indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

michelaki
User
spacer line

bij voorbaat sorry voor deze ongelooflijk sneue vraag, maar ik woon nu 4 jaar in australie en heb 4 jaar geen frikandel, bamischijf of broodje tartaar meer gehad.
over een paar dagen ga ik voor het eerst naar bali op vakantie,
en aangezien er naast overdosis australiers ook overdosis nederlanders komen, hoop ik dat er ergens een nederlandse snackbar is.....
sorry sorry sorry..... maar ik wil zo graag 1x lekker junken!
ik beloof dat ik alle andere dagen authentiek zal eten.
bedankt!
ps... haring??

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Michelaki,

Ik weet dat Ary"s Warung op de alun alun van Ubud b.v. een patatje oorlog verkoopt. Wellicht heeft hij ook wel een frikandal e.d.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

SanderBali
User
spacer line

Google eens op Nanka snacks, Dutch cafe> Het is allemaal verkrijgbaar op Bali

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Bij het vliegveld ergens.. zit toch ook een tent van Bartele Santema? Daar moet je zijn als je het mij vraagt. Ook zit er ergens een Cheers, maar da's meer Duits. Ook lekker overigens.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Broodje tartaar in Indonesie? Hihi, van de local water buffalo? Ik ken maar 1 broodjeshuis in RI waar zat dat hebben, op Batam,dat is ruim 2 uur vliegen van Bali. Op Bali, weinig kans.

Frikandellen en kroketten? 2 adressen in Jakarta. Op Bali zouden ze verkrijgbaar zijn.

Wellicht hierboven meer info. Die ik geproefd heb op Bali, dat beperkt zich tot frikandellen, was niet de moeite en amper frikandellen te noemen, behalve dat ze er zo uitzien.

De adressen in Jakarta? Dan moet je bij Jeroen zijn, ik ben er geweest, maar weet de namen niet meer Emoticon: Wink

It's only kinky the first time.

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

made.
User
spacer line

bugils, in tuban, vlakbij het vliegveld. frikandellen, kroketten, gehaktballen, hutspot, andijviestamp, erwtensoep, hangop... alles is er....
eet smakelijk....

dutchbird
User
spacer line

On 16-03-2011 11:05 SanderBali wrote:
Google eens op Nanka snacks, Dutch cafe> Het is allemaal verkrijgbaar op Bali

exit! Emoticon: Bye bye

NGS stock photos

SanderBali
User
spacer line

On 17-03-2011 07:08 dutchbird wrote:

[quote removed]

exit! Emoticon: Bye bye

Bestaan ze niet meer? Jammer was een leuk initiatief. Ik persoonlijk heb er niet zo behoefte aan en kom nog geregeld in Nederland dus kan wel even wachten.

Ja Bugils heb je ook nog maar daar kom ik niet. Zitten allemaal van die klagers en negatievelingen, een beetje van die types zoals Yogya-Bali Emoticon: So funny

Pamelabak
User
spacer line

Kroketten kun je ook in Sanur kopen.

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

De kroketten bij de Double dutch in sanur zijn echt niet te vreten en nog te duur ook
het lijkt er nog niet op
ja juist bij Bugils waar de klagers en natsjaaken komen die denken het gemaakt te hebben smaken de bitterballen ook niet je krijgt daar spontaan een nasmaak van het gehele goedje Emoticon: Yes!

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Pamelabak
User
spacer line

On 17-03-2011 11:10 bali-style wrote:
De kroketten bij de Double dutch in sanur zijn echt niet te vreten en nog te duur ook
het lijkt er nog niet op
ja juist bij Bugils waar de klagers en natsjaaken komen die denken het gemaakt te hebben smaken de bitterballen ook niet je krijgt daar spontaan een nasmaak van het gehele goedje Emoticon: Yes!

Geen flauw idee of ze lekker zijn, want als wij in IndonesiŽ zijn talen we helemaal niet naar kroketten e.d. junkfood. Ik heb alleen deze kroketten bij een Ierse pub gezien, waar veel Nederlanders zich ophouden.

Lonnie
User
spacer line

Weet niet waar je woont in AustraliŽ maar in Sydney bij de Chinese tuinen zit ook een echte Nederlandse snackbar waar je echt alles kan krijgen..

made.
User
spacer line

Ja Bugils heb je ook nog maar daar kom ik niet. Zitten allemaal van die klagers en negatievelingen, een beetje van die types zoals Yogya-Bali Emoticon: Smile

ehm.... je hoeft toch niet naar het gezeik van een ander te luisteren. ik wil ook niet naar een ander zijn gezeik luisteren. Ik vreet mijn frikandel, die niet onder doet voor de Nederlandse (zelfs met goede curry) en ga weer naar een plek die ik leuker vind. Emoticon: Yes!

joyke
User
spacer line

In Sanur, bij Ronalds cafe.
Hij is een Belg, en hij verkoopt een normale bal gehakt, frikandellen (speciaal), bitterballen, kroketten, hamburgers en allerlei andere snacks. Ook echt lekkere frietjes en aziatisch eten. Hij heeft er ook een internetcafe bij. De moeite waard om het eens te proberen. Jl Danau Tamblingan 122, is op de straat van Hardy's.Komt ook goed uit op Tripadvisor. Emoticon: Yes!

Sjoukje
User
spacer line

Inderdaad in Sanur bij Hardy's!! Wij wonen hier sinds een paar maanden de kroketten en frikadellen zijn erg lekker bij Ronalds cafe!

dutchbird
User
spacer line

On 17-03-2011 08:45 SanderBali wrote:

Bestaan ze niet meer? Jammer was een leuk initiatief.

Een ongezellig 'kantine-achtig gebeuren' met hier en daar wat klompen tegen de muur gespijkerd en de oer-Hollandse naam "Dutch Inn".

NGS stock photos

Frits
User
spacer line

kroketten en bitterballen; volgens mij vroeg Michelaki daar niet naar.
elke "eet"site kan je volop recepten daarvoor lezen (o.a. smulweb.nl?) en zelf gemaakt een stuk lekkerder dan die bouillon meelballen van de genoemde tenten.
in Sanur of Kuta is bij elke Ollandse tent wel een frikandel (speciaal) te scoren...ook UmsUms in Sanur.
ja de tartaar...bij Manneke Pis in Seminyak (naast warung Made) hebben ze een steak tartaat of cannibal zoals de Vlamingen zeggen, die goed is. broodje vragen of zelf meebrengen, want die komt volgens traditie met Vlaamse fritten (en frites ken ik op veel plaatsen beter dan daar!! schaam u manneke pis).
een ander door Vlamingen gevoerd goed restaurant is Komilfo in Sanur Jl Duyung aan het strand naast Hyatt hotel. Goede bief en ik kan mij niet indenken dat ze die niet rauw kunnen serveren op verzoek. Idem dito Tamukami aan Danau Tambligan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Frits; dat dacht ik ook.. meelballen met een smaakje. Het is net bakso als je het mij vraagt. Echte import is vrijwel niet aan te komen, maar dan maar geen echte vleeskroket i.p.v. iets wat niet te eten is. Gelukkig is het in Jakarta makkelijker wat te vinden aan import als op Bali, maar dat is voor de meesten weer een hele reis extra, dus dat schiet ook niet op.

nangka
User
spacer line

De vraag is zo sneu nog niet probeer maar in Kuta: Tree House Cafe,Cafe Bull and Bear, Duch Inn, Made Warung Kuta, Made Warung Seminyak ,Bali Cafe Kerobokan , Cafe Bleu Ocean. In Sanur : Double Dutch, Beach Cafe, Street Cafe, Rest Six Point, Treo cafe on the beach, Restaurant Ratatouille Warung Sanur, in Jalan Danou Poso 92 groetjes, Nangka.

nangka
User
spacer line

Kij ook maar eens op www.dutchsnacks-bali.com.

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Nangka,

ze vragen hier om nederlandse frikandellen en kroketten niet om die zooi die je kunt kopen op jouw aangegeven plaatsen
want dat spul is niet om te vreten

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

michelaki
User
spacer line

hallo allemaal, dank voor de reacties! ik was veel te laat met mijn vraag stellen dus zie al jullie antwoorden nu ik weer terug ben.... super tijd op bali gehad... ook zonder frikandel. ronalds zijn we ongeveer 20x voorbij gelopen maar nooit op het menu gekeken, jammer!
wel in double dutch geweest... met 2 drankjes 175.000 idr lichter... het was salsa avond dus ik zag het dutch-se niet helemaal (ik had klompen aan de muur wel gezellie gevonden...), zijn ook niet meer terug geweest.
lekker overal local gegeten en die snackbar bewaren we maar voor als ik weer een keer in nederland ben.
groetjes uit australie!

spacer line  

Ik heb wel een oplossing hoor! Ik maak de snacks allemaal zelf in Jakarta. Ben pas begonnen met vleeskroketten, goulashkroketten, frikandellen, bamiblokken, nasiballen, speciaaltjes (a la FEBO) etc. etc.
Hier in Jakarta had ik zo'n enorme heimwee naar kroketten, dus ben ze zelf gaan maken. Tijdje bezig geweest te perfectioneren, maar sta volop kroketten de draaien hier in Jakarta hoor. Ook dus de andere snacks.
Er zijn wel kroketten verkrijgbaar, maar die zijn echt NIET lekker (smakeloze deegballen zonder vlees of zelfs met aardappel). Aangezien ik wel redelijk wat ervaring heb in deze business en in Holland regelmatig verse snacks heb bereidt, was het weer even onder de knie krijgen, maar het loopt.
Blijkbaar vindt men met name de kroketten erg lekker, vliegen de vriezer uit.
Wil je meer weten, stuur me dan even een mailtje naar jakarta.snacksRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com
Ben nu bezig met opstart van een echte Nederlandse snackbar in Jakarta. Hoop dat medio volgend jaar de snackbar in Bali van start kan.
Groeten uit Jakarta!

Heldere ziende

printil
User
spacer line

Ik weet alleen een zaakje in (dus binnen niet buiten) het winkelcentrum van Hardy's in Sanur. ook patatje oorlog etc. en een menukaart met komische spelfouten. Ik vond de kroket trouwens wel op een ind. frikadel lijken maar goed.....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,463,371 topic views - 233,392 posts - 13,684 topics - 23,836 members - last post @ 25-08-2019 14:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,340,744 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com