indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Overal zie je hier affiches: Keep Bali clean....
Maar helaas is het nog niet zo proper als we zouden willen. Op sommige plaatsen is er al verbetering merkbaar, maar op andere plaatsen is het heel erg.
Ga je naar de grote shopping Malls, daar lopen er jongens en meisjes rond die de hele dag de rommel opvegen. Maar eenmaal buiten zie je links en rechts vuilhopen liggen.
Gisteren nog in Sanur, een sjieke villa gepasseerd, zeer mooi en zeer proper, maar daarnaast een braakligend stuk land vol met vuilnis. Het is hoogtij dat men er iets aan doet, want de toeristen zien dit niet graag, evenmin die grote gaten en onregelmatigheden in de voetpaden, je moet constant naar de grond kijken anders struikel je wel.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dat had u niet moeten schrijven een paradijs op aarde, wat jammer nou....... Emoticon: Stupid

Een glimlach op je mond dat zegt toch meer

Als je slecht ter been bent, een rollater nodig heb, dan kan je er alleen thuis er mee uit de voeten.
Want daar is het meestal tegels en of marmer vloeren.
Dat ziet er wel goed uit, maar de stoepen zijn erg gevaarlijk en s avonds helemaal niet te belopen.
Kijk wie slim is kan met zoiets uit de voeten, maar ja daar is Jakarta als voorbeeld genomen.

Ook ligt het aan de opvoeding daar zijn ze onverschillig en niet aan milieunormen willen werken.
Over heel IndonesiŽ vind je de sampam liggen, behalve Jakarta bij de monas niet. Emoticon: Wink Emoticon: Sadley Emoticon: Puh!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

paulana
User
spacer line

Hallo Dekarre , een fijne vakantie gehad toch..

Niet alleen de toeristen storen zich eraan,maar vandaag in Denpasar zag ik wel bij de Hypermarkt (Galeria) diezelfde toeristen hun lege plastic drinkflesjes naast de afvalbak deponeren, de kinderen het papiertje van een stukje gebak, het waren nederlanders ik sprak ze daarop aan en vroeg doen jullie dat thuis ook :het antwoord is niet voor herhaling vatbaar, maar 1 van de wachtmannen liet het hun kinderen oprapen en in de bak deponeren daar begint de opvoeding en ook het weggooien van opgebrande cigaretten overal staan asbakken.

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Om Ziel jouw plaatje is van 2006, er is wel wat verbetering gekomen al gaat het mondjesmaat

Om Swastiastu

marcel70
User
spacer line

On 18-02-2011 18:18 paulana wrote:

Hallo Dekarre , een fijne vakantie gehad toch..

Niet alleen de toeristen storen zich eraan,maar vandaag in Denpasar zag ik wel bij de Hypermarkt (Galeria) diezelfde toeristen hun lege plastic drinkflesjes naast de afvalbak deponeren, de kinderen het papiertje van een stukje gebak, het waren nederlanders ik sprak ze daarop aan en vroeg doen jullie dat thuis ook :het antwoord is niet voor herhaling vatbaar, maar 1 van de wachtmannen liet het hun kinderen oprapen en in de bak deponeren daar begint de opvoeding en ook het weggooien van opgebrande cigaretten overal staan asbakken.

Wel eens op Java geweest en de lokale gezien hoe die met hun opgeving omgaan?

Becik ketitik olo Ketoro

paulana
User
spacer line

Jazeker, maar dit ging over mijn woonplaats Bali Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Paulana, sedert gisteren terug in Vlaanderen. Nog een jetlag verwerken en dan ben ik weer de oude. Een goede vakantie gehad, alles was naar wens, maar ik ergerde me wel aan de voetpaden en het vuil die naast de mooie villa's lag. Afval selecteren kent men in Bali ook nog niet.

paulana
User
spacer line

Sterkte Dekarre

Nog even de koude trotseren dan is het weer lente in Vlaanderen

Groet Paulana

Ps die pizzas bij Pizzahut zijn echt lekker ,had niet gedacht dat zelfs mijn betere helft dat ook zou eten Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

barubagus
User
spacer line

Ik ken Bali als een paradijs, dat is het al lang niet meer.
In mijn jeugd was ik er geweest, liepen de vrouwen nog topless ( als Balinese traditie)
en er was maar 1 Hotel in DenPasar.
Op Tanah Lot waren geen kraampjes zoals nu, alles is nu verpest, het lijkt wel op
het Benidorm van Indonesie. Alles is helaas verpest door het massa toerisme van buiten-en binnenland. dat heet vooruitgang zullen we maar zeggen.

Het heeft de bevolking ook veranderd, het pure zoals ik die heb gekend is er niet meer.
Veel (rijke) Indonesiers gaan daar ook louter naar toe, om eens flink te feesten, disco bezoeken, kortom om een stukje "westen" op te snuiven.
jammer eigenlijk

paulana
User
spacer line

Daarin heeft u gelijk maar het betreft dan wel meer het zuiden van het eiland.Hier in het oostelijk deel van Bali in de kleinere dorpjes lopen de dames nog topless.
Ongetwijfeld is er nog steeds veel verandering maar daar is naast de bevolking ook de toerist debet aan: Toerist wil meer en meer luxe en de bevolking geeft daar jammer genoeg aan toe = meer geld ondanks, de beloftes van de heer Pastika ,worden steeds meer stukken land ontgonnen en luxe villas daarop gezet die ze aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen, vooral aan de Bypass vanaf Goa Lawa zie je dat en er worden ook bars, lees bordelen ,van gemaakt en niet te vergeten de al of niet legale gokhuizen.
Maar wie er oog voor heeft kan zeker nog prachtige natuur op Bali vinden, in de 9 jaar dat ik hier woon, heb ik heel veel zien veranderen ten nadele maar ook voordelen voor de bevolking (werkgelegenheid) bv die Bypass duurt nu al weer 3 jaar en er zijn tig mensen aan het werk.

Om Swastiastu

barubagus
User
spacer line

Ik ben bang dat het geld virus zich langzaam aan overal op Bali zal vestigen.
Zo had ik jarenlang een stuk land in Buleleng bij Pemuteran in mijn bezit.
Ik wou er een rustig huisje bouwen. Toen hoorde ik van de bupati, dat daar de 2e luchthaven van Bali evt komt. Er is nl al een kleine luchthaven en die wordt t.z.t klaargestoomd om het hele eiland te "veroveren". Ook dachten ze er over om een luxe jachthaven te bouwen, zodat die rijke stinkers met hun jachten niet meer naar S'pore hoeven te gaan. Ik heb het daarna goed kunnen verkopen.
Op mijn (ex) landje is nu, heb ik gehoord, een luchtvaarschooltje
actief compleet met flight simulators.
Het is jammar van los van Hotel Matahari en Aneka Baru zijn er alleen maar z.g duik hotelletjes. Het is niet te hopen dat het een tweede Kuta, Candi dasa etc. wordt.

Het Bali uit mijn jeugd is niet meer.

BB

paulana
User
spacer line

Nee BB het Amsterdam van mijn jeugd is er ook niet meer, en een 2de luchthaven in Buleleng waar moet die dan zijn, ik was vorige maand in Singaraja en Lovina maar niets gezien, wel gelezen dat er plannen zijn. Maar waarom mag het niet een 2de Candidasa worden, Candidasa is helemaal niet te vergelijken met Kuta anders was ik hier allang weg, wij wonen ca 5 minuten lopen van Candidasa willen we rust blijven we in ons dorpje Nyuhtebel ,willen we reuring dan even 5 - 10 minuutjes lopen en we zitten er midden in. We worden ouder en de tijd staat niet stil, U schreef in uw vorige posting dat er in uw jeugd 1 hotel was in Denpasar, dat was toch het hotel van de vader van Lonny ,de kok van de reistafel, of zijn vader was er werkzaam heb er iets over gelezen...

Groet Paulana

Om Swastiastu

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Ah Lonny, een hele tijd geleden kon je dit ook hier in BelgiŽ kopen, ik heb er zo vele van gegeten, uit die bamboe mandjes. Maar nu denk ik dat dit in Nederland ook niet meer bestaat. Ja Paulana, wij zijn maar een 2 tal keer naar Pizza hut geweest, het viel best mee, maar er zijn in Sanur zoveel nieuwe restaurants bijgekomen, echt keuze genoeg. Maar mijn vriend eet dan ook nog liever het lokale eten uit de warungs of de pasar Malam, maar dit was voor mij niet echt weggelegd. Zo aten wij regelmatig verschillend.

paulana
User
spacer line

Oh ja Dekarre, dat ken ik ook wel
Dat hele scherpe eten is voor mij niets, daarentegen vindt mijn echtgenoot dat heerlijk op zijn tijd. Smaken verschillen en magen ook.

Groet Paulana

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,523,548 topic views - 232,840 posts - 13,678 topics - 22,676 members - last post @ 26-06-2019 12:50 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,896,159 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com