indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Ron en San
User
spacer line

We willen op Bali een aantal tempels gaan bezoeken, maar de keuze is zo groot dat ik jullie wil vragen welke tempels we op Bali echt moeten gaan bezichtigen en waarom?

Ben benieuwd naar jullie reactie(s)!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Kijk maar eens op deze site. Daar staan de bekendste tempels op.

www.bali-lombok.be/bali/tempels.htm

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
User
spacer line

Als je 1 tempel gezien hebt, heb je ze allemaal gezien vind ik.
De Tempels in het noorden zijn niet zo kaal als in het zuiden.

Veel touristen en ook de bevolking gaan naar de "moeder-tempel" Besakih naar men zegt een must , ik weet niet of dat ook voor buitenlanders de moeite waard is.
De Balinese bevolking heeft naar middelen een kleinere of grotere tempel daar, dat is een verplichting voor gezinnen, verder Goa Lawah en de andere "rijks"tempels.
Tana Loth moet mooi zijn , zelf ga ik naar onze dorps tempel (authentiek) als het uitkomt, potong gigi, 3 mnd baby, verjaardag tempel enz,

Denk aan de kleding lange mouwen knieen bedekken en een selendang. beter nog een sarong mee en selendang zonder dit laatste kom je niet in de tempels.
Voor vrouwen als ze menstrueren verboden toegang
Voor iedereen nooit hoger als de priester zitten of staan.

Wil je fotograferen vraag even van tevoren en nooit tijdens een gebed foto,s maken

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

potong gigi?
Uit mijn jeugd weet ik dat het gebeurde bij biggen, ik moest altijd de biggen vangen en de boer deed dan met een biggetangetje (zijkniptang)de scherpe hoektanden weg knippen, dat zal nu waarschijnlijk niet meer mogen omdat het dierenmishandeling is.
Doen ze dat in Bali nog steeds?
Groetjes,
Jan

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Jan,

Het gebeurt nog steeds. Wij hebben nog niet zo lang geleden een dergelijke ceremonie mee gemaakt.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

simpati
User
spacer line

Het gebeurt nog steeds.
Bij biggen? Misschien voordat ze geofferd worden?
Ik weet dat de Balinees een hond voordat die geofferd wordt flink kan laten lijden, bijvoorbeeld door de poten op de rug van zo'n hond te binden.

paulana
User
spacer line

Jan Malang,

Ja dat doen ze hier nog steeds met jonge mensen op weg naar volwassenheid, of die vroeg in het huwelijk treden

Met honden zo gruwelijk: , zelf hebben we 2 Balidoggies 4 en 6.5 jaar laat ik ook niet meer alleen buiten
en 2 aangelopen katten die niet naarbuiten gaan, buurman heeft er al 6 met gif om het leven gebracht. ( buurman is Duitser en gooide de dode katjes over onze muur)

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Hoi Bintang bij biggen ? nooit van gehoord jij bedoelt waarschijnlijk ook jongeren

Om Swastiastu

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Paulana,

Ik heb het niet over biggen gehad, dat was Jan Malang.
Maar dit topic gaat over tempels en niet over biggen e.d.

simpati
User
spacer line

Paulana schrijft:
zelf ga ik naar onze dorps tempel (authentiek) als het uitkomt, potong gigi, 3 mnd baby, verjaaardaag tempel enz,
Dan wordt in nieuwsgierig en ben erg benieuwd wat met potong gigi wordt bedoelt en de mensen die een tempel willen bezoeken misschien ook wel.
Groetjes,
Jan
Malang

SanderBali
User
spacer line

On 24-03-2011 10:40 paulana wrote:
buurman heeft er al 6 met gif om het leven gebracht. ( buurman is Duitser en gooide de dode katjes over onze muur)

Hahaha, dat zijn toestanden die je verwacht ergen in een achterstandswijk in Nederland maar niet op Bali. Op zich ook wel knap dat je in Bali gaat wonen en dan een Duitser als buurman hebt,

paulana
User
spacer line

Op 24-03-2011 11:11 schreef simpati:
Paulana schrijft:
zelf ga ik naar onze dorps tempel (authentiek) als het uitkomt, potong gigi, 3 mnd baby, verjaaardaag tempel enz,
Dan wordt in nieuwsgierig en ben erg benieuwd wat met potong gigi wordt bedoelt en de mensen die een tempel willen bezoeken misschien ook wel.
Groetjes,
Jan
Malang

HalloJan ,

Potong gigi is het afvijlen van de hoektanden bij jonge mensen mv.
het is bedoelt om de rij tanden gelijk te krijgen en heeft een religieuse betekenis:
U zult niet begeren (vleselijke Lusten tijdens upacara ed) en dit wordt oa voor toeristen gedaan=fake maar ook in de div. dorps-tempels vaak tegelijk met andere jonge mensen dan worden kosten gedeeld, zoals ook wel met crematies .

Groet Paulana

Er is toch niets mis mee om te vragen, dat doe ik zelf ook. Recentelijk ook bij Jan en je kan er van leren of een ander beter begrijpen.

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Op 24-03-2011 11:34 schreef SanderBali:

[quote verwijderd]

Hahaha, dat zijn toestanden die je verwacht ergen in een achterstandswijk in Nederland maar niet op Bali. Op zich ook wel knap dat je in Bali gaat wonen en dan een Duitser als buurman hebt,

Dit is OFTOPIC maar ook mjn man is Duitser, jij hebt in Jimbaran alleen inboorlingen als buren die geen tempels bezoeken denk ik of toch wel Emoticon: Confused

Om Swastiastu

mvisscher
User
spacer line

Op 24-03-2011 06:27 schreef Ron en San:
We willen op Bali een aantal tempels gaan bezoeken, maar de keuze is zo groot dat ik jullie wil vragen welke tempels we op Bali echt moeten gaan bezichtigen en waarom?

Ben benieuwd naar jullie reactie(s)!

Wij hebben veel tempels gezien en ik denk dat als je als toerist moet kiezen ik dan voor de Pura Besakih zou gaan.
Tanah Lot ligt mooi, dus als je in de buurt bent kun je er wel heen, maar ik zou er niet speciaal heen reizen, de tempel zelf stelt niet zo heel veel voor.
Goa Lawah, ook wel olifantentempel genoemd vonden wij helemaal niets, zonde van je tijd.
Ulundanu bij Bedugul ligt ook heel mooi, maar ook hiervoor zou ik niet lang reizen, wel weer als je in de buurt zit.
Dat geld natuurlijk voor veel tempels.
Pura Besakih is redelijk goed bereikbaar vanaf Ubud en ook nog te doen vanuit Sanur of vanaf de oostkust.

paulana
User
spacer line

Goa Lawah is geen olfanten-tempel maar er zijn mlljoenen vleermuizen.

Goa Gajah is met olifanten, Tanah Lot bekend om de gestreepte slangen die als heilig worden vereerd. Besakih ontzettend vol en het laatste stuk ben je verplicht een dure ojek te nemen. Ja het is waar je voor kiest het aardigste is geloof ik een gewone dorpstempel zonder hordes touristen maar het normale van alle dag.

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

Beste Paulana,
Na wat jij schrijft is het een stuk duidelijker, als mensen zo'n cermonie willen bezoeken en net als ik al kippevel krijgen als ze het woord tandarts horen moeten ze dat gedeelte zeker niet bekijken.
Groetjes,
Jan

mvisscher
User
spacer line

Op 24-03-2011 12:35 schreef paulana:
Goa Lawah is geen olfanten-tempel maar er zijn mlljoenen vleermuizen.

Goa Gajah is met olifanten, Tanah Lot bekend om de gestreepte slangen die als heilig worden vereerd. Besakih ontzettend vol en het laatste stuk ben je verplicht een dure ojek te nemen. Ja het is waar je voor kiest het aardigste is geloof ik een gewone dorpstempel zonder hordes touristen maar het normale van alle dag.

Oh ja, sorry Paulana ik heb ze door elkaar gehaald.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Offtopic verwijderd, graag ontopic blijven, andere praat kan elders. Bij voorkeur in 'Andere praat'. Emoticon: Wink

paulana
User
spacer line

Op 24-03-2011 12:37 schreef simpati:
Beste Paulana,
Na wat jij schrijft is het een stuk duidelijker, als mensen zon cermonie willen bezoeken en net als ik al kippevel krijgen als ze het woord tandarts horen moeten ze dat gedeelte zeker niet bekijken.
Groetjes,
Jan

Nee is niet echt leuk Jan, het wordt door een priester gedaan en doet ontzettend pijn vertelden ze ons.

Om Swastiastu

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Tanah Lot

Ze zouden een dam om de tempel leggen tegen afslijten van de rots(tempel).
Is dat reeds gebeurd?

Shalom

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Bokito,

Wij waren zo'n 10 jaar geleden bij Tanah Lot. Vanaf de wal liep een grote stalen steiger de zee in. Daarover reden betonwagens, die beton in een stalen bekisting stortten. Er werd me verteld dat een Japans bedrijf bezig was met het maken van een zeewering onder water om te voorkomen dat de rots waarop de tempel staat op den duur af zou brokkelen.

tu-bagus
User
spacer line

Hoi Ron en San,

Persoonlijk vind ik Bedugul wel een mooi tempel. Ligt aan een groot meer, waar je eventueel de temple kunt zien/fotograferen vanaf het water. Ook een leuke rit daarna toe met mooie uitzichten.
Bij Bedugul ligt ook nog een grote botanische tuin. Helaas moet ik er voor terug omdat het er erg regende die dag. Maar wat ik zag was mooi daar.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

'vroeger' (inmiddels 12 jaar geleden alweer dat ik er voor het eerst was) lag de tempel van Bedugul geheel in het water, tegenwoordig is dat niet meer het geval geloof ik, het waterniveau in het meer is aanmerkelijk later dan eerder het geval was.

Of het de mooiste tempel is weet ik niet, maar als ik mocht kiezen niet naar een tempel te gaan, dan zou ik naar het waterpaleis van Tirtagangga gaan, zeker na een frisse regenbui is het daar ronduit zalig wandelen.

paulana
User
spacer line

Absoluut waar, dat zou ook onze keus zijn Tirtagangga of Ujung.

Om Swastiastu

spacer line  

Ik ben zoveel tempels tegengekomen en de 2 mooiste was de tempel met 3 Hindoestaans Moslim en Budhisme, geloven en nog een Hindoestaanse aan de zuidkust niet zo ver van Singarya.

Ook heb ik prachtige moskee's gezien zo eenvoudig en mooi oa de drijvende moskee in Malyasie zie topic 7 weken 8 eilanden .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,436 posts - 13,700 topics - 26,269 members - last post @ 09-12-2019 08:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,558,214 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com