indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

barubagus
User
spacer line

Wie is weleens van Menado naar Ternate geweest?
Graag info over deze reis svp.Ga eind juni voor 3 of 4 maanden.

Kun je met de ferry? is Ternate de moeite waard?
Ik was de laaste keer dwars door Sulawesie gereisd, maar jammer net niet Menado gehaald. Ik wil het dir jaar weer proberen.

Bedankt

BB

spacer line  

Vliegen met Express Air, vanaf Manado (onder meer) direct naar Ternate.

http://www.expressair.biz/deta(...)2.php?id=6&tab=about

Ternate en Tidore zijn absoluut de moeite van het bezoeken / ontdekken waard.

If you have nothing to loose, you can risk everything

NomeNescio
User
spacer line

Barubagus, ik onderstreep de woorden van Amed East Bali. In 2003 ben ik een week op Ternate geweest, en bezocht natuurlijk Tidore ook. Een week is net lang genoeg. Het leven speelt zich allemaal af rondom de latente vulkaan. Je hebt daar een aantal bentengs, forten, gebouwd door de Nederlanders. Je kunt er goed eten. Ik heb er heerlijk gezwommen, geluierd en genoten. Ik zou er vanauit Manado niet per ferry naartoe gaan. Maar dat is heel persoonlijk. Ik heb het niet zo op met deze drijvende, varende roestige vehicles, waarvan ik ernstig hun veiligheid in twijfel trek. Toen ik er was, werd ik via via uitgenodigd bij de sultan, wiens paleis je niet kunt missen. In de ogen van mijn vrienden /kennissen was ik een belangrijke gast, een blanke (bule). De sultan zou mijn bezoek vast en zeker op prijs stellen. Dat bleek ook zo te zijn en hebben we twee genoeglijke avonden gehad, met heerlijk eten, genieten van Ternaatse cultuuruitingen als dans en muziek en veel 'kletsen'. Na afloop voelde ik mij meer 'belangrijk' dan voorheen, omdat je het niet dagelijks meemaakt om uitgenodigd te worden bij zo'n magistraat. Leuk om mee te maken. Mocht je op Ternate zijn, schroom niet om de familie de groeten te doen. Succes, NN

koming
User
User icon of koming
spacer line

Je kunt natuurlijk ook met de boot. Is maar een klein stukkie (uur of 5 tot 6).

Koming

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,501,626 topic views - 232,823 posts - 13,678 topics - 22,658 members - last post @ 25-06-2019 22:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,875,497 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com