indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

paulana
User
spacer line

Ja Jan , die gebeurtenis heeft erg veel negatieve indruk op me gemaakt.
4 bezopen mannen en vrouwen die aan het ruziemaken waren om een shirt met een straatverkoper die het ook niet breed heeft en dat 15 minuten. Ik was trots op de verkoper dat hij niet toegaf het was een Balinese man van ca 35 jaar die zich niet liet ringeloren. Op mijn vraag of hij dat vaker heeft kreeg ik als antwoord ja maar dan zijn het meestal de Australiers die zich zo gedragen, Nederlanders kijken wel maar kopen niet....

Groet Paulana

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Yerun ik zou er ook wel 2 willen hebben voor die prijs, maar er zijn grenzen van fatsoen.
Natuurlijk weet ik dat Bali het toerisme nodig heeft, wij waren hier met de 1ste bom-aanslag. Last van de Javanen heb je toch ook alleen in de gouden driehoek.
Hier in Candidasa ben ik die opdringerige mensen nog niet bejegend en heb daar eerlijk gezegt ook niet de minste behoefte aan, netzomin als aan de Australiers en dronken echt stomdronken Nederlanders of Duitsers, die de Galeria en Carrefour onveilig maken. Vorig jaar een Australier bij lottemarkt kocht whiskey maakte de fles open en begon te drinken ik stond aan de kassa en zag hoe hij zich ging uitkleden
Lekker smakelijk zo'n oude kerel, een van de portiers/wachtmensen moest hem met geweld uit de zaak verwijderen. Niet alleen omdat hij ons lastig viel maar ook door de vele scheldwoorden F..k you . Lachwekkend en tegelijk diep triest. Emoticon: Laugh out loud

Om Swastiastu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Fatsoen? Waarom verkoopt die Balinees zijn zooi aan mij voor 2x zo duur? Dat is toch geen fatsoen? 90% van de toeristen (al die Indonesiers) betalen 50 cent, en die paar buitenlanders moeten dan het verlies voor die 90% maar dragen? Dat vind ik onfatsoenlijk als ik het zo moet zeggen.

Ja, er zijn ook dronken mensen op het eiland, maar dat is naar mijn mening weer iets heel anders. Dat is een probleem dat je alleen op kan lossen door drooglegging (met alle illegale handel die daarbij hoort)... ook niet haalbaar.

paulana
User
spacer line

Tsjaa dan heb jij je gezicht niet mee Emoticon: Wink anders kan ik dat ook niet verklaren, maar ik moet ook het dubbele betalen als ik in een warung groente ed wil kopen.Daar hebben ze geen harga pas, heb daarover ook een en ander gezegt ,maar dat helpt niet als buitenlander heb je meer geld te besteden. Geeft je echter niet het recht om een verkoper uit te schelden voor rotte vis. Dat is de reden dat wij in een supermarkt kopen
vaste prijzen geen gezeik, komt de masseur bij ons en vanaf het begin was het thema betalen geen issue het was en is up to you.

Waar het mij om gaat is gewoon als je het niet goedkoper krijgen kan ga ergens anders heen,. maar deze mensen waren dronken en die dure alcohol kunnen ze wel betalen..
Niemand dwingt je om die dure zooi te kopen toch als ze Bali droogleggen wordt er nog meer illegaal gestookt het is nu al voor velen een side job.

Ik vraag me trouwens toch af waarom diegenen die Bali afkraken tot op het bot er wel
vakantie houden en daarna weer afzeiken

De een heeft het op java naar zijn zin de ander op Sumatera daar hoor je niets over
ook het verkeer in Jakarta en omstreken, maar oh we je hebt het op Bali naar je zin.
Dan deug je niet je hebt een roze bril op of oogkleppen en je bent de zoveelste Balilover
alsof we na 9 jaar niet kunnen meepraten over dit eiland, ja het is hier duurder nou en voor ons geen reden om naar Yogjakarta te verhuizen hoewel die omgeving ook mooi is.Alles op Bali wordt zwart gemaakt en nog zwarter en daar kan ik niets mee, alleen dat de gedachte bovenkomt misschien toch een spoor van jalouzie ondanks alles.
Op Bali in Denpasar is het verkeer heel erg druk ,te veel auto's en motoren te weinig
wegen maar kom je daarbuiten gaat het best en als je weet dat er aan een weg wordt gewerkt moet je daar rekening meehouden het werd vaak genoeg vermeld Emoticon: Shiny Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Op 05-03-2011 09:39 schreef Yerun:
Fatsoen? Waarom verkoopt die Balinees zijn zooi aan mij voor 2x zo duur? Dat is toch geen fatsoen? 90% van de toeristen (al die Indonesiers) betalen 50 cent, en die paar buitenlanders moeten dan het verlies voor die 90% maar dragen? Dat vind ik onfatsoenlijk als ik het zo moet zeggen.

Ja, er zijn ook dronken mensen op het eiland, maar dat is naar mijn mening weer iets heel anders. Dat is een probleem dat je alleen op kan lossen door drooglegging (met alle illegale handel die daarbij hoort)... ook niet haalbaar.

Als je dat onfatsoenlijk vindt waarom dan Bali niet mijden, niemand moet wat,
je wordt niet gedwongen en met een paar goedgekozen woorden (lachend) heb je ook geen last van opdringerige mensen maar wel vrienden erbij Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het lukt mij redelijk om Bali te vermijden. Ik haal diezelfde prullaria wel gewoon in Yogya (op Java), waar het meeste ook geproduceerd wordt. En de muziek die als 'echt Bali' wordt bestempeld is Sunda... wat ook Java is.

Je bent nu de tweede in een paar dagen die zegt 'als het je niet bevalt blijf je toch weg'.. en dat is precies wat die duizenden toeristen doen als er steeds file staat. En als ze echt weg blijven heeft Bali een heel groot probleem binnenkort.

paulana
User
spacer line

Jij geeft het iets anders weer als ik , maar ik heb begrepen dat je toch wel regelmatig naar Bali komt., en dat moet toch een reden hebben .En over welke prullaria heb je het. De authentieke Bali muziek wordt hier op Bali onderwezen en wel bij ons aan de overkant 3 avonden in de week en elders op het eiland, of er Sundaneze muziek gemaakt wordt bij feesten en of crematies,,ik waag dat te betwijfelen wat erop cd's staat.. geen idee want deze muziek is niet mijn ding.

De toeristen moeten ook niet wegblijven maar enigzins gedragen vind ik toch wel op zijn plaats. Zo wordt de toerist gauw melkkoe en ze merken het niet eens.

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Dat praten over files is toch wat overdreven, ja de Bypass wordt gerepareerd al een paar jaar omdat ze de juiste middelen om een straatweg te maken niet hebben.
De enige files die ik heb meegemaakt was in Kuta -Legian mede ook door veel eenrichtingsverkeer. De gemiddelde toerist merkt daar niet veel van die wonen in die driehoek voor 3-4 weken. De toerist die iets verder wil gaat dan in de vroege uurtjes op pad of later in de namiddag. Als je de Bypass naar het oosten niet wil rijden kan je de oude route over Ubud-Klungkung nemen, en ook het slechte weer heeft nadelen op het verkeer en zo heb je altijd wel wat en dat is toch ook de charme van RI niets is voorspelbaar Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

ja de Bypass wordt gerepareerd al een paar jaar omdat ze de juiste middelen om een straatweg te maken niet hebben.
Die middelen zijn zeer zeker wel voor handen in Indonesië, ik zie in Java heel vaak machines voor de wegenbouw die gewoon modern zijn, die machines zijn er ook voor de Balinees als ze maar betalen maar een heel groot gedeelte van het door Jakarta beschikbaar gestelde budget wordt volgens mij gebruikt voor andere zaken. (bijvoorbeeld ceremonies)

Een ander probleem is dat een Balinees nooit aan een Javaan om advies vraagt, dan komen we weer bij de opmerking van mij over oppermensen .
Ik heb zelf gezien hoe men de Jalan Legian en andere wegen in het centrum van Kuta aan het renoveren waren, een jochie van de eerste klas LTS zou met zijn hoofd schudden als hij het zou zien.

Voor de Bypass heeft Jakarta eerder een alternatief voorgesteld, een weg van Nusa Dua rechtstreeks naar Denpasar (gedeeltelijk door de moerassen) en meteen de aansluiting naar het noorden van Bali, dat is toen afgeketst omdat de Balinees waanzinnige bedragen vroeg voor de bouw van tempels op die route en Jakarta dat niet voor rekening wou nemen.

Bij ceremonies staat de politie gewoon voor schut omdat de mannen met de geblokte sarongs het verkeer regelen zoals zij het willen.
Verkeerslichten zijn niet voor de Balinees, de meeste rijden gewoon door het rode licht zonder dat er maar één politieagent het lef heeft om een bekeuring uit te schrijven.

Openbaar vervoer is er in Zuid Bali bijna niet en al zeker niet voor de toeristen, dat zijn slachtoffers voor de taximaffia

Ik heb geen behoefte aan overdrijven, dit zijn mijn eigen bevindingen van de 3,5 jaar dat ik in Bali heb gewoond ,het meest negatieve vond ik hoe de Balinees met dieren omging(gaat), het verkeer kwam bij mij op de tweede plek.
Salam,
Jan
Malang

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Whoahahaha schitterend deze discussie, lees met verbazing mee.
Enerzijds Paulana die geen kwaad woord kan horen over Bali want dat is voor haar het paradijs op aarde en die niet kan accepteren en relativeren dat niets op deze wereld volmaakt is en dan de andere Bali kenners die nog een beetje de realiteit zien en daar bovenop de Bali tegenstanders hahahaha.
Ik ga op mijn gemak de ervaring van mijn zoon en schoondochter horen, die zijn van 29 feb. tot 3 maart hier in Sukabumi geweest hebben een cultuur shock mee gemaakt die zijn weerga niet kent, heb ze meegenomen naar plaatsen waar toeristen nooit komen maar waar je kan zien hoe miljoenen Indonesiërs in bittere armoe leven en nu maken ze de rest van hun vakatie af op het godeneiland hihihihi.
Ik weet er zelf te weinig van, ben er één keer geweest maar had ruimschoots mijn zakken vol van al die half naakte dronken mafkadetten vanuit de hele wereld.
Ik schaamde me kapot dat ik wit was Emoticon: Angry
Wordt vervolgt.

paulana
User
spacer line

Moment Malam , Bali is voor mij niet het paradijs op aarde, maar ons thuis en dat is vind ik een hemelsbreed verschil. Tuurlijk zien wij ook de negatieve kanten van Bali maar dat weegt voor ons niet zo zwaar, als dat gevoel te hebben we zijn thuisgekomen 9 jaar geleden een gevoel ,en dat heb ik Om Ziel ook geschreven dat wij niet meer kenden na de dood van onze ouders .En dat gevoel is zo kostbaar voor ons, we koesteren dat en wat is daar mis mee. Wij zien echt wel de realiteit en dat is ook de reden dat we in het verre oosten van Bali wonen ver weg van maffia praktijken en ver genoeg weg van onze medelanders die zich na een paar borrels niet meer kunnen gedragen. Maar dat had ik in Nederland en Duitsland ook 2 landen waar wij ons niet meer thuis gevoeld hebben en dat was een klote gevoel, en dan na 9 jaar en nog steeds die warme deken die je omhult dat gevoel is met geen goud te betalen

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,589 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com