indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

lnamstel
User
spacer line

Hallo,

Ik heb als verrassing voor mijn vriendin twee tickets naar Flores geboekt in juli...tja, je moet wat over hebben voor de liefde Emoticon: Wink Om er 2 bijzondere weken van te maken wil ik graag het nodige van te voren uitzoeken en daar heb ik jullie hulp bij nodig Emoticon: Smile

Ik wil graag met mijn vriendin gaan duiken, maar zij heeft nog geen duikbrevet. Welke duikschool in Labuan bajo raad je aan?

Is het nodig om je accommodatie in Labuan bajo te hebben tijdens de cursus? Zo ja, welke accommodatie raad je aan (niet te luxe aub)?

Is het de moeite waard om een paar dagen naar Ruteng te gaan of raad je wat anders aan?

Ik wil graag de reis eindigen met een paar dagen op een romatisch eiland, heeft iemand tips?

Is het nodig gezien de periode om van te voren te boeken?

Alvast bedankt voor jullie moeite en ik zal na terugkomst laten weten hoe het was!

Groeten,
Lucas

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-04-2011 12:09 lnamstel wrote:
Hallo,

Ik heb als verrassing voor mijn vriendin twee tickets naar Flores geboekt in juli...tja, je moet wat over hebben voor de liefde Emoticon: Wink Om er 2 bijzondere weken van te maken wil ik graag het nodige van te voren uitzoeken en daar heb ik jullie hulp bij nodig Emoticon: Smile

Ik wil graag met mijn vriendin gaan duiken, maar zij heeft nog geen duikbrevet. Welke duikschool in Labuan bajo raad je aan?

Is het nodig om je accommodatie in Labuan bajo te hebben tijdens de cursus? Zo ja, welke accommodatie raad je aan (niet te luxe aub)?

Is het de moeite waard om een paar dagen naar Ruteng te gaan of raad je wat anders aan?

Ik wil graag de reis eindigen met een paar dagen op een romatisch eiland, heeft iemand tips?

Is het nodig gezien de periode om van te voren te boeken?

Alvast bedankt voor jullie moeite en ik zal na terugkomst laten weten hoe het was!

Groeten,
Lucas
Twee weken is genoeg tijd om meer van Flores te zien en je doet jezelf tekort om je te beperken tot LB en Ruteng.
Je kunt in een week gemakkelijk van Maumere/Ende naar LB reizen (er zijn zelfs mensen die dat in 4 dagen doen), met bezoek aan Kelimutu en de adatdorpen rond Bajawa. Op weg naar LB kom je vanzelf door Ruteng dat ook de moeite van een overnachting waard is. Van Ruteng naar LB is ongeveer 5 uur rijden. Behalve het duiken is LB natuurlijk ook een goede basis om de komodovaranen (op het eiland Rinca, 2 uur varen van LB) te zien.

Een leuke accommodatie in LB is Gardena ligt midden in het centrum met bungalowtjes tegen de berg gedrapeerd. Hoe hoger je zit hoe mooier het uitzicht over de baai. Wat verder weg ligt het Golo Hilltop hotel met ’s avonds een mooie zonsondergang. Beide hotels vallen zeker niet in de categorie luxe.
Zelf boek ik nooit iets op Flores maar misschien is het voor juli handig om een week van tevoren te bellen.
Een paar dagen romantisch eiland is te boeken via het Gardena hotel op het eiland Seraya. Hier staan alleen wat simpele bungalowtjes en eigenlijk is er alles simpel (zuinig met water, beperkt menu, geen ontvangst voor mobiele telefoon) maar de setting is subliem. Een ander alternatief is het eiland Kanawa en is vergelijkbaar.
Bidadari heeft een super de luxe accommodatie met een super de luxeprijs. De andere twee hebben meer Robinson Crusoe gehalte.
Ik ben zelf ooit op Bidadari en Seraya geweest.

Een andere mogelijkheid is te overnachten in Riung aan de noordkust en dan een paar dagen een boot te charteren om langs de eilanden te varen maar dit zal dan niet aan het einde van jullie reis. Een boot charteren is ook een goed plan als je in LB overnacht
Kijk ook even op onderstaande website waarmee je een goed beeld krijg

http://labuanbajo-flores.com/k(...)sort-labuan-bajo.htm

Je zult geen spijt krijgen van Flores. Ik ben er zelf weer ergens in juni.

TIP:
In Bajawa heb je Restaurant Lucas waar ze heerlijk eten hebben in een gezellige sfeer

Gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pascal.F
User
spacer line

Hallo,
Anne Mieke is de grote kenner van Flores en heeft mij ook goed geholpen voor mijn Flores reis (6 dagen ).
Over het Gardena hotel ben ik niet tevreden omdat ik geboekt had vanuit Bali en ter plaatse was mijn kamer doorverhuurd ( 2 stuks ).
Toen heb ik gelogeerd in het Golo Hilltop hotel en in hotel Pelangi .
Pelangi ligt aan het voetbalveld en heeft zelfs 4 kamers met airco.
Golo Hilltop zou ik zeker nu al boeken want het is druk daar.
Wij hebben zoals boven AM schrijf een boot gehuurd voor ( 2 dagen ) maar je kan ook voor Bv 4 dagen.Op het dek van de boot geslapen waar voor ons ook gekookt werd. Drank en ijs namen we mee van in Labuan bajo zodat we niets tekort kwamen
Zo hebben we Komodo , Rinca , Bidadari en Seraya bezocht .Stel gewoon zelf samen wat je wil en hoelang.
Ik had ook veel vragen over Flores maar als man de luchthaven verlaat staan de gidsen te wachten, en kan het onderhandelen beginnen.
Voor ons was dit stukje Indonesie het mooiste wat we gezien hebben.
Zeker doen.
Deze link link is ook goed
.http://www.floreskomodo.com/index.php

Groeten

lnamstel
User
spacer line

Hallo Anne Mieke en Pascal, bedankt voor jullie tips. Leuk om zelf reisbureau'tje te spelen...volgens mij heb ik m'n roeping gemist Emoticon: Smile Ik mail op dit moment met Ad (Bayview Gardens) en Marij (Divine Diving) over accommodatie en duikcursus. Voor 't eerst dat ik tijdens 't plannen van 'n reis in 't Nederlands kan schrijven. Toch wel erg handig Emoticon: Wink De planning ziet er nu als volgt uit:
12 juli 14.55u Aankomst Labuan bajo
13 juli Start duikcursus
14 juli Duikcursus
15 juli Duikcursus
16 juli Duikcursus
17 juli Binnenland
18 juli Binnenland
19 juli Binnenland
20 juli Binnenland
21 juli Duiken + Komodovaranen
22 juli Aankomst Seraya island of Kanawa island
23 juli Seraya island of Kanawa island
24 juli Seraya island of Kanawa island
25 juli Aankomst Labuan bajo
26 juli 8.30 Vertrek Flores

Jullie zullen je nu waarschijnlijk niet verbazen als ik zeg dat ik van structuur en overzicht houd Emoticon: Puh! Maar ja, voor 't avontuur gaan en zien waar je uitkomt is moeilijk te combineren met de wensen die ik heb...zeker als je in juli gaat reizen...maar ik doe toch 'n poging Emoticon: Yes!
Ik wil nl na de duikcursus ff 'n paar dagen weg van de kust en 't liefst met openbaar vervoer 't binnenland in. Dus maar zien wat je tegenkomt en ervaren hoe de mensen zijn buiten de geplande toeristische activiteiten. Is dat volgens jullie op deze manier te doen of raad je toch wat anders aan.
Daarna zou ik 't liefst nog 'n dag duiken en de komodovaranen zien en onze reis eindigen op 'n romatisch eiland. Mijn vriendin is nl nog maar één keer buiten Europa geweest en heeft nog nooit 'n tropisch eiland gezien. Alleen daarom heb ik al veel voorpret en ben ik benieuwd hoe zij deze reis gaat beleven. Aan jullie de vraag wat jullie zouden kiezen: Seraya of Kanawa island?

Ik vind 't iig leuk dat jullie zo meedenken. Bedankt daarvoor!

Groeten,
Lucas

Pascal.F
User
spacer line

Lucas ,
Over het binnenland weet ik niets want ik ben in de buurt van LB gebleven.
Ik zou voor Seraya island kiezen.De hutjes waren iets beter en er was ook een net restaurantje waar je iets kon eten.
Vis was er alleen voor de gasten die op het eiland logeerde en je moest het van de dag voordien bestellen.
Koraalrif was ook mooi en heel knap zicht van op de huivel achter de hutjes.
kijk een op deze link.

www.floreskomodo.com/index.php

Groeten

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Lucas,

Met 4 dagen het binnenland tussendoor zie je niet wat je kunt zien als je de tijd anders indeelt. De highlights van Flores zijn nog altijd Kelimutu, de omgeving van Bajawa en de komodovaranen.
Met in het oosten te beginnen maak je eerst de trip over het land minimaal 4 dagen/nachten (1 x Moni, 2x Bajawa en 1x Ruteng) (maar 6 of 7 dagen is veel relaxter). Ik heb Flores wat uitgebreider gezien dan de meeste toeristen maar dit is het absolute minimum. Daarna kun je eerst de duikcursus doen in LB en daarna op eigen gelegenheid duiken en dan nog naar een van de eilanden.
Ik heb Kanawa vanaf een afstand (boot) gezien en ben op Seraya geweest. De setting en omgeving van Seraya is heel mooi met turquoise zeewater en veel snorkelplekken waar je naar toe kan lopen of zwemmen of met de boot erop uit.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

lnamstel
User
spacer line

Lastig hoor, al die keuzes Emoticon: Wink Aangezien ik 't duiken en 't romantische eilandje 't belangrijkste vind, zal ik m'n 'ambities' wat betreft 't binnenland wat moet laten varen, vrees ik. Ik vind 't belangrijk dat m'n vriendin de 'stress' van de cursus zo snel mogelijk gehad heeft en dat we onze reis eindigen op 'n idyllisch eilandje, dus heb ik nu bedacht om het binnenland te gieten in 'n 3-daagse trekking in de omgeving van Labuan bajo. Hebben jullie daar misschien tips voor? Ik heb in ieder geval jullie tip van Seraya opgevolgd en ze gemaild, bedankt daarvoor!

Groetjzzz,
Lucas

spacer line  

zie topic 7 weken 8 eilanden..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,820,853 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com