indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

majomi
User
spacer line

KITAP, heb nu al 3 jaar een KITAS en ga mijn 4de jaar in. Betekent dit dat ik na mijn 5e KITAS een KITAP kan aanvragen?
m.a.w. 5 jaar lang een KITAS en daarna een KITAP aanvragen.
Ben nu 47 jaar. mijn Nederlandse vrouw 43 jaar en beiden leven we al 3 jaar op Bali met KITAS.
Wie kan mij antwoorden............BVD.

spacer line  

Inderdaad, eerst 5x een KITAS en dan een procedure starten voor de aanvraag van een KITAP.

If you have nothing to loose, you can risk everything

majomi
User
spacer line

Als ik het goed begrijp kun je na 5 jaar KITAS een KITAP aanvragen, ook al ben je dan nog geen 55 jaar?

majomi
User
spacer line

On 06-12-2011 21:15 majomi wrote:
Als ik het goed begrijp kun je na 5 jaar KITAS een KITAP aanvragen, ook al ben je dan nog geen 55 jaar?

spacer line  

Inderdaad, je leeftijd is niet belangrijk. Het gaat erom dat je 5 jaar (aaneengesloten) een KITAS hebt gehad.

Als je 55 of ouder bent kun je een senioren-visum (LANSIA) aanvragen, maar da's een andere procedure met (natuurlijk) andere voorwaarden en eisen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

majomi
User
spacer line

Dank je voor je reactie. Alles helemaal duidelijk.

vjwigbali
User
spacer line

Hallo frank.mirani, via welk bureau en waar heb je die KITAP voor elkaar gekregen? Ben zelf begin volgend jaar zover...
Bedankt, Ronald

accid
User
User icon of accid
spacer line

Normaal was een kitas 12 maanden geldig, nu is dat nog maar 6 maanden. Is dat bekend bij de forum leden?

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Milani
User
spacer line

Denk echt dat je je vergist Accid.

accid
User
User icon of accid
spacer line

Ik dacht hetzelfde maar heb het uit eerste hand van iemand die de trip naar Singapore heeft gemaakt en zelf ook zo verrast was.
Misschien dat er anderen zijn op dit forum die hetzelfde mee gaan maken of meegemaakt hebben of er vaak mee te maken hebben en daardoor deskundig zijn.
.
Ik ben het niet.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

aku18
User
User icon of aku18
spacer line

Hallo kan iemand mij info geven het gaat om het volgende kun je direckt een kitas aanvragen als je getrouwd bent ..

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Twee jaar geduld a.u.b.

MAD

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 29-02-2012 05:04 aku18 wrote:
Hallo kan iemand mij info geven het gaat om het volgende kun je direckt een kitas aanvragen als je getrouwd bent ..

Kitas, ja! Kitap zul je eerst 2 jaar getrouwd moeten zijn.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 10-12-2011 06:09 accid wrote:
Normaal was een kitas 12 maanden geldig, nu is dat nog maar 6 maanden. Is dat bekend bij de forum leden?
Ligt eraan, als je een 6-maanden KITAS aanvraagt, dan krijg je er 1 van zes maanden. een 'normaal' (meest uitgegeven) KITAS is 12 maanden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 29-02-2012 05:04 aku18 wrote:
Ja je kunt direct nadat je huwelijk officieel is het KITAS-proces in gang zetten. Ik had de mijne binnen 4 maanden, maar deed het rustig want had nog een geldig visum, het kan veel sneller.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 29-02-2012 05:07 Pak Pupyes wrote:
Twee jaar geduld a.u.b.
Da's voor een KITAP, maar dan moet je eerst twee jaar een KITAS hebben, aaneengesloten.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 01-03-2012 05:08 Yerun wrote:

[quote removed]
Da's voor een KITAP, maar dan moet je eerst twee jaar een KITAS hebben, aaneengesloten.

Dat is niet geheel noodzakelijk, zolang je 2 jaar getrouwd bent schijn gedurende je 1e KITAS al een conversie naar KITAP aan te kunnen gaan volgens de regels. Je moet alleen nog wel in staat zijn om een enigzins competente ambtenaar te vinden die het allemaal snapt Emoticon: Blush

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 01-03-2012 09:24 _Jarno_ wrote:

[quote removed]

Dat is niet geheel noodzakelijk, zolang je 2 jaar getrouwd bent schijn gedurende je 1e KITAS al een conversie naar KITAP aan te kunnen gaan volgens de regels. Je moet alleen nog wel in staat zijn om een enigzins competente ambtenaar te vinden die het allemaal snapt Emoticon: Blush
ah, okay, wist ik niet zeker. Maar die ambtenaar moet je wel kunnen vinden, zolang je maar een kopietje van de huidige wetgeving meeneemt dan.

TinusM
User
spacer line

Hallo allemaal. Als nieuwe bezoeker, maar al wat langer volger van bepaalde onderwerpen, valt het mij op dat er nogal gegoocheld wordt met de bedragen die men kwijt is voor een bepaald visum. Hangt dat af van het gebied waar men woont, de mate van corruptiebetalingen of de gewone ontwetendheid van de mensen van immigratie die je helpen en er maar een slag naar slaan?
Wie kan nu echt zeggen wat de normale gangbare prijzen zijn van KITAS (1 jaar) of KITAP (5 jaar) en de (eventueel afzonderlijke Multiple Entrees) die daarbij horen? Dat wordt hier echt niet duidelijk en omdat ik er spoedig mee te maken ga krijgen zou ik dat wel graag weten.
Een verschil van 30 jt tot 10 jt voor hetzelfde lijkt me nogal onlogisch.

Can't stop laughing out loud!

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

De prijzen voor de verschillende visa zijn overal hetzelfde, kan eens 10.000 rp verschil in zitten voor een blauw mapje of een kopietje. De grote prijsverschillen komen voor bij mensen die het laten regelen door een agent of van plan zijn de ambtenaar om te kopen om het proces spoediger te laten verlopen.
Wij (mijn vrouw en ik) hebben vorig jaar zelf mijn KITAS geregeld, op zich redelijk makkelijk het kost je alleen wel 5 keer een dag om van instantie naar instantie te gaan. Vond trouwens de "jongere" ambtenaren bij de Immigrasi in Jaksel bijzonder hulpzaam.

TinusM
User
spacer line

Maar wat zijn de prijzen dan?

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 02-03-2012 00:25 TinusM wrote: Maar wat zijn de prijzen dan?

True Cost of KITAS Visa

MAD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-03-2012 17:31 _Jarno_ wrote: .......op zich redelijk makkelijk het kost je alleen wel 5 keer een dag om van instantie naar instantie te gaan. Vond trouwens de "jongere" ambtenaren bij de Immigrasi in Jaksel bijzonder hulpzaam.
Hangt er vanaf wat je makkelijk vindt. Men moet zich wel 5 weggegooide werkdagen kunnen permitteren anders kost het uiteindelijk veel en veel meer (verlies van werkdagen).

TinusM
User
spacer line

Dank aan Pak Pupyes. Daar kun je wat mee.
Wel eventjes wat anders dan 30 miljoen!

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 02-03-2012 02:59 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Hangt er vanaf wat je makkelijk vindt. Men moet zich wel 5 weggegooide werkdagen kunnen permitteren anders kost het uiteindelijk veel en veel meer (verlies van werkdagen).

Vrije tijd was in mijn geval geen probleem dus dan is het uitstekend zelf te doen. 5 weggegooide werkdagen zou zelfs niet kunnen want volgens mij mag je officieel niet aan het werk zonder het papiertje Emoticon: Smile Maar ik begrijp wat je bedoelt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,320 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 14:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,134,645 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com