indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jimmy
User
spacer line

Hoi,

Nieuw hier op het forum, half jaar in Bali gewoond en nu weer terug (helaas)
Wil over een jaar weer terug! Ben nu Bahasa indonesia aan het leren en hoop,
Ik weet het is moeilijk, een baan te vinden in Bali !!

Voorzover ik, Ga eerst maar ff het forum doorspitten !!

Sampai jumpa lagi

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Selamat malam Jimmy,

Welkom op deze site. Doe je voordeel ermee.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Jimmy, bent dus gewoon een half jaar op vakantie geweest, want anders had je wel geweten (en dus later niet meer hoeven proberen) hoe je aan een baan kan komen op Bali.

Waarom probeer je het niet elders, de meeste buitenlanders werken in steden als Jakarta en Surabaya, ook zitten er een hoop 'zelfstandigen' in bijvoorbeeld Yogyakarta en midden Java. Je maakt daar veel meer kans als je het mij vraagt.

En ja, ik weet dat je naar Bali wil (wat de reden ook moge zijn), maar als je er naar zes maanden nog niet achter bent hoe de vork in de steel steekt, dan moet je die roze zonnebril eens afzetten. En als je dit hard vind klinken moet je even dit forum doorspitten op de talloze verhalen over mensen die iets proberen, gewaarschuwd worden en uiteindelijk falen (iets wat ik nog steeds liever niet zie gebeuren)

En een half jaar op vakantie in Bali is overigens zo slecht nog niet. Er zijn slechtere plekken te bedenken. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Soms lukt het wel een job te vinden op Bali. Maar het is dikwijls sober betaalt en daar Bali stukken duurder is dan de rest van RI houdt men doorgaans weinig over. Of men leeft als kleine zelfstandige (letterlijk klein) met een minimaal budget.
Dit zijn het soort buitenlanders, woonachtig in de buurt van de "gouden 3-hoek" (Kuta-Sanur-Ubud), die nog maar net het hoofd boven water kunnen houden, aan de drugs,sex & rock-and-roll gaan, en uiteindelijk stranden in een soort vampierachtig leven (elkaar uitzuigen en belazeren). Het moraal en de mentaliteit zakt enorm binnen een paar jaar als men de verloedering ziet toeslaan, want het allerbelangrijkste blijft: op Bali blijven, op welke manier dan ook. Het lijkt op een ongeneesbaar virus waarmee men is besmet. (Ik was er 22 jaar geleden gelukkig binnen 3 maanden van genezen.)
Ga op zondag eens naar het strand bij Double Six waar hele groepen bule bij elkaar kruipen die nog maar net de kop boven water kunnen houden maar het verdommen dit toe te geven en tegen wil en dank op Bali willen blijven. Pathetisch.
Jimmy, ik zou je zo'n lot niet willen toewensen: paradise becomes hell. Werk moet je elders in RI zoeken, plezier op Bali.

NomeNescio
User
spacer line

Jimmy, heel goed de keiharde, ogen opende adviezen van Yerun en Yogya-Bali lezen en ter harte nemen. Indonesie kent geen sociaal vangnet als in Nederland. De makkers die hier op Bali neerstrijken en wiier leven in korte tijd verwordt tot een regelrechte hel, zijn talloos. Ik ken mensen die twee jaar overstay hadden; door de immigratiedienst als honden zijn behandeld, in het cachot zijn beland en met veel moeite door een niet happige ambassade op dit soort situaties zijn vrijgepraat, op het vliegtuig naar Nederland gezet. Hun status in Indonesie is "niet welkom" betekent: een levenslang verbod om nog maar 1 voet binnen de landsgrenzen van dit mooie land te zetten. Sinds de invoering van een landelijk op elkaar aangesloten computersysteem bij de immigratiediensten, is kans op succesvol binnenstappen dan ook zo goed als uitgesloten.
Dus: ga eerst een baan vinden, parallel eraan de taal leren en laat je werkgever bij voorbaat zorgen voor een Kitas. Ben je er voor 1 jaar sowieso van verzekerd dat je in dit land mag werken en wonen. Zorg in je contract voor een heldere juridische paragraaf, waarin duidelijk geregeld wordt de "in geval dat het niet goed gaat tussen werkgever en werknemer" situatie. Als buitenlander hier trek je per definitie aan het kortste eind. Dus zorg voor dat soort min of meer beschermende items in je contract.
Succes, maar eerst maar eens wat meer realiteitsbesef ontwikkelen, lijkt me. Naast een een heerlijke zonzijde kent Bali ook een schitterende zonsondergang en daarna een zwarte schaduwzijde, waarmee je zo te lezen niet mee in aanraking bent gekomen. Voor gelukzoekers zoals jij je voordoet, is de kans op keihard op je bek vallen, zeer realistisch aanwezig.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Op Bali geef je geld uit, verdienen kun je er niets. Of je moet "het" gat in de markt hebben.
Ik heb er een jaar gewoond. Erg mooi. Maar inderdaad, als je al iets kunt vinden? De werkeloosheid, ook op Bali is groot. En de suggestie dat even werken er in RI niet inzit, al was het alleen al de kosten van een Workpermit. En dat beperkt zich niet tot de kosten van aanvraag van een Workpermit. Alleen die kosten al een veelvoud van het inkomen van een lokale arbeider. Workpermits zijn schaars. Dan zou je enorm veel mazzel moeten hebben. Als je weet hoeveel buitenlanders op Bali op een baantje azen? Maar natuurlijk wel succes in de onderneming.

It's only kinky the first time.

Jimmy
User
spacer line

Tjaa ook hallo allemaal,

Eerst maar ff het misverstand van vakantie uit het forum plukken Emoticon: Wink
ik heb in Bali 'gestudeerd' zo noemde ze het maar ik moet zeggen ook veel vrije tijd gehad.. En een hoop geleerd ook !!

Veel balinese en indonesische mensen leren kennen, goede vrienden gemaakt die ik graag nog eens zou willen zien! een onwijs toffe balinees leren kennen, die (omdat ik van uitgaan hou) me alles heeft verteld over hoe iedereen (Vooral de dames daar) je probeert te naaien.

Heeft me ontzettend veel inzicht gegeven, en ik denk dat ook ik na 2134 keer teveel betaald te hebben voor TRANSPORT nu ook wel de lokale prijs betaal, (als ik mijn lokale vrienden mag vertrouwen)

Zoals veel mensen zeggen iedereen is uit op je geld, maar ik heb toch echt onwijs toffe mensen leren kennen daar.. En misschien lullig maar ik moet een balinees nog 200.000 RP terugbetalen haha !!

Dus zover weer wat over mij, over het werken ben ik heel makkelijk! Hoef geen topbaan met 1000Dollars aan salaris.. Maar we gaan het zien

Thanks a lot voor de (kritische) tips

paulana
User
spacer line

Hallo Jimmy,

Welkom hier op het leuke informatieve forum
In welk gedeelte van Bali zoek je werk. en wat voor werk
Zelf wonen wij nu in maart 9 jaar in Oost-Bali voor ons 1 van de mooiste gedeeltes van Bali, horeca is hier voldoende en ook hotels. Laat eens weten wat je zoekt.

Groet Paulana

Om Swastiastu

Jimmy
User
spacer line

Hey Paulana,

Ik ben zelf over heel het eiland geweest, dus qua plaats die ik niet moeilijk.

Ook wat voor werk maakt me vrij weinig uit, ik heb verschillende specialiteiten!
Horeca heb ik gewerkt, achter de bar, in hotels, ik doe marketing en kan ook website's behouden + vrij veel op het internet.

Leuk om te lezen dat jullie er al 9 jaar wonen, Heb je iets van een site/blog
waar jullie wat over je 9 jarige ervaring verteld?

Groet vanuit het koude belanda

paulana
User
spacer line

Welnee Jimmy dat hebben we niet

Wij zijn druk met verbouwen, alleen het weer zat niet echt mee de afgelopen 12 maanden reeeeegen, maar nu gaat het wel weer .

Toevalig bij Carrefour gelezen dat ze personeel zoeken -kok-en assistent van de manager. En je kan online de Bali-advertiser lezen (Engels) staat vol met jobs!!

Om Swastiastu

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 23-02-2011 11:29 paulana wrote:
Toevalig bij Carrefour gelezen dat ze personeel zoeken -kok-en assistent van de manager. En je kan online de Bali-advertiser lezen (Engels) staat vol met jobs!!

Dat soort baantjes wordt beslist niet aan Nederlanders / westerlingen gegund Emoticon: Nooo En de Bali advertiser staat inderdaad vol: met banen voor Balinezen, en met wanhopige Europeanen met "veel werkervaring " in Indonesie die werk willen hebben.
De adviezen/opmerkingen van oa YB en Oyibo zijn raak en waar

hati hati, pelan pelan

paulana
User
spacer line

De manager van Carrefour is een Fransman, de bakker ook, de kok weet ik niet
maar het proberen waard toch...niet geschoten altijd mis Emoticon: Party!

Alleen het salaris zal navenant zijn= weinig sowieso bij alle Carrefour-filialen ook in Europa, en ja Oyibo en YB hebben wel gekijk maar ,als je iets echt graag wil

Ik weet nog dat ik voor onze verhuizing naar RI de ambassade in den Haag belde met een vraag, het 1ste wat ik hoorde was: u wilt naar RI verhuizen nou vergeet dat maar.....
toet toet toet gewoon opgehangen. Ik woonde officieel in Duitsland-Duisburg en de Indonesische Ambassade in Frankfurt is niet te vergelijken met den Haag.
Zo vriendelijk en behulpzaam ,telefoneerden naar Bali er ging van hun uit een fax naar Bali ik bedoel maar....zo kan het ook

Om Swastiastu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Jimmy, bedankt voor je extra informatie. Dat zet het inderdaad netjes in perspectief en helpt anderen (waaronder mijzelf) ook om een betere inschatting te maken. Velen hebben daar een probleem mee, en dat zorgt uiteindelijk voor nieuwe problemen. Als je dit soort dingen kunt erkennen ben je al een heel eind.

Zoals Yogya-Bali al zei; blijf weg uit de 'gevarendriehoek' op een nachtje uitgaan na dan (dat doe ik stiekem ook al ik eens op Bali ben hoor.. )

De meeste dames in het uitgaansleven op Bali zijn 'kleine zelfstandige' en verdienen hun geld liggend, zeker in die gevarendriehoek. Een bijkomend probleem is dat de meesten afkomstig van Java zijn, en hier al via Jakarta en Surabaya zijn uitgespuugd en zo op Bali terecht komen. Uitgenaste (waar heb ik dit term toch van) hoeren dus gewoon, op geld uit zijn en mogelijk nog voor een lekkere dikke rooie leuter zorgen ook als je niet uitkijkt.

Maar daar hoef je dus niet mee in aanraking te komen buiten een nachtje uitgaan..

Ho Lee Fuk

marcel70
User
spacer line

On 23-02-2011 14:04 Yerun wrote:
Jimmy, bedankt voor je extra informatie.

De meeste dames in het uitgaansleven op Bali zijn 'kleine zelfstandige' en verdienen hun geld liggend, zeker in die gevarendriehoek. Een bijkomend probleem is dat de meesten afkomstig van Java zijn, en hier al via Jakarta en Surabaya zijn uitgespuugd en zo op Bali terecht komen. Uitgenaste (waar heb ik dit term toch van) hoeren dus gewoon, op geld uit zijn en mogelijk nog voor een lekkere dikke rooie leuter zorgen ook als je niet uitkijkt.

Maar daar hoef je dus niet mee in aanraking te komen buiten een nachtje uitgaan..

IS dit ervaring Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Becik ketitik olo Ketoro

Jimmy
User
spacer line

Ik ga me best doen indonesies te leren, en hopelijk voor een minimum loontje ergens komen te werken waar ik hopelijk 200Euro per maand kan verdienen. Het gaat er ook om dat ik niet 7 dagen per week niks doe, en met werken toch lekker bezig ben !

Ik heb zelf wel lange tijd in Seminyak/Kuta gewoond en weet wat de gevarendriehoek is (leuke omschrijving) En maak hier ook stiekem af en toe misbruik van, dat ik weet wat de dames voor truc uithalen. ( ben ik dan ook een lul?) haha

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ervan genoot om blanke vol verliefdheid en trots met hun aanwinst te zien rondlopen. Ik zie het zelf meer als een lolletje.

Uitgaan ben ik erg fan van, en heb me ook altijd vermaakt, en eerlijk gezegd nog niets iets ergs overkomen, wel gezien Emoticon: Wink ..

Maarja daar zal jij Yerun en andere vast ook wel allemaal van weten..

Toch ben ik aan het zoeken voor baantjes e.d. maar het is pas over een jaar dus plan plan

Thanks

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 23-02-2011 14:49 marcel70 wrote:

[quote removed]

IS dit ervaring Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused
Is een observering. Na vijf jaar hier zie je bepaalde dingen beter dan als je hier net fris aan komt. Bovendien liggen sommige dingen zo dik ergens op, dat als je ze niet ziet je gewoon blind bent.. of het bewust niet wil zien natuurlijk.
On 23-02-2011 14:53 Jimmy wrote:
Ik ga me best doen indonesies te leren, en hopelijk voor een minimum loontje ergens komen te werken waar ik hopelijk 200Euro per maand kan verdienen. Het gaat er ook om dat ik niet 7 dagen per week niks doe, en met werken toch lekker bezig ben !

Ik heb zelf wel lange tijd in Seminyak/Kuta gewoond en weet wat de gevarendriehoek is (leuke omschrijving) En maak hier ook stiekem af en toe misbruik van, dat ik weet wat de dames voor truc uithalen. ( ben ik dan ook een lul?) haha

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ervan genoot om blanke vol verliefdheid en trots met hun aanwinst te zien rondlopen. Ik zie het zelf meer als een lolletje.

Uitgaan ben ik erg fan van, en heb me ook altijd vermaakt, en eerlijk gezegd nog niets iets ergs overkomen, wel gezien Emoticon: Wink ..

Maarja daar zal jij Yerun en andere vast ook wel allemaal van weten..

Toch ben ik aan het zoeken voor baantjes e.d. maar het is pas over een jaar dus plan plan

Thanks
Minimum loon zal wel niet lukken, dat is 100 euro, maar dat is baanjes pikken en kan volgens de regeltjes niet, want je werkvergunning alleen al kost meer dan dat per maand.

En ach, wat in de gevarendriehoek gebeurt, blijft in de gevarendriehoek. Het is inderdaad leuk te zien (ha, observeren dus) hoe anderen omgaan met de door hun aangewonnen 'prijs'. Heel leuk soms. Ach, die verhalen moest ik eens opkrabbelen...

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-02-2011 14:53 Jimmy wrote: Ik ga me best doen indonesies te leren, en hopelijk voor een minimum loontje ergens komen te werken waar ik hopelijk 200Euro per maand kan verdienen.
200 EURO????? Je zal minimaal 1.000 Euro bedoelen. Als je jong bent, vergooi je je zo in het beach, sex, drugs, rock & roll leven......en dat kost geld. Aan de lijve ondervonden. En zo te horen ben je nog jong.
Daarnaast wordt het leven op Bali je toch al als bule dubbel zo duur gemaakt dan een native , or like else in RI. Bahasa Indonesia is niet zo'n must voor Bali.....velen spreken Indo-creole English .
Leer echter wel 1 uidtrukking en dat is ngeyel .....want dat is wat je doet na alles wat hiervoor is als goede raadgeving is gegeven. Je reageert vnl. op degenen die je hoop geven, niet op degenen die je raad geven.....want dat wil je feitelijk niet horen, alleen datgene wat je welgevallig is. Hopeloos die Bali-lovers. Weer een nieuwe klant erbij voor in de toekomst........

Jimmy
User
spacer line

Natuurlijk ga ik van het positieve uit, De leuke berichten geven me weer het goeie gevoel terug dat ik op Bali had..

Ik ga op dit moment nog even sparen voor een paar duizend euro en dan op Bali leven voor hoelang ik kan.. MIsschien 6 maanden misschien een jaar!

Het is voor mij niet de bedoeling om daar te blijven wonen! En als ik daar zou kunnen werken, ook al is het maar voor 200 euro dan heb ik toch wat te doen, en leer Hopelijk leuke collega's kennen..

Toch ben ik erg benieuwd naar jouw verhalen dan Yerun die zou je zeker een keer op moeten schrijven Emoticon: Wink , vind het heerlijk om dat te lezen. Al heb ik zelf ook al een hele hoop gekke dingen op bali meegemaakt!

de Sex beach en rock en roll is natuurlijk het leven waar ik al van heb geproefd, en om dat dan nog eens een aantal maanden van te genieten daar ga ik ook een klein beetje voor. VOoral de vrijheid op Bali sprak mij aan.

Ook ben ik nog jong ja (begin 20), Ik denk jonger dan de andere hier.
Toch snap ik niet helemaal wat je negatief bedoelt me de Bali-Lovers? De meeste mensen die ik heb ontmoet waren zeer tevreden en erg gelukkig, als expat op bali, zoals een hoop van jullie ook denk !!?

Nog steeds bedankt voor alle comments !!

Jimmy
User
spacer line

On 24-02-2011 11:30 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Als je jong bent, vergooi je je zo in het beach, sex, drugs, rock & roll leven......en dat kost geld. Aan de lijve ondervonden . En zo te horen ben je nog jong.
D.

YOGJA, Je gaat mij niet vertellen dat je spijt heb gehad van je jonge jaren ??

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Lees dan mijn vorige postings waarop ik beschrijf dat er letterlijk van mijn buitenlandse kennissen van 15 jaar geleden (en dan spreken we echt over 100-en) nog maar 1 over is....de rest is alweer geheel berooid met de staart tussen de poten terug naar hun vaderland. Dat is de realiteit op Bali. Je kan alleen (en dan nog sporadisch) overleven op Bali als je een vast inkomen hebt, zoals pensioen, uitkering of renteniert.
Maar als je maar voor een jaartje gaat, zal het niet zo'n probleem zijn. Dat overleef je wel. Succes en plezier.

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

On 23-02-2011 14:53 Jimmy wrote:
Ik ga me best doen indonesies te leren, en hopelijk voor een minimum loontje ergens komen te werken waar ik hopelijk 200Euro per maand kan verdienen.

Meen je dat nou echt joh van die 200 euro. Nog aan sociale zekerheid en ziektekostenverzekeringen gedacht? Of denk je dat dat vanzelf wel goed komt.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

paulana
User
spacer line

Laat je niet van de wijs brengen Jimmy, maar zorg voor een goede reisverzekering
en wat je misschien nog meer kan afsluiten via het reisbureau oid ook dat je in geval van nood kan worden gerepatrieerd, de ambassade helpt NIET.

En wat betreft overleven Emoticon: Confused wij hebben er veel plezier aan tis maar hoe je het bekijkt.

Om Swastiastu

senior
User
User icon of senior
spacer line

Ach ja...Jongere personen dromen graag en denken dat het wel allemaal mee zal vallen. Maar een paar duizend euro sparen voor een verblijf ergens tussen de 6 maanden en 1 jaar is ook niet realitisch te noemen.

De kosten voor verblijf, visum verlenging, uitgaan, eten etc...lopen aardig op in de maand en zo zal een paar duizend euries snel verminderen tot zero eurie.

Reisverzekering? Ja , die is wel af te sluiten tot een maximaal verblijf van 180 dagen.

Maar ja...succes Emoticon: Devil

hati hati, pelan pelan

Jimmy
User
spacer line

Mijn trouwe supporters hier dacht ik aan :

Kostenoverzicht in Euro per maand per half jaar

Huur 100 600
Scooter 50 300
Eten + Benzine 200 1200
Uitgaan 100 600

Visum ???
Ticket 1000

Onvoorzien 300

Totaal 4000

Werken 200 *5mnd 1000

Eigen inbreng 3000

paulana
User
spacer line

Jimmy dat is heel krap gecalculeerd, vooral het uitgaan en het visum, eten kan je zo duur of goedkoop maken als je wilt, maar wil je bier drinken, daar ga je al, over andere alcoholische versnaperingen te zwijgen. Scooter voor 50 euro per maand hhmm geloof ik niet. En je werkpermit kost ook het nodige voor 9 jaar was dat $ 100,- per maand.
Huur als je genoegen neemt met een kamer ipv huis in die driehoek moet lukken, staat vaak genoeg in de Bali-advertiser gedeelte van een huis te huur of kamer voor 1 of 1.5 juta per maand je kan ook in de kost gaan

Suc6 Paulana

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,765,161 topic views - 240,493 posts - 13,734 topics - 34,011 members - last post @ 25-11-2020 16:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,439,035 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com