indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bambang
User
spacer line

www.volkskrant.nl/vk/nl/2702/R(...)zie-in-de-maak.dhtml

Tien landen van de Asean nemen deel aan o.a.: Indonesie, Laos, Thailand.
Nog een paar jaartjes wachten.

spacer line  

Laten ze maar meteen die visumplicht afschrappen voor de Nederlanders. Dan is het helemaal makkelijk.

spacer line  

On 23-03-2011 19:32 barimuchtar wrote:
Laten ze maar meteen die visumplicht afschrappen voor de Nederlanders. Dan is het helemaal makkelijk.

PARDON ?
Moeten de Nederlanders een voorkeurspositie krijgen?
Op grond waarvan ?

bisa dicek of makemyday .

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Je hebt gelijk SA,

Die soepele houding heeft Nederland helemaal niet t.a.v. Indonesische burgers. Laat Nederland dan meer eens beginnen met een VOA voor burger uit RI.

Kleine kans dat dit binnen 5 jaar in werking is.

It's only kinky the first time.

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 24-03-2011 03:23 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

PARDON ?
Moeten de Nederlanders een voorkeurspositie krijgen?
Op grond waarvan ?

Op grond van het feit dat er jaarlijks heel veel Nederlanders naar Indonesie op bezoek komen, die met zijn allen een aardig centje opbrengen. Zeg maar kwantumkorting, dus.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zou zo in aanmerking komen voor kwantumkorting maar ik hoef geen korting. Ik betaal gewoon de prijs, als ik maar niet naar Den Haag hoef, of een uur in de rij moet gaan staan....
En nou heb ik het ook nog in mijn hoofd gehaald ergens heen te gaan waar ik surat jalan moet regelen...... Aduh, aduh wat een gedoe.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Op 25-09-2011 17:19 schreef Nemesis:

[quote verwijderd]

Op grond van het feit dat er jaarlijks heel veel Nederlanders naar Indonesie op bezoek komen, die met zijn allen een aardig centje opbrengen. Zeg maar kwantumkorting, dus.

Mwah, we krijgen er ook wat voor terug hŤ ? Voor een bodemprijs; we zitten immers graag voor een dubbeltje op de eerste rang. Of voor een fooi in een paradijs, hoe je het wil noemen.

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Ow ja ontopic : goeie zaak, dit zal de toeristenbranche goed doen !

"Bhinneka Tunggal Ika"

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 25-09-2011 17:39 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Mwah, we krijgen er ook wat voor terug hŤ ? Voor een bodemprijs; we zitten immers graag voor een dubbeltje op de eerste rang. Of voor een fooi in een paradijs, hoe je het wil noemen.

Wat je een fooi in het paradijs noemt....ik geef in 3 of 4 maanden in Azie meer uit dan de overige 8 of 9 maanden in Nederland bij elkaar. Maar 1 visum voor Azie zou wel gemakkelijker zijn.

hati hati, pelan pelan

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Een 30 dagen visum is niet zo'n punt, maar als het langer dan 30 dagen wordt dan levert het vooral veel (onnodig!) gedoe op.

Als Indonesie eens op het goede idee zou komen om aan de grens tevens 60 dagen visa te verkopen (a 40 euro) dan zou ik aanzienlijk mer tevreden zijn over dit land.

Een paradijs zal ik Indonesia nooit noemen. Een vakantieland met fatsoenlijk weer en leuke bezienswaardigheden, maar een paradijs? Nee, dat is het echt niet.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

spacer line  

Op 25-09-2011 17:45 schreef senior:

[quote verwijderd]

Wat je een fooi in het paradijs noemt....ik geef in 3 of 4 maanden in Azie meer uit dan de overige 8 of 9 maanden in Nederland bij elkaar. Maar 1 visum voor Azie zou wel gemakkelijker zijn.

Wat ik ermee wil zeggen is dat we daar niet heengaan voor de ontwikkelingshulp. Dat de IndonesiŽr blij mag zijn voor het toerisme geld is iets anders dan dat ze ons er dankbaar voor zouden moeten zijn. Immers wij (de toerist) geven alleen geld uit als het het ons waard is.
Wij hebben die korting niet nodig, al is het wel iets typisch Nederlands om er gelijk over te beginnen als iets efficienter wordt (nofi).

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Toerist wat is dat!, dat kennen ze daar niet.
Ze hebben gewoon geen weet van hoe ze daarmee moeten omgaan.
Zelfs het bureau van toerisme kwakkelt maar aan.
Neen niet hun zorg de zorg is hoe ze zelf hun pocket kunnen vullen.......... Emoticon: Wink Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Op 25-09-2011 19:50 schreef zieleffe:

Neen niet hun zorg de zorg is hoe ze zelf hun pocket kunnen vullen.......... Emoticon: Wink Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Dat is volgens mij overal op wereld zo ? Ik wijs een Duitser ook de verkeerde kant op en als de bussen met Duitsers hier aankomen langs de kust gaan de prijzen aan de tap ook omhoog ?

"Bhinneka Tunggal Ika"

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Duitsers hebben geen visum nodig om hier te komen... Emoticon: Yummie!

En aan de kust zien ze hen graag komen.... Emoticon: Party!

spacer line  

Klopt geen visum, maar waarom zien we ze graag komen ? Omdat het een zak geld is en ze weer weggaan.
Emoticon: Wink .

"Bhinneka Tunggal Ika"

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 25-09-2011 21:07 Macan Belanda wrote:
Klopt geen visum, maar waarom zien we ze graag komen ? Omdat het een zak geld is en ze weer weggaan.
Emoticon: Wink .
Klopt. Maar is deze omschrijving ook niet van toepassing op toeristen die Indonesie bezoeken? Emoticon: Confused

spacer line  

Op 25-09-2011 21:51 schreef Nemesis:

[quote verwijderd]
Klopt. Maar is deze omschrijving ook niet van toepassing op toeristen die Indonesie bezoeken? Emoticon: Confused

Daarom haal ik het toch aan ? Het was een reactie op de post van Zieleffe, die zei dat het de IndonesiŽr alleen maar om geld draait in het toerisme. Newsflash : alles draait om geld, bijna overal.

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 25-09-2011 21:51 Nemesis wrote:

[quote removed]
On 25-09-2011 22:14 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Daarom haal ik het toch aan ? Het was een reactie op de post van Zieleffe, die zei dat het de IndonesiŽr alleen maar om geld draait in het toerisme. Newsflash : alles draait om geld, bijna overal.

Klopt je ziet het overal in de wereld en je ziet hoe de toestand nu is Biljarden schulden gemaakt door lieden die alleen naar geld keken en graaide zo veel als ze konden.
Het bewust zijn in normen, kent men niet in IndonesiŽ, Hotel scholen heb ik nooit van gehoord, zal Om Sid wel weten.
Scholen waarin ze worden bijgespijkerd, op hoe te werken met buitenlanders of toeristen, hoor je niets van.
Academische scholen, met de bijbel of de koran in hun hand, dat is er genoeg, maar daar kom je niet ver mee.
Investeren in de toekomst is je voorbereiden op aanpassingen op wereld niveau.

Maar ťťn visum voor heel AziŽ is wel gemakkelijk zoals wij de Schengenlanden kennen . Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-09-2011 22:33 zieleffe wrote: Hotel scholen heb ik nooit van gehoord, zal Om Sid wel weten.
Scholen waarin ze worden bijgespijkerd, op hoe te werken met buitenlanders of toeristen, hoor je niets van.
Ze zijn er wel maar alleen degene op Bali heeft enige kwaliteit. Jaren geleden eens gevraagd gastlessen te geven op een Akademi Pariwisata . Na confrontaties met enkele leerlingen er maar vanaf gezien. Dan zal men eerst de hele opleiding moeten omgooien. Er wordt onderwezen hoe de gemiddelde Indonesier toerisme ziet, maar geen enkele les in hoe de buitenlandse toerist moet worden benaderd en behandeld; daar heeft men geen weet (of wil het niet weten) van: de hele wereld wordt beschouwd als denkende en levende als een Indonesier.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 26-09-2011 05:00 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ze zijn er wel maar alleen degene op Bali heeft enige kwaliteit. Jaren geleden eens gevraagd gastlessen te geven op een Akademi Pariwisata . Na confrontaties met enkele leerlingen er maar vanaf gezien. Dan zal men eerst de hele opleiding moeten omgooien. Er wordt onderwezen hoe de gemiddelde Indonesier toerisme ziet, maar geen enkele les in hoe de buitenlandse toerist moet worden benaderd en behandeld; daar heeft men geen weet (of wil het niet weten) van: de hele wereld wordt beschouwd als denkende en levende als een Indonesier .
Leuk is dat waandenkbeeld, zeker als men voor het eerst poogt naar het buitenland af te reizen. "Paspoort? Ik wil alleen maar naar Singapore!" heb ik eens iemand horen zeggen, en volgens mij was dat vanuit die Indonesische persoon gezien nog niet eens een achterlijke vraag, want Singapore is vanuit Jakarta veel dichterbij dan Jayapura inderdaad.

spacer line  

On 26-09-2011 05:00 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ze zijn er wel maar alleen degene op Bali heeft enige kwaliteit. Jaren geleden eens gevraagd gastlessen te geven op een Akademi Pariwisata .

Ziel , tig jaar geleden had ik een nicht ( dochter van de jongere broer van mijn ibu) die de "hotel school" had gedaan. Ze had gekregen bij Hotel Indonesia , hoe het verder ging weet ik niet .

Ik neem aan dat ze nu redelijk op "peil" ( tuurlijk zijn er gradaties) zijn , dacht dat een meisje bij Aryaduta vertelde dat ze Sarjana is .
Haar Engels is vloeibaar , dacht dat ze ook Frans ken . Mss een taal die op Frans leek, omdat ik geen Fransosis ken.

Ik had ooit internet kontakt gehad met iemand van een Akademi Parawisata uit Jakarta , had mij gevraagd om een spreekbeurt (omong kosongen) te geven.

WAH, OmSid die zijn lolverhal(en) pertellen .
Gelukkig ken ik mijn beperkingen.

bisa dicek of makemyday .

ericvdh
User
User icon of ericvdh
spacer line

ik ga reeds verschillende jaren regelmatig naar Indonesie ( Samosir heaven on earth ) kleine opmerking , ik vertrek steeds met een visum van 60 dagen , aangevraagd in de belgische ambassade. Klein minpuntje ,vorig jaar in Bukitingi een verlenging voor 30 dagen duurde 7 dagen wachttijd . Dus tijd genoeg om veeeeeel te bezichtigen !!!!! Je moet het positief bekijken . En ja ik had ook een sponsor ( Immigratie zonder sponsor , ik weet niet of ik het alleen zou aankunnen )
Dit jaar denk ik na 2 maand het land te verlaten , en terug een visa on arrivel te bekomen , Of eens rondkijken wat een "verlenging kost in Denpassar ???

In elk geval Indonesie is en blijft mijn uitverkoren reisbestemming

eric

simpati
User
spacer line

Beste Eric,
Off Topic
picasaweb.google.com/108479392441362831406
Prachtig foto album, mag je best bij jou Signature zetten.

On Topic
Met ņir Asia kan je goedkoop vluchten naar bijvoorbeeld Penang of Kuala Lumpur boeken om even IndonesiŽ te verlaten om daar een nieuw visa aan te vragen.
De Indonesische ambassade in Penang is echt klant vriendelijk.
Als Samosir jou heaven on earth is zo'n vlucht niet eens zo ver vanaf Medan, minpunt is wel weer de imigrasi op de luchthaven Polonia in Medan.
Horas!
Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,424,102 topic views - 228,693 posts - 13,635 topics - 19,561 members - last post @ 16-10-2018 19:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,693,747 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com