indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Indoboy20
User
spacer line

Nog bedankt voor de reactie bambang en natuurlijk de rest ook. Ik heb nog een vraagje, stel ik word warga belanda, en over een jaar over 20 heb ik genoeg bij elkaar gespaard. Is het dan mogelijk om terug te gaan naar WNI, is er een regeling die een ex- WNI kan gebruiken om makkelijker je oude WNI terug te krijgen dan iemand die nooit een WNI is geweest?

Ik zou het waarderen als iemand hier iets meer over weet, Surya Atmadja weet dat vast wel? Ik had ergens gelezen dat het makkelijker ging maar de specifieke wetgeving die hier van toepassing is kan ik niet vinden.

Wel is het zo dat ik nog nooit in Indonesië heb gewoond, dus als een regel daarop terugslaat dan heb ik er vrij weinig aan.

Ik had het ergens op het forum gelezen dat je gemakkelijk later weer terug kon switchen, maar gaarne zou ik de volledige wetgeving willen inzien wat precies de voorwaarden zijn, dus als iemand een link of een quote heeft zou ik dat super vinden.

spacer line  

Hoewel sommige ambtenaren het niet weten is het wel mogelijk .
Ik heb het ooit bij de KBRI gevraagd (Den Haag) , voor mijn zoon .
Was Indonesische staatsbueger( meegegaan met mij) .
Antwoord was NEE , niet mogelijk.
Terwijl het volgens U.U. Kewarga negaraan wel mogelijk is .

Een andere mogelijkheid is om daar eerst als een WNB te verblijven ( op grond van Lansia ),of met een Indonesische trouwen ( ikut istri visa) .
Eerst KITAS , dan Kitap en dan vraag je de Indonesische nationaliteit terug.
De eisen en procedure staan duidelijk beschreven .
Basis is de U.U Keimigrasian en U.U. Kewarganegaraan. .

Wat de toekomst brengt weten we op dit moment niet.

Vraag : , waarom blijf je geen Indonesier ?
Ik ben ook Indonesier gebleven , al meer dan 42 jaar.
Het bevalt mij goed , kan ten alle tijde terug gaan naar mijn kampung&halaman( Jakarta).
Kan "werken" na mijn pensioen , bedrijf openen en de hele wereld rondreizen( tenminste als ik poen heb).

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Of werk vinden of investeren .

paulana
User
spacer line

In wat of wie wilt u investeren Ome Sid,als u (veel) poen heeft... Emoticon: Yeah right!
heb nu kitap als u begrijpt wat ik bedoel Emoticon: Wink

Om Swastiastu

Indoboy20
User
spacer line

On 03-05-2011 09:01 Surya Atmadja wrote:

Vraag : , waarom blijf je geen Indonesier ?
Ik ben ook Indonesier gebleven , al meer dan 42 jaar.
Het bevalt mij goed , kan ten alle tijde terug gaan naar mijn kampung&halaman( Jakarta).
Kan "werken" na mijn pensioen , bedrijf openen en de hele wereld rondreizen( tenminste als ik poen heb).

Ik denk om dezelfde reden als jouw zoon. Ik ben pas 26, nog geen studie afgemaakt, nog geen spaargeld, nog geen 'vaste inkomsten'. Zoals je weet zal de huidige regering steeds meer regels invoeren om mensen die niet de NL nationaliteit bezitten te gaan pesten omdat ze de echte probleemgroep, de NL warga met een Maroc paspoort niet aan kunnen pakken.

Daarom wordt er een zondebok gezocht. Ik moet als niet Nederlander en als niet drager van een EU paspoort meer studiegeld betalen dan die groep, is pas een regel die afgelopen jaar is ingevoerd. Het treft mij dus niet alleen financieel maar ik voel mij in huidige vorm een buitenbeentje.

In Indo ben ik wel de 'raja' als half indo maar als ik geen cent te makken heb dan schiet dat ook niet op.

Dat het altijd goed ging met een verblijfspas zegt niks over de toekomst, die wil ik graag veiligstellen. Ik kan in Indo gaan wonen in een hutje op de berg en sigaretjes gaan verkopen aan mensen maar ik denk niet dat dat echt mijn ding zal zijn. Emoticon: Sadley

Als ik menikah met mijn wni pacar dan heb ik als ik het goed gelezen heb over 5 jaar toch ook rechten in Indo op te werken en te verblijven. Is toch een nieuwe wet, en met een smak duit kan ik als ik echt wil altijd nog kembali naar WNI.

Vooralsnog lijkt het dat WNB meer harga voor mij gaat hebben. Maar natuurlijk sakit hati lepaskan WNI. Maar geen keuze, Indonesia laat geen dua paspor toe.

Mensen die zich kunnen verplaatsen in mijn schoenen zullen het wel snappen. I have no other choice.. Emoticon:

In indonesia, je raakt werkloos, dan heb je letterlijk niks te makanan. Je wordt ziek en je hebt geen medische zorg, dat moet je dan maar langsung uit je kantong betalen. Kijk als je elite bent en een flinke smak geld hebt dan is het prima vertoeven daar.

Ben je een orang biasa of miskin, niks te makken dan is het geen goed idee.

Als je in Indonesia bent geboren dan heb je natuurlijk weinig keuze, ik heb de keuze en ik denk dat mijn keluarga in indo mij wel heel scheef gaat aankijken als ik straks in Indo terecht komt zonder duit of fatsoenlijk diploma. Dan ben ik geen stuiver waard. Dan is het ketawa2 met die anak belasteran.

Als je mij wat meer wil begrijpen Surya Atmadja dan moet je je inleven in je zoon en dan dat projecteren op mijn situatie. Want ik ben natuurlijk wel halfbloed en geboren in een boerengehucht in Brabant en niet in een kampung in Indonesia. Emoticon: I love it

bambang
User
spacer line

Je moet doen wat je gevoel/intuitie je ingeeft. En doe er voordeel mee. Een paspoort is alleen maar een reisdocument. Een papier. Wees niet emotioneel over je staatsburgerschap.

Het is wel mooi dat je officieel een Indonesier bent. Wat heb je eraan? Wat kan Indonesie jou bieden? Als je verkouden bent, en je hebt geen geld, kun je letterlijk dood gaan. De RI overheid gaat jou geen gratis antibiotica geven. Je kunt doodvallen. Niemand treurt om jou als je dood valt.
Denk eerst aan jezelf.

spacer line  

On 03-05-2011 15:08 Indoboy20 wrote:

[quote removed]

Als je mij wat meer wil begrijpen Surya Atmadja dan moet je je inleven in je zoon en dan dat projecteren op mijn situatie. Want ik ben natuurlijk wel halfbloed en geboren in een boerengehucht in Brabant en niet in een kampung in Indonesia. Emoticon: I love it

Ik ga ook niet in jou schoenen verplaatsen.
Ik geef alleen mijn mening / of antwoord op bepaalde vraag.

Jou situatie is anders dan mijn situatie ook van mijn zoon .
Voor mij heeft de Nederlandse nationaliteit/paspoort geen toegevoegde waarde . .
Wordt ik dan plotseling gepromoveerd als ik een Belanda wordt , of krijg ik voorrang of wordt ik gemats in het dagelijkse leven ?.
Vergeet het maar ( ervaring van > 40 jaar).
Met mijn paspoort kan ik overal reizen (mits ik reisgeld heb) en vestigen als ik aan de eisen van de toekomstige migratieland kan voldoen.
Heb ook voor mijn bestaan in Ollanda "hard"moeten werken.
Kreeg niks gratis , ziekenfonds/ sociale lasten moet ik ook betalen .
Ook voor mijn aspirine en pleisters .

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Bambang
Indonesia kan meer bieden aan Indoboy , mits hij ook iets te bieden heeft zoals kennis of geld(investeren).
Zo niet dan kan hij beter in Ollanda blijven , waar je als het moet van de wieg tot de graf "vertroeteld" kan worden.

spacer line  

On 03-05-2011 15:08 Indoboy20 wrote:

[quote removed]

In Indo ben ik wel de 'raja' als half indo
===============================
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. ntwoord :Grappig : wat een verbeelding .

maar als ik geen cent te makken heb dan schiet dat ook niet op.
===================================================
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. ntwoord:
dan kan je je handen laten wapperen .
Als een beetje orang bule kan je mss in een sinetron spelen.

Ik kan in Indo gaan wonen in een hutje op de berg en sigaretjes gaan verkopen aan mensen maar ik denk niet dat dat echt mijn ding zal zijn. Emoticon: Sadley
==========================================
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. ntwoord : Je kan het niet overleven .

Als ik menikah met mijn wni pacar dan heb ik als ik het goed gelezen heb over 5 jaar toch ook rechten in Indo op te werken en te verblijven.
================================================================
Dan ben je afhankelijk van je "Chinese" vriendin/vrouw.
Hun kennende wordt je beschouwd als een klaploper .

Vooralsnog lijkt het dat WNB meer harga voor mij gaat hebben. Maar natuurlijk sakit hati lepaskan WNI. Maar geen keuze, Indonesia laat geen dua paspor toe.
=============================================================
Een nuchtere Nederlander zegt :
Ga je knopen tellen.

Mensen die zich kunnen verplaatsen in mijn schoenen zullen het wel snappen. I have no other choice.. Emoticon: :
======================================
Is het zo ??

In indonesia, je raakt werkloos, dan heb je letterlijk niks te makanan. Je wordt ziek en je hebt geen medische zorg, dat moet je dan maar langsung uit je kantong betalen . Kijk als je elite bent en een flinke smak geld hebt dan is het prima vertoeven daar.
================================================================
Als je tot die groep "behoorde", dan heb je redelijk makkelijk.

Ben je een orang biasa of miskin, niks te makken dan is het geen goed idee.
=============================================================
Ben je of wordt je een orang biasa , dan is het beter om in "paradiso" aan de Noordzee te blijven

Als je in Indonesia bent geboren dan heb je natuurlijk weinig keuze, ik heb de keuze en ik denk dat mijn keluarga in indo mij wel heel scheef gaat aankijken als ik straks in Indo terecht komt zonder duit of fatsoenlijk diploma.
==================================================================
Er zijn meer dan 150 miljoen Indonesiers die het niet breed hebben.

Dan ben ik geen stuiver waard. Dan is het ketawa2 met die anak belasteran.
==============================================================
Kan je altijd proberen om artis sinetron te worden.

Silahkan.

paulana
User
spacer line

Staande ovatie van mij Ome Sid Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Om Swastiastu

Indoboy20
User
spacer line

On 03-05-2011 16:55 bambang wrote:
Je moet doen wat je gevoel/intuitie je ingeeft. En doe er voordeel mee. Een paspoort is alleen maar een reisdocument. Een papier. Wees niet emotioneel over je staatsburgerschap.

Het is wel mooi dat je officieel een Indonesier bent. Wat heb je eraan? Wat kan Indonesie jou bieden? Als je verkouden bent, en je hebt geen geld, kun je letterlijk dood gaan. De RI overheid gaat jou geen gratis antibiotica geven. Je kunt doodvallen. Niemand treurt om jou als je dood valt.
Denk eerst aan jezelf.

Klopt en als ze weten dat je een belanda afstemmeling bent, in mijn geval zie je dat gewoon dan worden gelijk leges verhoogd, je mag meer dokken en ze vinden het leuk je soms te irriteren. Al weleens gehad dat zo een immigratie douanier in JKT mij ging vragen waar mijn achternaam vandaan kwam en dit en dat. Dat gaat die gozer toch niks aan. Ik ben WNI.

Kom ik bij de douane in NL, ff papieren checken en het is welkom. Niks moeilijk doen, alles gaat gewoon strikt volgens regels.

Onheus worden bejegend in Indonesia als WNI dan kan je haast niks tegen doen, hier heb je voor elke klacht wel een instantie.

Het begint al bij praktische dingen.

On 03-05-2011 17:32 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik ga ook niet in jou schoenen verplaatsen.
Ik geef alleen mijn mening / of antwoord op bepaalde vraag.

Jou situatie is anders dan mijn situatie ook van mijn zoon .
Voor mij heeft de Nederlandse nationaliteit/paspoort geen toegevoegde waarde . .
Wordt ik dan plotseling gepromoveerd als ik een Belanda wordt , of krijg ik voorrang of wordt ik gemats in het dagelijkse leven ?.
Vergeet het maar ( ervaring van > 40 jaar).
Met mijn paspoort kan ik overal reizen (mits ik reisgeld heb) en vestigen als ik aan de eisen van de toekomstige migratieland kan voldoen.
Heb ook voor mijn bestaan in Ollanda "hard"moeten werken.
Kreeg niks gratis , ziekenfonds/ sociale lasten moet ik ook betalen .
Ook voor mijn aspirine en pleisters .

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Bambang
Indonesia kan meer bieden aan Indoboy , mits hij ook iets te bieden heeft zoals kennis of geld(investeren).
Zo niet dan kan hij beter in Ollanda blijven , waar je als het moet van de wieg tot de graf "vertroeteld" kan worden.

Voor jou is het toch andere koek, jij hoeft niet meer te studeren. Jij hebt al een potje geld opgebouwd neem ik aan. Als ze jou bij wijze van uit Nederland zouden zetten voor wat voor reden dan ook dan redt jij het prima in je tanah air. Ik moet meer studiegeld ophoesten omdat ik geen WNB ben of Europees onderdaan, allemaal moeilijk doen omdat ik perse mijn WNI zou moeten behouden?

Ik ben benieuwd wat de beweegreden van jouw zoon was om WNB te nemen? Aardig dat jij als ouwetje in Indonesia lekker je pensioen kunt uitzingen maar jouw bezittingen daar als je die hebt tegen die tijd daar kan geen aanspraak op gemaakt worden door jouw vrouw en kinderen die WNB zijn. Allemaal voor de RI staat, lekker in de pocket.

Mijn moeder is er ook zo eentje die niet WNB wil. Maar als ik praktische dingen voorleg zoals de slechte gezondheidszorg in Indonesia, de corruptie, het eeuwige getouwtrek en handjeklap bij ambtenaren etc dan krijgt zij ook haar bedenkingen.

Ondertussen weer lekker meezingen met dangdut op youtube en mijmeren hoe mooi het wel niet was daar. De negatieve kant ja daar hoor je dan weer niks over. Ja bagus cuaca disana, ya bagus disana kalau punya banyak duit.. etc. Allemaal mooi, maar ik heb de komende tig jaren geen dikke bankrekening, dat is wel duidelijk. Dus dat is allemaal leuk voor de oudjes met een dikke rekening maar niet voor mij.

Het komende decennium of misschien na 2 decennia betwijfel ik of Indonesia enigszins gemajued is. Structurele dingen zoals infrastructuur, fatsoenlijke medische zorg en minimale basisbehoeften als je niet kunt werken door ziekte zijn er niet, en lijken mij onwaarschijnlijk zelfs na 2 decennia.

Dus, als je geen elite bent ada urusan apa disana? I wonder.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Met alle respect maar misschien heeft een deel van de discussie tussen IB en SA niet zoveel zin. Er zit een groot gat mbt leeftijd en nog te verwachten jaren. Ik denk inderdaad dat de gouden jaren (als je dat zo kunt noemen) voor de buitenlander wel voorbij zijn. Ik ben nu een jaar of 20 actief in Vreemdelingenbeleidland en ik ben het helemaal met IB eens dat het er niet beter op wordt. Voor de gewone vreemdelingen wordt het steeds moeilijker (en daarmee ook voor hun eventuele partners). Nederland wil eigenlijk alleen maar hoogopgeleiden vreemdelingen binnen hebben, maarja dat past natuurlijk niet in een democratie en gelijkheid en mensenrechten.
Maar, waar ze het kunnen verzinnen, zullen ze het verzinnen.

IB: je weet net zo min als hier en nu hoe het straks in Indonesie gaat (mbt over die 20 jaar). Niet alleen in Nederland maar ook in Indonesie veranderen dingen.
Met andere woorden, het is lood om oud ijzer. Je vriendin naar Nederland "halen" kost ook veel in energie en in geld en wat dat laatste betreft is dat voor steeds minder mensen weggelegd. Het maakt het nog moeilijker dat je vriendin een goed en rijk leven heeft in Indonesie. Als ze naar Nederland komt moet ze helemaal vanaf 0 beginnen en is de eerste tijd 100% afhankelijk van jou (als jij tzt aan de voorwaarden voldoet)

Wat betreft de toegevoegde waarde van een Nederlands paspoort versus een Indonesisch zal voor iedereen anders zijn. Met een verblijfsvergunning waarmee je vrij in de Schengenland kunt bewegen kom je een heel eind, echter liggen je wensen ergens anders dan kan het voor behoorlijk gedoe zorgen.
Mbt dubbele paspoorten: nee voor Indonesie/Nederland is dat niet mogelijk maar dat is niet de reden waarom ze het jou moeilijker zullen maken. Ik verwacht hier eerlijkgezegd politiek gezien ook niet echt verandering in. Het is nu eenmaal dat het ene land het verbiedt, terwijl het andere land het niet toestaat dat je je originele nationaliteit verliest. Daar gaan ze echt niet uitkomen. Het zijn overigens niet alleen de "woestijnlanden". Ik ken er zelf een aantal maar bv Griekenland en Uruguay zitten daar ook bij! En Argentinie en dat betekent dat onze Maxima ook een dubbel paspoort heeft.
Mocht je overwegen om door optie de Nederlandse nationaliteit aan te vragen bedenk dan dat dit behoorlijke lange doorlooptijden zijn tot 6 a 12 maanden. Maar zoals SA al zei is er destijds misschien iets niet helemaal goedgegaan en had je de Nederlandse nationaliteit al moeten hebben.

IB: ik lees ook tussen de regels door dat je boos bent. En dat is ook wel begrijpelijk, je zit een beetje in een spagaat en je hebt een haat-liefde verhouding wellicht zelfs met beide landen. Wat je hier ook allemaal leest, je bent zelf de enige die hier een wending aan kan geven. Misschien zijn er ook tussenoplossingen maar dat weet je zelf het best.
gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Indoboy20
User
spacer line

On 03-05-2011 19:55 Anne Mieke wrote:
Met alle respect maar misschien heeft een deel van de discussie tussen IB en SA niet zoveel zin. Er zit een groot gat mbt leeftijd en nog te verwachten jaren. Ik denk inderdaad dat de gouden jaren (als je dat zo kunt noemen) voor de buitenlander wel voorbij zijn. Ik ben nu een jaar of 20 actief in Vreemdelingenbeleidland en ik ben het helemaal met IB eens dat het er niet beter op wordt. Voor de gewone vreemdelingen wordt het steeds moeilijker (en daarmee ook voor hun eventuele partners). Nederland wil eigenlijk alleen maar hoogopgeleiden vreemdelingen binnen hebben, maarja dat past natuurlijk niet in een democratie en gelijkheid en mensenrechten.
Maar, waar ze het kunnen verzinnen, zullen ze het verzinnen.

IB: je weet net zo min als hier en nu hoe het straks in Indonesie gaat (mbt over die 20 jaar). Niet alleen in Nederland maar ook in Indonesie veranderen dingen.
Met andere woorden, het is lood om oud ijzer. Je vriendin naar Nederland "halen" kost ook veel in energie en in geld en wat dat laatste betreft is dat voor steeds minder mensen weggelegd. Het maakt het nog moeilijker dat je vriendin een goed en rijk leven heeft in Indonesie. Als ze naar Nederland komt moet ze helemaal vanaf 0 beginnen en is de eerste tijd 100% afhankelijk van jou (als jij tzt aan de voorwaarden voldoet)

Wat betreft de toegevoegde waarde van een Nederlands paspoort versus een Indonesisch zal voor iedereen anders zijn. Met een verblijfsvergunning waarmee je vrij in de Schengenland kunt bewegen kom je een heel eind, echter liggen je wensen ergens anders dan kan het voor behoorlijk gedoe zorgen.
Mbt dubbele paspoorten: nee voor Indonesie/Nederland is dat niet mogelijk maar dat is niet de reden waarom ze het jou moeilijker zullen maken. Ik verwacht hier eerlijkgezegd politiek gezien ook niet echt verandering in. Het is nu eenmaal dat het ene land het verbiedt, terwijl het andere land het niet toestaat dat je je originele nationaliteit verliest. Daar gaan ze echt niet uitkomen. Het zijn overigens niet alleen de "woestijnlanden". Ik ken er zelf een aantal maar bv Griekenland en Uruguay zitten daar ook bij! En Argentinie en dat betekent dat onze Maxima ook een dubbel paspoort heeft.
Mocht je overwegen om door optie de Nederlandse nationaliteit aan te vragen bedenk dan dat dit behoorlijke lange doorlooptijden zijn tot 6 a 12 maanden. Maar zoals SA al zei is er destijds misschien iets niet helemaal goedgegaan en had je de Nederlandse nationaliteit al moeten hebben.

IB: ik lees ook tussen de regels door dat je boos bent. En dat is ook wel begrijpelijk, je zit een beetje in een spagaat en je hebt een haat-liefde verhouding wellicht zelfs met beide landen. Wat je hier ook allemaal leest, je bent zelf de enige die hier een wending aan kan geven. Misschien zijn er ook tussenoplossingen maar dat weet je zelf het best.
gr
Anne Mieke

Bedankt voor de reply, jij leest goed tussen de regels.

Voor zover ik de nodige bronnen heb geraadpleegd mag de behandeling van een optie maximaal een half jaar bedragen, in veel gevallen voor zover ik heb gelezen kan de beslissing binnen 2 a 3 maanden al genomen zijn. Het is immers alleen een goedkeuring door de burgemeester en een grondige check of er niks strafbaars van je te boek staat.

Naturalisatie is weer een hele andere procedure die wel 12 maanden in beslag kan nemen.

Optie is voor mensen die al een band met Nederland hebben linksom of rechtsom.

Volgens mij kom ik wat zeurderig over maar dat is niet mijn bedoeling. Ik voel me letterlijk in een impasse zitten. Helemaal nu ik nog geen zekerheid heb m.b.t. een studie, een baan tijdens of na die studie, een contract.

Kom er niet goed uit hoe ik dingen moet aanpakken, hoe ik mijn doelen wil en ga bereiken en zelfs waar dat moet plaatsvinden.. Susah..

bambang
User
spacer line

Zoals ik al eerder schreef, je zit nog niet lekker in je vel. Je hebt je nog niet kunnen aarden in NL. Je grote zorgen zijn je opleiding en inkomen (misschien ook iets anders?). Blijf (voorlopig?) in NL en werk aan je problemen. In NL heb je en krijg je de kans jezelf te ontplooien. Grijp die kans. Vergeet voorlopig RI als woonland. RI is voor jou op dit moment goed als vakantieland.

Wees niet te streng voor jezelf, heb geduld met jezelf, geef jezelf de tijd om het probleem aan te pakken. Wees aardig voor jezelf. Trakteer jezelf op .... een lekker etentje, sauna. Zet muziek op waar je weg kan dromen. Kijk naar lachfilms (bloopers, homevideos van mensen die blunders maken). Bedenk iets wat jou een goed gevoel geeft. Dit zal je frustratie/boosheid verminderen. Veel succes.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-05-2011 20:29 bambang wrote:
In NL heb je en krijg je de kans jezelf te ontplooien. Grijp die kans. Vergeet voorlopig RI als woonland. RI is voor jou op dit moment goed als vakantieland.
Ja da's gemakkelijk gezegd. Dat hoor ik zelf ook regelmatig. Ga er maar aan staan een relatie (in mijn geval huwelijk) op afstand. Het is allemaal niet zo simpel. Ik kan me als geen ander voorstellen hoe IB zich voelt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

bambang
User
spacer line

Een relatie op afstand ken ik. Een keer nooit meer. Je emoties krijgen de bovenhand. Het verstand wordt op de achtergrond gesteld. Je kunt niet normaal reageren omdat de partner niet aanwezig is. Op afstand wordt je bril erg rooskleurig. Daarbij komt verdriet, frustratie.
Vrienden en familieleden die je waarschuwen, feiten benoemen. Je negeert de adviezen, waarschuwingen. Achteraf moet ik ze gelijk geven.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-05-2011 20:55 bambang wrote:
Vrienden en familieleden die je waarschuwen, feiten benoemen. Je negeert de adviezen, waarschuwingen. Achteraf moet ik ze gelijk geven.
Vrienden en familie die steunen is ok, die waarschuwen en schrik aanjagen is niet ok.
Het is ook geen kwestie van gelijk. Waarschuwingen en opmerkingen door mensen die er met hun gevoel niet instaan hebben niet zoveel zin, klankbord, steun en meedenken wel.

spacer line  

On 03-05-2011 19:35 Indoboy20 wrote:

[quote removed]

Het komende decennium of misschien na 2 decennia betwijfel ik of Indonesia enigszins gemajued is. Structurele dingen zoals infrastructuur, fatsoenlijke medische zorg en minimale basisbehoeften als je niet kunt werken door ziekte zijn er niet, en lijken mij onwaarschijnlijk zelfs na 2 decennia.

Dus, als je geen elite bent ada urusan apa disana? I wonder.

Ik vraag me af of je de veranderingsprocessen cq economische/politieke vooruitgang in Indonesia gevolgd hebt .

Lees de statistieken maar . Kijk naar de economische vooruitgang , Indonesia behoort tot de grootste economische macht in de regio , na China en India.
Heb je gelezen hoeveel,miljard dollar inmiddels werd geinvesteerd ?

Als je niet tot de elite ( wat is dat eigenlijk ?) behoort dan moet je daar of gaan werken(sappelen) of met een rijke Indonesische partner trouwen.
Of je speel later als Lansia mensen, maar dan heb je je sporen in Nederland "verdiend".

In jou geval moet je eerst gaan afstuderen en ook in een vak waar Indonesia nodig heeft. Of een goede baan vinden in Nederland , en op, latere leeftijd verkassen als je genoeg geld hebt opgespaard.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. A.M , in mijn tijd toen ik net '"afstudeerde" moet ik ook gaan sappelen en zelfs werk aannemen onder "mijn niveau" .
Wordt je ook gediscrimineerd op grond van je huidskleur . Niet alleen op arbeidsmarkt maar ook op huizenmarkt , uitgaan etc .Hoe vaak werd ik in diverse discotheken in een paar universiteits steden geweigerd.
En zeker als ik met mijn Ambonese of Indische vrienden op stap ging .
Uiteraard kom ik bijna altijd binnen .
En toen heb je nog geen actiegroepen of Commissie voor gelijke behandeling .

spacer line  

On 03-05-2011 19:35 Indoboy20 wrote:

[quote removed]

Voor jou is het toch andere koek, jij hoeft niet meer te studeren. Jij hebt al een potje geld opgebouwd neem ik aan. Als ze jou bij wijze van uit Nederland zouden zetten voor wat voor reden dan ook dan redt jij het prima in je tanah air. Ik moet meer studiegeld ophoesten omdat ik geen WNB ben of Europees onderdaan, allemaal moeilijk doen omdat ik perse mijn WNI zou moeten behouden?

Ik ben benieuwd wat de beweegreden van jouw zoon was om WNB te nemen? Aardig dat jij als ouwetje in Indonesia lekker je pensioen kunt uitzingen maar jouw bezittingen daar als je die hebt tegen die tijd daar kan geen aanspraak op gemaakt worden door jouw vrouw en kinderen die WNB zijn. Allemaal voor de RI staat, lekker in de pocket.

Ya, zeker weten.
Ik ben bezig om in mijn huidige MPP periode ( Masa Pre Pensiun) voor te bereiden om gedeeltelijk in mijn kampung te bivakkeren .Dan wordt pendelen.

Over mijn "bezittingen", voor op gesteld dat ik het heb Emoticon: Wink ( je weet maar nooit wie hier mee leest) is gewoon mijn bezittingen.
Kennelijk weet je helemaal niks van de Erfrecht , eigendomsrechten in Indonesia.
Mijn erfgenamen zal het t.z.t legaal in bezit krijgen ( ook onroerend goed) .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-05-2011 01:19 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. A.M , in mijn tijd toen ik net '"afstudeerde" moet ik ook gaan sappelen en zelfs werk aannemen onder "mijn niveau" .
Wordt je ook gediscrimineerd op grond van je huidskleur . Niet alleen op arbeidsmarkt maar ook op huizenmarkt , uitgaan etc .Hoe vaak werd ik in diverse discotheken in een paar universiteits steden geweigerd.
En zeker als ik met mijn Ambonese of Indische vrienden op stap ging .
Uiteraard kom ik bijna altijd binnen .
En toen heb je nog geen actiegroepen of Commissie voor gelijke behandeling.
Ik had het niet zozeer daarover SA. Voor vele buitenlanders is werken vaak beperkt tot de schoonmaakbranche, inpakwerk en iets met koken in een restaurant. Ik bedoel het uberhaupt het vinden van werk is al een drempel, dat heb ik op afstand al zo vaak gezien. En mensen die eigenlijk beter kunnen is een ander verhaal maar het grootste struikelblok is toch wel de taal. En verder, je kunt 40 jaar geleden neit vergelijken met nu.
Wat je hierboven schrijft komt er inderdaad nog eens bovenop. De houding jegens Ambonezen zijn inmiddels verruild voor de Turken en Marokkanen.
De gelijke behandeling helpt ook niet veel als van rechtswege uit al het onderscheid wordt gemaakt. Ik krijg altijd de kriebels van het woord integratie omdat de interpretatie in Nederland bijna altijd eenzijdig is terwijl het juist letterlijk van twee kanten moet komen. In mijn ogen faalt de integratie in Nederland omdat men zich teveel richt op de buitenlander maar de Nederlanders moeten mee integreren anders werkt het niet.
Wat ik vooral aan wil geven is dat het voor de vreemdeling eerder moeilijker wordt dan gemakkelijker. Ik hoef niet ver te kijken dan mijn collega's en de buurt waar ik woon. Volgens mij wordt het gat autochtoon/allochtoon juist groter.

En mbt de economische vooruitgang in Indonesie; ik weet het niet. Het is toch vooral een Java en Baliding. Ik zie dat niet terug op de wat verder gelegen eilanden. Laten ze eerst maar eens beginnen met de basicdingen te regelen zoals overal schoon water, electriciteit zodat ook echt iedereen eens menswaardig bestaan heeft.

kuncitan
User
spacer line

Op 04-05-2011 01:35 schreef Surya Atmadja

Over mijn "bezittingen", voor op gesteld dat ik het heb Emoticon: Wink ( je weet maar nooit wie hier mee leest) is gewoon mijn bezittingen.
Kennelijk weet je helemaal niks van de Erfrecht , eigendomsrechten in Indonesia.
Mijn erfgenamen zal het t.z.t legaal in bezit krijgen ( ook onroerend goed) .

[/quote]

Op grond van § 21 lid 3 Undang-undang Pokok Agraria vervalt het eigendomsrecht van onroerend goed, vererfd aan een niet Indonesisch staatsburger, 1 jaar na verkrijging van rechtswege aan de staat.
Wat voor constructie heeft u in gedachte om bovenstaande bepaling te omzeilen?

spacer line  

On 04-05-2011 08:45 kuncitan wrote:

Op grond van § 21 lid 3 Undang-undang Pokok Agraria vervalt het eigendomsrecht van onroerend goed, vererfd aan een niet Indonesisch staatsburger, 1 jaar na verkrijging van rechtswege aan de staat.

Ik denk dat ik waarschijnlijk 1 van de eerste was die hier die met de U.U. Pokok Agraria ( en andere gerelateerde U.U) schreef die mee te maken hebben met wonen, werken, trouwen en erven in Indonesia.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. AM
Ik kan een dikke boek schrijven over mijn leven tussen (niet met) de Nederlanders .
Had ondanks mijn soepele aankomst in 1968 als kind van een Indonesische expat behoorlijk problemen gehad met de Vreemdelingendienst.Dit m.b.t studievisum. en de terugkeer van mijn ouders na 3 jaar.
Had gemerkt het verschil tussen het reizen(bijna 7 jaren) met Dienstpaspoort en gewone paspoort.Heb zelfs tot de Raad van State geprocedeerd .
Hier heb ik over de behandeling van de instanties en gewone/doorsnee Nederlanders .
Heb indirect de stigma van de Indische mensen gratis meegekregen , en daarna met de Molukse toestanden .
R.I en Nld waren nog niet goed bevriend zoals nu.

Heb zelfs "honger"moeten lijden toen inmiddels mijn gepensioneerde vader/moeder in Indonesia een paar maanden mijn stoedietoelage niet konden opbrengen.
Mijn studie en verblijf werd 10 jr "gefinancieerd" door mijn ouders .
Geen stufi .

Bij de arbeidsmarkt moet ik zelfs mijn HBO "achtergrond"verdonkeremanen , zelf mijn SMA diploma werd te "hoog"bevonden voor gewone koeliewerk , op Schiphol(bagageafdeling) , voor productiewerk(lopende band) bij Philips .

spacer line  

On 04-05-2011 08:45 kuncitan wrote:

=================================================================
Mijn antwoord zoals ik in de afgelopen jaren hier geschreven had is , gewoon de Indonesische wet respecteren en bestuderen.
Het is publiek geheim(ook in Indonesia) dat veel orang bule het niet deden .

barubagus
User
spacer line

Indo boy

Vergeet vooral niet dat je altijd naar BEIDE landen terug wilt, een soort 2 slachtigheid. Ik ben geboren en getogen in de RI, jij in NL, dus het is vergelijkbaar.
Ben je hier wil je naar daar, en ben je daar dan wil je naar hier, en van beide landen zie je de fouten en de plus punten... en kan toch niet kiezen. Ik pendel dus tussen de 2 landen.
Hou dus vooral in de gaten dat je naar beide landen makkelijk kunt reizen. Ik heb voor
de WNB gekozen, want ik had toch familie in de RI, waar ik makkelijk naar toe kon gaan.
Een Nl paspoort is ook praktischer als je wilt reizen, buiten de Schengenlanden, naar de US b.v

paulana
User
spacer line

Dat gevoel wat hierboven beschreven wordt begrijp ik, wat ik echter niet begrijp is ,dat men met bijna 26 jaar nog geen idee heeft hoe het leven er over 1 jaar uitziet.
Dat er geen (schooldiploma) is en Indoboy de eeuwige student blijkt te zijn, en het niet zeker is dat hij met 30 jaar afgestudeert is. Laat staan een baan heeft of spaarcentjes.Dat lijkt me voor een meisje cq jonge vrouw ook geen basis om naar Nederland te komen. Ook ik lees boosheid tussen de regels door ,maar meer boosheid op zichzelf : kan geen beslissing nemen of knopen doorhakken, wie moet dat dan doen. Als je iets wilt gaat het ook , werk zoeken ,een bijbaantje als kokshulp of lopende band wat is daar mis mee, je verdient wel geld daarmee en dat is een stimulans om verder te gaan. Nu ben je of van je moeder afhankelijk of van een studiebeurs!! Ik ken jonge mannen die op de leeftijd van 26 jaar een gezin moeten en kunnen onderhouden. Vergelijk jezelf niet met anderen ,jij bent in een impasse daar kan je alleen uitkomen, maar niet met boos op jezelf en de wereld te zijn.

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,679 posts - 13,689 topics - 24,530 members - last post @ 21-09-2019 06:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,463,403 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com