indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Gaby48
User
spacer line

Ik ben geboren in Soerabaja en woonde tot 1950 met mijn ouders aan de Batavia Dwarsstraat in Soerabaja. In 1950 zijn we naar NL vertrokken.

Over een paar weken ga ik met mijn man naar Indonesie en dan wil ik proberen deze plek te bezoeken als hij nog bestaat. Ongeveer 20 jaar geleden is mijn vader er nog een keer geweest, maar ik kan hem niet meer vragen wat de straatnaam toen was.

Weet iemand of en waar deze straat in het huidige Soerabaja te vinden is en hoe hij heet?

spacer line  

Beste Gaby,
Voor zo´n vraag moet je bij de Java Post zijn.
Stuur me daar een mailtje (onder ´contact´) en ik help je verder...

www.javapost.nl

spacer line  

PS Dat knipogende gezichtje had alleen ´haakje-sluiten´ moeten zijn....

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Alleen wordt de vraag hier gesteld. Emoticon: Smile

Ho Lee Fuk

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ben ook wel benieuwd naar het antwoord. Zelf ben ik een keer op zoek geweest naar de Patrasweg in Surabaya. Deze bleek nu Jalan Amir Hamza te heten en ligt in de wijk Darmo, waar heel veel Nederlanders woonden.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

spacer line  

Klopt, Jeroen. Ik wilde alleen een kaartje meesturen, vandaar...

Gaby48
User
spacer line

Op 16-03-2011 18:56 schreef bandarpeteh:
Beste Gaby,
Voor zo´n vraag moet je bij de Java Post zijn.
Stuur me daar een mailtje (onder ´contact´) en ik help je verder...

www.javapost.nl

Ik heb een mailtje gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Ik zou heel blij zijn met een kaartje!

spacer line  

Gaby heeft inmiddels het antwoord ontvangen.
De straat bestaat nog steeds, en heet nu Jalan Jakarta Barat/Timur.

Gaby48
User
spacer line

Heel erg bedankt voor de informatie!

Ik ben blij dat de straat nog bestaat en dat ik deze nu ook kan vinden. Mijn vader heeft 20 jaar gelden nog een filmpje van het huis gemaakt, dus ik denk dat ik met de beelden het huis ook nog wel terug kan vinden.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

En....is dat in de wijk Darmo?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Leonard
User
spacer line

Tijdens mijn verblijf in Malang (Jonas Home Stay, Jalan doktor Sutomo) was ik verrast dat oudere mensen de "oude" namen van de straten zonder moeite konden aangeven. In die buurt waren veel straten genoemd naar leden van het koninklijk huis. Jonas Home Stay is zelf een huis uit de dertiger jaren. Het grote witte huis ernaast (einde van de straat) ziet er matig onderhouden uit. Van binnen is het gedeeltelijk orgineel gelaten met veel massief betimmerde donkerhouten plafonds. Uiteraard wil mij niet te binnen schieten hoe zoiets in het Nederlands heet. Tenslotte is het nu Indonesie.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.BintangJan: Nee, we zitten hier aan de noordkant van de Benedenstad, tussen de Tandjoengperakweg/ Jalan Perak en de Kalimas.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,255,804 topic views - 240,040 posts - 13,725 topics - 32,728 members - last post @ 14-08-2020 07:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,431,159 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com