indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Wij hoeven niet te klagen over het eten als we naar Bali gaan.
Verschillende luchtvaartmaatschappijen in de volgende lijst vliegen namelijk naar Bali.
http://www.hln.be/hln/nl/943/C(...)ste-maaltijden.dhtml

senior
User
User icon of senior
spacer line

Leuk lijstje maar ik weet niet of het klopt, ik eet namelijk nooit meer in een vliegtuig>. aan wat biertjes / whisky en pinda's heb ik genoeg.....

hati hati, pelan pelan

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Ikzelf eet ook niet zoveel in het vliegtuig, je hebt er weinig plaats en door het vliegen heb ik ook weinig honger. Een glaasje wijn en een klein broodje zijn voor mij ook genoeg, en dan proberen te slapen, maar dit lukt me ook nooit.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Ik eet altijd alles op in een vliegtuig; het is namelijk je laatste kans om nog iets fatsoenlijks naar binnen te krijgen voor de duur van je trip. Als het maar niets met rijst is Emoticon: Smile

simpati
User
spacer line

Heel typisch is dat geen enkel vliegmaatschappij van de Yanks in die top 10 voorkomt terwijl dat toch geen kleintjes zijn, waarschijnlijk kunnen ze in eigen land geen goede kok vinden of eentje die als specialiteit hamburgers kan bereiden!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De titel is een beetje misleidend; het moet volgens mij zijn 'Top 10 met de minst vieze maaltijden'. Over het algemeen word ik al niet goed van de geur alleen al, zeker als ik ermee wakker wordt. Bah.. Daarom ook altijd op Schiphol of Jakarta nog even goed bunkeren, wat Antimo naar binnen om een snelle dut te krijgen en onderweg een biertje.

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Op 07-03-2011 05:40 schreef dangdude03:
Ik eet altijd alles op in een vliegtuig; het is namelijk je laatste kans om nog iets fatsoenlijks naar binnen te krijgen voor de duur van je trip. Als het maar niets met rijst is Emoticon: Smile

Bedoel je daar mee dat je niet lekker kan eten in Bali? Ik heb daar geen problemen mee gehad, altijd lekker eten gevonden in diverse restaurants, warungs...

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van boekingswebsite Skyscanner. De site liet uitzoeken hoe het is gesteld met de smaak, presentatie en keuzemogelijkheden van het eten aan boord van diverse vliegtuigen. De maaltijden van Emirates kwamen daarbij als beste uit de bus. KLM doet het niet slecht met een negende plaats, vlak boven partner Air France.

Ook HIER re lezen Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Bali_B
User
spacer line

Oh nee, Garuda staat er niet bij.

Dat zal me een gruwel worden Emoticon: Party!

paulana
User
spacer line

Ach valt best mee, wij overleefden het toch ook, met keuze-menu zowaar :
nasi putih of nasi goreng als dat geen service is + een mini mini mini loempia

Om Swastiastu

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 07-03-2011 15:11 dekarre wrote:

[quote removed]

Bedoel je daar mee dat je niet lekker kan eten in Bali? Ik heb daar geen problemen mee gehad, altijd lekker eten gevonden in diverse restaurants, warungs...

Ik had even over het hoofd gezien dat het hier alleen voor Bali betrof, sorry. Ik bedoel dat ik AL het eten verder in Indo (behalve Bali dan) niet te vreten vind. Maak altijd zelf mijn boterhammen en neem een dompelaar mee om heet water te maken voor pop mie - gekookt ei en dergelijke. Vooral de Padang keuken is meer vullis dan eten, iets waar je mee uit moet kijken, anders beland je in het ziekenhuis voor een ernstige darmaandoening! Ik ken iemand die dat is overkomen. U bent gewaarschouwd!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Tjonge, tjonge Dangdude,

Je kunt beter naar KFC of de Mac gaan.
Wat doe je eigenlijk in RI als je zo afgeeft op het eten?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Jan,

Naar de Mac of KFC ga ik ook regelmatig daar, al ben ik er geen liefhebber van. Ik ga echt niet voor het eten naar IndonesiŽ, dan blijf ik liever thuis. Er valt voor de rest gelukkig nog genoeg te beleven en te zien. Je eigen potje koken en dan is er niets aan de hand. Ik meen het, Ik krijg van alles buikloop in indo, behalve inderdaad van het voedsel in die fastfoodketens. Ik kan het ook niet helpen dat ik mogelijk iets gevoeliger ben dan de doorsnee mens. Ik ken buiten mezelf minstens drie mensen die er precies zo over denken, waarvan er dus ťťn, echt waar, met serieuze ingewanden infectie in het ziekenhuis heeft gelegen na thuiskomst. Ik kan er echt niet iets beters van maken. Desondanks ga ik toch altijd weer daarheen, maar zeer zeker NIET voor het eten.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-03-2011 18:05 dangdude03 wrote:

[quote removed]

Ik had even over het hoofd gezien dat het hier alleen voor Bali betrof, sorry. Ik bedoel dat ik AL het eten verder in Indo (behalve Bali dan) niet te vreten vind. Maak altijd zelf mijn boterhammen en neem een dompelaar mee om heet water te maken voor pop mie - gekookt ei en dergelijke. Vooral de Padang keuken is meer vullis dan eten, iets waar je mee uit moet kijken, anders beland je in het ziekenhuis voor een ernstige darmaandoening! Ik ken iemand die dat is overkomen. U bent gewaarschouwd!
Ik dacht nog even dat ik het verkeerd begrepen had maar je meent het dus echt.....
Het is natuurlijk onzin om af te geven op de Padangkeuken. Als je iets oploopt dan kan dat overal en niet specifiek via padang.
Ik heb zelf ooit typhus opgelopen maar niet in Indonesie (wel daarvoor in Indonesie in het ziekenhuis gelegen). Buiten dat kun je niet alle restaurants over een kam scheren. Ik eet juist popmie als er echt niks anders is en die keren kan ik op een hand tellen in bijna 24 jaar. Maar goed ieder zijn smaak maar padang als vullis bestempelen gaat me te ver.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Maar goed ieder zijn smaak maar padang als vullis bestempelen gaat me te ver.

Juist AM, dat bedoel ik. Overal kun je iets oplopen, maar als Dangdude gevoelige darmen heeft, dan heeft hij gelijk. Dan moet je je eigen potje koken....en....dan moet je ook nog op passen, want het water kan ook nog oorzaak zijn van allerlei klachten.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

senior
User
User icon of senior
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Dangdude......Dit is wel erg negatief. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die snel last van maag en/of ingewanden hebben maar over het algemeen smaakt het eten prima. Nou heb ik blijkbaar een ijzeren maag of zo, zelden ergens last van en ik eet toch heel veel bij kraampjes langs de straat, zowel in Indonesie, Thailand, China of Vietnam. Sterker nog ik prefereer de Aziatische keuken boven de Europeesche. En praat maar helemaal niet over Mc Donalds of zo, dat is ook rotzooi.

Maar ja, het ging hier over vliegtuigvoer en dat moet ik dus niet.....

hati hati, pelan pelan

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Precies Jan, ik kook alleen het water uit Aqua flessen.
Misschien reageer ik wat oververhit, maar als je daar steeds als ik met een chronische buikloop te maken hebt piep je nu eenmaal anders.
Het is bekend dat veel padangse warungs eten van de vorige dag opnieuw serveren, heb ik van een IndonesiŽr gehoord die er ervaring mee heeft. De vliegen die erop zitten maken het nog even erger

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 08-03-2011 19:04 senior wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Dangdude......Dit is wel erg negatief. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die snel last van maag en/of ingewanden hebben maar over het algemeen smaakt het eten prima. Nou heb ik blijkbaar een ijzeren maag of zo, zelden ergens last van en ik eet toch heel veel bij kraampjes langs de straat, zowel in Indonesie, Thailand, China of Vietnam. Sterker nog ik prefereer de Aziatische keuken boven de Europeesche. En praat maar helemaal niet over Mc Donalds of zo, dat is ook rotzooi.

Maar ja, het ging hier over vliegtuigvoer en dat moet ik dus niet.....

Oke Senior, om ontopic te blijven, dat vliegtuigvoedsel is zeker verpieterd en opgewarmde hap, dat zou ik thuis ook niet eten.
Maar aan Pandang waag ik mijn darmen niet meer, dat staat vast.
Mac of KFC eet ik doorgaans ook nooit, zo smakeloos. Maar het is in ieder geval safe voor me en je kan er je handen wassen

edit: ik heb het er hier al zo vaak over gehad, mij is opgevallen dat mensen met een snelle spijsvertering (slanke mensen) er vaker last van zullen hebben dan die met een trage (gezette mensen) je bent dus gezegend met een paar pondjes teveel. Ik doel hier niet op mensen in het bijzonder hoor

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Voor mij is Indonesisch eten, ook Padang, geen enkel probleem als het maar niet te pittig is. Dus wat dat betreft kan ik beter een dag oude Padang meenemen aan boord dan aan dat bakje veevoer te moeten knabbelen.

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Ik heb op Bali, gelukkig nog geen grote problemen gehad, zelf heb ik wel sedert enkele jaren een maagontsteking en pas ik dus wel op. Wij eten meestal in restaurants waar er volk zit, of waar we weten dat er volk komt, dan ben je toch zeker dat het eten vers is.
Ik vraag ook om het eten (voor mij dan) niet te spicy te maken en dat is geen probleem.
Mijn partner eet soms in lokale warungs of op de avondmarkt in Sanur, maar dat wil ik dus niet doen. Dan eet ik wel op een andere plaats of maken we zelf Indomie ofzo voor mij.
Ook eet ik s'morgens nogal veel brood, zo heb ik s'middags wel geen grote honger en volstaan wat stukken fruit.

JoopSt
User
spacer line

ik vlieg altijd met business class met Malaysia Airlines naar Bali, zowel de wijn als het eten zijn helemaal top!!

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 13-03-2011 15:29 JoopSt wrote:
ik vlieg altijd met business class met Malaysia Airlines naar Bali, zowel de wijn als het eten zijn helemaal top!!

Dat is dan mooi voor je. Ik vlieg ook wel eens business of first class maar ook dan waag ik mij niet aan het vliegtuigvoer.

hati hati, pelan pelan

paulana
User
spacer line

Tsjaa ik vlieg met mijn privejetbezemsteel Emoticon: Party! geen tijd om te eten ,moet koers houden
maar af en toe heb ik een broodje kaas mee..mmmmmm

Om Swastiastu

barubagus
User
spacer line

nou dangdude 1 v.d eerste redenen om een lsnd te bezoeken is de cultuur van een land.
En in de RI is eten het gesprek v.d dag. We begroeten elkaar vaak met Sudah makan? Heb je al gegeten... Ik snap werkelijk niet wat je daar te zoeken hebt.
Als ik naar Frankrijk ga, ga ik ook o.a voor het eten en de natuur heen,

Voot RI geldt dat nog meer. het is haast een belediging als je hierover klaagt.
Inderdaad kun je in de wat kleinere streken, niet zo goed eten, maar dan is er gelukkig pop mie....

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hi Barubagus,

Ook ik vind het eten erg belangrijk, maar als het me ziek maakt als een hond, waarom zou ik dan niet mogen klagen? En moet ik dan maar beter thuisblijven? Vind ik ook een beetje belachelijk. Als alles vers is en met liefde bereid geniet ik ook van gado gado, nasi campur, sateh's en zo voort. In sommige streken, zoals Sumatra, vind ik IndonesiŽrs gewoon een stelletje viespeuken als je ziet hoe het eten achter glazen vitrines staat te verpieteren en resten van de gasten gewoon weer teruggaan voor de volgende klanten. Daar zal ik nooit aan kunnen wennen, al kom ik er nog tig keren.

Trouwens, dat IndonesiŽrs je begroeten met 'sudah makan' is hetzelde als bij ons een praatje maken over het weer. Ze stouwen zelf vaak gewoon zo snel mogelijk een zo groot mogelijk portie rijst naar binnen, als het tanken van benzine voor een auto.
Gelukkig zijn er voor mij nog genoeg dingen waar ik voor terug blijf komen. Zeker de cultuur en natuur. De IndonesiŽrs zijn vaak te lui om vers eten te bereiden. Koken de boel 's ochtends en daar moet je het vaak dan de hele dag dan mee doen. Ze zouden een voorbeeld aan de ijverige Chinezen moeten nemen, die alles vers in een gloeiend hete wok voor je bereiden. Trouwens ook typisch Nederlands om vooral voor het eten naar een land te gaan. Eten en een hoop bier zuipen moet dan vaak je vakantiegevoel kunnen goedmaken, anders is het niet goed. Ze verlustigen zich aan al deze dingen en voor reizen en iets van het land te zien is geen interesse. Grote schranspartijen in het openbaar vind ik bijna net zo afstotend of erger als seks in het openbaar.
Ik smeer vaak mijn roti tawar wel of kook mijn eigen pop mie, dan kan ik me verder met cultuur en natuur bezig houden.
Nogmaals, vaak kan ik wel genieten van al die heerlijke dingen die wel vers voor je worden klaargemaakt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,243,411 topic views - 232,707 posts - 13,675 topics - 22,462 members - last post @ 16-06-2019 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,510,595 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com