indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Mijn meisje komt volgende week met de kerst naar NL. Nu is haar de vorige keer verteld door iemand in het vliegtuig dat ze zich bij de ID ambassade moet laten registreren. Dit hebben we toen braaf gedaan waarbij we wel twee uur moesten wachten op een handeling die geen 2 minuten duurde!!! Wie heeft hier ervaring mee... en is het weer een administratieve handeling die ik net zo goed achterwege kan laten? Ritje naar Den Haag besparen komt mij deze dagen wel erg goed uit...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Richy,

Nee zij hoeft zich daar niet te registreren.
Mijn vrouw is nu al 3x in NL geweest en zij moet zich altijd bij de vreemdelingen politie melden.

Meer informatie kun je inwinnen bij het plaatselijke politie bureau.
Zij (vreemdelingen dienst) maken een aantekening in haar paspoort met een sticker. Zij dient zich binnen 3 dagen na aankomst in NL daar te melden. Tevens wordt er een datum in haar paspoort geschreven wanneer ze het land uiterlijk moet verlaten.

Er werden nooit vragen gesteld. Meld wel bij het bezoek dat het voor een toeristen visa is en niet een verblijfsvergunning anders sta je te wachten bij het verkeerde hokje. Tijds duur is +/- 5 minuten. Doe je het niet dan heb je kans dat zij het land niet meer in komt een volgende keer. Tevens problemen bij vertrek op schiphol.

Het is goed mogelijk dat de vreemdelingen politie niet in jouw woonplaats zich bevindt. Voorbeeld ik woon in Delft en zij diende zich te melden bij de vreemdelingen politie in Den Haag (heeft niets met de ambassade te maken).

Ik zie niet wat de relatie is met de ID ambassade en het visum.

Bij terug keer in Indonesie dient zich binnen 3 dagen na aankomst of bij de NL ambassade te melden of bij een visa contact persoon in haar regio. Als het goed is staat dit ook in haar paspoort geschreven door de NL ambassade in het Nederlands.

De regels voor het melden bij terug keer zullen wijzigen, waardoor melden bij terug keer niet meer nodig is. Maar of dat reeds is ingevoerd?

Suc6 en veel plezier.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Afgelopen zomer is zij hier ook geweest en over dat aan bij de vreemdelingenpolitie is haar niets vermeld en afmelden bij de ambassade... en uiteraard wist ik daar ook niets van... Niets gedaan dus behalve die stempel van de ID ambassade... is een soort registratie voor hun eigen bevolking kreeg ik het idee... maar de ambassade zelf maakte geen aantekeningen...
Maar goed wij zijn dus niet bij de vreemdelingenpolitie geweest... ze is zonder problemen het land uitgegaan en heeft nu weer zonder problemen een visum gekregen... Ik zal haar dit keer toch aanmelden... bedankt voor de info!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Wat gek..normaal is het zo dat je bij aanvraag visum te horen krijgt dat je je sowoeso binnen een aantal dagen dient te melden bij vreemdelingendienst,maar daarvoor dien je met hen een afspraak te maken.Het was namelijk bij ons zo dat ze pas na twee weken een afspraak kon krijgen door drukte en dus al een halve maand hier was voor ze werkelijk werd geregistreerd.Ze was toen al wel gemeld bij de gemeente waar we wonen.Maar check ook site IND voor alle vragen,je kunt niet genoeg weten om problemen te voorkomen. Emoticon: Wink

Robert†
User
User icon of Robert†
spacer line

Mijn vriendin is hier van 23 Aug. tot 25 Oct. geweest en wij moesten ook naar de vreemdelingenpolitie.
Daar werd zij ingeschreven en bij vertrek uit Nederland is ze weer uitgeschreven.

Omang Omang Cafe Padangbai Bali

gerald
User
spacer line

Hallo
Als ik met vakantie ga naar Indonesie moet ik daar ook gaan melden bij politie of----- ?
Hartelijk dank

spacer line  

Beste,

indonesische staatsburgers moeten bij het verlaten van hun land 1 milioen Rph betalen, tenzij ze een stempel halen bij de ambassade. Vraag me niet waarom, moet je ff verder kijken op dit forum, misschien dat je het antwoord hier vind. Dat is de reden voor deze stempel. Dat vreemdelingengedoe klopt, maar als je het niet doet levert het alleen problemen op als de politie om haar ID papieren vraagt. Iets wat zeer wel kan gebeuren, ivm de nieuwe ID plicht vanaf 1 januari.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Dus als ik het goed hoor moet een bezoeker hier in-en uitschrijven bij vreemdelingendienst.Krijg je dan bericht bij uitschrijven of moet je hier zelf achteraan?ik zie hier niks van staan op de IND-site,wel dat ze zich moeten melden maar niet van uitschrijfplicht.Is het niet zo dat ze bij inschrijving meteen de verblijfsduur noteren?Het gaat nl. om mijn schoonmoeder die in Mei/Juni een bezoek aan haar dochter en kleinzoon wil brengen voor zeg maar 1 of 2 maandjes.

Robert†
User
User icon of Robert†
spacer line

Je hoeft je niet uit te schrijven bij de IND.

Ons werd verteld en zo is het ook gegaan, we moesten naar de vreemdelingenpolitie voor het inschrijven. Daar moet je binnen 3 werkdagen contact mee opnemen en een afspraak maken.
Daar maken zij een notitie in je paspoort en in hun systeem.

Op het moment dat je het land weer verlaat wordt dat weer aangepast in hun systeem door douane schiphol bij de controle. Je hoeft niet meer naar een instantie of wat dan ook.

Robert†
User
User icon of Robert†
spacer line

On 19-12-2004 11:02 gerald wrote:
Hallo
Als ik met vakantie ga naar Indonesie moet ik daar ook gaan melden bij politie of----- ?
Hartelijk dank

Nee dat hoeft niet... die komen vanzelf wel een keer geld halen bij je Emoticon: Nice
Nee geintje... het is niet nodig om je ergens te melden als je in Indo aankomt.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Het uitschrijven is mij ook nieuw. Ons werd altijd vertelt dat het tijdig verlaten van het land tot je eigen verantwoordelijkheden behoort.
Op schiphol ziet men immers of je tijdig het land verlaat aan de door de vreemdelingenpolitie gemaakte aantekeningen in het paspoort.

Ook het maken van een afspraak bij de vreemdelingen politie is voormij nieuw, maar dat kan te maken hebben dat het misschien een klein bureautje betrof.

Bij een vakantie in ID, is het vaak het beste dat wanneer je bij familie of vrienden voor een langere tijd gaat verblijven, dat zij jou melden bij het Kampung hoofd.

Of melden bij de politie moet, ja.
Of het wijs is om het te doen?

Verblijf je in een hotel dan regelt het hotel dit.

Wat betreft hetgeen Philip schrijft over een stempel is voor ons ook nieuw. Naar mijn mening dient iedere staatsburger die 1 millioen betalen (1x /jaar bij het verlaten van het land). Doch is weer belasting aftrekbaar in Indonesie. Mijn vrouw moest altijd die 1 millioen betalen en zij ging in het begin altijd naar de ambassade voor de visa.

Bovendien heeft de NL ambassade heeft ook contact personen door heel het land. Deze zijn gemachtigd om een visa voor NL te verstreken.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Robert bedankt voor de info...nu is ons weer wat duidelijker geworden. Emoticon: Worship

spacer line  

Beste Albert...1 millioen Rph aftrekbaar vd belasting...leuk..maar wat als je geen inkomen hebt (werkloos/student)? Dan heeft aftrekken vd belasting geen zin. Is dan toch wel even de moeite waard om zo'n stempel te halen.

EdwinJ
User
spacer line

V.w.b. de 1 mln Rp.
Als je als IndonesiŽr woonachtig bent in Nederland, dan dien je je bij de Indon. ambassade in Den Haag in te schrijven. Dan wordt daar je Nederl. adres in je paspoort vermeld. Ga je vervolgens op vakantie naar IndonesiŽ, dan dien je voor vertrek op het vliegveld een formulier in te vullen waarma je vrijstelling van de 1 mln. Rp. krijgt omdat ze in je paspoort kunnen lezen dat je woonachtig bent in NL.

Salam

Edwin

Xandria
User
spacer line

Right on Edwin!
The said Indonesian (residing abroad) then gets a stamp "BF" for bebas Fiskal on his or her passport.

Salam,

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,867 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com