indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bali_B
User
spacer line

Hallo allemaal,

Ik lees op het blogdeel van deze website over de actuele overstromingen op Bali. In de laatste alinea lees ik tevens: "Naar verwachting houd het extreme weer nog aan tot april van dit jaar".

Wat moet ik me hier precies bij voorstellen? Kan me voorstellen dat er nu en dan een forse plons water uit de lucht valt, maar hoop niet met kaplaarzen over een tropisch eiland te moeten sjokken. Emoticon:

Dank!

Bali_B

paulana
User
spacer line

Was dat maar waar, af en toe een flinke plons water, ik kan niet over de andere eilanden wat zeggen over het weer, maar hier op Bali is het al een jaar meer als extreem, de delen waar het water niet weg kan vloeien daar is het een modderpoel.
Onze straat die iets hoger ligt is als het gaat regenen een kolkende rivier!
Wij wonen dan gelukkig iets hoger met terras, maar als ik de auto in wil moet ik wel laarzen aan of op blote kakkies want het erf staat dan ook een( beetje ) blank.
Moerasland is het op vele plaatsen die lager liggen en waar het water geen uitgang kan vinden,
Neem kaplaarzen mee en een grote plu het is niet anders. Emoticon: Shut up!
Op alle continenten is het weer slecht, en daar kunnen we NU niets meer aan veranderen.

Om Swastiastu

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Ik lees in de krant dat een paar dorpen rond buleleng zefs onder water staan.Dan helpen laarzen ook niet meer. Emoticon: Nooo Emoticon: Cry

Shalom

paulana
User
spacer line

Nee, Emoticon: Nooo dan kom je met een bootje beter uit ( de voeten ) Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

spacer line  

Mensen toe nou... Maak Bali_B (broertje van Ali?) nou niet zo bang. Tuurlijk, het is allemaal niet zoals het 'moet' zijn maar het is niet zo dat je permanent in de regen zit.

En die kaplaarzen? Gewoon flip flops! Emoticon: Yes!

matur suksama

paulana
User
spacer line

Ik weet niet waar jij zit ,becik becik toepasselijke naam, maar hier is het knudde
Je kan maar beter op het ergste voorbereid zijn kan het aleen maar meevallen Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Bali_B,

het valt best mee hoor laat je niet op de kast jagen
heb je trouwens wel je vaarbewijs want door de straten rijden is onmogelijk geworden nu met al die boten door de straat
en zwemvliezen zijn op Bali ook te koop dus je hoeft geen laarzen mee te brengen want die hebben geen nut meer
en als je van vissen houd hoef je de hengel vanuit het terras maar uit te gooien, wat er bijt is een verrassing misschien wel een vis maar het kan zo ook een balinees zijn die je nog wat euro's uit je zak wil kloppen
en voor de rest blijft het leuk

veel plezier

gr,
Frank Emoticon: Laugh out loud

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

news4me
User
spacer line

Allereerst welke weerman weet nu al dat het weer tot en met april slecht blijft?

En... inderdaad het weer is uitzonderlijk en er zijn veel overstromingen geweest in de regio.

Laten we hopen dat het voor de mensen en voor de vakantiegangers beter gaat worden op korte termijn.

paulana
User
spacer line

Je kan beter gelijk je duik-uitrusting meenemen i.p.v.strandkleding.
Maar zoals Bali-style aan aangeeft het is best leuk, er is nog een tropische storm onderweg vanuit Australie naar hier. Nu is het nog regen voor de storm.
Ach we maken er wel wat van iedere dag zon is ook saai Emoticon: Shiny Emoticon: Shut up!

Om Swastiastu

leomanado
User
spacer line

Heb net een dag of 10 in Amlapura Oost Bali gezeten en er was niks mis met het weer. Natuurlijk zo nu en dan regen, maar ook dagen geen regen.
Niks bijzonders voor het regenseizoen dus, misschien is het 20km zuidelijker ( Paulana) slechter.....

paulana
User
spacer line

Ja idd daar is een verschil, ook met Candidasa en Padangbai ca 25km als het bij ons slecht is en dat is bijna altijd de laatste 12 maanden hebben ze vanaf Manggis zon.
Ik weet niet of je nog in de buurt bent ,maar wij hebben vandaag en nu reeeegen
5 of 10 km verder kan het droog zijn, 1 droge dag ook in de avond kennen we momenteel niet, voor mij mag het nu ophouden CUKUP. En veel onweer

Om Swastiastu

leomanado
User
spacer line

nee ik ben niet in de buurt meer, dus weet ik niet hoe het weer in Amlapura nu is. In ieder geval was het daar vorige week veel beter dan bij jullie zo te lezen

Bali_B
User
spacer line

Hallo allemaal,

Deze jongen is als heuse Hollander niet bang van een plons regen. Heel veel water kan zelfs nog wel ontspannend en verfrissend werken, zolang het mensen geen kwaad doet. Ik verblijf in maart in Sanur. Ben benieuwd of er af en toe een forse bui valt of dat het de hele dag dreigt met grijze luchten.

We zien het en zullen de weergoden met een glimlach accepteren!

Bali_B

paulana
User
spacer line

Welja er zit ook niets anders op toch.
Wellicht hebben jullie (en wij) vanaf maart ook droge dagen ,ik help het je hopen. Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

----------------

Om Swastiastu

Roedie
User
spacer line

Paulana,
wij verblijven van begin tot eind april in Sanur en willen met wat kennissen een dagtrip naar Candidasa maken.
Wat kan je ons zeker aanbevelen om te bekijken bij jou in de buurt.
En we willen een bakkie bij je doen.
Groetjes,
Ruud

paulana
User
spacer line

Alles is de moeite waard, bv Tirta Gangga daar schenken ze ook heerlijke bakkies Emoticon: Yes! Emoticon: Nice

Om Swastiastu

Bali_B
User
spacer line

Hey Paulana,

Draai die hemelkraan daar maar alvast dicht daar.
Olietankers vastgelopen op de kust, overstromingen, hondsdolheid, terreurdreiging en stelende apen.

Dat moet toch een prachtig eiland zijn met zo'n berg toeristen! Schenk jij de koffie bij Tirta Gangga? Emoticon: Yes!

Bali_B
User
spacer line

Dat is 2x "daar" in 1 zin Emoticon: Stupid

paulana
User
spacer line

Ach je hebt het zelf aldoor goed zo Emoticon: Stupid Tis een prachtig eiland ook zonder toeristen die de apen leren hoe ze moeten stelen en hun honden meenemen met rabies.
Terreurdreiging hier ???? welnee dan moet je dichter bij huis zijn. Ik drink capuccino en die schenk ik niet in Tirta Gangga Emoticon: Wink

Vergeet je duikuitrusting en hengel niet

Om Swastiastu

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Op 26-02-2011 13:52 schreef Roedie:
Paulana,
wij verblijven van begin tot eind april in Sanur en willen met wat kennissen een dagtrip naar Candidasa maken.
Wat kan je ons zeker aanbevelen om te bekijken bij jou in de buurt.
En we willen een bakkie bij je doen.
Groetjes,
Ruud

Ruud,
Naast Tirta Ganga kun je ook naar Tenganan, Goa Lawah, het waterpaleis te Ujung.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Roedie
User
spacer line

Ruud,
Naast Tirta Ganga kun je ook naar Tenganan, Goa Lawah, het waterpaleis te Ujung.

Djw Jan daar heb ik wat aan.
Groetjes,

Ruud

paulana
User
spacer line

Oh ja vergeet Klungkung niet ook zeer de moeite waard, als er geen banjir is , zoals vandaag overal in deze buurt het geval is geweest. Maar ook pootje baden heeft zijn eigen charme. Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Roedie
User
spacer line

Op 03-03-2011 17:29 schreef paulana:
Oh ja vergeet Klungkung niet ook zeer de moeite waard, als er geen banjir is , zoals vandaag overal in deze buurt het geval is geweest. Maar ook pootje baden heeft zijn eigen charme. Emoticon: Party!

Daar ben ik al geweest,je hebt trouwens een andere kijk als je ddar geweest ben op de gouden eeuw zoals wij geleerd hebben op school.
Vond het erg indrukwekkend Paulana.
Hoop dat die regen gauw over is trouwens,zowel voor jullie als voor mij.
Ruud

paulana
User
spacer line

Ruud, mijn antwoord was ietwat kras op de vraag van koffie en dat heeft zijn reden!
Zonder in details te willen treden eind october begin november had ik forummers hier,
4 mensen, wij zitten midden in een grote verbouwing en dan kan het wel eens erg rommelig zijn. Zelf kan ik daar nu mee omgaan ,het weer werkt niet mee en mijn man werd 4 x geopereerd dit jaar, dat wisten zij ook en bleven ca 3 uur wat op zich voor mij leuk is. Voor hen bleek het niet goed te zijn ,we moesten opgepoetst en afgestoft op hen wachten(Loop vd dag) en er mocht niet gewerkt worden etc etc. daarover kreeg ik een mail toen zij weer thuis waren daar lusten de honden geen brood van.

Als jullie met de situatie kunnen omgaan : van harte welkom voor een bakkie Emoticon: Yes!

Groet Paulana Emoticon: Nice

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,917 posts - 13,695 topics - 25,647 members - last post @ 14-11-2019 10:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,545 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com