indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Lennard
User
spacer line

Ik ben bezig met het plannen van onze vakantie naar Indonesie.
Nu vind ik het wel een lastig om te beoordelen of iets haalbaar is, en ik hoop dat die kennis op dit forum aanwezig is.

Na 2 weken op Bali, Gili, Lombok vliegen we terug van Java (Yogya).
Op een gegeven moment moeten we dus vliegen van Denpasar naar Yogya. We moeten dan vanuit Lombok komen. Is het mogelijk om in 1 dag vanuit Lombok naar Bali te varen en dezelfde dag nog een vlucht te nemen van Denpasar naar Yogya? De vlucht zal om 19.00 uur vertrekken. Ik vind het erg lastig in te schatten hoe het zit met de (reis)tijden, vooral het stuk van het aan land komen op Bali naar Denpasar. Het alternatief is uiteraard om een extra overnachting in te plannen.

edit: Ik ben erachter gekomen dat het mogelijk is om met een fast-boat naar Benoa-harbour te varen, dus dit schema moet lukken Emoticon: Smile (ik weet niet hoe ik het bericht moet verwijderen Emoticon: Blush )

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je kunt de langzame of snelle boot pakken, maar je kunt ook vliegen, Mataram-Denpasar-Jogja kan met Lion Air en Garuda gevlogen worden. Geen gehannes om ergens te komen aan het eind van de dag, geen overnachtingen nodig.

Zoals ik in een ander onderwerp al zei; haal je niet teveel op de hals, het is immers een vakantie, geen race om ergens te komen.

De reis met de normale veerboot duurt 4 tot 6 uur, afhankelijk van het weer. Ook kan de wachttijd oplopen tot enkele uren als het druk is of als er minder boten in de vaart zijn vanwege wat voor reden dan ook. Controleer voor de zekerheid maar goed of de snelle boot ook vaart op de dag dat je wil gaan, en controleer dit een dag voor vertrek ook nog eens... dergelijke dingen zijn nogal aan verandering onderheving.

Ik wil je overigens niet het vliegtuig in dwingen hoor, de boottocht is lekker relaxed, en met een beetje wind en anti-zonnebrand (als je op het dek wil zijn) prima uit te houden.

Ho Lee Fuk

Lennard
User
spacer line

Dat is wederom nuttige informatie Yerun. Bedankt daarvoor.
Uiteraard volgt dan de volgende vraag: Wat zijn de kosten voor deze binnenlandse vlucht van Mataram naar Yogya en wat zijn de vliegtijden? Het zal dan gaan om 22 augustus met 4 personen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,410,363 topic views - 240,166 posts - 13,729 topics - 33,354 members - last post @ 28-09-2020 14:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,220,394 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com