indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Lennard
User
spacer line

Tijdens het plannen van onze vakantie in Indonesie twijfelen we of we Noord of Oost Bali zullen bezoeken, nadat we in Zuid-Bali (3 nachten) en Ubud (5 nachten) hebben verbleven.

Wat zijn de grootste verschillen tussen Noord en Oost en wat kunnen jullie aanraden?

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Lennard,

Hoeveel dagen heb je over om noord of oost Bali te bezoeken.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Lennard
User
spacer line

Ons reisschema ziet er als volgt uit:
Zuid Bali 3 nachten
Ubud 5 nachten
Noord-Bali of Oost-Bali 2 nachten
Gili 4 nachten
Lomok 3 nachten
Yogya 4 nachten

We blijven dus een zeer beperkte tijd (2 volle dagen) in Noord of Oost Bali

Mijn gevoel zegt dat Noord Bali beter is omdat je zowel naar het Westen als Oosten kan uitwijken voor een trip, want we willen niet 2 dagen op ons kont zitten. Voor mijn gevoel is Lovina dan een goede uitvalsbasis, maar ik zou graag bevestiging of zelfs andere ideeen horen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Lennard,

Het ligt eraan wat je wilt.
Het midden noorden, dus rond Lovina zeg maar is groener met een mooie achtergrond van sawah´s en bergen, het noordwesten is droger, het oosten aan de kust ook (Amed, Tulamben) met uitzicht op de Agung, het oosten rond Tirtagangga groener met prachtige sawahs maar er is niets te doen behalve wandelen, het zuidoosten Padangbai en Candidasa weer groener. Als je wilt duiken dan is is Amed en Tulamban de beste keuze, voor snorkelen noordwest rond Pemuteran.
Het meest levendig in de zin van wat meer accomodatie, restaurantjes, winkeltjes is dan nog Kalikbubuk (Lovina). Voor rust Amed (is mooier dan Tulamben vind ik). Als je bovenop die 8 dagen nog eens 8 dagen hebt dan zou je dit weer in tweeen kunnen knippen en dan bijvoorbeeld 4 dagen Lovina (met uitstapjes naar het westen en noorden van Bali) en Amed of Candidasa/Padangbai (met uitstapjes voor de oostkant).

Een mooie manier om echt het hele eiland te zien.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Beste Lennard,

gezien je reisschema zou ik je het Oosten aanraden. De weg naar het Noorden "eet" meer tijd. Als je echter een meer actieve tijdsbesteding wilt hebben is Lovina e.o.
weer beter geschikt, toeristische gezien het oosten weer, alhoewel hier kun je ook
klimmen ;-).
Maar voor je "doorreis" vanuit het Oosten is je verlofbestemming dichterbij en evt. kun je nog afzakken naar het zuiden.
Een goede gids kan je veel tijd schelen, die zijn in ubud wel te vinden.

Gr.
Sabar2

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

paulana
User
spacer line

Het oosten van Bali is heel mooi zelfs na 9 jaar wonen nog! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

printil
User
spacer line

Ik ben in het noorden geweest voor 3 dgn maar Lovina zelf vond ik niet veel aan. Heb 2x een tour gedaan waarvan de Lovinatour heel mooi is: UlanDanu tempel, Git-Gitwaterval, hotsprings Banjar, Boeddhistische tempel daar etc.

Maar persoonlijk zou ik naar OostBali gaan. Ook gezien je verdere reisschema. Of Amed of Candi Dasa. (je zit bij die laatste dicht bij Pandangbai voor de boot naar Lombok). Vanuit Candi Dasa kan je heel goed nog wat dingen zien zoals: Klungklung (koninklijk paleis), waterpaleis, Pura Kehen (oudste tempel van Bali), Tenganan (een dorpje met oude cultuur, en ikat+vlechtwerk etc.

Zelf ga ik er over een paar weken heen (voor het eerst dus spreek nu even niet vanuit eigen ervaring. Wil in Pandang Bay ook wat cursussen/workshops volgen (vanuit Candi Dasa dus). En naar Lombok + Perama hunting Komodo by camera 5 daagse boottocht div. eilandsjes (o,a. Komodo, Moyo, Rinca enz) Dit laatste doe ik dus i.p.v. Gili

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,410,363 topic views - 240,166 posts - 13,729 topics - 33,354 members - last post @ 28-09-2020 14:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,222,194 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com