel Document which is recognized by the Malaysian Government must obtain a Document in lieu of Passport.

Application for the Document in lieu of Passport can be made at any Malaysian Representative Office abroad.

Holders of Travel Documents such as Certificate of Identity, Laisser Passer, Titre de Voyage, Permanent Residence Certificate must ensure that their return ability to the country of origin is assured.

The documents shall be valid, for more than six (6) months from the date of entry.

Wat betreft de geldigheid van je paspoort; niet iedereen reist evenveel en zeker niet intercontinentaal. Ander landen hebben nu eenmaal regels en daar kunnen we het lang over hebben maar dat is nu eenmaal zo.
Je kunt het ook op een andere manier uitleggen; wees blij dat je de mogelijkheid hebt om vaker weg te gaan en als je daarmee 10% verliest op de totale geldigheidsduur kun je dat omrekenen in een verlies (afhankelijk van de gemeente) van 5 tot 7 euro. Is dat echt een probleem?

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Klopt inderdaad, voor MaleisiŽ geldt ook dat bij binnenkomst het paspoort nog minimaal 6 maanden geldig dient te zijn, hoewel sommige bronnen dat anders vermelden. Maakt voor mij ook niet zo veel uit, aangezien ik zaterdags daar aankom, en weer maandags vertrek,
Het is zoals, ik zei inderdaad een futiliteit, maar des te meer een principekwestie.
Vanuit b.v. Engeland dient het paspoort gewoon nog geldig te zijn op de dag van terugkeer, wat me ook het meest logisch lijkt, zodat je je eigen land weer in kunt met een geldig paspoort, om dat dan indien gewenst z.s.m. te vernieuwen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-04-2011 17:14 jupje wrote:
Vanuit b.v. Engeland dient het paspoort gewoon nog geldig te zijn op de dag van terugkeer, wat me ook het meest logisch lijkt, zodat je je eigen land weer in kunt met een geldig paspoort, om dat dan indien gewenst z.s.m. te vernieuwen.
Dit mag misschien zo zijn voor EU-burgers maar zeker niet voor die daarbuiten. Geloof maar niet dat een Indonesier naar Engeland kan gaan met een paspoort dat precies geldig is tot en met de dag van terugkeer.
Bovendien, het feit dat je een land verlaat betekent niet altijd dat je naar je eigen land teruggaat,

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,561,926 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com