indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Renegade
User
spacer line

Na een bezoek aan de Bromo willen we doorreizen naar Kalibaru om daar 2 nachten te verblijven. Na de 2e nacht willen we de Kawah Ijen vulkaan bekijken en dan doorreizen naar Bali.

Wie heeft er tips voor een leuk onderkomen in Kalibaru of omgeving van de Kawah Ijen vulkaan? Periode tussen 10 en 15 mei 2011 ergens....

Pascal.F
User
spacer line

Ik zou het weten.
Vorig jaar 5 nachten bij http://www.rumahkita.info/ geslapen en echt schitterend.
Er zijn er ongeveer dezelfde villa's in de buurt oa.
www.rumahsenang.com

Veel plezier

AnitaT
User
User icon of AnitaT
spacer line

Wij hebben vorig jaar 2 nachten hier gelogeerd en dat is ook goed bevallen: www.kalibarucottages.com/

vendie
User
spacer line

Beste Renegade.
Zelf gaan wij in maart weer naar Kalibaru waar we een guesthouse hebben.
Kijk eens op onze site www.rumahsenang.com en lees over de kawa Ijen en Sukamade.
Sukamade staat in de top 5 van onze trips die wij voor ons gasten kunnen verzorgen.
Veel plezier met alle voorbereidingen en misschien tot ziens in Kalibaru.
Oh ja, als jullie eventueel vervoer zoeken ook dat kunnen wij regelen.

Guesthouse Rumah Senang - Huis waar je je prettig voelt

spacer line  

Beste Mevrouw,

Eergisteren was ik nog met enkele Maleise touristen aan de Bromo. We haaden geluk ; we konden de vulkaan vanop 1 km bewonderen. Prachtig met die machtige rookpluim en tijdens de nacht rode schichten. Ja Bromo brommelt weer deze dagen; soms is hij niet te benaderen.

We sliepen in Bondowoso ( aanloopplaats voor IJEN ) in hotel Anugerah voor IDR 200.000 per nacht per twee personen; makanan pagi inbegrepen. Eenvoudig maar proper. We konden er Nederlanders en Zweden begroeten. Ze hebben een web site; later geef ik ze. ik bedoel van het hotel

Gaat u toch niet naar Hotel Ijen View, waar ik mijn Chinese-Malaysians te slapen had gelegd. Tijdens de nacht verhoogden ze daar de reeds hoge prijzen ! Er is wel een leuk zwembad - dat gratis, ja een aanrader !

In Bondowoso woont er een Nederlander van Zeeuws-Vlaanderen welke alles over de omgeving kent; wegens privé-redenen kan ik zijn telefoon niet geven, maar hij is actief in dit forum onder de naam Joost...

Aangekomen in Bondowoso wou ik met onze wagen naar de Ijen-krater, maar Joost gaf me de goede raad van onze auto daar naar toe niet kapot te rijden.

We deden het dan met de heer Hatta - die ook Nederlands spreekt.081559976101
IDR 650.000 alles inbegrepen. Wel enigszins duur, maar aan te raden; anders Mobil rusuk ( auto kapot : liever zijne dan de mijne ! en er zijn longsor : aardverschuivingen en lawines : op eigen houtje ???

IJEN : adembenemend !

Tussen haakjes, wanneer u in Malang bent, bel me eens op, dan kan ik u een pintje tracteren in Toko Oen. ( ik woon in Kota Batu - de stad op de rots op 1000 m boven de zeespiegel, waar de lente eeuwig is; op 20 km van Malang. )

0875859966478

087859966478

spacer line  

Mijn Indonesische echtgenote Henny zit me uit te lachen het is niet Mobil rusuk, maar mobil rusAk Emoticon: Party! Emoticon: Party!

087859966478

plurk
User
spacer line

renegade,
Kijk ook eens op de website www.rumahkita.info
Wij zitten al vanaf 1998 met een guesthouse/villa in Kalibaru
Als je via de website je huisadres opgeeft ontvang je zonder enige verplichting een foto/video DVD van Rumah Kita en de trips die we organiseren

Groeten PLU

Rumah Kita/Ons Huis

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Zoek ook eens op Google naar Margo Utomo. Ook heel leuk.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Pascal.F
User
spacer line

On 13-02-2011 18:25 Pascal.F wrote:
Ik zou het weten.
Vorig jaar 5 nachten bij http://www.rumahkita.info/ geslapen en echt schitterend.
Er zijn er ongeveer dezelfde villa's in de buurt oa.
www.rumahsenang.com

Veel plezier

Renegade,

Wat je ook niet mag vergeten als je de tijd hebt is de tweedaagse (1 1/2 dag ) naar Sukamade lees er een over bij excursies oost- Java.
Prijs kwaliteit van Rumahkita is ongeloofelijk goed !!
Bij Joost in Bondowoso ben ik ook geweest en heel goed bevallen.
Kalibaru is heel klein en veel rustiger dan Bondowoso en als je de tijd hebt zou ik een paar dgen langer in Java blijven !!

Veel plezier !! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. BintangJan

Sinds de gebroeders Mustajab zich terug getrokken hebben schijnt het sterk achteruit gegaan.

Shalom

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Bokito,

Wij waren er twee jaar geleden en toen was het nog OK.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Renegade
User
spacer line

Bedankt allen voor de reacties. Rumah Senang en Rumah Kita stonden allebei al op mijn lijstje, beide zien er goed uit en de reacties van de gasten spreken boekdelen. We hebben uiteindelijk gekozen voor Rumah Senang en kijken uit naar ons verblijf daar.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,268,336 topic views - 239,604 posts - 13,725 topics - 31,968 members - last post @ 03-07-2020 17:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

135,803,487 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com